Za volanom: Mercedes-benz X 350 d 4matic

Za volanom

Odločnih šest valjev: Ko stroju sapa ne poide ...


Mercedesov razred X je s 3-litrskim šestvaljnim dizelskim motorjem na naših cestah postal najmočnejši terenski pickup s tonsko nosilnostjo. Bosta moč in navor njegova ključna aduta?

Zanimivosti in dejstva: Kaj zmore preplezati?

Pri terenskem avtomobilu so poleg učinkovitosti pogona in zaloge navora zelo pomembni dejavniki karoserijski previsi, oddaljenost od tal, točka težišča oziroma sposobnost premagovanja naklona.

Mercedes-benz X 350 d 4matic je dobro prilagojen vožnji po terenu prilagojen, saj zmore:

bresti po 60 cm globoki vodi,
prevoziti največ 30 stopinj vstopnega kota, 25 stopinj izstopnega kota in 22 stopinj prevoznega kota,
se vzpeti po 45-stopinjski strmini in premagati do 49 stopinj bočnega naklona,
pri terenski vožnji vozniku pomaga s 360-stopinjski video nadzorom okolice in sistemom za spust po strmini.
Kdor ima resne terenske želje in se veliko vozi po slabih cestah, naj poseže po robustneje nastavljenem podvozju, saj bo z njim pridobil tudi 2 cm večjo oddaljenost od tal in še izdatnejšo zaščito podvozja. V osnovi je avto od tal oddaljen 20,2 cm, kar v primerjavi s tem, kar zmore pogon in kako visoko nad tla so postavljeni nekateri tekmeci, ni ravno prepričljiva višina.

 V6 motor je preprosto potreboval

Mercedesov razred X je zaradi voznih lastnosti, občutkov in ugleda svojih potencialnih kupcev nujno rabil zmoglljiv motor. Vsak dodaten valj veliko šteje tudi pri prevozu in vleki težkih tovorov ter vožnji po zahtevnih terenih. Kdor pickupa uporablja za delo, dobro ve, kaj pomeni močan stroj in dober pogon. Poleg tega pa zvezni pospešek, ki 5,3 metrsko in skoraj 2,3 tone težko gmoto jekla odločno požene po prehitevalnem pasu avtoceste, pusti dober vtis in poboža ego tistega, ki zanj odšteje precej denarja.

Pri slovenskem zastopniku pričakujejo, da naj bi se tretjina kupcev razreda X odločilo za različico z močnejšim motorjem in stalnim štirikolesnim pogonom.

Razlika je očitna

Z modelom X 350 d 4matic je Mercedes ponudil avto, ki naredi pomembno, občutno in ključno razliko med X-om in Nissanovo navaro NP300, s katero si delita tehnične temelje. Vtis visokega razreda puščajo tudi zvočno zelo dobro zatesnjena kabina, udobje na asfaltu, digitalne komunikacijske sposobnosti in učinkovito delovanje aktivnih varnostnih pripomočkov. Pri Mercedesu so le dokazali, da zanjo robustnega silaka narediti uglajenega in pametnega. Da pa so v najmočnejšem X-u vendarle prisotni tudi Nissanovi geni, pa se kaže v podrobnostih - denimo ključih, stikalih in gumbih. Žlahtnosti je v njem še vedno nekoliko manj kot v tehnično čistokrvnih Mercedesovih linijah.

Stroj ni nov, je pa manj občutljiv na kakovost goriva

3-litrski V6 dizel ni nov, ampak je dobro preverjen Mercedesov šestvaljnik, ki se je z zanesljivostjo izkazal v številnih modelih, predvsem pa je manj občutljiv na kakovost goriva od najnovejšega vrstnega šestvaljnika. X ima globalne ambicije, zato bo moral zanesljivo delovati tudi v prahu afriških savan, avstralskih puščav in južnoameriških pamp. Motor je zelo prožen, saj s celotnim navorom (550 Nm) postreže že pri 1400 vrtljajih. Na odprti cesti daje občutek lahkotnosti, na terenu pa ima varno zalogo moči. Čutiš, da stroju sapa ne bo pošla. Ko kolesa rabijo odriv, ga dobijo - hitro in veliko. Suverenost navora pri prenosu na kolesa dopolnjuje serijski samodejni 7-stopenjski menjalnik; med petimi voznimi programi je tudi terenski, ki aktivno sodeluje z motorjem.

Zgleduje se po legendarnem avtomobilskem alpinistu

Najmočnejši X nima Nissanovega priklopljivega, temveč Mercedesov stalni štirikolesni pogon, v osnovi povzet po glavnem plezalcu znamke - terenskemu G-ju. Navor se med prednjo in zadnjo osjo deli v razmerju 40:60. S stikalom voznik lahko vklopi še sredinsko zaporo diferenciala, v najzahtevnejših razmerah pa še reduktor in 100-odstotno diferencialno zaporo na zadnji os, ki je del doplačljive opreme. Dvomov ni, tudi če zmanjka ceste in se svet postavi pokonci. Z oprijemom najmočnejši X blesti, na urejeni ali neurejeni podlagi. Samozavest močnega stroja, oprijema in asfaltnega udobja zdaj ponuja večvodilna toga zadnja preme z vijačnimi in ne listnatimi vzmeti.

Tovorni prostor je mogoče opremiti s številnimi nadgradnjami za prevoz tovora in športne opreme.

Pod črto ...

Kdor si lahko privošči dražjega garaškega zvezdnika, naj le razmisli o novi različici mecedesa X. Sosednje ga bodo prepoznali po oznaki V6 turbo na bokih. V Slovenijo bo avto pripeljal septembra.

Mercedes-benz X 350 d 4matic

V6 dizelski motor: 2987 cm3, 190 kW in 550 Nm
7-stopenjski samodejni menjalnik
205 km/h in 7,5 s do 100 km/h
5 voznih programov in 965 kg nosilnosti
stalni štirikolesni pogon 4matic z diferencialnimi zaporami
udoben na cesti, zmogljiv na terenu
v Sloveniji na voljo septembra, od 52.120 EUR

Bere prometne znake in samodejno zavira.

V ovinek z občutkom, mase ne gre podcenjevati ...

Velika masa in visoko težišče se na cesti še vedno občuti. Kljub močnemu motorju in odločnih pospeških, primerljivih s hitro limuzino ali karavanom, se je treba zavedati, da X ni avtomobil za dinamično vožnjo skozi ovinke. Pretiravanje s hitrostjo kljub stalnemu štirikolesnemu pogonu, športnemu voznemu programu in nadzoru stabilnosti hitro pripelje do meje, ki je z 2,3-tonskim velikanom ne gre prestopiti. Avto se sicer pelje zelo zanesljivo, a kljub posamičnemu vpetju sprednjih koles se je vendarle treba zavedati, da je to v terenski avto, prilagojen prevozu težkih tovorov. Da koga ne bo zavedel podatek o 205 km/h največje hitrosti in 7,5 sekunde pospeška do 100 km/h …

Jure Gregorčič

Jure Gregorčič

Novinar - urednik Motorevije

Nazaj