Za volanom: Opel astra

Za volanom

Klobuk dol, oziroma, chapeau, kot bi rekli Francozi …


Nova generacija astre je za Opel velik dogodek; ne samo zato, ker sta bila astra in še prej kadett desetletja najbolje prodajana opla, ampak tudi zato, ker je to je prva astra nove Oplove dobe pod okriljem koncerna Stellantis.

Zanimivosti in dejstva: S predhodnico jo veže le ime

S predhodnico novo astro ne veže skoraj nič več razen morda karoserijskih mer: ob skoraj enaki dolžini je avto nekaj širši in ima za 1,3 centimetra daljšo medosno razdaljo.
Čeprav je astra zelo pomemben avto za Opel, pa zagotovo ne bo dosegla prodajnih številk svojih predhodnic; klasične avtomobilske oblike med njimi tudi takšne kombilimuzine na rob avtomobilskega zanimanja in okusa odrivajo križanci in cestni terenci, kar se seveda pozna tako pri zanimanju kot prodaji.

Oplovi geni so se izrazili

Oplovim oblikovalcem je uspelo astro učinkovito ločiti od tehničnega bratranca peugeota 308. Oplov sveži oblikovalski jezik se je dobro prijel; ščepec nostalgije v obliki stilističnih podrobnosti iz Oplove preteklosti na primer plastični zaključek zadnjih bočnih stekel, kakršnega je imel kadett iz začetka 80. let prejšnjega stoletja, ali Oplova “vizor” maska med žarometoma v spomin na manto lepo dopolnjujejo ostre karoserijske poteze in sodoben svetlobni podpis; rezultat sta močna identiteta in prepoznavnost.

Notranjost astre ni prav nič nostalgična; povsem digitalno voznikovo okolje je poudarjeno z oglato ukrivljeno armaturno ploščo, ki objema tako digitalne merilnike kot zaslon multimedijske naprave. Da bi pomirili digitalne dvomljivce, voznik do glavnih funkcij uporabniškega vmesnika dostopa prek bližnjic v obliki fizičnih stikal.


S predhodnico novo astro ne veže skoraj nič več razen morda karoserijskih mer: ob skoraj enaki dolžini je avto nekaj širši in ima za 1,3 centimetra daljšo medosno razdaljo. So pa tako streha kot sedalne površine sedežev precej bližje tlem kot prej. Zato ne preseneča, da v novi astri ni nič več prostora kot prej; še več, zadnja klop daje celo za odtenek bolj utesnjen občutek. Drugače je z voznikovim sedenjem, saj astrina arhitektura omogoča sicer nizek, a zelo udoben in vozniško pravilen položaj za volanom.

S 422 litri je prtljažnik približno tako prostoren kot pri predhodnici, je pa malce širši (102cm) in ima zdaj dvojno dno. Pri hibridnih različicah približno 70 litrov prostora pobere akumulatorski sklop.

Do 165 kW sistemske moči in do 50 kilometrov na elektriko

Če astra s podobo in počutjemskriva svoje družinsko poreklo, ga ne more s tehniko: bencinski del motorne palete temelji na PSA-jevem 1,2-litrskem trivaljniku, ki je na voljo z 80 in 96 kW, 1,5-litrski štirivaljni dizelski motor zmore 96 kW, dva priključno hibridna pogonska sistema
z 1,6-litrskim bencinskim štirivaljnikom, električnim motorjem in 12,4 kWh akumulatorskim sklopom pa 132 ali 165kW. Močnejši bencinski in dizelski motor sta na voljo tudi v kombinaciji z 8-stopenjskim samodejnim menjalnikom. Vlogo zmogljive astre prevzemata oba priključna hibrida, ki poleg boljših zmogljivosti zmoreta tudi približno 50 km vožnje na elektriko.

Astra ima zadaj poltogo premo, a ob lepo uravnoteženem podvozju in vzmetenju bodo le redki pogrešali posamični obesi: ravno prav lahkoten volanski mehanizem zagotavlja natančno vodljivost, vzmetenje lepo blaži cestne neravnine in celo značilni tresljaji PSA-jevega trivaljnika se zdijo učinkoviteje blažen.

V slovenskih salonih že sprejemajo naročila

Pri nas so Oplovi trgovci že začeli sprejemati naročila tako za petvratno različico, ki bo v salone pripeljala maja kot za karavansko astro sports tourer, ki pride nekaj pozneje. Cene se začnejo pri 21.490 evrih za različico 1.2 z 80kW in osnovnim paketom opreme edition. Za močnejšo bencinsko astro (96kW) s samodejnim menjalnikom je treba odšteti skoraj 3 tisočake več, najcenejša dizelska astra pa stane 24.890 evrov. Cenovna stopnica do elektrificirane astre je enako strma in visoka kot drugod: cene priključno hibridne astre se začnejo pri 33 evrskih tisočakih in sežejo prek 40.000 evrov. Še to: karavanska astra sports tourer je natanko tisoč evrov dražja od petvratne različice.

Zadnja klop daje celo za odtenek bolj utesnjen občutek kot v perjšnji astri.

Pod črto ...

Kdor se še ne namerava priključiti cestno-terenskemu vlaku, bo v astri našel zelo všečno, sodobno digitalno in v vožnji prijetno družinsko kombilimuzino, ki je suvereno ujela priključek z razrednim prvakom golfom. Klobuk dol, oziroma, chapeau, kot bi rekli Francozi …

Nova opel astra

- všečna in prepoznavna podoba
- podobne mere in prostornost kot pri predodniku
- ob petvratni kombilimuzini tudi karavanski sports tourer
- dva bencinska trivaljnika in dizelski štirivaljnik z močni od 80 do 96 kW
- dva priključno-hibridna pogonska sklopa s 132 in 165 kW
- povsem digitalno vozniško okolje
- možnost izbire slovenskega jezika multimedijskega sistema
- bogat nabor asistenčnih sistemov
- že naprodaj, cene od 21.490 do 41.490 evrov 


 

Ključne besede


Za volanomOpelOpel astra STopel astra

Vam je članek všeč?

Zaploskajte mu – kliknite in držite gumb. Dlje, ko boste ploskali, bolj vam je članek všeč. Z aplavzom nam sporočate, kateri članek izstopa. Hvala!

38

Blaž Poženel

Blaž Poženel

Odgovorni urednik

Priljubljenost članka

38

Shrani

Delite s prijatelji