Dvakrat manj skrbi

| Za volanom

Renault zoe Z.E.40


 

Doseg z enim polnjenjem ni le eno od najpomembnejših meril pri oceni električnega avta – je tudi odločilni dejavnik pri resnem razmisleku o električni mobilnosti. Doslej so električni avti zmogli do 100 ali 150 kilometrov z enim polnjenjem; renault zoe z novimi akumulatorji zmore še enkrat več. Je to jeziček na tehtnici električne mobilnosti?

100 ali 120 kilometrov ni tako malo – pa tudi ne prav veliko, če se hočemo z električnim avtom zapeljati kam dlje kot v službo ali v bližnji nakupovalni center. A 300 realnih kilometrov je vendarle precej bolje; obzorje se razširi, strah pred izpraznitvijo akumulatorjev se zmanjša, skrbi pri vsakodnevnem iskanju proste polnilnice izginejo.

Renault zoe je eden prvih električnih avtov, pri katerih so brez posegov v zasnovo avtomobila podvojili zmogljivost akumulatorjev in s tem povečali doseg. Strokovnjakom Renaulta in dobavitelju akumulatorjev LG Chem je uspelo podvojiti energetsko gostoto v 192 celicah, ki sestavljajo akumulatorski sklop; spremenili so kemijsko sestavo celic (dodali so več kovin), hkrati pa povečali aktivno površino, zmanjšali prazen prostor med celicami in dodali več aktivnih elementov. Ob enakih zunanjih merah in le 15 kg večji masi so tako dobili podvojeno zmogljivost akumulatorjev; vanje lahko zdaj shranimo 41 kWh uporabne električne energije, “stari” akumulatorji pa zmorejo le 22 kWh.

Pa Renaultova trditev o podvojenem dosegu drži? Drži. Posodobljeni zoe z novimi akumulatorji smo preskusili na portugalskih podeželskih cestah in avtocestah, kjer so temperature v tem času res malce višje kot pri nas, a med preskusno vožnjo smo bili do avta zahtevni, grobi in prav nič prizanesljivi. Celo “eco” stikalo, ki zmanjša moč motorja in obremenitev akumulatorjev, smo nalašč pustili pri miru … Ob prav nič prijaznem in “zelenem” načinu vožnje smo naredili natanko 253 kilometrov, preden je opozorilni sistem jasno – in glasno – opozoril, da smo izpraznili akumulator. A preskusni zoe se je še vedno premikal, le ceste nam je zmanjkalo; zagotovo bi lahko prevozili še nekaj kilometrov, preden bi se zoe zares ustavil. Je to dober rezultat? Ne samo dober, odličen – s takšnim avtom lahko v Sloveniji (in bližnji tujini) dosežeš cilje, ki jih je bilo treba do zdaj precej bolj skrbno (in dolgoročno) načrtovati. Ob novih akumulatorjih večine ostalih lastnosti in značilnosti pri zoeju niso spreminjali; še vedno je zoe na voljo z dvema različicama električnega motorja. Imata enako moč, a motor z oznako Q90 omogoča nekaj hitrejše polnjenje, motor z oznako R90 pa malce večji doseg. R90 je motor Renaultove zasnove in izdelave, pri katerem so zmanjšali mere nadzorne enote in izboljšali še nekaj drugih malenkosti. Motor zmore 65 kW (88 KM), kar je dovolj, da zoe zelo živahno pospešuje – do 80 km/h avto rabi 8,6 sekunde, do 100 km/h pa 13,2 sekunde –, največja hitrost pa je 135 km/h. Doseg avta je po NEDC ciklu 403 km (z motorjem R90), kar v realnih okoliščinah pomeni že omenjenih 250 do 300 km. Zaviranje seveda polni akumulatorje, zato je zoe na podeželskih cestah ali mestnih ulicah gospodarnejši z energijo kot na avtocestah – a to velja za vse električne avtomobile.

Pri ostalih lastnostih velja omeniti posodobljeno povezljivost s pametnimi mobilniki in dve novi aplikaciji za multimedijski sistem R-link; aplikacija Z.E. trip prek navigacijskega sistema poišče najbližjo polnilno postajo, aplikacija Z.E. pass pa omogoča plačevanje polnjenja na polnilnih postajah z mobilnikom po številnih evropskih državah (Slovenije še ni med njimi). Velja omeniti še novo opremsko različico zoe bose z usnjeno notranjostjo, kakovostnim audio sistemom bose in nekaj drugimi dodatki.

Zoe Z.E. 40 lahko slovenski kupci že naročijo, prvi avti pa bodo k nam pripeljali aprila. Tudi posodobljeni zoe lahko kupite na dva načina; z nakupom ali najemom akumulatorjev. Če akumulatorje kupite, je zoe dražji – zanj je treba odšteti od 31.990 evrov do 36.590 evrov. Če akumulatorje najamete, je treba za avto odšteti od 23.490 do 28.090 evrov, za akumulatorje pa je treba plačevati od 69 do 119 evrov na mesec. A v tem primeru je kupec brez skrbi, saj mu sklop akumulatorjev zamenjajo, če njihova zmogljivost pade pod 75 odstotkov.

Renault zoe Z.E.40
- akumulatorji zmogljivosti 41 kWh
- podvojen doseg
- nakup ali najem akumulatorjev
- cene od 23.490 do 36.590 evrov
Ključne besede

renaultRenaultElektrični avtiZoeZoe Z.E.40

Avtorji

Blaž Poženel

Blaž Poženel

Odgovorni urednik

Sorodne novice

Nazaj