AMZS test 20 otroških varnostnih sedežev

Otroški varnostni sedeži

Nekateri s škodljivimi snovmi


Ponudba otroških varnostnih sedežev je vsako leto večja in nepreglednejša: ob uveljavljenih imenih se pojavljajo novi ponudniki sedežev, vsi pa vse pogosteje predstavljajo nove sedeže, zamenjujejo starejše modele in kupce mamijo z novostmi. Kako se znajti v tako pestri ponudbi? Odgovore ponuja AMZS test otroških varnostnih sedežev: tudi letos objavljamo test otroških varnostnih sedežev že drugič: po junijskem testu 41 sedežev smo jih tokrat preskusili še 20 - in znova ugotovili, da se kupci ne smejo zanašati zgolj na obljube izdelovalcev. 

Nemški avtomobilski klub ADAC je pred 53 leti opravil in objavil prvi test otroških varnostnih sedežev, ki so bili takrat širši javnosti nepoznan pripomoček za varnejši prevoz otrok v avtomobilih. Od takrat se je test otroških varnostnih sedežev, ki ga opravljamo evropski avtomobilski klubi in potrošniške organizacije, uveljavil kot upoštevan in spoštovan test, ki je olajšal marsikateri nakup otroških varnostnih sedežev in izdelovalce sedežev spodbudil k razvoju in izdelavi varnejših in učinkovitejših otroških varnostnih sedežev. Motorevija je o otroških varnostnih sedežih pisala že pred več kot 35 leti, pred dobrima dvema desetletjema pa smo v Motoreviji objavili prvi test otroških varnostnih sedežev, ki je bil opravljen v konzorciju avtomobilskih klubov, med katerimi je bil tudi AMZS. Odtlej test objavljamo vsako leto najmanj enkrat, v zadnjih letih pa dvakrat, saj je ponudba na trgu vse pestrejša. Test otroških sedežev redno prilagajamo, dopolnjujemo in posodabljamo njegova merila ter pravila, zato so rezultati testov primerljivi med seboj od leta 2015.

Pri bočnem trku se vidi kako koristna je bočna zaščita. Pri Britax Römerjevem sedežu kidfix2 S, ki je primeren za od 4 do 12 let stare otroke, lahko odstranimo naslonjalo in sedež spremenimo v jahača brez bočne zaščite, če je otrok večji od 125 cm. To odsvetujemo, ker je z bočno zaščito otrok v sedežu precej bolje zaščiten, kar se vidi iz fotografije.

Enajst dobrih, dva slaba

Tokrat smo pod drobnogled vzeli 20 otroških sedežev, ki jih ni zajel spomladanski del testa in ki odražajo najnovejšo ponudbo na trgu. Ugotovili smo, da izdelovalci sedežev sicer upoštevajo rezultate naših testov in se trudijo pri odpravi pomanjkljivosti, a še vedno ne uspejo izdelati brezhibnega sedeža. So pa rezultati tokratnega sedeža spodbudni: od 20 sedežev jih je 11 dobilo oceno dobro, pet pa zadovoljivo. A hkrati smo dvema sedežema podelili oceno slabo, kar pomeni, da ne priporočamo njihovega nakupa, saj so pomanjkljivosti tolikšne, da lahko ogrozijo varnost otrok. Sedeža sta dobila najslabšo oceno zaradi vsebnosti škodljivih snovi, a stik otrok z nevarnimi snovmi se lahko slabo konča. Naša merila so namreč jasna: če izmerimo večje vsebnosti škodljivih snovi, kot so dovoljene pri otroških igračah, sedež dobi slabo oceno. Poleg tega je eden od preskušenih sedežev komaj zadovoljivo prestal preskusni trk, zato velja nanj opozoriti uporabnike.

Pri čelnem trku s Hauckovim sedežem ipro baby se je sedež v zadnjem delu odtrgal od isofix osnove, zaradi česar je glava lutke zdrsnila prek roba sedeža. 

