Za volanom: Volkswagen californija 6.1

Za volanom

Doživetja: Severna obzorja - z volkswagnom californio preko prostranih širjav Kanade


Ob jezerih, v gozdovih in na valovitih cestah nove Škotske smo odkrivali skrivnost uspeha najbolj uspešnega avtodoma na svetu - volkswagna californie, ki je ena od ikon popotniške svobode.

Raziskovanje skritih kotičkov, večeri in jutra daleč stran od divjega tempa, asfalta ter ograj oziroma zapornic velikih kamp naselij so sanje vsakega novodobnega nomada, ki s seboj na kolesih vozi posteljo in kuhinjo. Iskanje potovalne svobode je tesno povezano s preprostostjo opreme in predvsem prostranstvom dežele, po kateri potuješ. Kalifornija v Kanadi? Odlična kombinacija - če gre za Volkswagnovo californio!

Video: Severna obzorja za volanom kultnega avtodoma

Kult preprostosti

Kult Volkswagnove californije je torej zrasel predvsem na preprostosti in dejstva, da je ta bivalni kombi vedno bil doma na vseh cestah. Zanj nobena pot ni bila preslaba, nobena ulica preozka in vedno je bil dovolj neopazen, da si v njem mirno spal tudi za cesto. Njegovo pravo razkošje se se še danes kaže predvsem v učinkovitosti bivanja na najmanjšem možnem prostoru. Z njim si še vedno dobesedno lahko doma vsepovsod. Res je, da je v primerjavi z običajnim avtodomom bivalno manj udoben, a z njim lahko prideš praktično kamorkoli in to je prava bit svobode bivanja na kolesih. Recept vsakdanje uporabnega bivalnika s šotorom na strehi v katerem še slišiš naravo, čutiš veter in okusiš svežino jutra preprosto deluje. Zato se po cestah na praktično vseh celinah vozi več kot 175.000 teh Volkswagnovih bivalnih kombijev.

Zgodba tega kombija se je začela z domiselnimi samograditeljskimi improviziranimi podvigi rock 'n' roll pacifistov, ki so v svojih T2 “bulli” kombijhi z rožnatimi poslikavami kabin širili glas ljubezni in omame ter z življenjem na kolesih izkazovali svobodo brez omejitev. Idejo mobilnega baznega tabora, parkiranega tik ob valovih, so hitro posvojili vzeli še deskarji. Kljub temu, da se california v Kanadi ne prodaja, pa smo na poti srečevali ljudi, ki so nam mahali, nas celo ustavili in obujali spomine na legendarnega Westija - različico volkswagen T3 z bivalno nadgradnjo Westfalia. Kult torej deluje - še vedno.

Iskanje potovalne svobode je tesno povezano s preprostostjo opreme in predvsem prostranstvom dežele po kateri potuješ. Californija v Kanadi? Da, odlična kombinacija. 

Prostrana dežela javorov in hokeja

Ni naključje, da je Volkswagen nomadsko svobodo prenovljene californie želel podčrtati z odkrivanjem delčka izjemnih prostranstev Kanade. Kampiranje v tej drugi največji državi na svetu, ki se razteza od Pacifika do Atlantika oziroma vse do Arktičnega morja na severu, je povsem samosvoje doživetje. Ne le zaradi barvitosti pokrajine in ostrejše klime, temveč predvsem zaradi svobode. Kanada je ena najredkeje poseljenih držav na svetu, saj ima le 36 milijonov prebivalcev in ohranja svojo divjino - gozdove, reke, jezera in divje oceanske obale - skoraj nedotaknjeno. Pravi nomad v resnici ne rabi drugega kot veliko prostora: ne za sebe, ampak okoli sebe.
Dežela hokeja na ledu in javorovega sirupa navduši z gostoljubnostjo ljudi in z neokrnjeno naravo. Ljubitelji pohodništva, ribolova, lova in kampiranja imajo neomejene možnosti uživanja divjine. Rakuni, losi, jelenjad in medvedi so v kampu sosedje, okus divjega lososa, spečenega nad tabornim ognjem, pa da zdravemu načinu življenja povsem novo dimenzijo. V Evropi je razen redkih izjem težko doživeti kampiranje na tako prvinski način: v kanadskih kampih ni ograjenih prikolic s cvetličnimi lončki, ni mobilnih hišic in animacij za zdolgočasene turiste. Je le narava s svojimi vonji, zvoki in pestrim vremenom. Tudi vtičnic ni, zato je treba kampirati energetsko varčno in čisteje.

