Rekordi v slovenskih avtomobilskih salonih!

Trg

Slovenski avtomobilski trg v letu 2017


Leto 2017 je bilo za slovenske trgovce z novimi avtomobili izjemno uspešno, saj so podrli kar nekaj rekordov. Prodaja osebnih avtomobilov je zrasla še šesto leto zapored in se premaknila čez mejo 70.000 prodanih avtov! Takšen rezultat pomeni, da je bilo leto 2017 najuspešnejše pri prodaji avtov v tem stoletju, ne pa tudi v celotni zgodovini slovenskega avtomobilskega trga.

Leta 1999 – tedaj, ko je bil uveden DDV – se je prodaja povzpela do številke 79.813 osebnih avtov. V primerjavi s predlanskim letom se je prodaja osebnih avtomobilov v Sloveniji lani povečala za 7218 avtomobilov oziroma za zajetnih 11,34 odstotka. Povedano drugače: prodaja je bila lani v primerjavi s predlani za približno toliko večja, kot bi imelo lansko leto mesec več.

Povečala pa se ni prodaja zgolj osebnih avtomobilov, temveč tudi lahkih gospodarskih vozil. Predlani se je prodaja povsem približala petmestni številki, lani jo je tudi dosegla. Pa ne zgolj to: prodanih je bilo 12.107 lahkih gospodarskih vozil, kar pomeni veliko, kar 21,57 odstotno povečanje v primerjavi z letom 2016.
Tako večja prodaja osebnih avtomobilov kot lahkih gospodarskih vozil je seveda pomenila tudi večjo skupno prodajo avtomobilov s skupno maso do 3,5 tone. Številka se je s 73.633 v letu 2016 povzpela na 82.999 v letu 2017, kar pomeni 12,72 odstotni prirastek.
V vseh teh številkah so, tako kot tudi v preteklih letih, upoštevani tudi avtomobili in vozila, ki so jih slovenski trgovci prvič registrirali v Sloveniji, nato pa so svojo pot našli na trge drugih držav, tako da se ne vozijo po slovenskih cestah. Koliko je teh avtomobilov, je mogoče vsaj približno ugotoviti šele naknadno z vpogledom v stanje registriranih avtomobilov, a tudi v letu 2017 naj bi bilo po ocenah takšnih avtomobilov približno tretjina – toliko kot v preteklosti. Ker trgovci avtomobilov vseh znamk niso enako aktivni pri (pre)prodaji v tujino, seveda prihaja do nekaterih popačenj dejanskega stanja na trgu, pri čemer so na slabšem tiste znamke avtomobilov, ki se osredotočajo na prodajo zgolj slovenskim kupcem. A kot smo že velikokrat zapisali, je pač treba upoštevati, da je Slovenija del enotnega evropskega trga in da ima takšna prodaja na tuje pozitivne finančne učinke za distributerje, trgovce in tudi za državo. Nekateri distributerji zato bolj kot na skupne številke o prodaji prisegajo na prodajo fizičnim kupcem, a tudi takšen pogled lahko zamegli sliko, še zlasti, če upoštevamo vse več samozaposlenih, pa tudi dejstvo, da je tudi prodaja pravnim osebam lahko tržno zelo zanimiva. Sicer pa velja, da podatki, ki jih tu navajamo, temeljijo na uradnih državnih podatkih o registracijah avtomobilov in vozil, obdelala pa jih je družba JATO Dynamics za Sekcijo avtomobilskih zastopnikov pri Trgovinski zbornici Slovenije.

Volkswagen do petmestne številke o prodaji

A povrnimo se k številkam, najprej o prodaji osebnih avtomobilov po znamkah. Vodilni prodajalec osebnih avtomobilov je bil tudi v letu 2017, kljub vsem posledicam afere z izpusti, Volkswagen. Prvič v svoji zgodovini je ta nemška znamka prodala petmestno število avtomobilov, namreč 10.582. Predlani se je s prodajo 9747 avtov zelo približala magični meji, a je ni presegla. Kljub večji prodaji pa se je Volkswagnov tržni delež zaradi povečane prodaje na slovenskem trgu znižal za 0,38 odstotne točke in je zdrsnil pod mejo 15 odstotkov.

