Trg: Ko udari višja sila …

Avto-moto

Kaj storiti, če zaradi epidemije zmanjka denarja za plačilo obroka kredita ali lizinga?


Koronavirus ne povzroča samo hudih zdravstvenih težav. Višja sila, ki je nastala zaradi epidemije bolezni covid-19, se odraža tudi v številnih drugih stiskah in celo eksistenčnih težavah, s katerimi se prej večini ljudem ni bilo treba ukvarjati. Karantena je čez noč ustavila gospodarstvo in pri tem odprla številna vprašanja, povezana tudi s plačili avtomobilskih kreditov in lizingov ter opravljanjem “nujnih” servisnih storitev.

Kaj storiti, če zaradi zaostrenih gospodarskih razmer izgubite službo ali se znajdete “na čakanju” in ne morete več poravnati mesečnih obveznosti avtomobilskega kredita ali lizinga? Kako so finančne ustanove in avtomobilski zastopniki pripravljeni stopiti kupcem naproti, ki so se zaradi virusa znašli v težavah? Pozanimali smo se tudi, kako je v karanteni s predpisanimi servisi za vzdrževanje vozil, ki jih opredeljuje tovarniška garancija.

Odlog plačila mesečnih obveznosti

Banke, lizing hiše in nekateri avtomobilski zastopniki, ki imajo lastne finančne ustanove, se zavedajo, da je epidemija ostro zarezala v družinske in poslovne proračune njihovih strank. Obljubljajo, da bodo težave reševali tako sistemsko ob pomoči spremenjene zakonodaje kot tudi individualno od primera do primera kupca, ki bo zašel v finančne težave. Da gre za zelo resen problem, se zaveda tudi država, ki bo z zakonom o interventnem ukrepu odloga plačila obveznosti kreditojemalcev (ZIUOPOK) omogočila do 12-mesečni odlog plačila obveznosti iz kreditne pogodbe. Pri največjem slovenskem avtomobilskem trgovcu podjetju Porsche Slovenija, ki zastopa znamke Audi, Volkswagen, Škoda in Seat pojasnjujejo:

Skupina Porsche Finance Group Slovenia se zaveda resnosti in izzivov, ki jih je prinesla pandemija covid-19. Z njo je praktično celotna avtomobilska dejavnost v Sloveniji čez noč zastala, ob tem pa tudi storitve v zvezi s financiranjem, zavarovanjem in vzdrževanjem vozil. Ne glede na to, da negativne gospodarske in finančne učinke pandemije že krepko občuti tudi naša dejavnost, smo v skupini pripravljeni na individualno obravnavo slehernega primera, tako pri fizičnih kot pri pravnih osebah. V sodelovanju s strankami tako iščemo rešitve, ki bi zmanjšale pritisk na njihovo finančno likvidnost, saj je prav ta trenutno na največji preizkušnji.

 Podoben odgovor smo na vprašanje, kaj svetujejo strankam - fizičnim in pravnim -, ki bodo zaradi pandemije zašli v finančne težave in ne bodo mogli pravočasno poravnati obveznosti, dobili tudi od podjetja Renault Nissan Slovenija:

V bančni podružnici RCI Banque, ki je del skupine Renault, v zvezi s pandemijo koronavirusa dnevno spremljamo zakonodajo vključno z ustreznim obravnavanjem predlaganega zakona o interventnem ukrepu odloga plačila obveznosti kreditojemalcev.

V NLB leasingu so se hitro odzvali na posledice epidemije in za lizingojemalca pripravili sveženj ukrepov, ki med drugim vključujejo odlog odplačevanja glavnice za določeno obdobje ob izpolnjevanju določenih pogojev. Ob tem poudarjajo: "Strankam zaradi spremembe pogodbenih določil ne bomo zaračunavali nikakršnih dodatnih stroškov.” V Novi KBM so že pred uveljavitvijo interventnega zakona kreditojemalecem, ki so se zaradi spremenjenih razmer znašli v finančnih težavah, ponudili informativno vlogo za odlog plačila posojila, v kateri stranka pojasni predvsem vzroke in okoliščine za nastanek finančnih težav v zvezi z epidemijo koronavirusa. Ker interventni zakon ne zajema lizing družb, pri Novi KBM sporočajo, da so se v Summit Leasingu, ki spada v skupino Nove KBM, odločili, da bodo vloge lizingojemalcev/kreditojemalcev za odlog plačila obveznosti obravnavali individualno - na osnovi vloge in prejetih dokazil o finančni situaciji stranke.