V uredništvu Motorevije smo prevozili veliko kilometrov z najrazličnejšimi počitniškimi vozili, a v nobenem nismo doživeli toliko brezskrbne svobode kot v Volkswagnovi californii, ker je ta še vedno eden najboljših kompromisov med običajnim in nomadskim načinom življenja - čez teden osebni avto, čez vikend pa bivak na kolesih. Tisti večer, zunaj v vetru kanadskih severnih obzorij, je hitro postalo jasno, zakaj je ta avto ikona in ob vsem sodobnem karavaning razkošju še vedno najbolj prodajani bivalnik. Volkswagnova california je tudi v Sloveniji najbolj prodajan avtodom. Na leto naj bi se za prenovljeno različico odločilo okoli 70 kupcev.

Najbližje Evropi

Druga najmanjša provinca Kanade Nova Škotska leži na polotoku, ki ga s treh strani oblivajo vode Atlantika. Kjerkoli se znajdeš v tej provinci, nisi nikoli več kot 56 kilometrov oddaljen od oceana. Nova Scotia, kot ji pravijo domačini, je tudi Evropi najbližja točka severnoameriške celine. Zato ima pestro in tudi precej kruto zgodovino. Glavno vlogo v zgodovini imajo seveda Angleži in Francozi, ki so se borili za prevlado na tem koncu sveta. Med prvo in drugo svetovno vojno je bil Halifax - glavno mesto province - zaradi svoje strateške lege center zavezniške logistike. Iz pristanišča so konvoji ladij z opremo, hrano, strelivom in vojaki odpluli v severni Atlantik proti evropskim bojiščem. Izjemna koncentracija vojaške logistike je botrovala tudi največji nesreči v tem pristaniškem mestu. 6. decembra 1917 je zaradi trčenja v prometno izredno obremenjenem zalivu zagorelo na francoski ladji Mont-Blanc, ki je bila natovorjena s kar 2925 tonami eksploziva. Po 25 minutah požara je odjeknila silovita eksplozija … Udarni val je z zemljo zravnal dva kvadratna kilometra mesta. Umrlo je 1600 ljudi, ranjenih jih je bilo 9000, še 6000 jih je ostalo brez domov. Mesto pa je zaznamovala še ena tragedija - brodolom Titanika. Večina žrtev je poslednje počivališče dobila na pokopališču v Halifaxu.

6. decembra 1917 je zaradi trčenja v prometno izredno obremenjenem zalivu zagorelo na francoski ladji Mont-Blanc, ki je bila natovorjena s kar 2925 tonami eksploziva. Udarni val je z zemljo zravnal dva kvadratna kilometra mesta Halifax.

 Vetrovna obala jastogov z rekordnim plimovanjem

Krožno potovanje po Novi Škotski za volanom bivalnega kombija je najboljši način, da začutiš utrip dežele. Nepredvidljivo vreme, ki daje pečat barviti jeseni, je pod streho avtodoma veliko bolj obvladljivo kot v šotoru. Polotok na Atlantiku je nedavno dosegel tudi orkan Dorian. Posledice opustošenja dajo vedeti, da narave nikoli ne gre podcenjevati. Zima je lahko ekstremna: od snežnega meteža, ki v 24 urah nasuje meter snega, do temperaturnih nihanj od - 20 do +10 stopinj Celzija v nekaj dnevih. Obalne ceste postrežejo s sanjskimi razgledi in californio je zaradi kompaktnih meri mogoče pripeljati na praktično vsak ribiški pomol, kjer so glavna atrakcija in vir zaslužka predvsem jastogi. Izredno bogate vode severnega Atlantika slovijo tudi po močnih tokovih in rekordnem plimovanju. 

V zalivu Fundy se dvakrat na dan med plimovanjem prelije kar 160 milijard ton vode, kar je več kot bi združili vse sladkovodne reke na svetu v en veletok. Ta izjemna količina morske vode povzroči eno največji razlik med plimo in oseko - gladina niha za 16 metrov.

