Doba digitalizacije!

| Avto-moto

Motorevija od leta 2011 do konca leta 2015


 

Pri pregledu objav v 60-letni zgodovini Motorevije smo prišli do zadnjega šestletnega obdobja od leta 2011 do leta 2016, ki je prineslo številne spremembe v avtomobilski industriji: uveljavljati so se začeli električni avtomobili, elektronika se je močno usidrala v sodobnih avtomobilih, uveljavili so se številni asistenčni sistemi in multimedijske naprave, ki voznikom in potnikom ponujajo številne možnosti. Tudi v vodenju Avto-moto zveze Slovenije je v teh letih prišlo do nekaterih nepričakovanih zasukov

Vse to dogajanje je Motorevija vestno spremljala. Pri njenem nastajanju je bilo bistveno manj sprememb, saj sta za izdajanje še naprej skrbela odgovorni urednik France Kmetič in urednik – novinar Blaž Poženel. Grafična postavitev je bila še naprej v domeni Leona Betona, za oblikovno podobo je skrbel Sandi Radovan. Uredniški svet, ki je bdel nad vsebinsko zasnovo Motorevije, je ves ta čas vodil Tomaž Andrejka. Revijo je tiskala Setova tiskarna v Ljubljani, za distribucijo je še naprej skrbela Pošta Slovenije.

Od sredine leta 2012 je Motorevija na voljo tudi v digitalni obliki: sprva kot samostojna aplikacija, pa potem v aplikaciji Trafika in od konca leta 2015 spet kot samostojna aplikacija. Seveda pa je ves ta čas del vsebine Motorevije na voljo tudi na spletnih straneh www.motorevija.si.

V Motoreviji so bili v vseh teh letih objavljeni tudi številni testi. Najbolj odmevni so testi pnevmatik in otroških sedežev, objavili pa smo tudi številne druge teste tako s področja varnosti, tehnike in mobilnosti, ki smo jih opravili v sodelovanju s tujimi avtomobilskimi klubi. A to še zdaleč ne pomeni, da pri njihovi zasnovi uredništvo Motorevije ni sodelovalo, pač pa ravno obratno: veliko je bilo prizadevanj, da so bili v test vključeni izdelki in storitve, pomembne tudi za slovenskega porabnika.

Pregled vsebine od leta 2011 do konca leta 2015:

Avto na nevidnem povodcu

Avtomobili so vse večji, parkirni prostori pa so ostali enako veliki – kar pomeni, da so premajhni, predvsem pa preozki, zato posebej pri avtih z velikimi vrati voznik težko izstopi iz avta ali vstopi vanj. Ustrezno rešitev so našli razvojni inženirji nemškega BMW, ki so si zamislili parkiranje z usmerjanjem avta na daljinsko upravljanje. Poskusni avto s takšnim sistemom že deluje. (januar – februar 2011)

Ne strese!

AMZS se je, v sodelovanju z drugimi avtomobilskimi klubi, odločila, da ugotovi varnost prvega velikoserijskega električnega avta mitsubishija i-miev. Trk je pokazal, da so tudi električni avti dovolj varni in da pri reševanju potnikov ni kakšnih posebnih ovir. (januar – februar 2011)

Čas je za prilagoditev!

Če želimo, da bomo porabniki korektno obveščeni o porabi goriva, je skrajni čas, da mednarodna skupnost čim prej sprejme takšne standarde merjenja porabe goriva, ki bodo ustrezali dejanskemu stanju in se bomo porabniki nanje lahko zanesli. (marec 2011)

Selitev

Prihodnost navigacije je v mobilnikih. Sodobni mobilnik vselej ve, kje se nahaja, ob povezovanju navigacijske opreme z drugimi programi pa ve tudi, kaj se poleg nas še nahaja v naši okolici. (marec 2011)

Nevarnost od zadaj

Že tretjič pišemo o nevarnostih nepravilno zavarovanega tovora oziroma prtljage – tokrat smo osvetlili pasti nepravilno zavarovanega tovora za prenovo terase in stanovanja. (april 2011)

Brez skrbi

Predstavljajte si: zjutraj se odpeljete od doma, zavijete na avtocesto in se vključite v kolono vozil na voznem pasu. Po nekaj minutah brezskrbno spustite volan, prekrižate noge in odprete časopis – avto namreč samodejno vozi za avtom spredaj. Znanstvena fantastika? Ne, pač pa sistem “cestnega vlaka”, ki že deluje v praksi… (april 2011).

