Namesto v razgradnjo - v Slovenijo

Avto-moto

Trg rabljenih avtomobilov sprejme vse, tudi avte, ki so v Nemčiji namenjeni uničenju.


Nemški trgovci z avtomobili so po lanskih dizelskih pretresih svojim strankam ponudili odkup njihovih “umazanih” dizelskih avtomobilov oziroma subvencionirano zamenjavo za nove avte s čistejšim izpuhom. “Umazani” nemški dizelski avtomobili naj bi šli ob tem v uničenje oziroma razgradnjo, a številni so v resnici končali pri kupcih rabljenih avtomobilov prek nemških meja – tudi v Sloveniji.

Podjetje Adria International po Evropi išče zanimive rabljene avtomobile, jih uvaža v Slovenijo in prodaja slovenskim kupcem rabljenih avtomobilov. Trgovanje z rabljenimi avti je trd, neizprosen in tvegan posel, ki lahko prinese zaslužek, a tudi izgubo – še zlasti, če se trudiš poslovati po pravilih. Manipuliranje s prevoženimi kilometri rabljenih avtov je še vedno pogost način povečanja zaslužka nepoštenih preprodajalcev; kdor tega ne počne, mora znati v tujini poiskati dobre avte in jih z dobičkom prodati v Sloveniji. Med takšnimi avti se pojavljajo tudi takšni, ki so bili v Nemčiji namenjeni razgradnji, pa so se znašli na dvoriščih slovenskih trgovcev z rabljenimi avti. O takšnih avtih – in drugih izzivih posla z rabljenimi avtomobili – smo se pogovarjali z Aleksandrom Demšarjem, lastnikom podjetja Adria International, ki ima svoj salon rabljenih avtomobilov v ljubljanskih Črnučah.

Aleksander Demšar, lastnik podjetja Adria International

Ali informacije, da v Slovenijo prihajajo tudi rabljeni avtomobili z dizelskim motorjem, ki bi morali v Nemčiji na uničenje oziroma v razgradnjo, držijo?

Držijo. Nekateri nemški trgovci, ki naj bi takšne avte poslali v razgradnjo, jih raje prodajo v tujino. Ko prideš po takšen avto, dobiš račun in vse potrebne dokumente, da avto izvoziš iz Nemčije in uvoziš v Slovenijo. Brez težav. Gre predvsem za avtomobile letnikov 2004, 2005 in 2006.

Kje dobite takšne avte?

Tiste, ki smo jih imeli v naši ponudbi, smo odkupili od posameznikov, ki so jih prej uvozili iz Nemčije. Pred nakupom smo seveda preverili vse dokumente, ki so bili brezhibni, zato smo se tudi odločili za odkup. Sami pa takšnih avtov ne iščemo, saj bi to zahtevalo čas in stroške. Pot v Nemčijo in porabljen čas sta draga.

A kako sploh lahko avto, ki je bil v Nemčiji namenjen razgradnji oziroma uničenju, pri nas registriraš oziroma mu urediš papirje? Ali nemški zaznamek v papirjih, da mora avto v uničenje, pri nas ne velja?

Očitno ne. Osebno sem bil prisoten pri registraciji takšnega avta na okencu upravne enote. Uradnik, ki je to pregledoval, je zaznamek videl, a tudi povedal, da po naših zakonih to ni ovira, da avta ne bi mogli registrirati, če ima seveda urejene vse ostale dokumente. Očitno zaznamek, da mora avto v razgradnjo, velja le na nemškem ozemlju. Kolikor vem, takšnega avta v Nemčiji ni več mogoče registrirati. Ko pa gre prek nemške meje, očitno ni več skrb nemških oblasti in jih ne zanima, kaj se je zgodilo s tem avtom.

Se večja ponudba rabljenih avtomobilov z dizelskimi motorji v Nemčiji pozna na cenah?

Ne. Večino takšnih avtomobilov poberejo srbski preprodajalci, pa seveda bolgarski, češki in poljski. Povpraševanje je še vedno tako veliko, da nemški trgovci prodajo vse avtomobile, pri tem pa jim ni treba nižati cen. Apetit po rabljenih nemških avtih z dizelskimi motorji je še vedno zelo velik, kar ni nič čudnega, saj gre za dobre avtomobile. Nemški rabljeni avtomobili so praviloma dobro vzdrževani, dobro ohranjeni in odlično opremljeni. Mi smo na primer kupili audi A3 s TDI motorjem letnika 2006 s 134.000 kilometri: takšen avto je pri nas nemogoče najti, saj imajo praviloma bistveno več prevoženih kilometrov, pa še ti so verjetno previti nazaj. Slovenski trg rabljenih avtomobilov je cenovno zelo konkurenčen, zato je zelo težko dobiti poceni avto v tujini in ga pri nas prodati z dobičkom.

