Obdobje praznovanj

| Avto-moto

Motorevija v letih od 2005 do 2010


V drugi polovici prejšnjega desetletja je Motorevija kar nekaj prostora namenila raznim praznovanjem. Leta 2007 je Motorevija praznovala 50-letnico svojega izhajanja, Avto-moto zveza Slovenije je praznovala 100-letnico svojega obstoja, AMZS služba pomoči na cesti je praznovala 50-letnico delovanja. Leta 2007 je Slovenija namesto tolarja dobila evro, kar je vplivalo tudi na ceno avtomobilov, ki so bile večinoma le še petmestne, nekatere celo štirimestne.

T V letu 2005 je Motorevija izšla v devetih številkah. Leta 2006 je bilo gospodarsko stanje AMZS že takšno, da je dovoljevalo izdajo dodatne številke, tako da je Motorevija izšla v desetih številkah, enako pa je bilo tudi v naslednjih letih. To je bilo tudi obdobje, ko je imela AMZS veliko članov, zato je bila tudi naklada Motorevije zelo velika. Tako je prva številka Motorevije v letu 2006 izšla v nakladi 115.000 izvodov, več kot 114.000 pa so jih slovenski poštarji dostavili članom AMZS. Prva številka Motorevije v letu 2008 je bila natisnjena v nakladi 136.300 izvodov. Naklada je potem padla do 116.600 izvodov – tolikšna je bila naklada decembrske številke v letu 2010.

Uredništvo Motorevije je bilo nespremenjeno. Uredniški svet je do aprila 2007 vodil Tomaž Andrejka, potem je vodenje prevzel Peter Verbič, ki ga je vodil do decembra 2008. V začetku leta 2009 je vodenje uredniškega sveta spet prevzel Tomaž Andrejka.

Za tisk je skrbela tiskarna Schwarz, ki je rotacijski del revije tiskala v tiskarni Set v Vevčah. V začetku leta 2009 je za tisk v celoti začela skrbeti tiskarna Set. Za elektronski prelom revije je skrbel Leon Beton iz studia Beton&Vrbinc, oblikovanje in pripravo za tisk je opravljal studio Alten. V začetku leta 2010 je bila Motorevija oblikovno preoblikovana po zasnovi Sandija Radovana, ki je potem tudi skrbel za oblikovanje Motorevije. Pregled objav v Motoreviji v letih od 2006 do 2010:

Kljuka je predelava!

Predelava vozila je vsak poseg v že homologirano vozilo, s čimer vozilu spremeni značilne lastnosti (vgradnja vlečne kljuke, vgradnja širših platišč, namestitev folij na stekla…).Vsako predelano vozilo mora pred vključitvijo v promet opraviti odobritev, kjer se preveri ustreznost predelave. (januar – februar 2005)

Joj, napačno gorivo!

Kako ravnati ob pomoti pri točenju goriva? Če v avto natočimo napačno gorivo – največkrat je to bencin v avtu z dizelskim motorjem – moramo avto takoj odvleči k serviserju, seveda brez zaganjanja motorja oziroma vožnje. (januar – februar 2005)

(Pre)obrat

Do preobrata je prišlo tudi pri razmišljanju o pobiranju cestnin, saj po mnenju nove vlade vinjete morda ne bi bila tako napačna odločitev, kot so trdili prejšnji oblastniki. Če gre razmišljanje o vinjetah – ali pa o spremembi tarifnega sistema – v smer, da bi povečali uporabo avtocest, je to vsekakor pohvale vredno. A zgolj razmislek bo seveda premalo! (marec 2005)

Informiranje ali zavajanje?