Izgubljanje

Kako starost pnevmatik vpliva na njihove lastnosti (april 2011)

Razred višje

14-letni Tim Gajser je osvojil že pet naslovov državnega prvaka, zato je ob koncu lanske sezone prejel kristalno čelado. (april 2011)

Vizija naj postane stvarnost!

Predsednik Republike Slovenije dr. Danilo Türk je prevzel pokroviteljstvo nad akcijo Desetletje za večjo varnost na cestah, katere začetek bo 11. maja. Ob tej priložnosti je odgovoril na nekaj naših vprašanj. (maj 2011)

Tri slovenske črpalke med šesterico najboljših

AMZS test 77 evropskih bencinskih črpalk. Na tretje mesto se je uvrstila Petrolova črpalka Tepanje jug, na peto mesto OMV črpalka na Ravbarkomandi, na šesto mesto pa Petrolova črpalka Jesenice jug. (maj 2011)

Še nikoli tako drago!

Pa nas je doletela. Najvišja cena bencina v zgodovini naše mlade države namreč. Kdo ima od naraščajočih cen največ? (maj 2011)

Štirje boljši kot eden?

Namesto enega zakona o varnosti cestnega prometa smo dobili kar štiri, kar pomeni, da je vsako področje bolj natančno opredeljeno. Glede na dolžino zakonov bi vsaj tako moralo biti, a s tem, ko je nekaj zelo obširno napisano, še ni rečeno, da je tudi boljše, nazornejše, bolj razumljivo. (junij 2011)

Zaveza, ki obvezuje!

Začetek akcije Desetletje za večjo varnost na cestah 2011 – 2020 v Ljubljani. (junij 2011)

Umrl je Matej Ferjan

Ljubitelji speedwaya so se poslovili od 34-letnega Mateja Ferjana, petkratnega državnega prvaka v letih od 1997 do 2001. (junij 2011)

Hvala avto, ker si zavrl!

AMZS test sistemov za samodejno zaviranje je pokazal, da so nekateri sistemi že zelo učinkoviti in zmorejo preprečiti nalet ali pa bistveno zmanjšati naletno hitrost ter s tem močno ublažijo poškodbe ob trku – tako avtomobila kot voznika in sopotnikov. (julij – avgust 2011)

Registracija le z vozniškim dovoljenjem!

Ste lahko lastnik osebnega avtomobila, če nimate vozniškega dovoljenja? Zakaj pa ne, saj je prepovedana le vožnja brez vozniškega izpita, ne pa tudi lastništvo avtomobila – vsaj tako bi odgovorila večina normalno razmišljujočih ljudi. A 1. julija letos je začel veljati nov zakon o motornih vozilih, ki določa, da lastnik vozila, ki nima veljavnega vozniškega dovoljenja za to vrsto vozila, določi uporabnika, določbe zakona, ki veljajo za lastnika vozila, se smiselno uporabljajo tudi za uporabnika. (julij – avgust 2011)

Brez možnosti za preživetje

Stoječa kolona, proti kateri se bliža tovornjak z nepozornim voznikom za volanom – takšen scenarij predstavlja eno od najhujših možnih nesreč, ki si je na turistov (in zastojev) polnih poletnih avtocestah ni težko predstavljati. Opravili smo preskusni trk z naletom tovornjaka s hitrostjo 70 km/h. Od petih preskusnih lutk: ena v kabini tovornjaka, po dve pa v dveh osebnih avtih, je “preživela” zgolj lutka v tovornjaku (in to celo le z nekaj modricami), vse štiri lutke v obeh osebnih avtih pa so bile zmečkane. Možnosti za preživetje potnikov v pravi nesreči ni. (september 2011)

Gajserjevo razočaranje po padcu

Na svetovnem mladinskem prvenstvu v motokrosu v Cingoliju (Italija) je v razredu do 125 kubikov Tim Gajser zmagal v prvi vožnji, v drugi pa je padel in nazadoval na zadnje mesto. Z vztrajno vožnjo je sicer prehitel precej tekmecev, a višje kot do 14. mesta ni zmogel. V skupnem seštevku obeh voženj je osvojil šesto mesto. Gajser je bil nad svojim dosežkom razočaran, saj je dokazal, da se lahko enakovredno kosa za sam vrh. (september 2011)

Povsod so boljši kot v Ljubljani!

