Med ovinki, na prehitevalnem pasu avtoceste, v mestu in v garaži nakupovalnega centra hitro postane jasno, zakaj je Volkswagnova california najbolje prodajan avtodom na svetu. Združuje vozne lastnosti osebnega avtomobila s praktičnim bivalnim tlorisom, zasnovanim po receptu manj je več. To je avtomobilski avtodom, uporaben vsak dan.
| Oblika in prostornost | 4/5 zvezdic |
| Zmogljivost in poraba | 5/5 zvezdic |
| Vozne lastnosti in udobje | 5/5 zvezdic |
| Varnost in oprema | 4/5 zvezdic |
| Vrednost glede na ceno | 2/5 zvezdic |
Seveda Volkswagen ni edini, ki ponuja takšen lahek avtodom oziroma mobilni bivak, saj tovarniško bivalno nadgradnjo s strešnim šotorom ponuja tudi Mercedes na razredu V in Ford na modelu transit custom. A Volkswagen ima s svojo californio bistveno daljšo tradicijo, saj so prvo bivalno nadgradnjo na modelu T1 naredili že leta 1955.
Tehnološki razhod multivana in transporterja jo je naredil še bolj avtomobilsko
Z najnovejšo generacijo californie se je zgodil ključni mejnik tega kultnega avtomobilskega bivaka z dvižno streho - tehnološki razhod transporterja in multivana. California je skupaj z multivanom prestopila na avtomobilsko platformo MQB in prvič v svoji zgodovini presekala vez s transporterjem oziroma dostavniško osnovo.
Prav dejstvo, da so praktičnost bivalnega kombija križali s karoserijsko osnovo velikega enoprostorneža, je največja prednost californie; ni ga avtodoma, ki bi se med ovinki peljal tako natančno in avtomobilsko lahkotno in ki bi med stožci in ovinki AMZS centra varne vožnje na Vranskem tako navdušil s svojimi voznimi lastnostmi. Piko na i pa kot dizelski ultramaratonec z več kot 1000-kilometrskim dosegom in odlično smerno stabilnostjo postavlja na prehitevalnem pasu avtoceste in na ozkih parkirnih mestih; za volanom californie pri prehitevanju ne boste doživeli nadležnih sunkov bočnega vetra, v iskanju prostega parkirnega mesta pred nakupovalnim centrom pa vam ne bo treba nervozno pogledovati v višinske ovire pred vstopom v garažo. Ko je dvižna streha zaprta, je california le za 4 cm višja od multivana in celo v najvišji točki ne doseže višine dveh metrov.
Za vikend, za počitnice in za vsak dan
Da je nova california res lahko družinski enoprostornež oziroma avtodom za vsak dan, dokazuje s svojo prilagodljivostjo; drsna vrata so po novem na obeh bokih, kar še poenostavlja vstopanje, zadaj ni več klopi, ampak posamično vpeta sedeža z lahko dostopnimi sidrišči isofix, ki ju je enostavno pomikati po talnih tirnicah ali v dveh potegih vsakega posebej celo odstraniti iz kabine. S tem je mogoče hitro povečati prtljažni prostor oziroma narediti prostor za prevoz daljših predmetov, denimo jadralne deske ali gorskega kolesa. Ravno tako je s potegom zanke na obeh sedežih v vodoravni položaj enostavno spustiti naslonjala in prek njih raztegniti zložljivo posteljo velikosti 198 x 110 cm.
Na našem testu smo californio v družinski in počitniški mobilnosti preizkusili v polni štiričlanski zasedbi z dvema najstnikoma. Pri prtljagi smo zato kljub podaljšani multivanovi karoseriji morali biti precej racionalni - ne toliko zaradi velikosti prtljažnika, ki v potovalnem tlorisu še vedno ponuja 900 litrov prostora pod in nad polico, v katero je vpeta tudi zunanja kamp mizica, pač pa zaradi nosilnosti. Avtomobilska zasnova nima več dostavniške nosilnosti trasporterja, kar pomeni, da ima california ob relativno veliki masi (2445 kg) le še 405 kilogramov nosilnosti. Se pa po drugi strani oddolži z dovolj vlečne zmogljivosti, saj z njo lahko vlečete dve toni težko prikolico. To pomeni, da so izvedljiva tudi daljša družinska kampiranja z vso dodatno športno in bivalno opremo, ki svoj transportni prostor dobi v večji ali manjši prikolici.
