Test: Mitsubishi outlander 2.4 PHEV instyle

Test

Priključno-električni povratek ...


Mitsubishijev outlander prejšnje generacije je bil leta 2013 prvi cestni terenec s priključno-hibridnim pogonom; po krajšem premoru se je letos vrnil na naše ceste v novi podobi, z novo vsebino - in seveda (zgolj) kot priključni hibrid. Člani AMZS so avto že spoznali na posebnem doživetju, mi pa smo ga pod natančnejši drobnogled vzeli pred kratkim … 

oblika in prostornost 5/5 zvezdic
zmogljivost in poraba 4/5 zvezdic
vozne lastnosti in udobje 4/5 zvezdic
varnost in oprema 5/5 zvezdic
vrednost glede na ceno 3/5 zvezdic

Trenutno se zdi, da Mitsubishi kot japonska avtomobilska znamka še išče svoje mesto na spreminjajočem se avtomobilskem zemljevidu, pri čemer so mu v pomoč njegove vezi z Renaultom in Nissanom. 
V temeljito prenovljeni prodajni paleti je novi outlander dobil vlogo zastavonoše znamke; je največji, najbolj udoben, najzmogljivejši in tudi najbolj terenski od vseh mitsubishijev - in zato tudi najdražji. Outlander si kar nekaj tehnike deli z Nissanovim X-trailom, po videzu in značaju pa je ostal značilen cestno-terenski outlander, oblikovan in razvit na Japonskem - kakršen je navduševal kupce tudi v prejšnjih generacijah. Kljub temu, da je na nekaterih trgih zunaj Evrope outlander četrte generacije naprodaj že nekaj let, je videti sveže, sodobno, prepoznavo - in ravno prav robustno, da se loči od večine na videz “mehkejših” tekmecev. 

V četrti generaciji je outlander zrasel - na 472 cm v dolžino, na 186 cm v širino in 175 cm v višino.

Večji - in prostornejši

V četrti generaciji je outlander zrasel - na 472 cm v dolžino, na 186 cm v širino in 175 cm v višino. Medosna razdalja zdaj znaša 270,4 centimetra, kar koristi predvsem prostoru v potniški kabini; na zadnji klopi je zdaj res dovolj prostora za kolena odraslih potnikov, pa tudi prtljažni prostor s skoraj 500 litri prostornine (in skoraj 1,5 kubika prostora, če asimetrično deljivo zadnjo klop prekucnemo naprej) bi moral zadostovati za zahtevnejše družinsko-potovalne podvige. Nakladalni rob je sicer dokaj visok (tudi zaradi 20-centimetrske oddaljenosti karoserije od tal), a pri tovrstnih cestnih terencih ne gre drugače. Dovoljena obremenitev skoraj 600 kilogramov bi morala zadostovati za večino potreb, prav tako pohvalimo možnost vleke 1,6 tone težkega priklopnika. 

Dovoljena noslinost skoraj 600 kilogramov bi morala zadostovati za večino potreb, prav tako pohvalimo možnost vleke 1,6 tone težkega priklopnika. 

Precej digitalna, a zelo kakovostna notranjost

Outlanderjeva potniška kabina je sicer oblikovana po generičnih avtomobilskih oblikovalskih trendih - s štrlečim zaslonom multimedijske naprave in digitalnimi merilniki pred voznikom -, a hkrati zelo kakovostno in natančno izdelana ter sestavljena iz prijetnih in kakovostnih materialov. Ob odlični zvočni izolaciji potniške kabine outlander z najbogatejšim paketom opreme, ki prinaša tudi v umetno usnje oblečene sedeže in del notranjosti, pusti imeniten in zelo udoben vtis; ko ga poganja zgolj elektrika, je seveda (skoraj) neslišen, a tudi delovanje bencinskega motorja je presenetljivo dobro zvočno zatesnjeno.  
 

Ne čudi torej, da je počutje v outlanderju izvrstno; visok sedežni položaj in veliko steklenih površin zagotavljajo dobro vidljivost iz avta, s kakovostnimi materiali, odlično zvočno zatesnjenostjo in tankočutno uravnoteženim vzmetenjem pa izstopa iz razrednega povprečja.

Priključno-hibridna učinkovitost

Pri nas - in drugod po Evropi - je novi outlander naprodaj zgolj s priključno-hibridnim pogonskim sistemom. Zasnovo outlanderjevega pogonskega sistema poznamo že iz eclipsa crossa; gre za kombinacijo 2,4-litrskega bencinskega motorja, dveh električnih motorjev (po eden za vsako pogonsko gred, litij-ionskega akumulatorskega sklopa, brezstopenjskega CVT menjalnika in zunanjega priključka za polnjenje iz električnega omrežja. Za novega outlanderja so pogonski sistem temeljito posodobili: bencinski motor, ki deluje v varčnem Atkinsonovem ciklu, zdaj zmore 100 kW, litij-ionski akumulatorski sklop zdaj lahko shrani 22,7 kWh energije, prednji električni motor ima 85 kW, zadnji pa 100 kW - sistemska moč pogona zdaj znaša 225 kW (kar je 306 KM!). 
Večinoma outlanderja poganja elektrika, vsaj dokler je dovolj zaloge energije v pogonskem akumulatorju. Ta se lahko polni med vožnjo z rekuperacijo zavorne energije in z bencinskim motorjem -, sicer pa z elektriko iz omrežja, vendar z največ 3,5 kW, kar je ob uveljavljenem standardu 11 kW večine AC polnilnic precej skromno. 
Večja zaloga energije prinese seveda večji doseg na elektriko; z veliko truda gre ta lahko tudi proti 100 kilometrom, ob običajnem načinu vožnje pa se giblje med 50 in 70 kilometri, kar je dovolj za večino dnevnih poti. Prednost outlanderjeve hibridne zasnove je možnost ohranjanja zaloge elektrike v pogonskem akumulatorju in možnost polnjenja med vožnjo, zaradi česar lahko načrtujemo električno vožnjo tudi na daljših poteh. 
Poraba goriva pri priključno-hibridnem avtu je seveda odvisna od zaloge električne energije in načina vožnje; sega od 0 pri električnem načinu pa vse do 9 l/100 km na dolgih in hitrih avtocestnih potovanjih. Na našem podaljšanem testnem krogu, na katerem smo se na elektriko vozili do izpraznitve akumulatorja (zgolj na elektriko lahko vozimo do hitrosti 130 km/h), naprej pa z bencinskim motorjem, se je poraba goriva gibala med 5 in 7 l/100 km, kar je za avto takšne teže in dobre zmogljivosti kar dober rezultat. 