Renault zmanjšal zaostanek

Tudi lani je Volkswagnu za ovratnik najmočneje dihal Renault in kar resno ogrozil Volkswagnov primat ter s tem nakazal, da vrnitev na prvo mesto, ki ga je francoska znamka na slovenskem trgu imela vrsto let – do leta 2015, ni nemogoča. Renault je lani prodajo povečal za 1696 avtomobilov in se povsem približal petmestni številki, svoj tržni delež pa okrepil za 1,07 odsotne točke – za največ med vsemi pomembnejšimi znamkami – na več kot 14 odstotkov. Francoska znamka je znala izkoristiti zanimanje kupcev za majhne križance, kjer jih je prepričevala s capturjem.

Do konca lanskega leta so v Novem mestu, v naši edini avtomobilski tovarni, naredili 190.498 avtomobilov, od tega je več kot 60.000 bilo cliov. V primerjavi z letom 2016 je lani iz Revoza zapeljalo 57.092 več avtov.

Škoda utrdila tretje mesto

Škoda je še naprej zgodba o uspehu, saj je brez težav zadržala tretje mesto, ob tem pa se še za korak približala svojemu dolgoročnemu cilju: desetini slovenskega trga. Lani je prodala 918 avtov več kot predlani, tržni delež je okrepila za 0,35 odstotne točke. Škodin uspeh bi bil lahko še večji, če bi iz njenih tovarn slovenski zastopnik dobil toliko avtomobilov, kot bi jih lahko prodal, še zlasti velikih cestnih terencev kodiaq.

Opel stopical, prodoren Hyundai

Četrto mesto na lestvici najuspešnejših znamk je zadržal Opel, ki je prodal približno toliko avtomobilov kot v letu 2016 – razlika je bila zgolj 68 avtov, za kolikor je bila lanska številka 4696 večja od predlanske. Zaradi povečanega trga pa je Oplov tržni delež zdrsnil za približno dve tretjini odstotne točke (natančno 0,64).
Hyundai je suvereno obranil peto mesto, na katero se je povzpel predlani, ob tem pa je bil prodornejši od Opla, saj je svojo prodajo povečal za 618 avtov, se povsem približal 4000 prodanim avtomobilom, svoj tržni delež pa okrepil za tretjino odstotne točke.

Sprememba na šestem mestu

Prvih pet znamk na lestvici je zadržalo svoja mesta iz leta 2016, do prve spremembe pa je prišlo na šestem mestu, kamor se je povzpela Dacia. Ta je svojo prodajo povečala kar za 856 avtov v primerjavi z letom 2016 na 3787, svoj tržni delež pa okrepila za 0,74 odstotne točke in prvič presegla mejo petih odstotkov. Resda na slovenskih cestah ni videti toliko dacij, kot bi morda pričakovali, a je tudi res, da jih je vedno pogosteje videti.
Na sedmem mestu je ostal Peugeot, ki je prodajo povečal za 224 avtov na 3291, a je med tistimi, ki se jim je tržni delež znižal – za 0,17 odstotne točke.
Ford je s šestega nazadoval na osmo mesto in je prva znamka, ki je lani prodala manj avtomobilov kot predlani. Zmanjšanje za 145 avtov je pomenilo upad tržnega deleža za 0,74 odstotne točke. Fordu se je pač poznalo, da je nova fiesta prišla na trg šele v drugi polovici leta, pozna se tudi pomanjkanje majhnih cestnih terencev oziroma križancev.
Deseterico zaokrožujeta Citroën, ki je s za 379 avtov večjo prodajo obdržal deveto mesto, tržni delež pa povečal za dobro desetinko odstotne točke. Na deseto mesto se je povzpel Nissan, ki je napredoval za tri mesta, ker je lani prodal 266 več avtov kot predlani, kar je bilo dovolj, da je zadržal svoj tržni delež.
Drugo deseterico začenja Seat, ki se je tudi povzpel za tri mesta, svojo prodajo pa povečal v povsem enakem deležu kot je bil porast slovenskega trga.
Med “povzpetniki” je tudi Toyota in to kar za štiri mesta, svojo prodajo pa je povečala kar za 622 avtomobilov, kar je tudi okrepilo njen tržni delež za 0,61 odstotne točke. Je pa Toyota prva med znamkami s prodanimi največ avtomobili s hibridnim pogonom.
BMW je zadržal prvo mesto med znamkami, za katere velja, da izdelujejo prestižne avtomobile. A čeprav je prodal 79 avtov več kot predlani, je poslabšal svoj tržni delež.
Še slabše se je godilo Kii, ki je prodala 136 avtov manj kot predlani in svoj tržni delež zmanjšala za več kot pol odstotne točke.
Največji osmoljenec lanskega leta je Fiat, saj je znamka z največjim absolutnim zmanjšanjem prodaje – za 363 avtomobilov, s tem pa je njegov tržni delež padel za skoraj odstotno točko na manj kot 3 odstotke trga.
Audi in Mercedes sta imela dokaj podobno povečanje prodaje v absolutnih številkah, razlika med njima v številu prodanih avtomobilov pa je večja kot med BMW in Audijem. Mednju se je na lestvici umestil Suzuki, ki tudi piše zgodbo o uspehu, saj je lani prodal 325 avtov več kot predlani.
Za njimi je Mazda, ki je lani povečala svojo prodajo povsem v skladu z rastjo slovenskega trga
Teh 19 znamk je tudi najpomembnejših na slovenskem avtomobilskem trgu, saj je Mazda kot devetnajsta prodala 1231 avtomobilov, na 20. mestu pa je Honda s 482 avti – pa čeprav je lani svojo prodajo skoraj podvojila! Sledi ji Volvo, ki se počasi spet uveljavlja pri slovenskih kupcih. Mitsubishi, Jeep, Alfa Romeo in Mini imajo še trimestno številko prodaje, sledijo pa znamke z dvomestnim številom prodanih avtov: Porsche, Land Rover, Lexus, Jaguar, Subaru, Smart, Abarth, DS, Tesla in Ssangyong. Na lestvici najdemo še znamke Maserati, Lada, Lancia, Chevrolet Ferrari in Lotus.

