Za volanom: novi škoda kamiq

Za volanom

Prepričljiv družinski avto za številne okuse in različne proračune. Manjka le yetijeva originalnost!


Najmlajši model kamiq je najmanjši v Škodini družini cestnih terencev, a hkrati najbolj prostoren med tekmeci. Je prostor njegova ključna prednost?

Zanimivosti in dejstva: bogata motorna paleta

Motor Energent Menjalnik Moč Navor
1,0 TSI bencin 5-stopenjski ročni 70 kW (95 KM) 175 Nm
1,0 TSI bencin 6-stopenjski ročni 85 kW (115 KM) 200 Nm
1,0 TSI bencin 7-stopenjski DSG 85 kW 115 KM) 200 Nm
1,5 TSI bencin 6-stopenjski ročni 110 kW (150 KM) 250 Nm
1,5 TSI bencin 7-stopenjski DSG 110 kW (150 KM) 250 Nm
1,6 TDI dizel 6-stopenjski ročni 85 kW (115 KM) 250 Nm
1,6 TDI dizel 7-stopenjski DSG 85 kW (115 KM) 250 Nm
1,0 G-TEC zemeljski plin (CNG) 6-stopenjski ročni 66 kW (90 KM) 160 Nm
Zahtevnejšim voznikom je na voljo še športno nastavljeno podvozje s centimeter nižjo odmaknjenostjo od tal z možnostjo izbire med športnim ali normalnim voznim programom.

Bolj praktičen kot lep in največji med najmanjšimi  

Kamiq ne izstopa s podobo; značilne Škodine ostre linije so sicer všečno preproste in precej odporne na zob časa, a kamiq ne spada med oblikovne presežke, ki obračajo glave, čeprav izstopa z razdeljenima LED žarometoma. Zadnji del povzema obliko škode scale.

Precej bolj kot s podobo kamiq izstopa s prostorom in nekaterimi drugimi lastnostmi. V Mladá Boleslav so znova odlično izkoristili prilagodljivost platforme MQB-A0, na kateri sta narejena tudi VW T-cross in seat arona. Kamiq je namreč s 424,1 centimetra za dobrih deset centimetrov daljši od obeh neposrednih koncernskih tekmecev. Medosna razdalja 265,1 centimetra je za 2 centimetra daljša kot v scali in za dober centimeter daljša celo od medosne razdalje večjega brata karoqa.

Kamiq po prostornosti potniške kabine sodi med prostorske čudeže. Zakaj? Na zadnjo klop smo posedli kar 209 centimetrov visokega novinarskega kolega in njegovi koleni se nista dotaknili voznikovega sedeža, nastavljenega po meri 180 centimetrov visokega voznika. Uporabno vrednost kabinskega tlorisa dodatno podaljšuje trik iz enoprostornežev - pregibno naslonjalo sovoznikovega sedeža. Ob položeni zadnji klopi, deljivi v razmerju 40:60, nastane skoraj 1,4 kubičnega metra prostora (1395 l), vrata prtljažnika pa se zapro tudi pri prevozu več kot 2,4 metra dolgih predmetov. S 400 litri osnovne prostornine prtljažnika kamiq sicer ne izstopa, a je prtljažnik dovolj velik za običajne družinske zahteve.

V nobenem drugem avtomobilu tega razreda zadaj odrasel potnik ne sedi tako udobno kot v kamiqu, saj je nad zadnjo klopjo meter prostora do strehe.

Presenečenje: Laura

V potniški kabini velja izpostaviti preglednost, ergonomsko doslednost in dobro izdelavo. V Škodinem malem velikanu se sedi razmeroma visoko, saj v primerjavi s scalo stoji skoraj 4 centimetre višje nad cesto, kar pomeni, da zmore “prestopiti” kakšen višji robnik in predvsem omogoča udobno sedanje v avto.

Kot najmlajši Škodin model je digitalno najbolj napreden, saj je prvi, v katerem se z voznikom pogovarja virtualna asistentka Laura, ki razume cele stavke, a ne slovenskih. Poleg glasovnega upravljanja ima kamiq še širokopasovno internetno povezavo (vgrajena eSIM kartica), prilagodljive digitalne merilnike in osrednjo komunikacijsko enoto s širokim naborom informacijskih storitev.

