Test: Nissan qashqai e-power 190 N-design

Test

Pretvarjanje - največja posebnost qashqaija je e-power pogonski sistem


Čeprav nissan qashqai ni več tako vroč, beri iskan, kot pred leti, ko je bil eden izmed prvih križancev na trgu, se še vedno lahko enakovredno postavi ob bok številnim tekmecem, ki so  in še posnemajo njegovo prvotno zasnovo. Z oblikovno posodobitvijo deluje tudi zelo sodobno in všečno, izstopa pa s svojim pogonskim sklopom z oznako e-power.

oblika in prostornost 5/5 zvezdic
zmogljivost in porab 4/5 zvezdic
vozne lastnosti in udobje 5/5 zvezdic
varnost in oprema 5/5 zvezdic
vrednost glede na ceno 3/5 zvezdic

Z oblikovno prenovo je qashaqi dobil mrežasto masko, spremenjene žaromete, novo grafiko zadnjih luči in še nekaj manjših posodobitev, njegove dimenzije pa so ostale nespremenjene. Pri 442,5 cm dolgem avtu to pomeni dovolj prostorno potniško kabino in tudi dovolj velik prtljažni prostor - meri 445 litrov, ki ga lahko enostavno povečamo s prevračanjem asimetrično deljenega naslona zadnje klopi. 

V potniški kabini qashqai ne ponuja presenečenj. Na digitalni instrumentni plošči so vozniku na voljo vsi najpomembnejši podatki: nekateri stalno, drugi na priklic s stikalom na volanu. Na sredinskem zaslonu na armaturni plošči so na voljo podatki o navigaciji, radiu, telefonu, prek katerega lahko vzpostavimo brezžično Apple CarPlay povezavo. Prek tega zaslona lahko upravljamo tudi razne nastavitve.

E-power z bencinom

Največja posebnost qashqaija je e-power pogonski sistem, ki pa je zgolj ena izmed možnosti pogona - qashqai je namreč na voljo tudi z običajnim bencinskim motorjem. E-power že s svojo oznako napoveduje, da gre za električni pogon, pri katerem pa akumulatorskega sklopa ne polnimo prek zunanjega napajanja z elektriko, temveč za to skrbi bencinski motor, ki se oskrbuje z bencinom iz posode za gorivo, električno energijo pa qashqai dobiva tudi z rekuperacijo energije ob zaviranju. Qashqai tako nima vtičnice za polnjenje, temveč zgolj odprtino za polnjenje bencinskega rezervoarja. To seveda pomeni, da qashqaija e-power ne moremo uvrščati med električne avtomobile in zato zanj tudi ne dobite subvencije kot jo ob nakupu električnega avta. 

Trivaljni 1,5-litrski bencinski motor s 116 kW moči zagotavlja stalno zalogo elektrike v akumulatorskem sklopu, ki lahko shrani do 1,8 kWh elektrike. Za pogon skrbi sinhroni elektro motor s trajno nazivno močjo 65 kW oziroma največjo konično močjo 140 kW.

Prednosti e-power pogona

Znano je, da vsako pretvarjanje energije iz ene vrste v drugo povzroča izgube, a pri Nissanu so se vseeno odločili za pretvarjanje energije bencinskega motorja v električno energijo, ob tem pa so v avto vgradili tako bencinski kot električni motor. V čem so prednosti takšne zasnove pred samooskrbnim hibridnim pogonom? Predvsem v tem, da avto omogoča daljšo vožnjo na elektriko, kar voznik lahko vklopi s pritiskom na stikalo EV. Zakaj to stikalo, če pa avto vseskozi vozi na elektriko? Zgolj zato, da med vklopljeno EV vožnjo bencinski motor ne proizvaja elektrike in s tem ne onesnažuje okolja. A EV vožnja je mogoča le, če voznik ne zahteva odločnejšega pospeševanja, temveč zgolj z dokaj enakomerno hitrostjo vozi na primer po naselju - dokler je akumulatorski sklop dovolj napolnjen, kar pomeni do nekaj kilometrov.
Vožnja z e-power sistemom omogoča vse dobre lastnosti vožnje z električnim motorjem, torej zelo dobro odzivnost, zvezno pospeševanje, vožnjo z enim pedalom s poudarjenim zaviranjem in rekuperacijo energije, ko voznik ne pritiska pedala za plin. 
Ena od dobrih lastnosti e-power sistema je, da je akumulatorski sklop dokaj majhen in zato lahek, kar se pozna pri teži avtomobila, ki znaša 1741 kg, a ni manjša kot pri hibridnih avtih. To seveda vpliva na vozne zmogljivosti in lastnosti, vpliva pa tudi na učinkovitost pogona. Na našem preskusu je qashqai v povprečju porabil 5,9 litra bencina na 100 km, kar je za velikost avta zelo dober dosežek. Pri 55-litrski posodi za gorivo je tako doseg avta z enim polnjenjem goriva blizu devetsto kilometrov. 