PHEV pogon: gre za kombinacijo 2,4-litrskega bencinskega motorja, dveh električnih motorjev (po eden za vsako pogonsko gred, litij-ionskega akumulatorskega sklopa, brezstopenjskega CVT menjalnika in zunanjega priključka za polnjenje iz električnega omrežja.

Velja pripomniti, da je outlander z veliko sistemsko močjo na cesti zelo suveren; čeprav je največja hitrost omejena na 170 km/h, outlander zelo odločno pospešuje tudi pri višjih hitrostih. Prijetno presenečenje so tudi njegove vozne lastnosti; natančen volanski mehanizem prinese natančno vodljivost, vzmetenje, ki sicer dovoljuje nekaj karoserijskega nagibanja, pa je prijetno čvrsto, da outlander tudi v hitreje odpeljanih ovinkih sledi začrtani krivulji. Ves čas je avto prijetno tih - tako pri dušenju hrupa s ceste kot pri blaženju piša vetra okoli karoserije. 

Živčni asistenčni sistemi, odlične terenske zmogljivosti

Z novo generacijo je outlander dobil seveda tudi vse najsodobnejše asistenčne sisteme in varnostne pripomočke, pri čemer pa moramo pograjati preobčutljiv sistem za spremljanje pozornosti voznika, ki se oglasi že po nekaj sekundah, če pogledamo stran s ceste (in se ga da k sreči izklopiti), preveč vsiljiv sistem za ohranjanje položaja na voznem pasu in na trenutke preveč zaletav radarski tempomat. Zato pa outlander navduši s terenskimi voznimi lastnostmi; njegov električni štirikolesni pogon (oziroma električni motor za pogon zadnjih koles) je odziven in zmogljiv, z izbiro pravega voznega programa lahko premaga tudi zahtevnejše terenske ovire, kakršne so blato, skalnati kolovozi in zahtevnejši terenski vzponi ter spusti. 

Lahko zapišemo, da ima outlander enega najboljših “električnih” štirikolesnih pogonov na trgu. 

Pod črto

Outlander se je v primerjavi s predhodnikom tretje generacije močno podražil. V najbolje opremljeni in s tem najdražji različici instyle avto stane 57.490 evrov (z vključenim popustom), ko k tej ceni dodamo še 1500 evrov za opremski paket plus (v katerem so že omenjeno umetno usnje, masažna funkcija sedežev in še kaj), smo že blizu 60 tisočakom, kar je morda veliko za Mitsubishijev avto tega razreda, malo manj pa za odlično opremljenega in zmogljivega cestnega terenca, ki je lahko tudi uporaben električni avto …

Všeč nam je +

všečna in prepoznavna oblika, kakovostno izdelana notranjost, zmogljiv štirikolesni pogon, vozniško in zvočno udobje

Ni nam všeč -

vsiljivi asistenčni sistemi, precejšnja podražitev

To je pristi priključni hibrid, ki se yaradi odličnega AWD pogona ne boji slabih razmer in slabega vremena.

Tehnični podatki

Mitsubishi outlander 2.4 PHEV instyle

Motor in prenos moči:  bencinski, štirivaljni, prostornina: 2360 cm3, največja moč: 100 kW (136 KM) pri 5000 vrt./min, največji navor: 203 Nm pri 4000 vrt./min. Sinhrona električna motorja: prednji: največja moč: 85 kW, največji navor: 195 Nm, zadaj: največja moč: 100 kW, največji navor: 255 Nm. Litij-ionski akumulatorski sklop: 22,7 kWh. Sistemska moč hibridnega pogona: 225 kW (306 KM). Električni štirikolesni pogon, brezstopenjski samodejni menjalnik CVT.
Mere in masa:  dolžina: 471,9  cm, širina: 189,7  cm, višina: 175  cm, medosna razdalja: 270,4  cm, masa praznega vozila: 2195  kg, dovoljena skupna masa: 2665  kg, prostornina prtljažnika 498 – 1832  l, posoda za gorivo: 53 l.
Zmogljivosti in poraba: največja hitrost: 170  km/h, pospešek od 0 do 100  km/h: 7,9 s, normna poraba goriva kombinirano: 0,8 l/100 km, izpust CO2: 19  g/km, poraba na testu: 6,3  l/100  km, električni doseg na testu: 75 km.
Cena: AC Mobil: 57.490 EUR

 

Kako do novega avtomobila?

NLB Lease&Go: Posvetujte se z našim strokovnjakom za lizing, ki bo pripravil najboljšo rešitev za vaše želje, potrebe in finančne zmožnosti.

Ključne besede


Test avtaMitsubishi outlanderpriključni hibridštirikolesni pogonMitsubishi

Blaž Poženel

Blaž Poženel

Odgovorni urednik

Oglasna sporočila