Slovenski avto leta 2020: v finale dva majhna avta in trije križanci

Izbor

V veliki finale so se uvrstili: renault clio, opel corsa, volkswagen T-cross, škoda kamiq in mazda CX-30


Finale izbora za Slovenski avto leta 2020 bo postregel z zanimivim obračunom petih zanimivih avtomobilov. V prvem delu izbora, v katerem je s svojimi glasovi sodelovalo kar 21.388 bralcev, gledalcev in poslušalcev, je največ glasov in prvih 6 točk dobil slovenski prodajni prvak renault clio. Ob bok mu je glas ljudstva postavil še večnega tekmeca opel corso ter dva kompaktna in praktična križanca - Volkswagnovega t-crossa in Škodinega kamiqa. Tehnični navdušenci so veliki obračun malčkov začinili še s samosvojim japonskim križancem - tehnološko in oblikovno drzno mazdo CX-30.

Pravi slovenski avtomobilski finale

Letos ste bralke, bralci, gledalci in poslušalci že 28. leto zapored s svojimi glasovi določili pet avtomobilov, finalistov izbora Slovenski avto leta. Več kot tridesetim žirantom, profesionalnim novinarjem iz devetih avtomobilskih uredništev - poleg Motorevije še člani Avtomoto redakcije siol.net, revije Avto Magazina, dnevnikov Delo, Dnevnik, Slovenske novice in Večer, radijske postaje Val 202 in oddaje Avtomobilnost Radiotelevizije Slovenija ter spletnega vloga Komotar Minuta - ste znova naložili težko delo. S svojim izborom ste poskrbeli za pravi slovenski finale, saj kupci pri nas še vedno največ novih avtomobilov izberejo prav iz razreda majhnih avtomobilov oziroma majhnih cestnih terencev. Odločitev ne bo lahka, saj sta tako clio kot tudi corsa v svojih novih generacijah izjemno napredovala v vseh postavkah, ki jih ocenjujemo žiranti izbora. Oba mala križanca - t-cross in kamiq - , ki si tudi delita skupno tehnološko osnovo -, pa nagovarjata podobne kupce in jim ponujata veliko praktičnosti, prilagodljivosti, varnosti in uporabnega prostora v kompaktnem karoserijskem paketu z večjo oddaljenostjo od tal. Piko na i letošnji kompleksnosti finala pa dodaja nova mazda CX-30, ki izstopa s svojo drznostjo. V finale prinaša okus visokega razreda in blesti na področju varnosti ter tehnološke inovativnosti na čelu z novim skyactiv-X motorjem.

Hvala za glasove

Kar 2185 glasov ste pri izboru finalistov prispevali tudi bralke in bralci Motorevije in znova dokazali, da imate zelo racionalne, preudarne in hkrati zahtevne avtomobilske želje. Veseli nas, da znate presoditi, kaj so ključne vrednote, ki jih tudi žiranti iščemo pri ocenjevanju finalistov za laskavi naslov Slovenski avto leta. Zahvaljujemo se vam za vsak glas. Bralci Motorevije ste največ glasov namenili corsi, cliu, t-crossu, kamiqu in mazdi CX-30. Še enkrat se je izkazalo, da spremljate naše teste, da razumete dogajanje v avtomobilskem svetu in da vam ni vseeno, kako varne, čiste in dostopne avtomobile izdelovalci ponujajo v Sloveniji.

 

Najbolje prodajan avto v Sloveniji - renault clio - v finale izbora prihaja z največ točkami!

finalisti prenesene točke v finale glede na uvrstitev iz glasovanja bralcev
Renault clio 6
Opel corsa 4
Volkswagen t-cross 3
Škoda kamiq 2
Mazda CX-30 1

Naj znova zmaga najboljši

Tudi letos ima vseh pet finalistov vrsto izstopajočih lastnosti, saj med njimi nihče nima kakšne resne pomanjkljivosti. Vseh pet avtomobilov zna suverene opravljati številne naloge osebne mobilnosti, a kot strokovnjaki bomo morali znova poiskati najboljšega. Ob tem bomo pri izbiri znova upoštevali vrednote, ki so najpomembnejše za izbor najboljšega. Že 28 let v izboru iščemo tehnološko napreden, vozniško prepričljiv, cenovno dostopen in ekološko neoporečen slovenski avto leta, ki je skladen s slovenskimi željami in nakupnimi zmožnostmi. Tudi zaradi tega izbora je slovenski avtomobilski trg sodoben in povsem konkurenčen razvitim tujim trgom.

Še pred sklepnim dejanjem pa se bomo v soboto, 7. decembra žirantje in bralci sodelujočih medijev, tudi Motorevije, zbrali v AMZS centru varne vožnje na Vranskem in skupaj še enkrat na asfaltu preizkusili vse finaliste.

Vaše mnenje

Vaše mnenje nam je pomembno.

Kateri izmed letošnjih finalistov si po vašem mnenju zasluži naslov Slovenski avto leta?