AMZS test taksijev v 22 evropskih mestih: najboljšo oceno so dobili taksiji v Barceloni, eno samo mesto pa je dobilo najslabšo oceno slabo – to je bila Ljubljana, kjer so ocenjevalci kar polovico voženj ocenili s slabo oceno. (oktober 2011)

Predsednikov obisk

Na povabilo predsednika AMZS dr. Danijela Starmana je Avto-moto zvezo Slovenije obiskal predsednik mednarodne avtomobilistične zveze FIA Jean Todt. Sprejel ga je tudi predsednik Republike Slovenije dr. Danilo Türk, srečal se je z ljubljanskim županom Zoranom Jankovićem in obiskal tovarno Akrapovič. (november 2011)

Naokrog že, a kako?

Novi zakon o prometnih pravilih je sicer vožnjo na krožiščih opredelil nekoliko bolj natančno kot doslej, a vendarle še ne dovolj natančno – tudi zaradi tega, ker imamo pri nas zelo različne zasnove krožišč. (november 2011)

Za volanom audija Q3 po cestah od Šanghaja do Šenzena

V nečem je Kitajska še ostala (skoraj) povsem zaprta za tujce: pri vožnji avtomobilov po njihovih cestah, saj Kitajska ne priznava mednarodnega vozniškega dovoljenja, zato na Kitajskem tudi ne poznajo klasične sposoje avtomobilov tujcem. V drugi, najdaljši, skoraj 2000 km dolgi in vsega štiri dni trajajoči etapi Audi Q3 Trans China Tour od Šanghaja do Šenzena na jugu Kitajske, sva bila za volanom enega od 20 audijev Q3 tudi podpisani avtor in Tomaž Porekar, nekdaj novinar Motorevije, ki sedaj piše za Avto magazin. (november 2011)

Priznanje in zaveza

Po skoraj 20 letih samostojnega članstva Avto-moto zveze Slovenije v mednarodni motociklistični zvezi FIM se je prvič zgodilo, da je Slovenijo obiskal predsednik te zveze Vito Ippolito, ki je sodeloval tudi na podelitvi priznanj najboljšim slovenskim moto športnikom in kartistom, kjer so za motošportnika leta 2011 razglasili Uroša Nastrana. (december 2011)

Jeklo ali platno?

Snežne verige so v novozapadlem snegu in na strmih klancih še vedno najučinkovitejše zagotovilo, da ne bomo obstali na cesti. A katere izbrati? Kako se ob klasičnih snežnih verigah izkažejo novosti, kot so tekstilne snežne verige? (december 2011)

Dograjen del gorenjske avtoceste pri Peračici

Sredi novembra so vozniki le lahko zapeljali po vseh štirih voznih pasovih gorenjske avtoceste na odseku pri Peračici. Ta vsega 2,4 km dolg odsek – za njegovo gradnjo so porabili 24,85 milijona evrov – so gradili že vse od leta 2007. Počasna gradnja tega odseka je zelo nazorno ponazarjala neučinkovitost vseh, ki so sodelovali pri gradnji slovenskega avtocestnega omrežja. Gradnja je trajala tako dolgo, da je vmes celo propadel SCT, ki mu je bila sprva zaupana gradnja, ki jo je nato dokončalo ajdovsko Primorje. To je bil zadnji odsek izgradnje osnovnega slovenskega avtocestnega križa. (december 2011)

Mladoletni za volanom

Zakon o voznikih določa, da lahko v običajnem prometu vozi avtomobil tudi kandidat, ki je star najmanj 16 let, pri vožnji pa ga spremlja spremljevalec. S tem je vožnja omogočena tudi mladim, ki so starejši od 16 let in še niso dopolnili 18 let, ko lahko opravljajo vozniški izpit. (december 2011)

