Prenovljeni mercedes-benz razreda C

Za volanom

Brušenje zvezde: razred C letvico znova postavlja visoko - tako z videzom kot s tehniko


Mercedes je tehnično temeljito prenovil svoj najuspešnejši avto - razred C. Se je z novimi motorji in varnostnimi sistemi zavihtel pred tekmece?

Zanimivosti in dejstva: novi motorji in napredna varnost

V notranjosti so okrepili žlahtnost materialov, barvitost osvetlitve, dodali funkcije za večje udobje in poskrbeli za vse sodobne komunikacijske storitve.
Novi 1,5-litrski bencinski motor ima nameščeno turbino z dvema vetrnicama (twin-scroll), za večjo odzivnost pa ima še elektronsko nadzorovano funkcijo povečanja polnilnega tlaka. stopnjah Elektronika v dveh stopnjah krmili čase odpiranja sesalnih ventilov, kar vpliva na boljši pretok zraka skozi valje in izboljšuje izgorevanje oziroma učinkovitost.
Pri novih 4-valjnih dizelskih motorjih so v prid večje učinkovitosti in zmogljivosti povečali tlak vbrizga goriva v valje. Pri 1,6-litrskem je tlak v skupnem vodu 2050 barov, pri 2-litrskem pa kar 2500 barov. 1,6-litrski motor ima turbino s spremenljivo geometrijo, pri večjem šestvaljniku pa je na voljo tudi dvostopenjsko prisilno polnjenje z dvema turbinama, ki imata vetrnici z prilagodljivim kotom lopatic. Za zmanjšanje trenja so stene valjev prevlečene z nano nanosom.

 

Voznikov prostor je postal digitalen; klasične merilnike je nadomestil prilagodljiv 5,5-palčni zaslon, na vrhu osrednjega dela pa je postavljen velik 12,3-palčni zaslon.

Polovica vseh sestavnih delov je novih

Mercedes razreda C se je v zadnjem desetletju z vsemi svojimi karoserijskimi različicami - limuzino, karavanom, kupejem in kabrioletom - utrdil na vrhu “zvezdniške” družine.
Mercedesovi inženirji izpostavljajo, da so s prenovo zamenjali okoli 50 odstotkov vseh sestavnih delov v avtu. Na zunaj ni bistvenih sprememb. Najbolj opazne so zmogljivejše luči, na voljo so še nove barvne kombinacije in platišča. V vseh ključnih postavkah pa je dopolnjena tehnika: motor, menjalnik, umetna inteligenca in varnost. Razred C se predvsem pri varnosti in digitalizaciji zgleduje po najboljšem, razredu S. Napredek je očiten.

Z novimi motorji in varnostnimi sistemi prenovljeni mercedes razreda C letvico dviguje visoko.

Cesto spremlja pol kilometra pred sabo


Njegov digitalni vid sedaj seže kar pol kilometra pred avto, 90 metrov ceste pred sabo pa razred C vidi v 3D tehnologiji. Voznik ima zato sedaj res izdatno in predvsem uglajeno delujočo pomoč številnih aktivnih asistentov. Sam zna zamenjati prometni pas na avtocesti, s sistemom proti naletu nadzoruje tudi križišča, sam prilagaja hitrost pri vstopu v krožišča in ovinke. Odlično drži smer znotraj prometnih pasov, po novem pa se zna orientirati celo brez črt na asfaltu. Izmeri širino ceste in spremlja vozila pred seboj ter tudi nasproti vozeči promet in tako ohranja smer brez pomoči črt. Vse deluje za čisto petico.