Izbor se vrača na televizijske ekrane

Zmagovalec izbora za Slovenski avto leta 2020 bo znan 11. januarja ob 20. uri, ko bo na RTV Slovenija znova na sporedu istoimenska zabavno-informativna TV oddaja. Še pred sklepnim dejanjem pa se bomo v soboto, 7. decembra žirantje in bralci sodelujočih medijev, tudi Motorevije, zbrali v AMZS centru varne vožnje na Vranskem in skupaj še enkrat na asfaltu preizkusili vse finaliste. V druženju z bralci bomo znova odgovorili na marsikatero vprašnje. Prisotni se bodo še enkrat več lahko prepričali, da je med avtomobili precej razlik.

Pet finalistov pod črto …

Renault clio - je v svoji peti generaciji napredoval v vseh pogledih in je popolnoma nov avto, čeprav na prvi pogled morda ni videti tako. Če ne prepriča na pogled, pa novi clio zagotovo očara, ko voznik odpre vrat in ga zapelje do prvega ovinka. Hitro prepriča s svojo vsebino, novo notranjostjo, varnostjo, napredkom in z odličnimi voznimi lastnostmi. Če k temu prištejemo še zmerno ceno, je jasno, da ga bo zelo težko pomesti s prestola! Clio je že vse od leta 1995 najbolj prodajan avto v Sloveniji. Že skoraj 30 let kupce prepričuje z dobrim razmerjem med ceno, prostornostjo, voznimi lastnostmi in tehnologijo, zato ostaja avto za mlade, starejše in družine. Poleg tega clio neposredno vpliva tudi na slovensko gospodarstvo in mobilnost, saj ga izdelujejo v naši edini avtomobilski tovarni - novomeškem Revozu.

Opel corsa - Oplovi inženirji so s šesto generacijo corse dokazali, da še vedno znajo narediti dober majhen avto, ki napredne varnostne sistem in elektrifikacijo osebne mobilnosti prinaša širokemu krogu voznikov. Nova corsa, ki si tehnično osnovo deli s peugeotom 208, izstopa z iskrivostjo, okretnostjo, oblikovno privlačnostjo in cenovno dostopnostjo. Pelje se tako dobro, kot je videti, je tehnološko prodorna, varna in podčrtuje vse prednosti majhnega avtomobila za vse ceste. Corsa je prva v razredu majhnih avtomobilov, ki za 600 evrov doplačila temo para z pametnimi matričnimi LED žarometi.

Volkswagen t-cross - Dejstvo je, da T-cross v razred majhnih cestnih terencev ne prinaša nič otipljivo novega. A Volkswagnov ugled, tehnična doslednost, posluh za želje kupcev, izkušnje in tržna preračunljivost so praktičnega ter škatlasto simpatičnega t-crossa letos tudi pri nas že pripeljale med najuspešnejše avtomobile v izredno konkurenčnem segmentu. Pragmatični T-cross v razred kompaktnih križancev prinaša predvsem izpiljeno vozno in prostorsko izkušnjo. Je temeljit izdelek, ki ne napoveduje trendov, jih pa naredi uporabne. S prostorno kabino in lahkotnim voznim značajem je celo bolj prepričljiv in originalen od golfovega genskega bratranca T-roca. Škoda, ker ni na voljo s štirikolesnim pogonom.

Škoda kamiq - čeprav v največjem evropskem avtomobilskem koncernu trdijo, da imajo znamke pod isto streho povsem različne kupce in poslanstvo, pa je najmanjši in najmlajši Škodin križanec vnesel precej nemira tudi med sestrične in bratrance iz Španije oziroma Nemčije. Je najprostornejši med malimi cestnim terenci, digitalno sodoben in povzema vse ključne prvine Škodinega preverjenega avtomobilskega recepta - je prostorsko izjemen, praktičen, všečno oblikovan in tehnično korekten. Je prepričljiv družinski avto za številne okuse in različne proračune, a brez nekdanje yetijeve originalnosti in njegovega učinkovitega štirikolesnega pogona.



Mazda CX-30 - pri Mazdi cenimo inženirsko drznost in originalnost v vseh pogledih. Nova mazda CX-30 izstopa v marsičem, tudi s svojim raznolikim genotipom tehnike in stila. Je prvi avto, ki je na Euro NCAP varnostnih testih dobil vse možne točke pri zaščiti potnikov v bočnem trku. Izstopa s kakovostjo izdelave in novim skyactiv-X motorjem, ki z nadzorovanim kompresijskim vžigom združuje lastnosti bencinskega in dizelskega motorja. Po načrtih revolucionarna optimizacija pogona na cesti ne prinaša pričakovane dodane vrednosti pri zmogljivostih in porabi goriva. Nova mazda CX-30 ponuja odlično odmerjen format trendovskega družinskega avtomobila, ki sicer ni brez pomanjkljivosti, a v tem trenutku predstavlja eno od najboljših izbir v tem razredu.

Jure Gregorčič

Jure Gregorčič

Novinar - urednik Motorevije

Nazaj