Adria mobil super twin in prikolica adria action sport

Za volanom

Terenski vikend: prvi Adriin pravi terenski avtodom ...


Družba Adria Mobil je ob praznovanju 60 let obstoja pripravila vrsto zanimivih novosti, med katerimi še posebej izstopata prvi Adriin pravi terenski avtodom super twin in nova generacija lahke potovalne prikolice action, ki je v različici sport namenjena tudi vožnji po slabših podlagah. Preskusili smo ju na terenskem poligonu v AMZS centru varne vožnje na Vranskem …

Vse bolj priljubljen trend: nazaj k naravi, stran od kampov in masovnega turizma

V Motoreviji smo na naših testih že pokazali in pojasnili, zakaj so bivalni kombiji postali postali tako priljubljeni predvsem pri vseh tistih sodobnih nomadih, ki s počitniškim vozilom na svojih potepanjih radi razskujejo tudi bolj skrite kraje in prevozijo veliko kilometrov ter se najraje vsako jutro prebudijo z novim razgledom.
V zadnjem času se je po načelu prvinskega kampiranja okrepil tudi trend terenskih in celo ekspedicijskih avtodomov, ki omogočajo pobeg daleč v naravo tudi po zelo slabih ali strmih makadamskih cestah, blatnih kolovozih, snegu, pesku in drugih podlagah, ki jih z običajimi počitniškimi vozili ni mogoče prevoziti. V iskanju svobode stran od kampov in masovnega turizma so zato vse bolj so popularna tudi daljša medcelinska potovanja. Ljubitelji svobodnega kampiranja in iskanja neposeljenih širjav se s takimi bivalnimi kombiji ali celo velikimi ekspedicijskimi bivalnimi tovornjaki iz Evrope najpogosteje odpravijo s trajektom na sever Afrike, v Maroko ali Tunizijo in od tam v Saharo ali pa še dlje. Seveda mora biti avtodom za take ekspedicijske pobege stran od običajnih turističnih središč in kampov ustrezno opremljen, kar v osnovi pomeni bolj oddaljeno podvozje od tal in štirikolesni pogon. Super twin je  precej prepričljiv dolenjski odgovor za vse, ki si želijo za volanom še več svobode, ne glede na vreme, strmino in cesto pod kolesi.
Za super twina tudi puščavski pesek z nekaj dodatnega vozniškega znanja oziroma izkušenj in dodatne opreme ni nedosegljiva podlaga, dokler ambicije niso prevelike v smislu višine in naklona sipin.

Super twin, ki je prvi Adriin off-road bivalni kombi, zgrajen na osnovi Mercedesovega sprinterja s samodejno prilagodljivim štirikolesnim pogonom, suvereno obvladuje poti brez asfalta, kar pa prav nič ne zmanjšuje bivalnega udobja. Že na prvi pogled pušča vtis robustnega, a hkrati tudi elegantnega vozila, ki je na voljo v dveh dolžinah; krajše z oznako 600 (599,8 cm ) in daljše z oznako 700 (698,7 cm). Zaradi terenski vožnji prilagojene višje oddaljenosti od tal in povišane strehe, ki v notranjosti omogoča stojno višino (191 cm), je videti še bolj mogočen, saj dosega skoraj 2,9 metra zunanje višine (287 cm). To seveda pomeni, da je treba nekaj več previdnosti tudi pri terenski vožnji in se izogibati strmih bočnih naklonov ter plazenju pod nizkim drevjem. 

Kljub svojemu možatemu videzu pa super twin vseeno ni čisto pravi ekspedicijski avtodom za raziskovanje brezpotij, saj ni opremljen z reduktorjem in diferencialnimi zaporami, predstavlja pa odličen kompromis, ki daje veliko svobode.


Pri tem seveda velja takoj izpostaviti zelo dobro Mercedesovo podvozje, blaženje in zelo prožen 2-litrski turbo dizelski motor ter dovolj zmogljiv, povsem samodejno prilagodljiv štirikolesni pogon. Ta glede na oprijem pod kolesi hipno prilagaja navor med obema osema od razmerja 0:100 (na asfaltni cesti ima avto pogon zadaj) do 50:50. Vožnja po razmeroma zahtevnem terenskem poligonu v AMZS centru varne vožnje, ki je vključevala tudi prečenje vodne in blatne ovire ter strme vzpone in spuste, je bila presenetljivo udobna in tudi v primerjavi z nekaterimi klenimi terenci precej manj robata. Pogona nikjer nismo ujeli nepripravljenega, le pri prenosu navora na dve kolesi po diagonali, ko preostali dve kolesi nista imela stika s podlago, je elektronika potrebovala kakšno sekundo dlje, da je navor ustrezno porazdelila na kolesi, ki sta spredaj in zadaj še držali stik s podlago. V veliko pomoč pogonu sta motor, ki pri vsega 1350 vrtljajih na kolesa dostavi že vseh 450 Nm navora, in 9-stopenjski G-tronic samodejni menjalnik, ki deluje vrhunsko in odlično dopolnjuje prožen motor. 
Kljub svojemu možatemu videzu pa super twin vseeno ni čisto pravi ekspedicijski avtodom za raziskovanje brezpotij, saj ni opremljen z reduktorjem in diferencialnimi zaporami, predstavlja pa odličen kompromis, ki daje veliko svobode in varnosti na zasneženih cestah, pri spuščanju v kakšne grške zalive po slabih makadamskih cestah ali pa pri raziskovanju stranskih poti po gorskih masivih Velebita, Durmitorja, Atlasa … 
 