Mnenje evropskih in slovenskih voznikov o prometni signalizaciji: rezultati raziskave jasno kažejo, da na evropskih cestah obstajajo težave s prometno signalizacijo, še posebno s preštevilnimi oznakami, ki često vodijo k preštevilnim informacijam, ki jih vozniki ne morejo upoštevati. (april 2005)

Dežurni krivec za okvare

Okvare v elektronskih in električnih sistemih so dovolj pogoste, da postajajo dežurni krivec za vse, kar gre z našimi avtomobili narobe. (april 2005)

Letenje za življenje

S to vajo je AMZS prikazala, kako bi morala biti v prihodnosti urejena helikopterska medicinska pomoč pri nas. (maj 2005)

Tudi trije slovenski predori

V testu 49 evropskih cestnih predorov so bili tudi trije slovenski. Predora Dekani in Kastelec sta dobila oceno zelo dobro, predor Karavanke je dobil oceno zadovoljivo. (maj 2005)

Žagar vse požagal!

Matej Žagar je bil osrednja osebnost tretje letošnje dirke speedwayistov za svetovno prvenstvo v Krškem, na kateri je nastopil s povabilom prirediteljev. Z uvrstitvijo v finalno vožnjo, tam pa z osvojitvijo tretjega mesta, je edino letošnjo možnost za nastop na dirki za SP odlično izkoristil in dosegel najboljšo uvrstitev slovenskega speedwayista v zgodovini. (junij – julij 2005)

Po avtocesti od Maribora do Kopra

V soboto, 13. avgusta, je končno stekel promet po 8,2 kilometra dolgem odseku Trojane – Blagovica, edinem še manjkajočem delu 233 kilometrske avtocestne povezave med Mariborom in Koprom. (avgust – september 2005)

Pogled naprej

Žarometi, ki svetijo v ovinek, postajajo standardni del opreme. (avgust – september 2005)

Varnost na gradbiščih

15 avtomobilskih klubov, med njimi tudi AMZS, je letos prvič izvedlo ocenjevanje varnosti vožnje na avtocestnih gradbiščih. Med njimi je bilo tudi gradbišče Smednik – Drnovo na avtocesti Ljubljana – Zagreb, ki je dobilo oceno zadovoljivo. (avgust – september 2005)

Zmeda pri registraciji počitniških prikolic na Hrvaškem

Hrvaška carinska uprava se je odločila, da bo začela dosledno upoštevati uredbo o izvajanju carinskega zakona o urejanju začasnega uvoza vozil, priklopnih vozil in plovil. (oktober 2005)

Slovenski vozniki najslabši

EuroTestova anketa o znanju evropskih voznikov. (november 2005)

Zelena luč

Upravljavci semaforjev v slovenskih mestih so imeli oktobra precej dela. Delovanje semaforjev so namreč spremenili tako, da so ukinili utripanje zelene luči. (november 2005)

Zna biti še slabše!

Prometna varnost je vendarle preresna zadeva, da bi se je loteval vsak na sebi všečen način, sklicujoč se pri tem na EU. (december 2005)

Zgodba o življenjih

Kratka, komaj desetletna zgodovina EuroNCAP, a izjemen vpliv na prometno varnost. To je bila temeljna ugotovitev večine govornikov na slovesnosti ob 10-letnici EuroNCAP, ki je prisilil izdelovalce avtomobilov k izdelavi veliko bolj varnih avtov. Rezultati vseh EuroNCAP preskusnih trkov so bili v slovenščini edino objavljeni v Motoreviji. (december 2005)

Najboljša sezona doslej!

Peter Verbič je povedal, da je bila letošnja sezona najboljša v zgodovini samostojnega slovenskega avto-moto športa, saj so kar trije naši vozniki: Milan Špendal, Luka Nedog in Aleš Hlad osvojili naslov evropskega prvaka. Motociklist leta je postal voznik supermota Aleš Hlad. (december 2005)

Znajdi se!