Dobra varnost - z eno izjemo

Pri zaščiti otrok pri čelnem ali bočnem trku se je kar nekaj sedežev odrezalo zelo dobro, najboljše pa BeSafeov sedež iZi kid X3 i-size za otroke od enega do štirih let starosti. Pri preskusnih trkih se je ta sedež odrezal najbolje od vseh sedežev na naših testih po letu 2015.
Pri čelnem trku se sicer noben sedež ni razletel, a Hauckov sedež ipro baby z ipro base isofix osnovo je pri čelnem preskusnem trku komaj še uspel zadržati lutko, da ni poletela naprej: sedež se je namreč delno odtrgal od isofix osnove, glava preskusne lutke pa je močno zanihala naprej. Očitno je težava v slabi pritrditvi sedeža na isofix osnovo, saj je enak sedež brez isofix osnove, ki je bil v avto pritrjen z avtomobilskimi varnostnimi pasovi, pri čelnem preskusnem trku zelo dobro zaščitil lutko. Sta pa zaradi prevelike vsebnosti škodljivih snovi obe različici Hauckovega sedeža dobili oceno slabo.

Pri bočnem preskusnem trku ni bilo negativnih presenečenj - vsi preskušeni sedeži so se odrezali razmeroma dobro. Izjemo predstavlja le Britax Römerjev sedež kidfix² S, pri katerem lahko po navodilih sodeč za prevoz otrok, ki so večji od 125 cm, odstranimo naslonjalo in ga spremenimo v jahača. Kot bralci Motoreviji že dobro vedo, jahači brez naslonjala ne ponujajo nobene bočne zaščite, zato njihovo uporabo odsvetujemo. Navodil izdelovalca v tem primeru ni treba upoštevati, saj se v istem sedežu z naslonjalom lahko peljejo otroci do velikosti 150 cm, ki so odlično zaščiteni ob bočnem trku - in zato ni nobene potrebe, da z odstranjevanjem naslonjala sedež naredimo za manj varnega.

Ne spreglejte:  So različni dodatki in pripomočki za otroške sedeže varni in koristni? Večinoma zgolj prazne obljube #test

Rezultati testa:

 

Sedež uppababy mesa i-size na ponovni preskus: test opravil z odliko!

Na letošnjem jesenskem testu otroških varnostnih sedežev smo sedežu ameriškega izdelovalca Uppababy mesa v različici brez osnove in z isofix osnovo i-size izmerili vsebnost sredstva proti gorenju TCCP v obsegu, ki močno presega dovoljene vrednosti tega sredstva v igračah.

Po opravljenem testu in po objavi rezultatov smo ugotovili, da izdelovalec sedežev Uppababy sedež na evropskih trgih ponuja v dveh različicah - za celinsko Evropo in za Veliko Britanijo. Za naš test smo sedeže kupili v Veliki Britaniji, kjer pa veljajo drugačni standardi glede vsebnosti škodljivih snovi.

Na zahtevo izdelovalca smo ponovili preizkus vsebnosti škodljivih plinov s sedežema, ki sta namenjena trgom celinske Evrope; preiskus sta sedeža prestala zelo dobro, saj nismo ugotovili prisotnosti sredstva proti gorenju TCCP kot pri prvem preizkusu.
Sedeža sta pri merilu “škodljive snovi” dobila oceni 1,6, kar pomeni tudi močno izboljšano skupno oceno 1,9 oziroma opisno skupno oceno “dobro”.

Povedano drugače: po opravljenem ponovnem preizkusu lahko zatrdimo, da je sedež uppababy mesa v obeh različicah - z osnovo i-size in brez osnove - dober sedež, ki je na našem tokratnem testu dosegel drugo najboljšo oceno izmed 20 preizkušenih sedežev.
Kot smo že napisali, je skrb kupcev, ki so pri nas že kupili ta sedež, povsem odveč.

Vzor so igrače

Kot smo že omenili, sta dva sedeža dobila oceno slabo zaradi prevelike vsebnosti škodljivih snovi. Pri obeh Hauckovih sedežih smo v prevlekah zglavnikov ugotovili preveliko vsebnost naftalina, ki v večjih koncentracijah velja za rakotvorno kemikalijo. Zaradi teh ugotovitev sta dobila najslabšo oceno pri merilu škodljivih snovi in zato tudi najslabšo skupno oceno.

