AMZS test 31 zimskih pnevmatik v dveh dimenzijah

Pnevmatike

Ciljna nasprotja - letos smo temeljito preskusili 16 pnevmatik v dimenziji 185/65 R15 T in 15 pnevmatik v dimenziji 205/65 R16C T


Kako težko je zasnovati in izdelati pnevmatiko, ki bi po vseh merilih dosegla odlično oceno, (znova) dokazuje tudi letošnji test zimskih pnevmatik. Letos smo temeljito preskusili 16 pnevmatik v dimenziji 185/65 R15 T in 15 pnevmatik v dimenziji 205/65 R16C T; prve so namenjene širokemu naboru osebnih avtomobilov, druge pa dostavnikom. Nobena preskušena pnevmatika ni dobila najboljše ocene: pri avtomobilskih pnevmatikah so le tri pnevmatike dobile oceno zelo priporočljivo, pri pnevmatikah za dostavnike pa nobena - kot pri testu letnih pnevmatik se je tudi tokrat izkazalo, da se dostavniki vozijo z zimskimi pnevmatikami vprašljive kakovosti. Kaj smo še odkrili?

Med vse večjo ponudbo pnevmatik na trgu je vse težje krmariti: kako naj voznik ve, da sladke obljube iz oglasov in ponudb prodajalcev pnevmatik v resnici držijo? Po njihovih besedah so vse pnevmatike dobre: vse zagotavljajo dober oprijem na mokrem, vse imajo dober oprijem v snegu, vse so tihe in varčne. Če k temu dodamo še mamljive cenovne ponudbe, je pravilna izbira pnevmatik še težja. K sreči AMZS v sodelovanju s partnerskimi avtomobilskimi klubi (kot so ADAC, ÖAMTC, TCS in ANWB) in nekaterimi porabniškimi organizacijami že več kot dve desetletji opravlja temeljite teste pnevmatik, ki neodvisno od izdelovalcev pnevmatik temeljito preverijo in premerijo vse pomembne lastnosti pnevmatik. Na testu zimskih pnevmatik preskusimo lastnosti na suhi in na mokri cesti, na snegu in na ledu ter ugotovimo njihovo glasnost, preverimo obrabo oziroma število prevoženih kilometrov in izmerimo porabo goriva.

Dimenzija 185/65 R15 T

Letos smo pod drobnogled vzeli 16 pnevmatik dimenzije 185/65 R15 T: v takšne zimske pnevmatike so lahko obuti majhni avtomobili, kot sta renault clio in VW polo, avtomobili nižjega srednjega razreda, kot je kia cee’d, ali pa večnamenski avti kot sta citroen berlingo ali peugeot partner prejšnje generacije. Na našem preskusu, ki je potekal na preskusni stezi ADAC v nemškem Landsbergu, na Continentalovi nemški preskusni stezi Contidrom in na snegu ter ledu severne Finske, smo za testni avto uporabljali Volkswagnovega pola.

Testi zimskih pnevmatik so izredno kompleksni in zahtevni. Nič ne prepuščamo naključjem. 


Le tri preskušene pnevmatike so dobile skupno oceno zelo priporočljivo oziroma 4 zvezdice - pa čeprav smo pričakovali, da se bodo dobro odrezale vse pnevmatike prestižnih znamk. A med temi sta pričakovanja uresničili le Dunlopova in Pirellijeva pnevmatika (dunlop winter response 2 in pirelli cinturato winter): mednje se je vrinila pnevmatika kleber krisalp HP3 - Kleber je znamka v Michelinovem koncernu. Zmagovalka letošnjega testa, pnevmatika dunlop winter response 2, se je najbolje odrezala na mokrem, na snegu in pri porabi goriva, Kleberjeva pnevmatika je bila najboljša na suhem, Pirellijeva pa na mokri cesti.

Rezultati testa


Dosedanja serijska zmagovalka, Continentalova pnevmatika TS860, je na tokratnem testu pokazala preveč slabosti na ledu, da bi lahko dobila višjo skupno oceno: brez slabosti na ledu bi bila znova v ospredju. Michelinovi in Goodyearovi pnevmatiki alpin A4 in ultragrip 9 sta začeli kazati svoja leta; naslednici michelin alpin A6 in goodyear ultragrip 9+ še nista bili na voljo, ko smo izbirali in kupovali pnevmatike za letošnji test.

Pri nas priljubljena Savina zimska pnevmatika eskimo S3 je znova pokazala slabosti na suhi cesti: odrezala se je malce bolje kot pred dvema letoma, a še vedno preslabo za višjo oceno kot je priporočljivo z omejitvami oziroma dve zvezdici.