Nerazumljivo je dejstvo, da so iz cestnega prometa izvzete parkirne hiše (in parkirišča), čeprav tudi v njih poteka promet. So parkirne hiše pravne črne luknje? (januar – februar 2006)

Korak zaostanka

Večina novih avtov pride v prodajne salone s klimatsko napravo, povsem drugače pa je z varnostnimi napravami. Na trgu je kopica predvsem majhnih in srednje velikih avtov, ki imajo v serijski opremi le en varnostni meh, protiblokirni zavorni sistem (ABS) še ni samoumevno del serijske opreme, sistem za elektronski nadzor stabilnosti (ESP) pri nas velja za razkošje. (marec 2006)

Vse na enem mestu

Celjsko sejmišče bo od 6. do 13. aprila gostilo 23. slovenski avtomobilski salon. (april 2006)

Od iPoda do računalnika

Tovrstnim tehnologijam tržni strokovnjaki napovedujejo svetlo prihodnost, saj za današnjo internet generacijo mladostnikov in otrok osebni avtomobilski računalniki ne bodo modna muha, ampak potreba. Zanimiva pa je tudi dilema, ali uporabnikom dopustiti brskanje in nadzor nad nekaterimi elektronskimi funkcijami avtomobila, ki nadzorujejo vožnjo. (april 2006)

Preskok

Kakšne prometne informacije bomo imeli poslej, ko se je država odločila, kot pravijo zaradi racionalizacije, pognati v delovanje še en informacijski center. (maj 2006)

Kolikokrat na tehnični pregled?

Po zgolj 15 mesecih so predlagani novi intervali tehničnih pregledov avtomobilov. (maj 2006)

Na reklamni strani Alp

Je le neznatno upanje, da bi se kdo zganil in začel odstranjevati na črno postavljene oglasne table. Razumljivo, če vemo, da stojijo na črno postavljeni lokali, hoteli, vikendi, koče… Tako je pri nas doma: prijazno, prijetno, gostoljubno. Na reklamni strani Alp. (maj 2006)

Ceneje, čisteje, varneje

Utekočinjen naftni plin – gorivo, ki (ponovno) veliko obeta. (maj 2006)

Volvova novost za večjo varnost

Volvo je razvil sistem za preprečevanje trkov, ki deluje v povezavi z radarskim tempomatom. (junij 2006)

Ceste popravljajo, mar ne?

Letošnje slovensko poletje bo zaznamovala gneča na naših avtocestah, ki so že od maja prepredena z gradbišči. (julij – avgust 2006)

Se ni nič zgodilo?

Žalostno je dejstvo, da lahko sredi dneva in sredi Ljubljane objestni avtomobilist prehiti stoječo kolono, zapelje v križišče skozi rdečo luč in povozi nič hudega slutečega mladega kolesarja. Če bi ta človek šel po cesti z nabito pištolo in grozil ljudem, bi aktivirali vse policaje – specialce, da bi ga aretirali. Ker pa je s svojo objestnostjo kot avtomobilist močno poškodoval mladega kolesarja, njegovega izvršenega dejanja – ne zgolj grožnje – še zdaleč ne jemljemo tako resno. Ostaja član naše družbe, kot da se ni nič zgodilo. (september 2006)

Mladoletniki za volanom

Sredi avgusta je začela veljati določba zakona o varnosti cestnega prometa, ki mladim že s šestnajstimi leti in pol omogoča vpis v avtošolo, z dopolnjenim 17. letom pa mladi že lahko (bolj ali manj) samostojno sedejo za volan. (september 2006)

Evropski prvaki!

Hlad, Štern in Habat najboljši na evropskem pokalu narodov v supermotu. (september 2006)

Brez panike!

Leta 2004 je v Sloveniji v osebnih avtomobilih, lahkih dostavnih vozilih in bivalnikih zagorelo 442-krat. (oktober 2006)

Je za nesrečo res vselej kriv voznik?

