Najboljši mladi voznik: Od malega spoštujem avtomobile

Pogovor

Pogovor z Matejem Gorjanom, najboljšim mladim voznikom Slovenije


Matej Gorjan, 23-letni bodoči inženir strojništva, se je ob razglasitvi rezultatov izbora Najboljši za volanom iskreno razveselil zmage. Je velik ljubitelj avtomobilov. Glavni motiv, da se je podal v vozniški boj za laskavi naslov najboljšega mladega voznika Slovenije, je bila prav modra Fordova puma.

Ste po končanih praktičnih izzivih imeli občutek, da bi bili ključi pume lahko vaši?

Imel sem občutek, da sem vaje na poligonu in cesti opravil povprečno dobro. Na koncu se je izkazalo, da je bilo to dovolj za zmago. Tekmovanje je zasnovano tako, da nagradi konstantnega voznika, ki ne opravi vsake naloge odlično, ampak dovolj dobro, da je na koncu seštevek točk dovolj velik za zmago.

Naslov najboljšega mladega voznika vam ni prinesel le ključev novega avtomobila, ampak tudi odgovornost biti boljši pri vsakem prevoženem kilometru …

Vsekakor se bom na cesti trudil biti zgled mladim in tudi starejšim voznikom. Prometna varnost je pomembna.

Kaj je bil glavni motiv, da ste kliknili na spletni test in se odločili sodelovati v projektu AMZS?

Nedvomno sem na tekmovanje prišel predvsem zaradi avtomobila. Bom strojni inženir in avtomobile občudujem oziroma spoštujem že od majhnega. Občudujem jih tudi kot inženirske izdelke. V avtomobilski industriji se kaže vrhunec inženirstva. Po drugi strani pa ti že uvrstitev v polfinale kot vozniku prinese možnost, da se preskusiš v nečem novem. Na poligonu lahko preskusiš tudi tiste prvine vožnje, ki jih na cesti ponavadi ne moreš in morda kot voznik tudi nikoli ne doživiš. Vsaka taka izkušnja pa je dobrodošla, saj se tudi kot vozniki celo življenje učimo.

Podrobnosti o mednarodnem izboru še ne poznam, se bom pa izjemno potrudil, da bo Slovenija prikazana v najboljši luči. Grem seveda na zmago.

Avtomobilski svet se nahaja na razpotju nove dobe. Si kot voznik predstavljate, da bi s pritiskom na stikalo vožnjo v določnem trenutku povsem prepustili avtopilotu oziroma umetni inteligenci?

Da. Zakaj ne? Sicer ne verjamem, da bo to mogoče storiti v naslednjih petih ali desetih letih, ampak nekoč se bo to zagotovo zgodilo.

Kam boste pumo odpeljali na prvi avtomobilski sprehod? Imate svojo najljubšo cesto?

Prva uživaška vožnja bo vsekakor nekam proti morju. Težko bi izpostavil najljubši odsek slovenske ceste. Zelo so mi všeč ovinki iz Maribora na Pohorje.

Čaka vas nadaljevanje tekmovanja v mednarodnem izboru najboljšega mladega voznika pod okriljem FIA. Napoved?

Podrobnosti o mednarodnem izboru še ne poznam, se bom pa izjemno potrudil, da bo Slovenija prikazana v najboljši luči. Grem seveda na zmago.

AMZS četrtič zapored izbral najboljšo mlado voznico in voznika Slovenije

Več kot 4500 mladih je sodelovalo v letošnjem izboru Najboljši za volanom (video). Kljub negotovi usodi letošnjega izbora zaradi epidemije koronavirusa ter ponovni zaostritvi varnostnih ukrepov je utečeni ekipi AMZS in AMZS inštruktorjev centra varne na Vranskem uspelo pod streho spraviti še en odlično organiziran, zanimiv in zabaven finale vozniške olimpijade mladih. Največ vozniških veščin in znanja sta pokazala 24-letna Petra Prašnikar in 23-letni Matej Gorjan, ki sta se za leto dni domov odpeljala vsak v svoji novi Fordovi pumi.
Zmagovalcema Petri Prašnikar in Mateju Gorjanu se bo jeseni - predvidoma 17. oktobra - na poti v Varšavo, kjer bo potekal mednarodni izbor najboljšega mladega voznika oziroma voznice pod okriljem FIA, pridružil še tretjeuvrščeni Tomo Dukarić. Tam se bo slovenska trojica pomerila z najboljšimi mladimi vozniki iz ostalih evropskih avtomobilskih klubov.

Ključne besede


AMZSFordNajboljši za volanomFord pumaNjaboljši mladi voznik Slovenije

Vam je članek všeč?

Zaploskajte mu – kliknite in držite gumb. Dlje, ko boste ploskali, bolj vam je članek všeč. Z aplavzom nam sporočate, kateri članek izstopa. Hvala!

12

Jure Gregorčič

Jure Gregorčič

Novinar - urednik Motorevije

Priljubljenost članka

12

Shrani

Delite s prijatelji