Vstop velikana

Na slovenski trg prenosnih navigacijskih naprav je uradno vstopil tudi nizozemski TomTom. (januar – februar 2012)

Skupščina AMZS šport: nov predsednik

Na volilni skupščini AMZS šport so člani skupščine izvolili novega predsednika AMZS šport. To je postal Drago Alenc. Pred javnim glasovanjem je svojo kandidaturo umaknil dosedanji predsednik Boris Kotnjek. (januar – februar 2012)

Trk z majhno hitrostjo, a velikimi posledicami

AMZS test naleta s hitrostjo 10 km/h: kljub majhni hitrosti smo po trku lahko že s prostimi očmi videli nastale poškodbe, ko smo dvignili pokrov motornega prostora, pa je bilo poškodb še več. Stroški so lahko izjemno visoki. (marec 2012)

Kilometri: prevoženi ali prirejeni?

Se kupec rabljenega avtomobila lahko zanese na številke, ki so prikazane na števcu prevoženih kilometrov? Postopek spreminjanja kilometrov je sila enostaven, preprečevanje prirejanja kilometrov pa ni enostavno. (april 2012)

Kje je meja?

Rekordno visoke cene bencina in dizelskega goriva. Kaj vpliva na ceno goriv, kako lahko varčujemo z gorivom in o tem, ali je plin lahko alternativa bencinu in dizelskemu gorivu. (maj 2012)

Prenova

Spletna stran www.amzs.si oziroma spletno stičišče različnih strani Avto-moto zveze Slovenije, je dobilo novo podobo. Sočasno smo preoblikovali tudi spletno stran Motorevije www.motorevija.si. (maj 2012)

Tri merila: bolje nekaj kot nič!

Kaj bodo pomenile nove oznake na pnevmatikah, ki bodo obvezne od 1. novembra letos? (junij 2012)

Motorevija za iPad

Uporabniki iPadov lahko odslej Motorevijo prebirate tudi na svoji tablici. Od začetka maja je v Applovi spletni trgovini AppStore na voljo aplikacija Motorevija AMZS. (junij 2012)

S sposojenim kolesom naokrog!?

AMZS test sposoje koles v 40 evropskih mestih – tudi v Ljubljani. Ljubljanski sistem Bicikelj se je dobro izkazal, saj je bil med 23 sistemi, ki so dobili oceno dobro. (julij – avgust 2012)

Postanek naj ne bo naključen!

AMZS test 65 evropskih avtocestnih počivališč z gostinskim lokalom – tudi dveh slovenskih. Počivališči Lukovica in Grič – Čatež sta dobili oceno dobro. (julij – avgust 2012)

Zgodovinska zmaga!

50 let se v AMD Orehova vas ukvarjajo z motokrosom, že 42 let prirejajo dirke za svetovno prvenstvo, a prvič se je zgodilo, da je na njej zmagal slovenski voznik. Ta zgodovinski uspeh je dosegel Klemen Gerčar, ki je postal drugi slovenski voznik z zmago na dirki za svetovno prvenstvo v motokrosu – prvi je takšen uspeh dosegel Matevž Irt. (julij – avgust 2012)

Če voznik ne zavre

AMZS test sistemov za samodejno zaviranje v sili: AMZS je v sodelovanju z drugimi avtomobilskimi klubi opravila nov test teh sistemov in ugotovila, kakšen napredek so naredili v enem letu. (september 2012)

Preoblikovanje

Člani upravnega odbora Avto-moto zveze Slovenije so sklenili, naj Avto-moto zveza Slovenije začne ustrezne aktivnosti za pridobitev celotnega lastništva delniške družbe AMZS. Preoblikovanje naj bi bilo končano do 1. julija 2013. (september 2012)

Tim Gajser že evropski prvak

Čeprav je do konca letošnjega evropskega prvenstva v motokrosu v razredu EMX 125 še ena dirka, je Tim Gajser že osvojil naslov evropskega prvaka. Za 16-letnika je to že tretji evropski naslov. (september 2012)

Veliko obljub!?