Gradbišče ljubljanske severne obvoznice. Vsakih nekaj dni je bil promet drugače preusmerjen. Nekajkrat so bili ovinki tako ostri, da so imeli že vozniki osebnih avtomobilov precej težav, da so jih zvozili, vozniki kamionov pa so si pač vzeli pravico močnejšega. Potem se je zgodilo. V dveh deževnih večerih je prišlo do dveh prometnih nesreč, ki sta se končali s smrtjo. Je do njiju res moralo priti? Bi lahko nesrečo preprečili s spremenjenim potekom prometa, z drugačno prometno signalizacijo, z uporabo zaščitnih pregrad med obema prometnima pasovoma? Pri nas je kar pravilo, da je za nesrečo vedno kriv človek, nikoli ali pa zelo malokrat pa cesta, neustrezna prometna signalizacija, neustrezna oprema cest, prav tako ne avtomobil. Zato smo pregledali 53 evropskih avtocestnih gradbišč v desetih državah. (november 2006)

AMZS pomoč iz zraka

Helikoptersko reševanje ponesrečencev na cestah se je v razvitih državah že več kot prepričljivo izkazalo in v AMZS smo želeli še več, hoteli smo, da to najvišjo raven hitre in kakovostne zdravniške pomoči užijete tudi vi. Delo je rodilo sadove in želja se nam je uresničila. (december 2006)

Prvih 50 let Motorevije

Motorevija zaseda v slovenskem medijskem prostoru posebno mesto, ki ji prinaša tako čast kot odgovornost. Skozi desetletja je postavljala merila kakovosti in privlačnosti branja o vsebinah, ki so zanimale voznice in voznike. (januar – februar 2007)

Trd pristanek

AMZS helikopterska nujna medicinska pomoč je delovala le dober mesec. Ker niso bile urejene vse formalnosti in ker so se nekateri kritiki spotaknili v vladno uredbo, ki je pooblaščala AMZS za izvajanje helikopterske nujne pomoči, ni bilo omogočeno financiranje pomoči iz zraka. Očitno so pri nas bolj pomembne formalnosti kot pa reševanje življenj. (januar – februar 2007)

AMZS šport z novim vodstvom

S prvo skupščino AMZS šport je bila končana reorganizacija športa v okviru AMZS. Za novega predsednika AMZS šport je bil izvoljen Boris Kotnjek, dosedanji predsednik Peter Verbič za predsedniško mesto ni kandidiral. (januar – februar 2007)

S takso do filtrov!

Ministrstvo za okolje in prostor je v zadnjih treh letih z ekološko takso zbralo 27,66 milijona evrov, namensko pa je bilo porabljeno le 2,75 milijona evrov – torej le desetino namensko zbranega denarja. Ker država kljub vsemu kar naprej neupravičeno pobira ekološko takso, ji lahko predlagamo, kako naj zbrani denar vsaj namensko porabi: spodbudi naj vgradnjo filtrov za trdne delce (saje) v dizelske avtomobile, tako nove kot rabljene. (marec 2006)

Slavje!

Na obletnico izida prve številke je Avto-moto zveza Slovenije v ljubljanskem hotelu Mons pripravila slovesnost v počastitev 50-letnice izhajanja Motorevije. Prišli so številni povabljenci, pa tudi vsi še živi uredniki Motorevije. (marec 2007)

Digitalni SOS

Od leta 2010 bo vsak novi avto v Evropi opremljen s samodejnim sistemom za klic v sili eCall. S pritiskom na gumb bo voznik na evropsko številko za klic v sili 112 javil, da je v težavah; če tega ne bo mogel storiti sam, bo sistem klic na pomoč poslal samodejno. (april 2007)

Boris Perko znova predsednik

Na volilni seji skupščine Avto- moto zveze Slovenije je dosedanji predsednik Boris Perko znova dobil soglasno zaupanje predstavnikov AMD in bo četrti zaporedni mandat vodil našo organizacijo. Za podpredsednika sta bila izvoljena dr. Danijel Starman in Peter Verbič. (april 2007)

Halo avto!

