Za volanom: Mitsubishi eclipse cross

Za volanom, Test

Poslednji samuraj - poslednji čisto japonski mitsubishi


Mitsubishi na ceste pošilja novega srednjevelikega cestnega terenca. Avto je dovolj zanimivo oblikovan, da bo opazen. Je varnostno dodelan, kakovostno narejen in s stalnim štirikolesnim pogonom prepričljiv v ovinkih ter na slabih podlagah. Mu bo uspel napad na uveljavljene tekmece?

 

Zanimivosti in dejstva:

Varnostno zelo dober paket: 5 zvezdic na testu Euro NCAP s kar 97-odstotnim rezultatom pri zaščiti potnikov. Serijsko vgrajenih 7 zračnih blazin in bogat paket aktivnih vozniških pripomočkov.
Po velikosti se eclipse cross uvršča med Mitsubishijeva cestna terenca, kompaktnega ASX in velikega outlanderja.
Prilagodljiva in prostorna kabina. Zadnja klop je deljiva v razmerju 40:60 in se vzdolžno pomika za kar 20 cm ter s prilagodljivim naklonom naslonjal omogoča 9 različnih kombinacij postavitve.
Povprečno velik prtljažnik: od 341 do 448 l.
Zelo dober S-AWC pogon s tremi programi delovanja, ki omogočajo različna razmerja delitve navora na sprednja in zadnja kolesa: samodejni način - od 80:20 do 55:45, sneg - od 80:20 do 45:55 in makadam - od 70:30 do 40:60.
Samo dva motorja: 1,5-litrski turbo bencinski motor (120 kW in 250 Nm) in 2,2-litrski turbo dizelski motor (110 kW in 400 Nm). Serijski brezstopenjski samodejni CVT menjalnik. Kasneje bo na voljo še ročni 6-stopenjski menjalnik, a le v kombinaciji s pogonom na sprednji kolesi. Dizelski motor, ki bo prišel proti koncu leta 2018, pa bo na voljo z 8-stopenjskim samodejnim menjalnikom.
Terenske zmogljivost primerne cestnemu terencu: 18,3 cm oddaljen od tal, vstopni kot: 18.8°, izstopni kot: 29.6°.
Mitsubishi je eden od pionirjev razvoja križancev, štirikolesni pogon pa ponujajo že 80 let. Imajo bogato športno tradicijo, ki so jo kronali z 12 zmagami na Dakarju in petimi naslovi WRC svetovnega prvenstva v rallyju.

Nasvidenje Japonska, dobrodošel veliki svet

Eclipse cross že po filozofiji znamke ni povsem običajen cestni terenec, na kar opozori s podobo, tehniko in pogonom. Lahko ga označimo za Mitsubishijevega poslednjega samuraja, saj je po priključitvi znamke k velikemu koncernu Renault Nissan to še zadnji model, ki so ga v celoti razvili inženirji na Japonskem. S tega vidika je eclipse cross za marsikoga zanimiv. Prihaja iz tovarne, kjer se že 80 let ukvarjajo s štirikolesnim pogonom in so stoletje nazaj (1917) prvi na Japonskem zagnali serijsko proizvodnjo avtomobilov. Inženirska temeljitost je draga in zamudna stvar. Zato ima Mitsubishi težave in je postal del velikega koncerna. Je premajhen, da bi z lastnim razvojem cenovno sledil tehnologiji avtonomne vožnje in gradnji lahkih prilagodljivih platform. Evropsko partnerstvo je najbrž tudi razlog, da bo to prvi mitsubishi, ki bo prej prišel v salone na stari celini kot doma. Pri nas bo to januarja prihodnje leto, cene zanj pa še niso znane. Cenik večine tekmecev se začne malce pod ali nad 20 tisočakov.

Njegova oblika je zanimiva in ljudje jo opazijo. Ne bo za vse okuse in bo delila mnenja. Zadaj izstopa dvodelno steklo, ki ga delijo luči. Kupejevska strešna linija se izteče v velik zračni usmerjevalnik, pod previs katerega so v celoti skrili brislanik. Zanimivo.

Voznik bo elcipse crossu pokimal, ko bo za seboj pustil prvi niz ovinkov. Avto je dovolj natančen in tudi zaradi prilagodljivega štirikolesnega S-AWC pogona omogoča veliko oprijema.