AMZS test mestnih turističnih kartic v 16 evropskih mestih – tudi ljubljanske Urbane. Največ ugodnosti ponuja kartica ugodnosti na Dunaju, ob njej pa sta le še dve kartici dobili oceno dobro: v norveškem Oslu in v Ljubljani. (oktober 2012)

Najboljši na svetu!

Z dvema zmagama v posamičnih vožnjah je Tim Gajser v Sevlievu suvereno postal mladinski svetovni prvak v motokrosu v razredu 125. (oktober 2012)

Sporočilo je jasno!

Slovenska vlada je sprejela povečanje višine letne dajatve za uporabo vozil v cestnem prometu za v povprečju skoraj za petino – po izračunu vlade gre za 19,8 odstotni dvig.
(november 2012)

Žagar znova med elitno petnajsterico

Z drugim mestom na finalni kvalifikacijski dirki za nastopanje na svetovnem prvenstvu v prihodnjem letu v Goričanu na Hrvaškem si je Matej Žagar znova zagotovil stalno nastopanje na dirkah za svetovno prvenstvo. (november 2012)

Čezmejno sodelovanje – in kaznovanje!

Kazni za prometne prekrške storjene v tujini: kdo in kako jih lahko izterja? (december 2012)

Slovo od nekdanjega predsednika

Tik pred novim letom so se svojci, prijatelji in znanci poslovili od Vekoslava Jakopiča, ki je umrl v 99. letu starosti. Leta 1950 je postal predsednik AMZS, jo vodil polnih 17 let in veliko prispeval k njeni organiziranosti in hitremu razvoju. AMZS je vodil tudi v času, ko je ustanovila službo Pomoč informacije za pomoč na cesti, pod njegovim vodstvom je začela graditi prve tehnične baze po Sloveniji, leta 1957 pa je AMZS začela izdajati tudi časopis Avto-moto, ki se je pozneje preimenoval v Motorevijo. Od leta 1971 do 1974 je bil kot prvi Slovenec predsednik Avto-moto zveze Jugoslavije. Avto-moto zveza Slovenije svojo organiziranost in osnovno poslanstvo še vedno temelji na zamislih, ki jih je v veliki meri oblikoval prav Vekoslav Jakopič. (januar – februar 2013)

Je res treba pod tovornjak?

Ena najhujših nesreč je nalet osebnega avta v zadnji del tovornjaka, saj pri tem običajno pride do hudih poškodb ali celo najhujšega. Osebni avto je namreč v prednjem delu dovolj nizek, da se zapelje pod zadnji del tovornjaka in se vanj zagozdi s prednjima stebričkoma. Takšne nesreče bi lahko preprečili, če bi bili tovornjaki opremljeni z ustrezno zaščito zadnjega dela, v katero bi trčili osebni avti. (marec 2013)

Ne le pripravljenost, pomembno je tudi znanje!

Preverjanje znanja voznikov o prvi pomoči v Sloveniji in 13 drugih evropskih državah. Slovenski vozniki so se izkazali za najmanj samozavestne pri nudenju prve pomoči, saj se jih le 40,2 odstotka čuti dovolj sposobne za nudenje prve pomoči, kar je bistveno manj od evropskega povprečja. (april 2013)

Luknje – na cestah in v blagajnah!

Ceste so zacvetele: pojavile so se številne luknje in marsikatera cesta je bolj podobna njivi kot pa cesti. Povsem nelogično je, da mora DRSC denar za vzdrževanje cest dobiti iz državnega proračuna in da dodelitev tega denarja ni odvisna od zbranega denarja, ki ga za vožnjo po državnih cestah plačujemo uporabniki v skladu z določbami uredbe o višini letne dajatve za uporabo vozil v cestnem prometu. (maj 2013)

Zakonita laž

Zavajanje z uradnimi podatki o porabi goriva. Resnična poraba odstopa od tiste, ki jo za naš avto obljublja tovarna. Zdaj je jasno, da so za odstopanja krivi tudi izdelovalci avtomobilov, ki izkoriščajo vsako dovoljeno zakonsko luknjo v merilni proceduri – in tako zavestno zavajajo kupce. (junij 2013)

Tvoje je tudi moje!