Pozoren tudi na parkrinem mestu

Voznikov prostor je postal digitalen; klasične merilnike je nadomestil prilagodljiv 5,5-palčni zaslon, na vrhu osrednjega dela pa je postavljen velik 12,3-palčni zaslon, preko katerega poteka vsa komunikacija. Omeniti velja še nov volan iz razreda S z že znanimi drsniki za upravljanje vseh ključnih funkcij avta brez odmika rok z volana. Z aplikacijo “Mercedes me” pa zna C na zaslon lastnikovega telefona sporočiti, da je prišlo do škode na parkirišču. Senzorji zaznajo, zabeležijo in sporočijo podrobnosti o udarcu (kraj, čas, datum in območje morebitne poškodbe karoserije).

Naprava eq boost (združena zaganjalnik in alternator).

Prenovljeni C na ceste prihaja z novimi 4-valjnimi bencinskimi in dizelskimi motorji: C 160 (95 kW /210 Nm ali 115 kW / 250 Nm), C 200 (135 kW / 280 Nm), C 180d (90 kW / 300 Nm) in C 200 (118 kW / 360 Nm). Z napredno gradnjo in odzivnostjo izstopa 1,5-litrski bencinski motor z 48-voltno električno napeljavo in električno napravo eq boost (združena zaganjalnik in alternator). Slednja deluje kot blagi hibridni sistem: pri pogonu lahko pomaga z največ 10 kW moči, omogoča “jadranje” in “lovi” energijo ob zaviranju. Na vozno udobje, upravljanje z energijo in splošno odlično počutje vpliva tudi novi 9-stopenjski samodejni menjalnik. Prenovljeni razred C letvico znova postavlja visoko - tako z videzom kot s tehniko.

Kot najuspešnejši mercedes, razred C nastopa na 120 trgih, izdelujejo ga na štirih celinah in od danes - od mercedesa 190 E (na fotografiji) naprej (1982) - je na ceste zapeljalo več kot 9,5 milijona teh avtomobilov.

Pod črto ...

Prenovljeni mercedes-benz razred C

- novi 4-valjni bencinski in dizelski motorji
- 1,5-litrski bencinski motor: 135 kW in 280 Nm
- kombinirana električna naprava eq boost (48 V)
- dopolnjen nabor asistenčnih sistemov
- štirikolesni pogon 4 matic
- 9-stopenjski samodejni menjalnik
- cena: od 31.500 evrov (C 160),  v Sloveniji od 7. julija

Še hitreje in natančneje

Mercedes razred C AMG

Vzpon Mercedesovega športnega oddelka AMG je tesno povezan z zgodovino razreda C. Zato je pričakovano, da je značilni AMG pečat hitrosti, natančnosti, teatralnosti in čustev moral s prenovo dodati svoj pospešek željam zahtevnih kupcev. Pri AMG so hitri C oplemenitili v svojem slogu: z aerodinamičnim nakitom iz ogljikovih vlaken, mat barvami, odločnim zvokom in 17 dodatnimi kilovati 3-litrskega V6 biturbo motorja (287 kW in 520 NM). V vseh karoserijskih različicah C 43 AMG prepriča predvsem z odzivnostjo pogona, vodljivostjo in uravnoteženo lego. Nekoč razbijaški C36 AMG iz leta 1993 je veljal za norost na kolesih.

V vseh karoserijskih različicah C 43 AMG prepriča predvsem z odzivnostjo pogona, vodljivostjo in uravnoteženo lego.

Prenovljeni C 43 AMG je s štirikolesnim pogonom - razmerje delitve navora 31 (spredaj) : 69 (zadaj) - in dodatnim voznimi programom za nadzor spolzke ceste ter hitrim 9-stopenjskim samodejnim menjalnikom zmožen na oster, a prefinjen način izzvati fiziko. Ob tem ostaja pravi mercedes: elegantno oster, hiter brez nervoze in po glasu divje odločen. Igra čustev in občutkov se začne pri 80.000 evrih.

Foto: po cestah v čudoviti v regiji Moselle

Nedaleč stran od Trier najstarejšega mesta v Nemčiji, ki ima več kot 2000-letno zgodovino.

 

Jure Gregorčič

Jure Gregorčič

Novinar - urednik Motorevije

Nazaj