Vsi, ki se bodo zaradi izgube službe ali statusa “na čakanju” znašli v likvidnostnih težavah, naj se čim prej obrnejo na zastopnika avtomobilske znamke ali finančno ustanovo, s katero imajo sklenjeno kreditno ali lizing pogodbo. (fotografija je simbolična).

Ob težavah s plačilom nujno oddajte vlogo


Pri večini slovenskih avtomobilskih zastopnikov upajo, da karantena ne bo bistveno oslabila kupne moči, a kljub temu pozivajo svoje finančne partnerje, da z ukrepi pomagajo premostiti morebitne finančne težave svojih strank. Vsi, ki se bodo zaradi izgube službe ali statusa “na čakanju” znašli v likvidnostnih težavah, naj se čim prej obrnejo na zastopnika avtomobilske znamke ali finančno ustanovo, s katero imajo sklenjeno kreditno ali lizing pogodbo. Na večini spletnih strani so že objavljeni obrazci za vloge, elektronski naslovi za oddajo vlog in tudi številke klicnih centrov za dodatne informacije. Ob tem velja opozorilo, da moratorij ne velja za neplačane dolgove, ki so zapadli še pred nastopom epidemije. Povedano drugače: kronični neplačniki oziroma dolžniki nastale krizne razmere ne bodo mogli izkoristiti za izogibanje plačila svojih obveznosti.

Kljub številnim vprašanjem zastopniki avtomobilskih znamk precej različno gledajo na stopnjo “nujnosti” opravljanja servisnih storitev v času epidemije oziroma karantene.

Je redni servis res nujno opravilo?

Vladni odlok o začasni prepovedi ponujanja in prodaje blaga in storitev potrošnikom dovoljuje, da v servisnih delavnicah lahko izvajajo nujna popravila in servisiranje vozil tako za pravne kot fizične osebe. Popravilo izrabljenih zavor je nujen servisni poseg, nujna je tudi pomoč na cesti pri okvari avtomobila, za kar dosledno za vse voznike skrbi AMZS. Je pa na mestu vprašanje ali je redni servis pri normalno vzdrževanem avtomobilu res nujno opravilo. Nekateri vozniki v času prepovedi gibanja med občinami v mejah svoje občine niso imeli možnosti obiska pooblaščenega servisa. Ob tem je lastnik vozila lahko tudi v ogroženi skupini in z obiskom servisa morda tvega življenjsko nevarno izkušnjo. Kljub številnim vprašanjem zastopniki avtomobilskih znamk precej različno gledajo na stopnjo “nujnosti” opravljanja servisnih storitev v času epidemije oziroma karantene. Podjetje Autocommerce, ki zastopa Mercedes, ima za nujne primere odprte servisne centre na vseh svojih lokacijah: v Ljubljani, Kopru, Mariboru in Celju. Po njihovem mnenju prekoračitev kilometrov predpisanega servisnega intervalna ni priporočljiva in lahko negativno vpliva na stanje avtomobila: “Menimo, da je tudi redni servis nujen servis v primeru, če je vozilo v uporabi. Vsekakor pa smo v stiku s strankami in se individualno dogovarjamo o servisih.”

Podobnega mnenja so tudi pri zastopniku Suzukija. Direktor Peter Verčič pojasnjuje: “V Suzukiju je večina pooblaščenih servisov odprtih za nujne storitve, med drugim tudi za redno servisiranje. Po tolmačenju pravnikov redni servis razumemo kot nujno preventivno dejavnost za nemoteno zagotavljanje edinega dovoljenega transporta ljudi, tako da stranke lahko v mreži pooblaščenih Suzukijevih serviserjev opravijo tudi redni servis ter s tem zagotovijo nemoteno delovanje svojega avta.”