Komunikacija med avtomobili odpira pot natančnim in koristnim informacijam, ki pomagajo preprečevati nesreče, skrbijo za bolj tekoč promet in avto povezujejo s svetom. (april 2007)

Togost in nemoč

Počasnost evropske – kamor sodi tudi slovenska – politike pri uveljavljanju vgradnje ESC zelo nazorno kaže vso njeno togost in nemoč uveljavitve splošne dobrobiti v boju s posamičnimi, gospodarsko močnimi interesi. (maj 2007)

Dvakrat dobro!

V tokratnem testu smo preverili 65 avtocestnih postajališč v 12 državah, med njimi tudi dve slovenski: Lom I na avtocesti Ljubljana – Postojna in Hrušica na avtocesti Karavanški predor – Vrba. Obe sta dobili oceno dobro. (julij – avgust 2007)

Preobrat

Letos mineva deset let, odkar je na ceste zapeljal prvi osebni avto z dizelskim motorjem, pri katerem je gorivo do zgorevalnih prostorov prišlo po skupnem vodu – common railu. Na pogled enostavna tehnologija je veliko pripomogla, da so se robati, smrdljivi in glasni včerajšnji dizelski motorji spremenili v pogonske motorje prihodnosti. (julij – avgust 2007)

Spet višje kazni!

Kot bistven ukrep za izboljšanje prometne varnosti in s tem manjše število žrtev na naših cestah je predvideno drastično povečanje kazni za kršitelje prometnih predpisov. (september 2007)

Gradbišča ali morišča?

Vse kaže, da se mora pri nas najprej zgoditi nekaj tragičnega, da se sploh začnemo ukvarjati s težavami. Vsaj tako se zdi po hudi prometni nesreči na gradbišču na ljubljanski južni obvoznici v nedeljo, 26. avgusta zvečer, ki je terjala sedem življenj. Zelo verjetno je, da do nesreče ne bi prišlo, če bi bila med obe smerni vozišči postavljena betonska ali jeklena ograja, ki bi preprečevala, da bi vozilo lahko zašlo na nasprotni prometni pas. (oktober 2007)

Polomija za slovenski gradbišči

Tokratni test 50 evropskih avtocestnih gradbišč, ki je bil načrtovan pred nesrečo na južni ljubljanski obvoznici, je jasno pokazal, da smo v Sloveniji pri opremljanju in označevanju gradbišč zelo daleč od tega, da bi bili vsaj na evropski povprečni ravni. Slovenski gradbišči sta bili med najslabšimi na testu! (oktober 2007)

Prvi po nepotrebnem?!

Naša vlada znova povsem nepotrebno in nerazumno hiti – slovenski vozniki bomo morali namreč vozniška dovoljenja (dokončno) zamenjati v roku desetih let, torej 16 let pred vsemi ostalimi evropskimi vozniki. (oktober 2007)

Veliki brat

21. decembra bodo pri nas začela veljati določila schengenske konvencije. Za voznike je ob tem pomembna tudi uveljavitev schengenskega informacijskega sistema, skupne elektronske baze podatkov. (december 2007)

Kragelj motorist leta

Sašo Kragelj je letos osvojil že 15. naslov državnega prvaka. Dobro se znajde tudi v mednarodni konkurenci. Letos je bil počaščen s priznanjem motorist leta. (december 2007)

Izmikanje

Kdo je kriv za spolzka vozišča v trojanskih predorih? Betonska vozišča imajo namreč premajhno hrapavost in so preveč drseča, še posebej, če so vlažna. (januar – februar 2008)

Kdo ne sliši?

Dejstvo je, da so avtoceste močno predrage. Pa kakorkoli jih plačujemo. Če na poti v službo, šolo in po drugih opravkih ubiramo daljše, slabše in manj varne ceste samo zato, da bi se izognili nerazumno in neupravičeno dragi cestnini, to ni dobro ne za državljane, ne za državo. (marec 2008)

Vse za reklamo!

