Za volanom: Škoda scala

Za volanom

Stopnica navzgor - To je eden tistih družinskih avtomobilov, ki glede na želje, potrebe in nenazadnje tudi širino denarnice nagovarja najširši krog voznikov.


Pri Škodi ne tvegajo, ko gre za preverjene avtomobilske recepte. Nova scala je tipična škoda: prostorsko izjemna, praktična, všečno oblikovana in tehnično korektna. Bo tudi scala uspešnica?

Zanimivosti in dejstva: praktičnost

Škoda je v scali prvič vse različice serijsko opremila z asistenco za ohranjanje smeri na voznem pasu in z radarskim nadzorom spredaj vključno s funkcijo zaviranja v sili pri mestni vožnji.
Opcijsko športno podvozje je za 1,5 centimetra nižje, na voljo pa je tudi paket za slabše ceste z dodatno zaščito podvozja in 1,2 centimetra višjo oddaljenostjo od tal.
Škoda scala zadaj nima posamično vpetih koles, temveč poltogo zadnjo premo s povezanimi prečnimi vodili. Na voljo opcijski sistem nadzora blaženja (Sport chassis control), ki se upravlja v meniju za izbiro voznih programov.
Škode slovijo po številnih praktičnih rešitvah in te so seveda na voljo tudi v scali. Med novostmi velja omeniti električno pomično vlečno kljuko, pa električna prtljažna vrata, ki se zaprejo tudi na rahel poteg. V posodo za pranje stekel pa so integrirali lij za lažje vlivanje vode in čistil. Scala ponuja tudi dvojno dno prtljažnika, pa polico prtljažnika, ki jo je mogoče pospraviti - navpično pogrezniti - ob naslonjalo zadnje klopi, številne pritrdilne elemente za prtljago in dvostransko podlogo prtljažnika.
Škoda scala je vozno dinamičen, a hkrati uglajen avto. Pelje se zelo dobro, ima serijsko vgrajeno elektronsko zaporo diferenciala XDS+, ki zagotavlja več oprijema na prednjih kolesih in učinkovito pomaga preprečevati zdrse sprednjega dela.

Dejstvo: dobra kombilimuzina še vedno ima svoj krog kupcev

Kljub dejstvu, da Slovenija postaja dežela križancev in cestnih terenecev, ima dobra kombilimuzina “ljudskega” razreda pri nas še vedno širok krog kupcev. Nova škoda scala je eden tistih družinskih avtomobilov, ki glede na želje, potrebe in nenazadnje tudi širino denarnice nagovarja najširši krog voznikov. 
Scala nadgrajuje oblikovni pristop ostrih linij, ki jasno delijo karoserijske površine. Med najbolj opaznimi oblikovnimi potezami so zadnje LED luči in med njimi napis Škoda namesto logotipa. Nova scala je precej bolj športno-elegantna od rapida, ki ga zamenjuje. Z dolžino 436,2 centimetra se uvršča med fabio in octavio. Škodini inženirji so dodobra izkoristili vse prednosti koncernskih temeljev, saj so iz prilagodljive Volkswagnove prečne modularne platforme MQB-A0, namenjene kompaktnim avtomobilom, izvlekli prostorski maksimum. Kot smo ugotavljali že ob prvem ogledu - na svetovni premieri - avta, sta prav zelo prostorna kabina in velik 467-litrski prtljažnik ključni prednosti, s katerimi se bo scala postavila po robu velikemu številu kakovostnih tekmecev v razredu družinskih kombilimuzin.

Po prvih kilometrih ji napovedujemo hiter vzpon na lestvici najbolje prodajanih avtov “golfovega” razreda. Res pa je, da se cenovno postavlja precej nad ljudsko ceno rapida. Za dobro opremljeno bo treba pripraviti več kot 18 tisočakov. Zaradi tega dejstva bo zagotovo kakšen kupec rapida odšel preverjat cene tekmecev.