Seveda ima taka svoboda tudi svojo ceno. Za “vikend” s štirikolesnim pogonom je treba pripraviti dobrih 120.000 evrov. Je pa res, da imate potem svoj vikend lahko vsak dan na novi lokaciji.

Prilagodljiv tloris in dvižna streha za dodatni ležišči

Udobnemu, aktivnemu življenjskemu slogu so Adriini arhitekti prilagodili tudi bivalni tloris. Super twin je na voljo z dvema ali štirimi ležišči. Prečno ležišče zadaj je lahko deljivo (196 x 140/125 cm) ali pa električno dvižno (196 x 171 cm), da je mogoče v tovornem prostoru peljati tudi kolesa ali enduro motocikel. V razširjenem družinskem tlorisu sta dodatni ležišči (200x120 cm) nameščeni pod dvižno streho. V bodoče naj bi ta dobila celo panoramsko okno, saj razvojniki Adrie skupaj z Elanom razvijajo različico tako imenovane “pop-top” strehe. Za gretje sanitarne vode in notranjosti skrbi Aldejev dizelski grelnik, kopalnica ima 100-litrski zalogovnik sveže vode, v kuhinji pa je poleg dvoplamenskega plinskega štedilnika še 84 ali 138-litrski kompresorski hladilnik. Ob 93-litrski posodi za gorivo, 5-kilogramski plinski jeklenki za kuhanje in opcijsko razširjenem sistemu električne oskrbe s sončnimi celicami ter večjim akumulatorskim hranilnikom (LifePO4) bivalnega dela je tak super twin varčni posadki zmožen ponuditi tudi cel teden avtonomije stran od kamp parcel. 

Adria super twin 

- bazno vozilo mercedes sprinter 4x4
- celovita varnostna oprema
- stalni štirikolesni pogon
- 2-litrski dizelski motor: 140 kW in 450 Nm
- dve dolžini: 6 ali 7 metrov
- dve ali štiri ležišča
- cena: od 120.000 evrov naprej (odvisno od tlorisne izvedbe) 


Ob 60 letnici Adrie Mobil nova generacija ikonične prikolice adria action

Ta lahka potovalna prikolica letos praznuje dvajset let in je v svoji 3. generaciji dobila rahlo terensko različico - action sport.

Ena ključnih novosti jubilejnega leta Adrie Mobil je nova generacija bivalne prikolice adrie action, ene najbolj prepoznavnih evropskih počitniških prikolic. Ta lahka potovalna prikolica letos praznuje dvajset let in je v svoji 3. generaciji dobila rahlo terensko različico - action sport. Ta ima all-terrain pnevmatike, večjo oddaljenost od tal, robustnejšo plastično karoserijsko zaščito, pa tudi zunanji tuš s toplo vodo, spremenjena vrata, 80 W sončnih celic in zunanji nosilec rezervne pnevmatike.   
Nova prikolica action je sicer postala bolj aerodinamična, ima izolacijsko in konstrukcijsko izboljšane oziroma za centimeter debelejše stene ter tla (XPS zasnova), njena značilna oblika pa je oplemenitena tudi z novimi zunanjimi ambientalnimi svetlobnimi elementi, ki v kampu osvetljujejo bočne stene ter z novimi zunanjimi luči za osvetlitev med vožnjo oziroma vleko. Novi action je na voljo v treh različnih tlorisih z dvema ali tremi ležišči v nočni postavitvi.

Svetla notranjost prikolice adria action


FOTO: AMZS center varne vožnje na Vranskem gostil mednarodno predstavitev Adrie Mobila

Adria Mobil je svoje trgovce in novinarje iz več kot 30 držav v okviru mednarodne predstavitve svojih novosti ter praznovanja 60. obletnice povabila tudi na zanimivo vozniško izkušnjo v AMZS center varne vožnje na Vranskem. AMZS inštruktorji so znova zasnovali niz zelo zanimivih vaj, na katerih so udeleženci lahko spoznali, kako sodobna, varna počitniška vozila vozniku lahko pomagajo s svojimi sistemi za obvladovanje zahtevnih vozniških manevrov. 

Ključne besede


štirikolesni pogonAdria Mobiladria mobil super twinadria action sportpočitniška prikolica

Jure Gregorčič

Jure Gregorčič

Novinar - urednik Motorevije

Oglasna sporočila