Nekaj več reda pri oglaševanju ob naših cestah ne bi bilo odveč – tako zaradi prometne varnosti, pa tudi zaradi izgleda pokrajine ob naših cestah. (marec 2008)

ABC cestninskih nalepk

Vse kaže, da bomo dobili nov sistem cestninjenja na naših avtocestah in hitrih cestah. Od 1. julija bo dovolj, da bo na osebnem avtu ali na motociklu nalepka, ki bo dovoljevala neomejeno vožnjo po avtocestah in hitrih cestah. Letos bo cena nalepke za osebne avte 35 evrov, prihodnje leto 55 evrov. (april 2008)

Iz avta na splet

Internet v avtomobilu? Doslej smo do svetovnega spleta iz avta lahko dostopali le prek mobilnih telefonov, prenosnih računalnikov ali dlančnikov, odslej pa bo to še en dosegljiv dodatek na seznamu doplačljive avtomobilske opreme. Vsaj tako napovedujejo pri BMW in napovedujejo, da bodo njihovi kupci avtomobilski internet lahko izbrali in uporabljali še letos. (april 2008)

Pazi, divjad!

Kako nevaren je trk z divjadjo za voznika in potnike? Na to vprašanje smo odgovorili z AMZS preskusnim trkom avtomobila v lutko srnjaka. (maj 2008)

Hitenje z zavoro

V letošnjem letu se bomo lahko vozniki pri nas zapeljali po 80 kilometrih novih štiripasovnih avtocest, česar smo lahko zagotovo veseli. A manj veselja vzbujata podatka, da nekaj najbolj problematičnih ozkih grl še vedno ne bo razširjenih in da se bomo za vse skupaj krepko dodatno zadolžili. (junij 2008)

Konec sistema ABC

Z uvedbo vinjet je prenehal delovati sistem ABC. Kako do dobroimetja na ABC tablicah in kam vrniti tablice? (julij – avgust 2008)

Učenje za življenje

1. septembra svoja vrata odpira prvi center varne vožnje pri nas, AMZS center varne vožnje na Vranskem. S sodobnim, po najnovejših standardih zgrajenim centrom se je Slovenija pridružila prometno najbolj ozaveščenim državam v Evropi, mozaik prometne varnosti pri nas pa je končno dobil pomemben manjkajoči kamen – vadbeni poligon za izobraževanje voznikov. (september 2008)


Tekmovanje in druženje

Finalni del 23. evropskega prometno izobraževalnega tekmovanja, ki ga je pripravila AMZS in na katerem je nastopilo 88 najboljših mladih kolesarjev iz 22 avtomobilskih klubov iz 21 držav, je bilo v soboto, 27. septembra na ljubljanskem gospodarskem razstavišču. (oktober 2008)

Izgubljeni kljub kažipotom

(Pre)številni kažipoti in narobe postavljene usmerjevalne table so največkrat vzrok za to, da se evropski vozniki izgubijo v tujem okolju. (november 2008)

Zamenjava vodstva

Na izredni skupščini Avto- moto zveze Slovenije 14. novembra so razrešili dosedanjega predsednika AMZS Borisa Perka, s tem pa tudi oba podpredsednika in člane upravnega odbora. Prav tako je skupščina sklenila, da je upravni odbor nepravilno razrešil generalnega sekretarja AMZS Matjaža Gabrška. (december 2008)

Enotna zamisel, a veliko razlik!

Različno označeno, različno zasnovano, včasih zastonj, včasih drago – to je P+R v Evropi. Z našim testom smo preverili, kako je s P+R sistemom v 22 velikih evropskih mestih, tudi v Ljubljani. (januar – februar 2009)

Adijo razgled!