Prostorski presežek razreda

V “golfovem razredu” trenutno ni 5-vratnega avtomobila, ki bi na zadnji klopi ponudil več prostora za kolena in glave; je eden redkih avtomobilov v tem razredu, ki zadaj tudi večjim potnikom ponuja dovolj udobja za potovanje na daljših razdaljah. Scala navduši z uporabnim prostorom. V tej postavki prekaša vse in se celo postavlja ob bok večji octaviji. Dolga medosna razdalja (264,9 cm) ob položeni zadnji klopi, ki je deljiva v razmerju 60:40, v prtljažniku ponudi kar 1410 litrov prostornine. Električno pomična prtljažna se ob položenih sedežih brez težav zaprejo tudi pri dobrega 2,5 metra dolgih predmetih (251,1 cm). Nova čvrstejša zasnova karoserije v kombinaciji z natančno vodljivostjo in dobro uravnoteženim podvozjem, ki za doplačilo ponuja še prilagodljive blažilnike s štirimi programi delovanja sistema, scalo naredi zelo suvereno med ovinki. Avto zelo zanesljivo drži smer, je lahkotno in natančno vodljiv.

Kabina je kakovostno izdelana. Armatura ni dolgočasna, ergonomija je zelo dobra, vsa stikala so na dosegu roke in digitalizacija gre z opcijskimi 10,25-palčnimi digitalni merilniki v korak s časom. A kljub temu vse skupaj pusti boljši vtis na pogled kot na otip. Zgornji del armaturne plošče je iz mehke plastike, vse ostalo ne. Sedi se razmeroma nizko, a je sedežni položaj voznika je dober in preglednost tudi.

Scala je prva škoda z vgrajeno eSIM-kartico, ki omogoča stalno širokopasovno internetno povezavo (LTE) in številne storitve povezane z upravljanjem avta na daljavo, posodobitvami navigacije in celovito informacijsko podporo o stanju na cestah, vremenu …

Vselej povezana: LTE prenos podatkov in SSD-disk (64 GB)

Scala podpira vse sodobne komunikacijske poti. V kombinaciji z največjim, doplačljivim 9,2 palčnim zaslonom ponuja tudi podatkovno shrambo: hitri SSD-disk zmogljivosti 64 GB za hrambo glasbe, zemljevidov … Scala je prva škoda z vgrajeno eSIM-kartico, ki omogoča stalno širokopasovno internetno povezavo (LTE) in številne storitve povezane z upravljanjem avta na daljavo, posodobitvami navigacije in celovito informacijsko podporo o stanju na cestah, vremenu … Ob morebitni kraji avto lastniku pošlje potisno sporočilo.
Scala je lahko zelo suverena tudi pri aktivnem preprečevanju prometne nesreče, saj ponuja večino sodobnih vozniških pripomočkov iz bogatega tehničnega nabora koncerna Volkswagen. Pod motornim pokrovom pričakovano ni revolucije: vgrajeni so znani bencinski (1,0 in 1,5 TSI) in dizelski (1,6 TDI) motorji z razponom moči od 70 do 110 kW v kombinaciji s 5- ali 6-stopenjskim ročnim ali 7-stopenjskim DSG menjalnikom. Tudi bencinski motorji so opremljeni s filtrom trdih delcev.

Scala ponuja poleg Hondinega civica ponuja največji prtljažnik v razredu.  Ima tudi dvojno dno prtljažnika, pa polico, ki jo je mogoče pospraviti - navpično pogrezniti - ob naslonjalo zadnje klopi, številne pritrdilne elemente za prtljago in dvostransko podlogo prtljažnika.

Pod črto …

Na prvi pogled je scala bolj povprečna kot izjemna tako po podobi kot tudi po značaju in vsebini. V resnici pa je zelo zanimiv in prepričljiv avto z največjim prtljažnikom v razredu in številnimi praktičnimi rešitvami. Pri nas bo za bolje opremljeno scalo treba pripraviti vsaj 18 evrskih tisočakov, kar je v primerjavi z rapidom kar velik cenovni, a tudi vsebinski preskok. Scala ni več prav poceni škoda, a že letos naj bi prepričala približno 600 slovenskih voznikov.

prtljažnik od 467 do 1410 l
celovit nabor varnostnih sistemov
motorji od 70 do 110 kW
internetna povezava z vgrajeno eSIM-kartico
naprodaj maja s ceno od 15.046 do 22.700 evrov

Zgornji del armature je iz mehke plastike, vse ostalo ne. Res pa je, da s poudarjenimi šivi ali elegantnimi dodatki v bakreni barvi, ambientalno osvetlitvijo, športnimi sedeži z integriranimi zglavniki in trikrakim športni volanom scala ponuja bistveno več kot prej rapid in odgovarja tudi na izzive tekmecev.