Delitev in souporaba avtomobila – se rešitev lahko uveljavi tudi pri nas? V glavnem obstajata dva sistema souporabe avtomobilov. Ali se souporaba splača, je odvisno od tega, koliko se vozite. (julij – avgust 2013)

Zameglitev

Novo povečanje letne dajatve za uporabo vozil v cestnem prometu. Z njim naj bi slovenska vlada samo v letošnjem letu lastnikom motornih vozil potegnila iz žepov dodatnih 6 milijonov evrov, v prihodnjem letu pa 14 milijonov evrov. (september 2013)

Nezaupnica predsedniku

Četrto redno skupščino Avto-moto zveze Slovenije 4. julija je zaznamovalo glasovanje o zaupnici predsedniku AMZS dr. Danijelu Starmanu. Člani skupščine mu niso izglasovali zaupnice, kar pomeni, da dr. Starman ni več predsednik AMZS. Ker ima AMZS mandatarski sistem, je bil s tem razpuščen tudi upravni odbor in vse komisije upravnega odbora. Vodenje AMZS je do novih volitev v skladu s statutom prevzel nadzorni odbor. (september 2013)

Tudi pri nas na vodik

Petrol odprl prvo vodikovo polnilnico v Sloveniji. (oktober 2013)

Svetovni prvak

Klemen Gerčar je postal svetovni prvak v motokrosu v razredu MX3. Na zadnji dirki v Senkvicah na Slovaškem je ubranil vodstvo v skupnem seštevku svetovnega prvenstva in se veselil naslova svetovnega prvaka. (oktober 2013)

Izmeri in kupi!

Vlada je podražila vinjete, hkrati pa uvedla še nov vinjetni razred 2B za dvosledna vozila z višino karoserije nad prvo osjo nad 1,3 metra – da bi od voznikov pobrala še več denarja. (november 2013)

Res hiše strahov?

Marsikdo ima strah pred vožnjo v parkirno hišo, ker se srečuje s številnimi pastmi: ozkimi dovoznimi potmi, ostrimi zavoji, visokimi robniki, ozkimi parkirnimi prostori, pomanjkljivo signalizacijo… Z AMZS testom smo preverili 60 parkirnih hiš v 15 evropskih mestih. (december 2013)

Za predsednika AMZS izvoljen Anton Breznik

Na volilni skupščini Avto-moto zveze Slovenije 28. novembra je bil za novega predsednika Avto-moto zveze Slovenije izvoljen Anton Breznik, član AMD Orehova vas. Za podpredsednika je bil izvoljen Jože Režonja iz AMD Tolmin. (december 2013)

Iskanje bližnjic

Zaenkrat je razčiščevanje vseh nepravilnosti pri izobraževanju voznikov še precej na začetku, a upamo lahko, da celotna zadeva ne bo pometena pod preprogo. (januar – februar 2014)

Je polno res polno?

Koliko goriva gre v posodo za gorivo? (marec 2014)

GLOBAlizacija

Očitno je, da so minili časi, ko tujim voznikom v tujih državah ni bilo treba pretirano paziti na spoštovanje predpisov, saj so se lahko zanašali, da jih roka pravice ne bo dosegla, če jih policisti niso zaustavili na kraju prekrška. (maj 2014)

Siva pot

Dejstvo je, da v Sloveniji razgradimo premalo odsluženih avtomobilov in da številni avtomobili – še vedno – končajo svojo pot brez nadzora mimo uveljavljenih pravil. (maj 2014)

Obveza in zaveza

Dejanja generalnega sekretarja AMZS so močno vplivala na ugled največje organizacije civilne družbe v Sloveniji. Pod sumničavimi vprašanji se je znašlo celotno delovanje naše organizacije. Prepričan sem, da si AMZS zasluži biti zaupanja vredna organizacija, ki je prepoznavna tudi pri spoštovanju najvišjih etičnih standardov. (junij 2014)

Pozor, snemamo!

Snemanje dogajanja na cesti s kamero v avtomobilih: ali posnetke lahko uporabljamo? (junij 2014)

Ceste, kdo bo vas vzdrževal?

DRSC ugotavlja, da je bil v zadnjih šestih letih – od leta 2008 do vključno leta 2013 – ob 209 milijonov evrov. (julij – avgust 2014)

Maksi cena in nevarnost!