Izredno podaljšanje tovarniške garancije

Pojasnilo: v času nastanka članka še niso bili sproščeni strogi ukrepi karantene vezani na servise, vulkanizerje in tehnične preglede. 

Pri podjetju Porsche Slovenija voznikom sporočajo, da so pooblaščeni servisni partnerji v času stroge karantene delovali v omejenem obsegu: “V duhu spoštovanja vladnih odlokov za čim manjše možnosti širjenja epidemije covid-19 in upoštevajoč tehnične lastnosti vozil smo našo pooblaščeno servisno mrežo obvestili, da je v času veljavnosti odloka o začasni prepovedi ponujanja in prodajanja blaga in storitev potrošnikom v Sloveniji izjemoma dovoljena prekoračitev servisnega intervala do 1000 prevoženih kilometrov. Ocenjujemo, da taka prekoračitev ne bo imela negativnih posledic za vozila, prav tako pri prekoračitvi stranke ne bodo utrpele negativnih posledic.”

Podobno so se odzvali pri zastopniku podjetja BMW group: “Čeprav servisne delavnice obratujejo za nujne in potrebne storitve, se zavedamo, da nekatere stranke ne morejo ali ne želijo obiskati servisa v danih razmerah. Da bi poskrbeli za stranke in njihova vozila, smo do 31. maja 2020 podaljšali veljavnost trajanja garancij oziroma jamstev in BMW servisnih paketov, katerih veljavnost se je ali se bo iztekla v času od 16. 3. 2020 do 31. 5. 2020.”

Pri zastopniku znamke Hyundai pravijo, da lastniki zaradi epidemije ne bodo prikrajšani, saj so se odločili za izjemno podaljšanje intervala za redni servis in podaljšanje garancije za vozila, ki se jim je garancija iztekla v času karantene (velja do 30. 4.).

Podobno so se odzvali pri uvozniku znamke Kia. “Če se vozilu v obdobju pandemije izteče tovarniška garancija in garancijsko popravilo zaradi nastale situacije ne bo možno, je na voljo določeno razširjeno obdobje, v katerem bo lastnik lahko uredil garancijsko popravilo ob upoštevanju, da so izpolnjeni vsi drugi garancijski pogoji,” pojasnjujejo v podjetju KMAG in dodajajo, da bodo vsa morebitna odstopanja pri opravljenih servisih pregledana in obravnavana po posebnem protokolu, ki bo dovoljeval določene izjeme zaradi tovrstne situacije.

Pri Renaultu, ki ima pri nas eno najbolj razvejanih mrež servisnih delavnic, so te ostale odprte, a s prilagojenim delovnim časom. Vozniki lahko neposredno pokličejo delavnice in se dogovorijo za urgentna popravila: “Vsem strankam, katerih vozila so v teh dnevih predvidena za redni servisni interval, ki je obvezujoč za ohranitev tovarniške garancije, bomo zagotovili obisk delavnice, ko bodo trenutne razmere končane. Poznejši servis ne bo imel negativnega vpliva na tovarniško garancijo.”

Pri slovenskem zastopniku Mitsubishija in Honde poudarjajo, da ne vedo, koliko časa bodo trajale izredne razmere in koliko bi lahko bili servisni intervali preseženi, zato strankam sporočajo: “Načeloma v tem trenutku velja, da morebitna prekoračitev servisnega intervala ne bo vplivala na veljavnost garancije.”

Ključne besede


varnostTrgkoronaviruslizingfinačne obveznosti

Vam je članek všeč?

Zaploskajte mu – kliknite in držite gumb. Dlje, ko boste ploskali, bolj vam je članek všeč. Z aplavzom nam sporočate, kateri članek izstopa. Hvala!

97

Priljubljenost članka

97

Shrani

Delite s prijatelji