Po nekaterih informacijah ima pri nas 70 odstotkov rabljenih avtomobilov, ki se prodajajo pri trgovcih z rabljenimi avti ali v oglasih, “prevrtene” kilometre. Ali avte s tako zmanipuliranimi kilometri dobite že iz tujine?

Mi ne. Mi praviloma kupujemo rabljene avto na dražbah treh velikih nemških trgovcev in njihovi avtomobili imajo realne kilometre. Z vsakim avtomobilom dobimo natančno poročilo o zgodovini avta, pogosto pa tudi potrdilo nemške organizacije DEKRA o realnih kilometrih. Prevrtavanje kilometrov se dogaja pri nas. Imajo pa ti, ki to počnejo, vedno težje delo, saj je na voljo vse več podatkov o posameznem avtomobilu. Pošteni prodajalci rabljenih avtomobilov smo tega veseli, saj bo tako zraslo tudi zaupanje kupcev. Tudi zato sem vesel, da so pri AMZS začeli sodelovati z nemško organizacijo DEKRA in da bodo začeli opravljati DEKRA pregled vozila z izdajo certifikata za rabljeno vozilo. Pri našem podjetju bomo vsak avto opremili s tem certifikatom.

Pri manipuliranju s kilometri gre seveda za zaslužek: avto z 250.000 prevoženimi kilometri je pri tujem prodajalcu za 2000 do 4000 evrov cenejši od avta s 150.000 prevoženimi kilometri. Ker se naše podjetje na ukvarja s prevrtavanjem kilometrov, tako z našo ponudbo pogosto nismo cenovno konkurenčni. Skrajni čas je, da se to neha, ker ne koristi nikomur, najmanj pa naplahtanemu kupcu. Mi kupcu vselej zaupamo VIN številko, da lahko tudi sam preveri zgodovino avta, ki ga želi kupiti. Pogosto našim kupcem pokažemo celo poročilo z licitacije, iz katerega se vidijo vse podrobnosti o posameznih avtomobilih, tudi o morebitnih poškodbah in popravilih.

So slovenski kupci rabljenih avtomobilov, ki kupujejo pri vas in podobnih trgovcih, zahtevni kupci?

Zanimivo je, da so kupci poceni avtomobilov, s ceno recimo 2000 ali 3000 evrov, bolj previdni pri svojem nakupu. Takšni kupci nimajo veliko denarja in pogosto kupijo rabljen avto tudi ob pomoči kredita ali leasinga. Takšen kupec težko pride do avta, zato zelo pazi, kaj kupi. Nekateri nam zaupajo, nekateri kupci pa s seboj pripeljejo “strokovnjake”, ki jim pomagajo oceniti stanje avtomobila. Pogosto takšni “strokovnjaki” niso prav strokovni.

A naše stranke nam kar zaupajo. Tudi zato, ker ob prodaji avta priložimo tudi garancijo, kot je na primer garancija GSV, ki kupcu zagotavlja odpravo nekaterih napak, če se te pojavijo v enem letu po nakupu avta pri nas.

Dizelski avtomobili so trenutno v nemilosti javnosti in nekaterih medijev. Se to pozna tudi pri vas? Se kupci rabljenih avtomobilov odvračajo od dizelskih avtov?

Morda je manj povpraševanja po majhnih rabljenih avtih z dizelskimi motorji, od nižjega srednjega razreda in navzgor pa je dizelski motor še vedno priljubljen. Če je avto dober, če ima realne kilometre in če je cena prava bo hitro našel kupca. Tudi z dizelskim motorjem.

Ključne besede


rabljena vozilatrg rabljenih vozil

Vam je članek všeč?

Zaploskajte mu – kliknite in držite gumb. Dlje, ko boste ploskali, bolj vam je članek všeč. Z aplavzom nam sporočate, kateri članek izstopa. Hvala!

14

Priljubljenost članka

14

Shrani

Delite s prijatelji