TDI učinkovitost in svoboda
Pri avtomobilskih lastnostih tega avtodoma velja izpostaviti še energetsko učinkovitost, ki pomembno vpliva tako na vsakdanji kot tudi na potovalni stroškovnik. Pri tem ima ključno vlogo preverjen, prožen in varčen “zimzeleni” dvolitrski TDI motor. Ta pri vsega 1600 vrtljajih na minuto ponudi vseh 360 Nm navora in navduši predvsem z učinkovitostjo, kar pomeni več kot 1000 kilometrov dosega s polno posodo goriva oziroma porabo goriva 7,2 litra na 100 kilometrov - kar je vsaj tri litre manj od klasičnega avtodomarskega povprečja. Poleg tega california zaradi kompaktnih mer tudi na trajektu dobi cenejšo vozno karto.
Pri avtomobilskih veščinah, povzetih po multivanu, ki vožnjo naredijo varnejšo in bolj udobno, velja pohvaliti še odlična matrična LED žarometa, celovit nabor aktivnih varnostnih pomagal, prilagodljive vozne programe, triobmočno samodejno klimatsko napravo in vse sodobne digitalne komunikacijske storitve, podprte s slovenskim izbirnikom.
Stikalo california avto spremeni v udoben bivak
Največji talent californie je enostavna preobrazba iz osebnega avtomobila v bivak na kolesih. Na PZA postajališču ali v kampu je treba na osrednjem zaslonu ali dodatnem zaslonu na C stebričku le pritisniti na ikono california in vklopiti način za kampiranje. V najbolj razkošni bivalni opremi ocean so poleg odličnega kompresorskega hladilnika na voljo še doplačljiv elektro-hidravlični sistem za dviganje in spuščanje strehe, zunanji priklop za tuš, priročen sistem omaric in kuhinja s tekočo vodo (29 l) ter plinskim kuhalnikom. Obe postelji sta preverjeno pripravljeni v petih minutah; dno zgornjega ležišča velikosti 205 x 114 cm je mogoče enostavno dvigniti pod strop dvižnega strešnega šotora in pridobiti dineto s stojno višino. Ob vrtljivih prednjih sedežih bodo štirje potniki lahko v miru pojedli večerjo ali odigrali partijo kart. Na testu smo ugotovili, da je kljub štirim posteljam in ločenim sedežem bivanje v californii najbolj razkošno v dvoje, a za nekajdnevne izlete tudi 4-članski družini ponuja dovolj bivalnega udobja. Še vedno je to v resnici bolj avtomobilski bivak kot pravi avtodom, saj nima kopalnice in WC-ja …
Pod črto …
VW california je eden najbolj uporabnih družinskih križancev med avtomobilom in avtodomom. Omogoča veliko svobode, a zanjo zahteva visoko ceno. Z vso dodatno opremo, v kateri pa ni kopalniškega bloka, stane dobrih 90 tisoč evrov - za ta denar se dobi že resno hišo na kolesih, ki pa ne more biti avto(dom) za vsak dan kot california …
Všeč nam je +
avtomobilske vozne lastnosti, vlečna zmogljivost, praktičen bivalni tloris, štiri ležišča, dvižna streha s šotorom in stojno višino, integrirana kamp oprema
Ni nam všeč -
skromna nosilnost, ni kopalnice z WC-jem, visoka cena
Tehnični podatki
Volkswagen california 2.0 TDI ocean
| Motor in prenos moči: | dizelski, štirivaljni, turbo, prostornina: 1968 cm3, največja moč: 110 kW (150 KM) pri 3000 vrt./min, največji navor: 360 Nm pri 1600 vrt./min. Pogon na prednji koles, 7-stopenjski DSG avtomatiziran menjalnik z dvema sklopkama. |
| Mere in masa: | dolžina 517,3 cm, širina: 194,1 cm, višina: 197,2 cm, medosna razdalja: 312,4 cm, masa praznega vozila: 2445 kg, dovoljena skupna masa: 2850 kg, prostornina prtljažnika: 975 – 1039 l, posoda za gorivo: 80 l. |
| Zmogljivosti in poraba: | največja hitrost: 188 km/h, pospešek od 0 do 100 km/h: 11,6 s, poraba goriva kombinirano: 6,9 l/100 km, izpust CO2: 181 g/km, poraba na testu: 7,2 l/100 km. |
| Cena: | Porsche Slovenija: 79.106 EUR, NLB obrok: 848,16 EUR |
Kako do novega avtodoma?
| NLB Lease&Go: Posvetujte se z našim strokovnjakom za lizing, ki bo pripravil najboljšo rešitev za vaše želje, potrebe in finančne zmožnosti. |