Za voznike vožnja po visoko ograjenih avtocestah ni prijetna, saj je zaradi onemogočenega pogleda na okolico monotona. Je res treba avtoceste ograditi z visokimi ograjami in jih spremeniti v hodnike? (januar – februar 2009)

Novo vodstvo

Na volilni skupščini Avto-moto zveze Slovenije so izvolili novo vodstvo AMZS. Predsednik upravnega odbora je postal dr. Danijel Starman, za podpredsednika je bil izvoljen Vinko Poličnik. (januar – februar 2009)

Brez pasu – brez možnosti

Preskusni trk z nepripetimi potniki s 30 km/h, ki nazorno kaže posledice trka brez uporabe varnostnega pasu. (marec 2009)

Elektrika ali vodik?

Ko je govor o pogonskih sistemih in gorivih prihodnosti, je gotovo le eno – da ni nič gotovo. (april 2009)

Odklopili bomo sto svečic

Pred sto leti so v Ljubljani na pobudo barona Friderika Borna iz Svete Ane pod Ljubeljem ustanovili Kranjski avtomobilski klub. (april 2009)

Množična udeležba

Kragelj, Gerčar in Tim Gajser najbolje začeli letošnje državno prvenstvo v motokrosu. (april 2009)

Soglasje!

V glasovanju o tem, da AMZS izda soglasje AŠ 2005 za včlanitev v FIA, sta se dva zastopnika društev vzdržala glasovanja, vsi ostali pa so glasovali za izdajo soglasja. (maj 2009)

Slavje Jermana v Le Mansu

Igor Jerman je drugič v karieri – po enajstletnem premoru – zmagal na znameniti motociklistični dirki 24 ur Le Mansa. (maj 2009)

Pomembna je vsaka minuta!

Reševanje ponesrečencev iz zverižene pločevine. Na temelju ugotovitev pri reševanju in po posvetih s strokovnjaki smo v avtomobilskih klubih zasnovali reševalno karto, ki vsebuje najbolj nujne podatke za učinkovito reševanje. (julij – avgust 2009)

Jubilej!

50 let AMZS pomoči na cestah. Uradno so to službo ustanovili leta 1959, toda zametki so stari toliko kot druženje voznikov. (julij – avgust 2009)

Kartica namesto papirja

Sredi julija so upravne enote začele izdajati nova vozniška dovoljenja v obliki polikarbonatne (plastične) kartice velikosti običajne kreditne kartice. A pri novih vozniških dovoljenjih ne gre samo za oblikovno prenovo, ampak tudi vsebinsko… (september 2009)

Slavje!

Proslava ob 100-letnici Avto-moto zveze Slovenije v veliki Unionski dvorani v Ljubljani. Med gosti so bili tudi predsednik Republike Slovenije dr. Danilo Türk, minister za promet dr. Patrick Vlačič, varuhinja človekovih pravic Zdenka Čebašek, župan Ljubljane Zoran Janković, predstavniki mednarodnih in slovenskih organizacij… (oktober 2009)

Igor Jerman že svetovni prvak!

Moštvo Yamaha Austria, za katero nastopa tudi Igor Jerman, si je že pred zadnjo dirko svetovnega prvenstva v vzdržljivostnem motociklizmu zagotovilo neulovljivo prednost in tako osvojilo naslov svetovnega prvaka. (oktober 2009)

Otrok kot sovoznik?

Ali lahko vozimo otroka na prednjem sedežu? O tem, kako varen je prevoz otroka na prednjem sedežu, smo preverili z AMZS testom. (november 2009)

Ljubljana šele v zadnji tretjini

AMZS test prehodov za pešce v Ljubljani in še 30 evropskih mestih. V vsakem mestu smo pregledali 10 prehodov za pešce. V Ljubljani so štirje prehodi dobili oceno dobro, dva zadovoljivo, štirje pa oceno slabo. (december 2009)

Zavajanje, nenatančnost, birokracija?