Francoska utrdba z enakim razgledom kot pred štiristo leti

Utrdba Port-Royal, ki so jo po starih načrtih obnovili vse do zadnjega lesenega moznika, sodi med najstarejše naselbine novega sveta. Francozi so Port-Royal postavili leta 1605 in za razliko od večine ostalih takratnih kolonialnih naselbin vzpostavili prijateljski odnos z Indijanci plemena Mikmaq, s katerimi so trgovali in si celo ustvarjali družine. Zanimivo je tudi dejstvo, da na tem svetem kraju Akadijcev, kot so se poimenovali francoski naseljenci, niso zrasli nebotičniki kot denimo v Novem Amsterdamu oziroma današnjem New Yorku. Obiskovalec še danes zre v isto pokrajino, kot jo je videlo 18 mož, ki so pred dobrimi 400 leti prvi stopili v kanadsko divjino. V gozdu tik ob utrdbi v velikem indijanskem šotoru (tipiju) še vedno ustvarjajo pripadniki plemena Mikmaq.

Utrdba Port-Royal, ki so jo po starih načrtih obnovili vse do zadnjega lesenega moznika, sodi med najstarejše naselbine novega sveta.

Foto: Z volkswagnom californio preko prostranih širjav Kanade

Volkswagen californija 6.1 - nadgradnja varnosti in udobja

Prenovljena california je na voljo v treh izvedbah: beach, coast in ocean. Po novem ima tudi v osnovni različici beach vgrajeno mini kuhinjo. Zelo kakovostna nadgradnja je postavljena v prenovljeno različico družinskega enoprostorneža multivana, ki ima nov elektromehanski volanski mehanizem in s tem tudi vse najsodobnejše aktivne varnostne sisteme - vključno z aktivnim pomočnikom za vzvratno vožnjo prikolice. Bogati sta tudi motorna paleta in izbira pogona - TDI štirivaljniki z razponom od 81 do 146 kW lahko poganjajo prednja ali pa vsa štiri kolesa. Vozne lastnosti so ob dejstvu, da gre za svojevrsten hibrid med bivalnikom s štirimi ležišči, potovalnikom in vsakdanje uporabnim družinskim avtomobilom, ključna prednost californie.

Na valovitih cestah Nove Škotske do izraza pridejo avtomobilske lastnosti tega bivalnega kombija.  Vozne lastnosti so veliko boljše kot pri klasičnih avtodomih, potovalne hitrosti večje in hrupa v notranjosti praktično ni.


Ob zaprti strehi je california nižja od dveh metrov, zato lahko zapelje v večino garaž. Strešni šotor je dobil hitrejši elektro-hidravlični pogon, ki voznika tudi opozori, da preveri prostor nad avtomobilom. Mansardna spalnica ima panoramsko okno in nove vzmetne ploščice za več spalnega udobja. V enem od čudovitih kampov - na jasi nad oceanskimi pečinami - smo prespali v strešnem šotoru v močnem vetru in temperaturi blizu ledišča. Strešna odprtina za vstop v mansardo je dovolj velika, da grelec bivalnega dela ogreje tudi zrak v šotoru. Pri najbolj ekstremnih temperaturah bi na noč za gretje porabili okoli tri litre dizelskega goriva. Po vzoru večje grand californie so vgradili elektronski modul za upravljanje bivalnega dela - vključno z izbiro načina kampiranja, ki je bližnjica za prilagoditev osvetlitve in ogrevanja. Ob tem velja omeniti prvovrstno izdelavo omaric in kuhinjskega bloka s kompresorskim hladilnikom, štedilnikom in pomivalnim koritom s 50-litrskim rezervoarjem vode. Na voljo je tudi zunanji tuš, a brez tople vode, kar pomeni, da je v hladnejših mesecih neuporaben. Slaba plat tega sicer odličnega bivalnega kombija je njegova (pre)visoka cena, saj je (pre)drag v primerjavi s pravim avtodomom. Za californio je pri nas treba pripraviti od 44.974 do 79.442 evrov.

Med staroselci prostranih razdalj ...

 

 

Ključne besede


avtodomDoživetjaVolkswagenvolkswagen grand californiavolkswagen california

Vam je članek všeč?

Zaploskajte mu – kliknite in držite gumb. Dlje, ko boste ploskali, bolj vam je članek všeč. Z aplavzom nam sporočate, kateri članek izstopa. Hvala!

1

Jure Gregorčič

Jure Gregorčič

Novinar - urednik Motorevije

Priljubljenost članka

1

Shrani

Delite s prijatelji