Po navodila za pot na telefon

4,4 metra dolg eclipse cross je 29 cm krajši od outlanderja. 2,67 metra med osema je dovolj, da se na vseh sedežih sedi precej udobno. Zadnjo klop, deljivo v razmerju 60 : 40, je mogoče vzdolžno pomakniti za kar 20 cm in nastavljati naklon naslonjal. To pomeni prilagodljivo prostornino prtljažnika. Na voljo je od 341 do 448 l, kar je manj od največjih prtljažnikov tekmecev, ki sežejo čez mejo 500 litrov. Omeniti velja še podobo armature. Skupaj z nepraktičnim drsnikom za upravljanje 17,8-centimetrskega zaslona spominja na Lexusovo. Pripombo si zasluži navigacija. V bistvu je ni. Kdor jo želi, jo mora imeti na telefonu in telefon povezati z avtom, da bo poti lahko sledil na osrednjem zaslonu. Android auto v Sloveniji še ne deluje.

Pri zasnovi armature izstopa zgornji izbočen del sredinskega dela, ki po horizontali deli ergonomijo na zgornji informacijski del in spodnji funkcionalni del s stikali za upravljanje klimatizacije, varnostnih sistemov …

#NeSpreglejte

Primerjamo: Mitsubishi outlander 2.2 DI-D 4WD instyle+ in nissan x-trail 1.6 dCi 4WD tekna 

Suvereno drži cesto in se pogumno zapelje tudi v sneg

Sodobno zasnovano podvozje in stalni štirikolesni pogon S-AWC ne puščata dvomov. Lega je zanesljiva, vodljivost natančna, nagibanja je malo, blaženje pa malce (pre)trdo. Pogon ima tri načine delovanja: samodejni, snežni in makadamski. Od dogajanja pod kolesi oziroma izbranega načina je odvisna tudi količina navora, ki ga dobijo prednja in zadnja kolesa. V osnovi gre 80 odstotkov pogonske sile na prednjo os in 20 odstotkov na zadnjo. Elektronsko nadzorovana sklopka zmore to razmerje prilagajati brez zamud; v samodejnem načinu do razmerja 55 : 45, pri vožnji po snegu do 45 : 55 in na makadamu do 40 : 60 v korist zadnjih koles. Eclipse cross nima resnih terenskih želja, kar daje vedeti predvsem s položnim vstopnim kotom (18.8 stopinj). 18,3 cm odmaknjenosti od tal je dovolj, da se da samozavestno prepeljati kakšen robnik, korenino ali razrit kolovoz, pa tudi v snegu ne bi smelo prav hitro zmanjkati oprijema oziroma poguma. 

Najmanj prepričljiv del pogona je brezstopenjski samodejni CVT menjalnik. Ta nedvomno vzame nekaj iskrivosti in odzivnosti 1,5-litrskemu bencinskemu turbo motorju s 120 kW in 250 Nm ter vpliva na razmeroma veliko porabo goriva. Potovalni računalnik je ob umirjeni vožnji izračunal 8,5-litrsko povprečno porabo na 100 km. Voznik lahko v delovanje menjalnika poseže z ročnim pretikanjem preko osmih navideznih prestav oziroma vnaprej določenih območji vrtljajev, a bistvene spremembe ni. Kombinacija motorja in menjalnika prepriča v mestu in ob umirjeni vožnji. Ročni 6-stopenjski menjalnik je predviden le za različico s pogonom na prednji kolesi. Žal. Naslednje leto bo pod motorni pokrov prišel še 2,2-litrski dizel (110 kW in 400 Nm). Združen bo z 8-stopenjskim samodejnim menjalnikom, a to pomeni tudi 170 kilogramov več mase. 

Pod črto ...

1,5-litrski bencinski (120 kW) in 2,2-litrski dizelski motor (110 kW)
stalni štirkolesni pogon in CVT menjalnik
vleka od 1,6 do 2 tone težke prikolice
električna različica v letu 2019
v Slovenijo pride januarja 2017
Panoramska streha z ločenim senčenjem za sprednje in zadnje sedeže. Zanimivo.

Sprednji del je ostrejši kot pri velikem outlanderju, zadaj pa z malce domišljije spominja na Toyotinega priusa oziroma z boka na športnega ternca, tekmeca C-HR.

Jure Gregorčič

Jure Gregorčič

Novinar - urednik Motorevije

Nazaj