Rezultati raziskave “Moj avto, moji podatki” v Sloveniji!

| Avto-moto

Mednarodna avtomobilistična zveza FIA, katere članica je tudi Avto-moto zveza Slovenije, je konec lanskega leta zagnala kampanjo “Moj avto, moji podatki”. V sklopu te raziskave je 12 evropskih avtomobilskih klubov naredilo javno raziskavo: med njimi je zdaj tudi AMZS, ki je o podatkih v avtu izprašala 1352 slovenskih voznikov.


Slovenske voznike skrbi razkritje osebnih podatkov!

Raziskava je pokazala, da slovenske voznike skrbi posredovanje podatkov iz njihovih avtov tretjim osebam. 90 odstotkov vprašanih najbolj skrbi razkritje osebnih podatkov in komercialna raba teh podatkov. Nekoliko manj – 84 odstotkov vprašanih – slovenskih voznikov je zaskrbljenih glede možnosti vdora v avto z namenom vplivanja na njihovo vožnjo in sledenja avtu. Skoraj 80 odstotkov vprašanih skrbi tudi zbiranje podatkov, ki bi lahko dokazovali storjene prometne prekrške.

Kljub temu so slovenski vozniki podatke, ki jih zbira njihov avto, pripravljeni tudi deliti. 87,5 odstotka vprašanih bi podatke delilo v primeru okvare s ponudnikom asistence, ki bi na daljavo lahko določil status okvare. Nekaj manj – 86 odstotkov – vprašanih bi podatke delilo s svojo mehanično delavnico za opravljanje diagnostike na daljavo, približno 70 odstotkov vprašanih pa bi dovolilo, da bi bili z avtom povezani serviserji za namen obveščanja o popravilih. Približno enak odstotek vprašanih je pripravljen podatke deliti za podporo ekološkega načina vožnje v realnem času. Manj kot 50 odstotkov vprašanih bi delilo podatke za namen pridobivanja nižje cene zavarovanja, še manj – 40 odstotkov – pa bi deljenje podatkov izkoristilo za sinhroniziranje podatkov telefonskega imenika njihovih mobilnikov.

Na vprašanje, s kom bi delili podatke svojih avtomobilov, je 77 odstotkov vprašanih odgovorilo, da z izdelovalcem njihovega avtomobila, 61 odstotkov pa bi podatke delilo z Avto-moto zvezo Slovenije. Le 52,5 odstotka vprašanih bi podatke avtomobila delilo z zavarovalnico, le 28 odstotkov pa s ponudniki mobilnih aplikacij.

Slovenski vozniki torej menijo, da je zbiranje in posredovanje podatkov v avtomobilu tudi koristno. Kot najbolj koristno vidijo možnost sledenja vozilu ob kraji (kar 94 odstotkov vprašanih to možnost vidi kot pomembno oziroma zelo pomembno), najmanj koristi pa vidijo v povezavi s plačevanjem prilagojenega zavarovanja med vožnjo – kot pomembno to možnost ocenjuje le 59 odstotkov vprašanih.

Slovenski vozniki so bili vprašani tudi, kdo je po njihovem mnenju lastnik podatkov, ki jih zbirajo avtomobili. 49,5 odstotka vprašanih meni, da so to lastniki avtomobilov, 33,3 odstotka vprašanih pa meni, da so to uporabniki avtomobilov. Le 9 odstotkov slovenskih voznikov meni, da je lastnik podatkov izdelovalec avtomobila.

Avto-moto zveza Slovenije se skupaj z drugimi evropskimi avtomobilskimi klubi in mednarodno avtomobilistično organizacijo FIA zavzema, da bi avto podatke o vozniških navadah voznika posredoval naprej le s polnim soglasjem voznika oziroma uporabnika. Le tako urejeno področje zbiranja in posredovanja podatkov v avtih na dolgi rok zagotavlja svobodo odločanja o servisnih in drugih storitvah različnih ponudnikov, ki bi delovali na odprtem in svobodnem trgu storitev.

Povezava do FIA kampanje "My Car, my data"!

Katere podatke zbira avto, kam jih pošilja, kdo jih pregleduje, komu koristijo?
Ključne besede

PodatkiMy Car My DataZasebnostVarovanje podatkovRaziskava AMZSZbiranje podatkov

Avtorji

Blaž Poženel

Blaž Poženel

Odgovorni urednik

Sorodne novice

Nazaj