Za volanom: volkswagen T 6.1 multivan

Za volanom

Večno mlad - Prenovljeni T 6.1 s svojimi lastnostmi ostaja v vrhu gospodarsko-družinske mobilnosti.


Za Volkswagnovega transporterja oziroma njegovo potniško-družinsko različico multivan velja, da sodi med večno mlade klasike. V najnovejši posodobitvi T 6.1 je pridobil še digitalne veščine.

Zanimivosti in dejstva: Na cesti od leta 1950

Med prodajno najbolj uspešne Volkswagnove modele sodi družina modela T z različicami transporter, multivan, caravella in california. T model je na cesti že od leta 1950 in ima najdaljši neprekinjeni staž med vsemi evropskimi lahkimi dostavniki.
Ena od odlik T 6.1 je veliko število različic prilagojenih za številne poklice oziroma naloge. V vlogi dostavnika je transporter na voljo v dveh medosnih razdaljah: 2,9 in 3,3 metra. V različici caravelle za prevoz potnikov (do 9 sedežev) pa je mogoče izbirati karoserijo z medosno razdaljo 3 ali 3,4 metra.
Multivan je v izvedbi bulli odet v atraktivno dvobarvno karoserijo.

Skrivnost uspeha?

Skrivnost uspeha serije T, ki je v skoraj sedmih desetletjih obstoja ohranjala konkurenčnost, je v tem, da so v Wolfsburgu tehnološki napredek iz osebnih avtomobilov vedno prenašali tudi v svoje kombije. Tehnološka posodobitev 6.1 transporterju in multivanu prinaša digitalni napredek, ki pomembno vpliva na večjo varnost, učinkovitost in udobje. Oblikovno izpiljena motorna maska, pa LED žarometa - na voljo z opremo highline -, nova platišča in nova armaturna plošča z digitalnimi merilniki ter 9,2-palca velikim osrednjim zaslonom so najbolj očitne spremembe. Najbolj pomembnih tehničnih novosti oči ne vidijo, jih pa že po nekaj kilometrih voznik začuti z ostali čutili. Z novim elektro-mehanskim krmilnim sistemom in na novo nastavljenim podvozjem je največji Volkswagnov družinski enoprostornež postal natančneje vodljiv, okretnejši, predvsem pa je dobil več aktivnih varnostnih vozniških pomagal. Po novem zna samodejno vzdrževati smer znotraj voznega pasu, pomaga parkirati in vzvratno voziti prikolico ter kljubovati učinkom bočnega vetra. Na seznamu je 20 asistenčnih sistemov, med katerim je skoraj polovica novih, tudi tisti za nadzor prečnega prometa zadaj, ki močno poveča varnost pri vzvratni vožnji. Na ulicah Amsterdama, kjer mrgoli kolesarjev, motoristov in voznikov električnih skirojev, je bilo po že po nekaj kilometrih jasno, da je avto bolj uglajen, tišji in pametnejši. Z vgrajenimi asistenčnimi sistemi je veliko enostavneje obvladljiv v zahtevnih prometnih razmerah.

Nova armaturna plošča z prilagodljivimi digitalnimi merilniki. Voznik ima skupaj na voljo tudi 20 aktivnih vozniških pomočnikov. 

On-line

Med pomembnejše digitalne veščine oziroma informacijske storitve sodijo stalna širokopasovna mobilna internetna poveza (vgrajena eSIM kartica) najnovejšega MIB3 vmesnika. Ta poleg napredne navigacije s prometnimi informacijami v živo omogoča še številne funkcije znotraj aplikacije WE connect kot so možnost nadzora vozila prek zaslona pametnega telefona, upravljanje z voznim parkom in načrtovanjem programa vzdrževanja na daljavo. Pod motornim pokrovom ni bistvenih sprememb: 2-litrski dizelski štirivaljnik so prilagodili najstrožjemu okoljskemu standardu, ki je najmočnejši različici vzel nekaj kilovatov. Motor ima štiri različno močne izvedbe: 66 kW, 81 kW, 110 kW in 146 kW. V pripravi pa je je tudi električni transporter.

Na elektriko ...

Volkswagnovi inženirji v obstoječi transporterjevi karoseriji iščejo prostor za električno izvedbo, a električna bližnjica ni prav prepričljiva: akumulatorski sklop zmogljivosti 37,4kWh bo zagotovil “le” približno 200 kilometrov dosega. Največja hitrost bo omejena na 90 km/h.

Pri kombiju so z novo loputo v spodnjem delu predelne stene med tovornim delom in kabino pridobili 40 centimetrov za prevoz dolgih predmetov (do 2,8 metra). Poleg tega so v kabino vgradili dodatni predal s samostojno ključavnico za spravilo dražjih kosov manjšega orodja in dokumentov. Na voljo je tudi 230-voltna vtičnica in kamera za vzvratno vožnjo tudi pri dvokrilnih vratih zadaj.

Pod črto ...

Prenovljeni T 6.1 s svojimi lastnostmi ostaja v vrhu gospodarsko-družinske mobilnosti. V Slovenijo bo prišel novembra s približno 3-odstotno podražitvijo zaradi tehnične posodobitve.

Prenovljeni volkswagen T 6.1 multivan in transporter

- 2-litrski TDI motor od 66 do 146 kW
- elektro-mehanski krmilni sistem in 9 novih aktivnih varnostnih pripomočkov
- armaturna plošča z prilagodljivimi digitalnimi merilniki
- LED žarometa
- vlečna zmogljivost 2,5 tone
- naprodaj novembra

Volkswagen T 6.1 lahko vleče do 2,5 tone težko prikolico in ima tudi pomočnika za vzvratno vožnjo prikolice. Slednjemu voznik nastavi smer in nadzira hitrost, umetna inteligenca pa poskrbi za hitro in natančno samodejno vrtenje volana.

 

Na ulicah Amsterdama, kjer mrgoli kolesarjev, motoristov in voznikov električnih skirojev, je bilo po že po nekaj kilometrih jasno, da je avto bolj uglajen, tišji in pametnejši. Z vgrajenimi asistenčnimi sistemi je veliko enostavneje obvladljiv v zahtevnih prometnih razmerah.

 

Jure Gregorčič

Jure Gregorčič

Novinar - urednik Motorevije

Nazaj