Vožnja z e-power sistemom omogoča vse dobre lastnosti vožnje z električnim motorjem, torej zelo dobro odzivnost, zvezno pospeševanje, vožnjo z enim pedalom s poudarjenim zaviranjem in rekuperacijo energije, ko voznik ne pritiska pedala za plin. 

Kaj pa slabosti e-power pogona?

A e-power sistem nima samo dobrih lastnosti, temveč tudi kakšno slabost. Največja je nedvomno glasnost delovanja sistema, predvsem za vse, ki imajo vsaj malo posluha za delovanje bencinskega motorja. Ta namreč lahko deluje - kar je seveda tudi slišno - tudi tedaj, ko voznik ne pritiska na pedal za plin. Predvsem pa je med delovanje celotnega sistema slišati poseben, piskajoč zvok, ki se ga je treba navaditi oziroma ga vzeti v zakup. Pri zvočni optimizaciji e-power pogona imajo Nissanovi inženirji še veliko dela.

Qashqai e-power ali z bencinskim pogonom?

Qashqai ima številne dobre lastnosti, po prenovi še bolj prepriča s svojo podobo. E-power sistem zagotavlja dobre vozne zmogljivosti: pospešek 7,9 sekunde do 100 km/h in zaradi porabe električne energije največjo hitrost (le) 170 km/h in dobro gospodarnost z že omenjeno zmerno porabo goriva. A seveda tudi tu velja: hitre vožnje po avtocesti so energijsko potratne. A kdor se odloči za e-power zaradi okoljevarstvenih lastnosti, se pač mora zavedati, da tudi e-power onesnažuje okolje z izpusti iz bencinskega motorja, a ima (delno) možnost alokacije teh izpustov. Se pa dvojnost pogona (bencinski in električni motor) pozna tudi pri ceni, saj je e-power dražji od zgolj bencinsko gnanega qashqaija.

Pod črto ...

Qashqai e-power z opremo N-design namreč Nissanov zastopnik ponuja za 39.200 evrov, kdor želi prikazovanje podatkov na vetrobranskem steklu in prostoročno odpiranje vrat prtljažnika ter spominsko nastavitev voznikovega sedeža, mora odšteti še 900 evrov. Za to dobi zelo dobro opremljen avto tako s pripomočki za vožnjo kot za udobje, toda nekateri samooskrbni hibridni avti ob približno enaki gospodarnosti, primerljivih zmogljivostih, opremljenosti in prostornosti stanejo manj.     

Všeč nam je +

prostornost, opremljenost, gospodarnost, prilagodljivost

Ni nam všeč -

glasnost delovanja e-power sistema

Tehnični podatki 

Nissan qashqai e-power 190 N-design

MOTOR IN PRENOS MOČI: bencinski, trivaljni, prostornina: 1497 cm3, največja moč: 116 kW (163 KM) pri 4600 vrt./min., sinhroni elektromotor: največja stalna moč: 65 kW (89 KM), največja konična moč 140 kW (190 KM). Pogon na prednji kolesi, samodejni menjalnik. 
MERE IN MASA: dolžina: 442,5 cm, širina: 183,5 cm, višina: 162,5 cm, medosna razdalja: 266,5 cm, masa praznega vozila: 1741 kg, dovoljena skupna masa: 2180 kg, prtljažnik: 455 -1447 l, akumulatorski sklop - Li-ion: 1,8 kWh, posoda za gorivo: 55 l.
ZMOGLJIVOSTI: ajvečja hitrost: 170 km/h, pospešek od 0 do 100 km/h: 7,9 s, normna poraba goriva: 5,3 l/100 km, izpust CO2: 119 g/km, poraba goriva na testu: 5,9 l/100 km
CENA: GA Adriatic: 39.200 EUR

Kako do novega avtomobila?

NLB Lease&Go: Posvetujte se z našim strokovnjakom za lizing, ki bo pripravil najboljšo rešitev za vaše želje, potrebe in finančne zmožnosti.

Ključne besede


Nissannissan qashqaihibrid

Oglasna sporočila