Deset pnevmatik je dobilo skupno oceno priporočljivo in pri večini smo jo morali znižati zaradi specifičnih pomanjkljivosti. Michelinova in Goodyearova pnevmatika sta se slabo odrezali pri prečnem oprijemu na snegu, Continetalova in Hankookova na ledu, Falknova pnevmatika je pokazal slabosti na suhem, na snegu in na ledu, Vredesteinova pa na mokri in suhi cesti. Nokianova pnevmatika WR D4 je blestela na snegu, a bila preslaba na mokrem in pri obrabi. Gislavedova pnevmatika (znamka spada v Continentalov koncern) je bila slabša na suhem, mokrem in na snegu, pri Kumhovi pnevmatiki pa smo poleg teh slabosti ugotovili še preveliko obrabo. Pnevmatika viking win tech je imela največje pomanjkljivosti na mokri cesti.

Le tri preskušene pnevmatike so dobile skupno oceno zelo priporočljivo oziroma 4 zvezdice - pa čeprav smo pričakovali, da se bodo dobro odrezale vse pnevmatike prestižnih znamk.


Najslabše sta se na letošnjem testu odrezali Toyova pnevmatika snowprox S943 in pnevmatika davanti wintoura. Toyova pnevmatika je razočarala z zelo slabim prečnim oprijemom na zasneženi cesti, zato nižja skupna ocena. Davantijeva pnevmatika je bila zelo slaba na mokri cesti - še zlasti pri splavanju (akvaplaningu) in prečnem oprijemu -, veliko pomanjkljivosti pa je pokazala tudi na snegu, na suhi cesti in pri hrupnosti. Davanti je sicer znamka kitajskega izdelovalca, ki pa se evropskim kupcem predstavlja kot “evropska” znamka pnevmatik, saj razvoj pnevmatik in prodajo vodijo evropski strokovnjaki. Obe pnevmatiki sta zaradi izrazitih slabosti, ki so razvidne iz tabele, dobili skupno oceno ni priporočljivo oziroma eno zvezdico.

Letos smo pod drobnogled vzeli 16 pnevmatik dimenzije 185/65 R15 T: v takšne zimske pnevmatike so lahko obuti majhni avtomobili, kot sta renault clio in VW polo.

Dimenzija 205/65 R16C T

Se še spomnite testa letnih pnevmatik za dostavnike, ki smo ga objavili letos spomladi? Test je pokazal, da izdelovalci pnevmatik za dostavnike v ospredje postavljajo čim manjšo obrabo, zaradi česar trpijo druge lastnosti pnevmatik - najbolj lastnosti na mokri cesti. Tako pač zahtevajo kupci teh pnevmatik, ki so večinoma upravljavci voznih parkov - ker z dostavniki delajo posel, so jim pomembnejši nižji stroški kot varnost. Med preskušenimi letnimi pnevmatikami za dostavnike - te imajo oznako C oziroma cargo in omogočajo večjo nosilnost - je kar devet od 16 pnevmatik dobilo oceno ni priporočljivo zaradi izrazitih slabosti na mokri cesti. Tudi zato smo se odločili, da preskusimo še zimske “tovorne” pnevmatike; dostavniki so na cestah ves čas in tudi zanje pozimi veljajo predpisi o zimski opremi.

zimske pnevmatike z oznako C se na mokri cesti obnesejo bistveno bolje kot letne “tovorne” pnevmatike.

Se je zgodba o majhni obrabi in slabih voznih lastnostih na mokri cesti ponovila? K sreči ne: zimske pnevmatike z oznako C se na mokri cesti obnesejo bistveno bolje kot letne “tovorne” pnevmatike. A nobena zimska “tovorna” pnevmatika pri obrabi ne pride blizu letnim pnevmatikam: v povprečju z njimi lahko prevozimo le polovico toliko kilometrov kot z letnimi pnevmatikami. To je še en jasen dokaz ciljnega nasprotja, s katerim se morajo soočati razvojni inženirji: pnevmatika z majhno obrabo vselej pokaže slabosti na mokri cesti in obratno: pnevmatika, ki se dobro obnese na mokrem, ne more imeti majhne obrabe. A pri AMZS in naših partnerjih smo zadovoljni, da vsaj pri zimskih “tovornih” pnevmatikah izdelovalci niso zanemarili varnosti: dostavniki si tudi pozimi delijo cesto z osebnimi avtomobili, zato mora imeti varnost prednost pred ekonomiko prevoznikov.

Nobena zimska “tovorna” pnevmatika pri obrabi ne pride blizu letnim pnevmatikam: v povprečju z njimi lahko prevozimo le polovico toliko kilometrov kot z letnimi pnevmatikami.


A ciljno nasprotje se je na našem testu pokazalo še pri dveh merilih: dobre lastnosti na zasneženi cesti povzročijo slabše lastnosti na suhi cesti. Tudi zato nobena od 15 preskušenih pnevmatik za dostavnike na tokratnem testu ni dosegla ocene boljše ocene od zadovoljivo oziroma priporočljivo.

Rezultati testa

Večina preskušenih pnevmatik se je slabo izkazala na suhi cesti. Pri ocenjevanju voznih lastnosti so se izkazale kot neodzivne pri spremembah smeri, zamujale so pri izteku iz ovinkov: testni vozniki so jih opisovali kot “ohlapne”. Med vsemi pnevmatikami so le Continentalova, Pirellijeva in Maxxisova na suhi cesti dobile oceno dobro oziroma zelo priporočljivo.