Mikroavtomobili: kdo jih lahko vozi in predvsem – zakaj jih ljudje kupujejo? (julij – avgust 2014)

Robert Štaba imenovan za generalnega sekretarja AMZS

Člani upravnega odbora AMZS so sklenili, da Roberta Štabo imenujejo za generalnega sekretarja AMZS s 5-letnim mandatom. (julij – avgust 2014)

Prvi ali zadnji ukrep?

Združevanje izpitnih centrov za opravljanje vozniških izpitov (september 2014)

Več prometa, več hrupa, več ograj

Zaščita pred avtocestnim hrupom (oktober 2014)

Enaki izdelki in storitve, a velike razlike v cenah!

AMZS test stroškov turistov v dvajsetih velikih evropskih mestih v 18 državah, tudi v Ljubljani, ki je bila med najcenejšimi. (oktober 2014)

Zastoj – tudi z izgubo časa!

Garmin trafficlive – končno uporabne prometne informacije tudi v Sloveniji. (november 2014)

Kdo je lastnik podatkov?

Uvajanje elektronike v avtomobile je odprlo tudi mnogokatero vprašanje – predvsem o podatkih, njihovem zbiranju, odčitavanju, pa tudi pošiljanju. Zdi se, da se večina ljudi ne zaveda, kaj vse omogoča sodobna tehnologija. (december 2014)

Novo zavlačevanje

Obvezna vgradnja samodejno delujočega klica na pomoč eCall se je znova odmaknila – tokrat v leto 2018. To pomeni, da bo eCall našel domovinsko pravico v evropskih avtih deset let pozneje, kot je bilo sprva načrtovano. (marec 2015)

Zaslepljeni?

S tokratnim AMZS preskusom luči smo preskusili, ali LED zadnje luči – še zlasti zavorne – res bolj slepijo in bleščijo kot luči s klasičnimi žarnicami. (marec 2015)

Darilo, ki to sploh ni!

To je samo nekaj naprav, ki morajo biti serijsko vgrajene v vse nove avtomobile, a jih boste našli na seznamu opreme kot nekaj, kar vam s svojo dobro voljo zagotavlja prodajalec avtomobilov. (april 2015)

Upravičen strah?

Elektronski vdori v avtomobile. (april 2015)

Končno!

Po desetih letih so končno zgradili nekaj več kot 2 km dolg predor pod hribom Markovec v Kopru, pa tudi hitro cesto med Koprom in Izolo. (maj 2015)

Boljši zvok in več informacij

Bomo tudi pri sprejemu radijskega signala prešli na digitalno tehnologijo kot pri televiziji? Kdaj se bo to zgodilo pri nas? Kakšne so prednosti digitalnega radia v avtomobilih? (julij – avgust 2015)

Reševalni pas – kako je prav?

Ob zastojih je treba na avtocestah zagotoviti reševalni pas za reševalna in intervencijska vozila. Pri tem često prihaja do težav – tudi zaradi različnih navodil voznikom v različnih državah. (september 2015)

(Ne)racionalnost?

Kje končajo pripomočki za prvo pomoč s pretečenim rokom trajanja? (september 2015)

Na najvišji stopnici!

Tim Gajser je postal svetovni prvak v motokrosu v razredu MX2 in s tem dosegel najodmevnejši rezultat slovenskega motokrosa. Kako je prišel do velikega uspeha? (oktober 2015)

Do zadnje kapljice?

Kako natančni so prikazovalniki količine goriva v avtih? (oktober 2015)

Je zadaj varno?

Preskus varnosti potnikov v tretji sedežni vrsti, če pride do trka v zadnji del avtomobila. (november 2015)

Izboljšave brez tabujev!

Pogovor z evropsko komisarko za promet Violeto Bulc. (december 2015)

Nova bralna izkušnja

Odslej ima Motorevija znova svojo lastno aplikacijo AMZS Motorevija namenjeno uporabnikom operacijskih sistemov iOS in Android. Vabljeni k digitalnemu branju! (december 2015)

Ključne besede

MotorevijaZgodovina

Avtorji

France Kmetič

France Kmetič

Sorodne novice

Nazaj