Visoke stranice sedežev nudijo dobro bočno zaščito, a zastirajo otrokov pogled iz avta.

Dve novi imeni

Na tokratnem testu sedežev smo prvič lahko preskusili sedeže dveh novih blagovnih znamk. Swandoo je povsem novo ime; sedeže izdelujejo na Kitajskem, snujejo in tržijo pa jih v Nemčiji in Avstriji. Njihov sedež albert + i size base se je dobro odrezal pri preskusnem trku, je uporaben in ergonomičen, pri pripenjanju otroka pa zahteva nekaj več pozornosti za varno pripenjanje zaradi samosvoje zasnovanega sidrišča za varnostne pasove. Pri sedežu smo ugotovili večjo vsebnost škodljivih snovi v blagu sedeža. Sedež se odlikuje še z eno posebnostjo: vodila za varnostne pasove se ponoči svetijo.
Druga novost na tokratnem testu so sedeži znamke Uppababy: gre za sedeže že uveljavljenega ameriškega izdelovalca, ki pa jih doslej še nismo preskusili. Sedež mesa i size je na voljo z ali brez isofix osnove, v obeh različicah pa se je odrezal dobro pri varnosti, upravljanju in ergonomiji, zaradi prevelike vsebnosti škodljivih snovi pa je dobil skupno oceno slabo. Ker sta bila sedeža iz britanske zaloge in ker v Veliki Britaniji veljajo drugačni standardi glede vsebnosti škodljivih snovi, bomo sedeža ponovno preskusili. Rezultate bomo objavili na tej spletni strani. 

Primer napačno speljanega varnostnega pasu.

Kaj je še novega?

Od ostalih sedežev velja omeniti navidezno nov sedež bugaboo turtle, ki pa je povsem enak sedežu pipa icon, ki smo ga preskusili pred dvema letoma. Nov je tudi Janejov sedež imatrix, ki uporablja enako osnovo kot sedež jane koos. Sedež ima posebnost - lahko ga povsem sploščimo, da otrok spi leže, a le takrat, ko ga prenašamo: v avtu mora biti naslonjalo pokonci, sicer ga ne moremo pripeti v osnovo. Sedež se je na testu dobro izkazal., smo pa ugotovili slabo kakovost izdelave.

Pri sedežih za otroke do 4 let starosti velja omeniti povsem nov sedež izdelovalca Joie: sedež spin nima nič skupnega s predhodnikom istega imena. Ko otroka pravilno pripnemo v sedež, izskočijo elementi za bočno zaščito, kar deluje brezhibno. Sedež lahko v osnovi obrnemo za 360 stopinj, je pa velik in težak.

Hauckov sedež ipro kids ima podobno blago kot sedež ipro baby, a brez vsebnosti škodljivih snovi, ki je sedež ipro baby stala boljšega rezultata. Sedež lahko uporabljamo od rojstva otroka do starosti 4 let: za prevoz novorojenčkov moramo namestiti poseben vložek, ki pa ima zelo tesno odmerjen prostor za glavo dojenčka, zato obstaja nevarnost, da bodo starši ta vložek odstranili.

Med sedeži za otroke od enega do 12 let starosti omenjamo sedež GB everna fix, ki ima vgrajen zvočni opozorilnik na pravilno pripetost zgornjega pritrditvenega traku (top tether).

Sedež nania racer SP je enak kot sedež cugl caffinch, ki smo ga preskusili spomladi.

V trivratnih avtih imamo otežen dostop do otrok, ki sedijo obrnjeni v nasprotno smer.

 

Ključne besede


varnostAMZS testOtroci v avtuotroci v avtuAMZS test otroških sedežev

Vam je članek všeč?

Zaploskajte mu – kliknite in držite gumb. Dlje, ko boste ploskali, bolj vam je članek všeč. Z aplavzom nam sporočate, kateri članek izstopa. Hvala!

345

Priljubljenost članka

345

Shrani

Delite s prijatelji