#Srečanja: Motorist z zlato plaketo AMZS

Pogovor

Vili Rozman, član AMZS


Mariborčan Vili Rozman, dolgoletni član AMD TAM, je mož z izjemno življenjsko zgodbo. V kratki, a uspešni dirkaški karieri je za krmilom tomosa pucha 250 SGS premagal celo večkratnega prvaka Jugoslavije Leona Pintarja. Za doprinos k motošportu in prometni varnosti motoristov mu je AMZS podelil tudi zlato plaketo.

Ena stran v reviji je žal prekratka, da bi vam predstavili zgodbo 85-letnega karizmatičnega motorista, ki je kot strojnik, ekonomist in diplomat veliko naredil za gospodarski, socialni in kulturni razvoj štajerske prestolnice. Od leta 1959 je tudi aktiven član društva AMD TAM in tudi danes je v njem še vedno tisti mladostni duh fantov, ki so se zbirali na legendarnem vogalu "Ezel ek" pred mariborsko kavarno Astoria in na motorjih vozili mladenke. Od tam je na vespi domov odpeljal tudi svojo soprogo ter bil mnogo let pozneje zaradi svoje zgodbe še uradno okronan za frajerja Ezel eka.

Veliko bolj pomembno je, da je bil kot starosta štajerskih motoristov oziroma soustanovitelj motorističnega kluba Maribor vseskozi zgleden prometni mentor številnim mladim, ki jih je učil, da ni vse v hitrosti. Dvakrat se je kot motorist z društvom AMD TAM udeležil programov varne vožnje v AMZS centru na Vranskem in bil navdušen: "AMZS center varne vožnje ponuja izredno kakovostno infrastrukturo in programe izobraževanja. Lahko rečem, da na področju izobraževanja in prometne preventive AMZS dela zelo dobre stvari oziroma projekte. Kot motoristu mi je še vedno žal, da do sedaj nismo uspeli v Sloveniji postaviti nekega spodobnega dirkališča. Dirkališče daje neko osnovo za varno vožnjo, saj tam lahko motoristi v najbolj varnem okolju spoznajo pasti hitrosti. Iskanje meja na motorju je mogoče le na dirkališču, nikakor pa ne na cesti."

Pri svojih 85 letih ste še vedno član AMZS?

Seveda in vsak mesecem tudi redni bralec Motorevije, ki ima zelo široko, vsestransko zanimivo vsebino. V njej redno spremljam tehnološki napredek novih avtomobilov, vedno preberem teste, bi pa želel več motorističnih vsebin. Drugače pa je Motorevija nedvomno pomembna informativna osnova za vse mlade člane. Sam jo nemalokrat posodim tudi kakšnemu mlademu vozniku, da vidi, kaj ponuja avtomobilski svet in v katero smer se razvija sodobna mobilnost.

Ste kot dolgoletni član na cesti kdaj potrebovali pomoč AMZS?

Da, in bil sem zelo zadovoljen! Imel sem dobro vzdrževanega yuga. V njem sva se z ženo peljala na morje in malce pred Ljubljano blizu Domžal je zaropotalo in obstala sva na cesti. Kaj zdaj, si mislim. Pa me je žena spomnila, da naj na pomoč pokličem Avto-moto zvezo na klicno številko za pomoč in informacije. Odpravil sem se v bližnjo gostilno in res poklical AMZS. V manj kot pol ure je prišel mlad mehanik, ki je hitro ugotovil, da je zatajila "klackalica" oziroma odmikač ventilov. Potem se je vse skupaj odvilo zelo hitro. AMZS mehanik je hitro našel rezervni odmikač in na licu mesta popravil okvaro. Dobro uro po okvari sva z ženo že nadaljevala pot proti morju. Jaz še vedno trdim in razlagam, da gre zaupati tej vaši številki za pomoč na cesti. AMZS se odzove res naglo. Jaz sem velikokrat rekel, da gre kot Elija! Tisti dan sem bil s prijateljem zmenjen, da se na poti proti morju srečamo v Postojni. Čakal me je na črpalki in ko sem prišel, me je vprašal, če sem šel malce pozno iz Maribora. Skoraj mi ni verjel, ko sem mu povedal, da mi je AMZS kar na poti zamenjal nesrečno "klackalico".

"AMZS mehanik je hitro našel rezervni odmikač in na licu mesta popravil okvaro. Dobro uro po okvari sva z ženo že nadaljevala pot proti morju. Jaz še vedno trdim in razlagam, da gre zaupati tej vaši številki za pomoč na cesti. AMZS se odzove res naglo."

V svoji motoristični in službeni karieri ste prevozil veliko kilometrov tudi v tujini. Kaj bi svetovali mladim, zakaj je vredno biti član AMZS?

Če pogledamo, koliko ugodnosti omogoča članstvo AMZS in če k vsemu skupaj dodamo še pomoč na cesti, je hitro jasno, da je članstvo res super.

Kot dolgoletni motorist, ki se še vedno spogleduje z ovinki, nam zaupajte, kateri motor vam je najbolj pri srcu?

Ko sem se vrnil iz diplomacije, sem imel doma še staro 200-kubično vespo. Potem sem kupil BMW 100 RS in sem bil z njim zelo zadovoljen. Ampak, ko sem sedel na hondo ST 1100 pan-european, sem pa skoraj ponorel od veselja. Po mojem mnenju je to zares čudovit motor. Je dovolj športen, hiter, okreten in obenem še zelo udoben za dva. Motoristične sanje sem doživel na hondi CBR 1000 RR s 182 "konji". Trenutno sem brez motorja, se pa pogajam za nakup rabljene, malo vožene honde CBR, take, kot sem jo imel. Prodaja jo vnuk mojega znanca; če ne bova prišla skupaj s ceno, si bom omislil 300-kubično vespo.

Torej, pri svojih 85-letih ostajate motorist …

Še vedno imam reflekse, še vedno znam položiti ovinek. Ne bom dirkal, rad pa se peljem dinamično.

Imate tudi vi zanimivo izkušnjo z AMZS? Delite jo z nami in ostalimi člani AMZS: pišite na naš elektronski naslov clanstvo@amzs.si ali motorevija@amzs.si.

Ključne besede


Motorevijavarna mobilnostintervjuamzs članstvo

Vam je članek všeč?

Zaploskajte mu – kliknite in držite gumb. Dlje, ko boste ploskali, bolj vam je članek všeč. Z aplavzom nam sporočate, kateri članek izstopa. Hvala!

32

Jure Gregorčič

Jure Gregorčič

Novinar - urednik Motorevije

Priljubljenost članka

32

Shrani

Delite s prijatelji