Poleg glasovnega upravljanja ima kamiq še širokopasovno internetno povezavo (vgrajena eSIM kartica), prilagodljive digitalne merilnike in osrednjo komunikacijsko enoto s širokim naborom informacijski storitev ter zaslonom velikim od 6,5 do 9,2 palca.

Vožnja je lahkotna in nenaporna

Med ovinki avto postreže z zanesljivo lego na cesti in dovolj natančno vodljivostjo, da je vožnja lahkotna in nenaporna. Asistenčni sistemi delujejo zanesljivo, avto pa se dobro počuti tako v mestu kot na odprti cesti. Zaledje koncernske tehnologije mu zagotavlja izdatno varnostno opremo - vključno s pametnimi lučmi, nadzorom mrtvih kotov in aktivnim radarskim tempomatom, ki promet pred seboj spremlja vse do hitrosti 210 km/h. V serijski opremi je sistem za ohranjanje smeri in radarsko podprt sistem za preprečevanje naleta, ki zaznava tudi pešce in kolesarje. Koncernsko uniformirana je tudi motorna paleta: kamiqa lahko poganjajo litrski bencinski trivaljnik TSI (70 in 85 kW), 1,5-litrski bencinski TSI (110 kW) ali 1,6-litrski dizelski TDI (85 kW). Pozneje bo na voljo še litrski trivaljnik (66 kW) s pogonom na zemeljski plin (CNG). Je pa kamiq edini Škodin cestni terenec brez štirikolesnega pogona.

Ob zadostni oddaljenosti od tal in razmeroma kratkimi previsi, ki kamiqu omogočajo vstop v brežino pod kotom 18,7 stopinje (spredaj) oziroma 28,4 stopinje (zadaj), bi bil s štirikolesnim pogonom še bolj prepričljiv avto. Tekmeci - predvsem Suzukijeva vitara in dacia duster - bodo veseli dejstva, da je kamiq doma le na asfaltu.

Pod črto ...

Kamiq je prepričljiv družinski avto za številne okuse in različne proračune, a brez nekdanje yetijeve originalnosti.

Škoda kamiq

- dolžina 4,24 metra
- prostorna kabina in 400-litrski prtljažnik
- TSI (1,0 in 1,5) in TDI (1,6) motorji z močjo od 70 do 110 kW
- zgolj prednji pogon
- sodobna varnostna oprema in številni praktični dodatki
- v Sloveniji novembra s ceno od 15.382 do 23.758 evrov

Kamiq kot vsak Škodin model ponuja številne praktične rešitve, med katerimi so tudi plastična zaščita robov vrat, ki se pri odpiranju s samodejnim pomikom namesti na rob vrat, izvlečna prenosna svetilka v prtljažniku, dežnik v vratih, ogrevana volan in vetrobransko steklo ter električno pomična vlečna kljuka.

Češko pivo in Škodin razširjeni SUV recept

Škoda se je taktično dobro lotila razvoja svojega novega rodu cestnih terencev - od največjega proti najmanjšemu. Kodiaq, karoq in najnovejši kamiq imajo poleg svojih eskimskih oziroma inuitskih imen, ki se začno na črko k in končajo na q, skupno tudi veliko bolj pomembno lastnost - praktičnost in prostornost. Češki inženirji s pridom izkoriščajo tehnološke rešitve največjega evropskega avtomobilskega koncerna, kar so znova dokazali tudi s tehnično in uporabno zasnovo kamiqa. Škodin pragmatični recept po načelu veliko prostora in uporabne ter preverjene tehnike preprosto deluje - v vseh njihovih avtomobilih. Tako kot pri pivu so tudi pri avtomobilski strategiji Čehi “zvarili” svoj recept, za katerega danes lahko zahtevajo precej več kot v času, ko so se prebijali na zahodno stran stare celine. Kamiq je dopolnil družino cestnih terencev, ki že postaja eden ključnih stebrov Škode. Povpraševanje po cestnih terencih nenehno narašča. Samo lani in predlani je povpraševanje po teh avtomobilih zraslo za 6,8 odstotka. Najbolj prodaja cestnih terencev cveti v razredu kompaktnih avtov, kjer se je trg povečal kar za 13 odstotkov.

Škodin pragmatični recept po načelu veliko prostora in uporabne ter preverjene tehnike preprosto deluje - v vseh njihovih avtomobilih.

 

Jure Gregorčič

Jure Gregorčič

Novinar - urednik Motorevije

Nazaj