Tovarniško obljubljena poraba goriva je eno, resnična poraba pa nekaj povsem drugega. Do razlik prihaja, ker normni cikel merjenja porabe goriva NEDC ne upošteva resničnih razmer in okoliščin vožnje. (december 2009)

Že drugič evropski prvak

Tim Gajser iz Makol je ime, ki ga mladi motokrosisti širom Evrope že zelo dobro poznajo. Čeprav ima Tim šele 13 let, je že osvojil dva naslova mladinskega evropskega prvaka v motokrosu: prvič leta 2007, ko je bil najboljši v razredu do 65 kubikov in drugič letos, ko je slavil v razredu do 85 kubikov. O željah v prihodnosti pravi: “Rad bi tekmoval v glavnih razredih svetovnega prvenstva, najprej v razredu MX2, nato pa še v MX1. Pozneje bi rad nastopil v ameriškem prvenstvu v motokrosu.” (december 2009)

Krinka

1. marca bomo v Sloveniji dobili nov obračun davka na motorna vozila, ki ga plačujemo ob nakupu avta. Namesto glede na vrednost avtomobila ga bomo poslej plačevali glede na izpuste ogljikovega dioksida, torej glede na porabo goriva. (januar – februar 2010)

(Pre)malo upoštevane želje in potrebe potnikov

AMZS test javnega prevoza v 23 evropskih mestih, tudi v Ljubljani. Slovenska prestolnica se z urejenostjo svojega javnega prevoza težko meri z velikimi evropskimi mesti, saj je dobila oceno slabo, za njo pa je le hrvaško glavno mesto Zagreb, ki je edini dobil oceno zelo slabo. (marec 2010)

Kako spremeniti statut AMZS?

Na seji upravnega odbora AMZS je Vinko Poličnik opredelil ključna vprašanja, ki bi jih lahko spremenili v statutu: mandatarski sistem, regijska zastopanost, način odpoklica organov AMZS, pravna urejenost moto športa, sprejem novih društev v AMZS. (april 2010)

Nevarno izogibanje

AMZS preskusni trk avtomobila z divjim prašičem. (maj 2010)

Klavrna tolažba

Dolgovi državne Družbe za avtoceste so več kot 4 milijarde evrov. Malo? Vsak od dveh milijonov državljanov Slovenije se je za izgradnjo avtocest zadolžil za dva tisoč evrov. (junij 2010)

Predor Šentvid: visoka raven varnosti

Dvocevni predor Šentvid je na našem testu dobil oceno zelo dobro, torej najvišjo oceno v našem ocenjevanju. (julij – avgust 2010)

Sozvočje, ne izključevanje!

Med temeljnimi programskimi opredelitvami AMZS sta tudi prizadevanje za mobilnost – tudi starejših – in skrb za večjo prometno varnost. A v sozvočju, ne pa v izključevanju, kar bi spreminjanje veljavnosti vozniških dovoljenj prav gotovo bilo. (september 2010)

Delo na cesti še ne pomeni zastojev!

AMZS test gradbišč na mestnih cestah v evropskih mestih – tudi v Ljubljani. (oktober 2010)

Tim Gajser svetovni mladinski podprvak

14-letni Tim Gajser je osvojil drugo mesto na mladinskem svetovnem prvenstvu v razredu do 85 kubikov. Uspeh je še toliko večji, ker je nastopilo kar 99 tekmovalcev. Premagal ga je le Nemec Jacobi. (oktober 2010)

Nevarna srečanja

Večina voznikov se sicer zaveda, kako nevarni so prehodi čez železniško progo, a do nesreč kljub temu (redno) prihaja. Zakaj? (november 2010)

Nič več kuponov!

Največja novost v novem članskem letu je spremenjena članska kartica s črtno kodo, kar omogoča uveljavljanje članskih ugodnosti brez kuponov. (december 2010)

Na evropskem vrhu

Uroš Nastran je letošnji evropski prvak v supermotu. (december 2010)

Ključne besede

ZgodovinaStare Motorevije

Avtorji

France Kmetič

France Kmetič

Sorodne novice

Nazaj