Motorji

Motorji so na voljo v kombinaciji s 5- ali 6-stopenjskim ročnim menjalnikom ali ali 7-stopenjskim DSG menjalnikom.

Energent in št. valjev Oznaka in moč ter navor motorja
Bencin, 3 1,0 TSI - 70 kW (95 KM) in 175 Nm
Bencin, 3 1,0 TSI - 85 kW (115 KM) in 200 Nm
Bencin, 4 1,5 TSI - 110 kW (150 KM) in 250 Nm
Dizel, 4 1,6 TDI - 85 kW (115 KM) in 250 Nm
CNG - plin, 3 1,0 G-TEC - 66 kW (90 KM) in 160 Nm
V prid oblikovne atraktivnosti so na voljo tudi velika, 18-palčna platišča. A pri Škodi niso pozabili na racionalne kupce, ki so jim stroški zelo pomembni, zato se velikost koles sicer začne pri 15 palcih.

Češki golf po meri slovenskega voznika?

Hočeš, nočeš se glede za zasnovo nove scale sama po sebi ponuja primerjava z najbolj ugledno družinsko 5-vratno kombilimuzino Volkswagnovim golfom. Ta ima za seboj 45 let zgodovine in na milijone privržencev po celem svetu, zelo cenjen pa je tudi na naših cestah, kjer pravzaprav ljudje govorijo o “golfovem” razredu. Po prvih kilometrih za volanom nove scale smo prepričani, da je Škoda znova naredila avto, ki se bo brez težav udaril tudi z golfom, focusom, meganom in drugimi tekmeci v zelo konkurenčnem razredu. Scala je v primerjavi z rapidom napredovala v vseh pogledih, golfa in večin tekmecev pa nedvomno “poseka” z litri in centimetri. Scala bo nedvomno uspešen avto, saj še vedno za zahtevano vsoto denarja ponudi precej bogato opremo.

Nova scala svojo bolj dinamično podobo najbolj očitno pokaže, če je odeta v ’dirkaško modro' ali 'rally zeleno' barvo, znano iz Škodinega udejstvovanja na rallyjih. V ponudbi je sicer 12 odtenkov in tudi kombinacije s črno streho ter temnimi stekli.

Tudi pri slovenski vstopni različici active za 15.046 evrov z litrskim bencinskim trivaljnikom s 95 konji (70 kW) in 5-stopenjskim ročnim menjalnikom kupce odpelje avto, ki ima LED dnevne in zadnje luči, sistem za preprečevanje naleta s prepoznavanjem pešcev, sistem za ohranjanje smeri znotraj voznega pasu, klimo in 6 varnostnih mehov. Po drugi strani pa kupci rapida vedo, da je bila osnovna cena pri Škodi pred scalo vsaj za 3 tisočake nižja. Dobro opremljena scala z DSG menjalnikom in 150 “konjiči” pod motornim pokrovom pa že dosega golfove cene, golfovega ugleda, to je treba odkrito povedati, pa scala še nima in ga tudi verjetno nikoli ne bo imela. Scala je nedvomno avto po meri slovenskega kupca, a to ni češki golf za tiste, ki si pravega ne morejo privoščiti. Z vso svojo vsebino in prostorom brez težav konkurira golfu, a vse bližje mu je tudi na ceniku. Stvar odločitve posameznika je torej ali bo vozil češkega ali pravega golfa? Pravi golf pri vstopnih motorjih zadaj nima bobnastih zavor. Ne gre pa pozabiti na ostale tekmece, ki so vse bolj cenovno konkurenčni tudi škodi, nekateri že nosijo vzdevek korejski golf, drugi pa z ceno bolje opremljene scale ponujajo že celo hibridno tehnologijo.

Škoda scala zadaj nima posamično vpetih koles, temveč poltogo zadnjo premo s povezanimi prečnimi vodili. Na voljo opcijski sistem nadzora blaženja (Sport chassis control), ki se upravlja v meniju za izbiro voznih programov. Od izbranega programa je odvisna odzivnost elektromehanskega krmiljenja z zobato letvijo, motorja, menjalnika in blažilnikov. Voznik lahko izbira med štirimi voznimi programi: normal, sport, eco in individual. Na cesti nas je presenetila nas zelo dobra zvočna zatesnitev kabine in nizka raven tresljajev pri 1,6-litrskem dizelskem motorju.

 

 

 

Jure Gregorčič

Jure Gregorčič

Novinar - urednik Motorevije

Nazaj