Kako pa kaj tlak v pnevmatikah vašega avta?

Promet

Akcija preverjanja pnevmatik AMZS in Continentala


Zračni tlak v pnevmatikah vpliva na varnost na cesti in varčnost vozila. Ali vozniki osebnih in tovornih vozil vozijo s pravilnim tlakom v pnevmatikah in s kakšnimi pnevmatikami sploh vozijo, smo v sodelovanju s Continentalom ob koncu glavne poletne sezone preverjali na počivališčih oz. bencinskih servisih MOL v Lormanju, Dramljah in Pincah. Glavna ugotovitev: Vozniki premalo skrbijo za pravilen tlak v pnevmatikah svojih vozil!

Ekipi Continentala in AMZS, opremljeni z manometri in merilniki za globino profila pnevmatik, sta v času preventivne akcije pregledali okoli 120 avtomobilov in 60 tovornih vozil. Avtomobili so imeli pnevmatike večinoma napolnjene malce nad priporočenimi vrednostmi, saj so bile pnevmatike zaradi vožnje segrete, zato tlak naraste. Več težav smo zaznali pri tovornih vozilih.

 

Vsak mesec in pred daljšo potjo preverite zračni tlak pnevmatik

"Premalo ljudi se zaveda, da ni pnevmatika tista, ki nosi težo vozila in obremenitev, ampak je to zračni tlak v pnevmatiki, ki vpliva tako na porabo goriva in obrabo pnevmatik kot na vodljivost vozila v ovinkih in zavorno pot ter s tem na varnost na cesti," je pojasnil vodja tehnične službe pri Continentalu Luka Širovnik.

Pri Continentalu opažajo, da veliko voznikov ne preverja redno zračnega tlaka v pnevmatikah svojih vozil: "Nekatera vozila imajo premajhen zračni tlak v pnevmatikah, spet druga imajo višji tlak v pnevmatikah, kar je sicer bolje kot prenizek tlak. Veliko voznikov tlak v pnevmatikah preveri, ko je čas za menjavo pnevmatik, pa še to namesto njih opravi vulkanizer. Čez sezono potem tlaka ne preverjajo več in ga ne prilagajajo obremenitvam."

Informacijo o priporočenih tlakih najdemo na nalepki na stebričku vozila na voznikovi strani, na pokrovu odprtine za točenje goriva, pri starejših avtomobilih tudi v odlagalnem prostoru na sovoznikovi strani.

Kako pogosto preverjajo tlak v pnevmatikah, smo povprašali nekaj voznikov. Endi iz Vojnika je priznala, da tlaka ne preverja. "Vem, da lahko to preverim na vsakem bencinskem servisu, ampak za to skrbi moj fant," je povedala sogovornica, ki dnevno prevozi okoli 150 kilometrov, saj se vsak dan vozi v Ljubljano v službo. "Tlak preverim, če se mi zdi pnevmatika sumljiva. Sicer pa sem že vrsto let član AMZS in bi vas v težavah poklical na pomoč," pa je zatrdil starejši sogovornik, ki je želel ostati neimenovan.

AMZS video nasveti za varno vožnjo pozimi
Ne le menjava pnevmatik, za varno vožnjo je treba preveriti tudi stanje brisalcev in akumulatorja, preveriti tlak v pnevmatikah, zamenjati letno tekočino za stekla z zimsko ...

Izkazalo se je, da veliko voznikov poleti vozi z zimskimi pnevmatikami. "Skoraj vsak peti poleti vozi z zimskimi pnevmatikami. Pnevmatike bi radi čim bolj izrabili, preden jih zamenjajo z novimi. A takšno početje ni varno: poletna vročina uničuje profil kotalne površine zimske pnevmatike, zavorna pot je z zimskimi pnevmatikami poleti zagotovo daljša, ker je pnevmatika narejena za nizke temperature," je razložil Širovnik.

Ko pnevmatike dosežejo starost štirih let, je treba razmisliti o novih pnevmatikah. Na enem vozilu so bile pnevmatike stare deset let, na drugem osem. Voznikom teh vozil smo priporočili, da pnevmatike, klub temu, da imajo še dovolj profila, zaradi starosti zamenjata.

Pri meritvah smo zabeležili državo, v kateri je bilo vozilo registrirano, znamko pnevmatike, ugotovili, ali gre za zimsko, leto ali celoletno pnevmatiko, v kakšnem stanju je, kdaj je bila narejena, izmerili globino profila kotalne površine in tlak zraka v pnevmatiki.

Prenizek tlak, premajhna globina profila, rezi na bočnici

Zračni tlak pnevmatik je še bolj kot pri osebnih vozilih pomemben pri tovornih vozilih, ki so bolj obremenjena, zato se tudi pnevmatike bolj segrevajo.

"Pri tovornih vozilih smo imeli nekaj primerov, ko so bile pnevmatike povsem neprimerne za vožnjo. V Lormanju nam eden od tujih voznikov tovornjaka, ki je bil na poti v Španijo in pri katerem se je že s prostim očesom videlo, da pnevmatike niso v redu, ni dovolil meritev. Na naše prigovarjanje se je nato vendarle odločil za menjavo. Pnevmatike smo pregledali tudi na tovornjaku slovenskega voznika iz Gorice, ki je bil s tovornjakom prav tako na poti v Španijo in ga je ustavila policija. Imel je zelo močno obrabljene pnevmatike na prvi osi prikolice, pri čemer smo ugotovili, da je to posledica prenizkega tlaka v pnevmatikah," je pojasnila Mojca Lackovič iz Continentala.

Že po dobri uri prvega dneva akcije smo naleteli na tovorno vozilo, ki je imelo na prednji osi nameščeno poškodovano pnevmatiko. Voznik je bil prepričan, da bo z njo pripeljal vse do Španije, a na prigovarjanje Continentalove strokovne službe se je vseeno odločil za zamenjavo.

Izkazalo se je, da vozniki tovornjakov zelo redko preverjajo tlak v pnevmatikah. Veliko se jih vozi tudi s poškodovanimi pnevmatikami in prenizko globino profila. "Pri nekaterih službenih vozilih je bilo tudi ugotovljeno, da podjetja nimajo določenega skrbnika, ki bi skrbel za vzdrževanje vozil. Pri tem velja poudariti, da je voznik tisti, ki odgovarja, da je vozilo brezhibno. Izgovarjanje ne skrbnika slabo vzdrževanega avtomobila nas ne bo obvarovalo pred morebitno kaznijo, kaj šele nesrečo," je izpostavil vodja področja varna mobilnost pri AMZS Erik Logar. 

Ključne besede


PnevmatikeVarna vožnjaContinentalvarna mobilnosttlak v pnevmatikah

Vam je članek všeč?

Zaploskajte mu – kliknite in držite gumb. Dlje, ko boste ploskali, bolj vam je članek všeč. Z aplavzom nam sporočate, kateri članek izstopa. Hvala!

151

Priljubljenost članka

151

Shrani

Delite s prijatelji