Tretjina preskušenih pnevmatik se je na mokri cesti izkazala z dobrim oprijemom, kratkimi zavornimi razdaljami in dobrim prečnim oprijemom. Je pa imela večina pnevmatik težave pri splavanju, ki je pozimi pogosto tudi zaradi plundre: le Continentalova pnevmatika vancontactwinter je na mokrem dobila oceno dobro.

Na snegu sta prepričali le Michelinova in Uniroyalova pnevmatika, ostale pnevmatike pa so pokazale slabosti pri prečnem oprijemu v zasneženih ovinkih.


Pri obrabi, ki vpliva na število kilometrov, ki jih lahko prevozimo z enim kompletom pnevmatik, so se najbolje odrezale pnevmatike falken, michelin in BG goodrich: s Falknovo pnevmatiko smo prevozili 40.000 km, kar je zgolj polovica kilometrov, ki jih je dosegla Savina letna “tovorna” pnevmatika.

Med edinimi tremi priporočljivimi pnevmatikami se je Continentalova najbolje odrezala na suhi in na mokri cesti, na snegu pa je pokazala le slabosti pri zaviranju. A s Continentalovo pnevmatiko lahko prevozimo precej manj kilometrov kot z večino tekmecev, zato je primerna za voznike, ki pozimi niso veliko na cestah.

Michelinova pnevmatika agilis winter ima občutno manjšo obrabo in dobre lastnosti na snegu, a je zato slabša na suhi in na mokri cesti. Pirellijeva pnevmatika carrier winter se dobro obnese na suhi cesti in pri porabi goriva, precej slabše pa na pri prečnem oprijemu na mokri cesti in na snegu.

Osem pnevmatik s skupno oceno pomanjkljivo oziroma priporočljivo z omejitvami ima največ pomanjkljivosti na suhi in na mokri cesti; pnevmatike, ki so boljše na mokri cesti, pa so slabše na snegu.
Štiri pnevmatike so dobile končno oceno slabo oziroma ni priporočljivo. Med njimi je Savina pnevmatika trenta M+S, ki se je izkazala na mokri cesti, a pokazala slabosti na snegu in na suhem. Pnevmatika BF goodrich je oceno slabo dobila zaradi slabega prečnega oprijema na mokrem, Goodrideova in Maxxisova pnevmatika pa tudi zaradi slabega oprijema na zasneženi cesti.

Osem pnevmatik s skupno oceno pomanjkljivo oziroma priporočljivo z omejitvami ima največ pomanjkljivosti na suhi in na mokri cesti; pnevmatike, ki so boljše na mokri cesti, pa so slabše na snegu.

Razlika 26 km/h
Pri kateri hitrosti splavajo zimske pnevmatike?

Preskus pnevmatik dimenzije 185/65 R15 T je pokazal precejšnje razlike pri splavanju oziroma akvaplaningu. Najboljša pnevmatika pri preskusu splavanja - falken eurowinter HS01- je izgubila stik s podlago pri hitrosti 93 km/h, najslabša - davanti wintoura - pa že pri 66 km/h.

Največ 40.000 km
Preskus obrabe “tovornih” pnevmatik

Preskus obrabe, ki ga na testi izvajamo z vožnjo v konvoju in preskusom v laboratoriju, je pokazal precejšnje razlike. S Falknovimi, Michelinovimi BF Goodrichovimi pnevmatikami smo lahko prevozili od 37.000 do 40.000 km, z Matadorjevimi pnevmatikami pa le 21.000 km. V povprečju lahko z zimskimi pnevmatikami za dostavnike prevozimo 36 odstotkov manj kilometrov kot z letnimi pnevmatikami za dostavnike.
Med avtomobilskimi in dostavniškimi pnevmatikami so še vedno velike razlike. 

M+S ni dovolj

Prave zimske pnevmatike imajo vtisnjen simbol snežinke.

Kot smo v Motoreviji že pisali, oznaka M+S ne zagotavlja ustreznih lastnosti pnevmatik za zimske vozne razmere - prave zimske pnevmatike imajo dodaten simbol snežinke v obrisu triglave gore. Pri nas glede na predpise še vedno velja, da za zimske pnevmatike velja oznaka M+S, čeprav pri AMZS že vrsto let opozarjamo odgovorne, da zgolj ta oznaka ni zagotovilo, da gre v resnici za zimske pnevmatike. 

Pri nakupu torej pozor: če se pozimi želite voziti s pravimi zimskimi pnevmatikami, morajo imeti te na bočnici vtisnjen simbol snežinke v obrisu triglave gore.

 Vaše mnenje ...

Vaše mnenje nam je pomembno.

Katera lastnost je vam najpomembnejša pri izbiri zimske pnevmatike?

 

 

Blaž Poženel

Blaž Poženel

Odgovorni urednik

Nazaj