VW pred Renault-Nissanom

Najpomembnejše mesto na slovenskem avtomobilskem trgu osebnih avtomobilov ima koncern Volkswagen s svojimi znamkami Volkswagen, Škoda, Seat, Audi in Porsche oziroma z zastopnikom Porsche Slovenija. Lani je prodal 21.729 avtomobilov in tako prvič presegel mejo 20.000 prodanih avtov. S tem si je zagotovil 30,65 odstotka trga, kar je za 0,12 odstotne točke manj kot predlani.
Zveza Renault – Nissan – k njej pripada tudi Dacia – je prodala 16.209 avtomobilov in je imela 22,86 odstotka trga, s čimer se je vrnila približno na tak delež, kot ga je imela leta 2015. Še bolj to velja, če upoštevamo še prodajo Mitsubishija, ki je poslej tudi trdno povezan z zvezo Renault – Nissan, saj potem tržni delež naraste na 23,25 odstotka.
Koncern PSA (Peugeot in Citroën) je s težavo zadržal tretje mesto s prodajo 6286 avtov oziroma 8,87 odstotnim tržnim deležem, kajti povsem se mu je približal koncern Hyundai (vanj spada tudi Kia) s prodajo 6155 avtov in tržnim deležem 8,68 odstotka. Če pa v koncern PSA štejemo tudi Opel, saj je PSA lani od koncerna General Motors odkupil nemško znamko, pa je PSA prodal 10.982 avtov in imel 15,49 odstotni tržni delež.

Clio še naprej vodilni

Na lestvici najbolje prodajanih avtomobilov ni bistvenih sprememb. Tudi lani je bil trdno na prvem mestu renault clio, ki od lani spet prihaja tudi s proizvodnih trakov v Revozovi novomeški tovarni. Toda njegova prednost je kar močno skopnela, saj je bilo registriranih 3638 cliov, kar je 216 manj kot predlani. Njegova prednost je skopnela tudi zato, ker je njegov največji tekmec volkswagen golf povečal prodajo za kar 818 avtov na 3412 in se tako približal cliu na 226 avtov. Škoda octavia je trdno na tretjem mestu, njena prodaja je bila večja za 360 avtov v primerjavi z letom 2016. Povratek med peterico najbolje prodajanih modelov je uspel renaultu meganu, saj je bilo lani prodanih 910 avtov več kot predlani, s čimer je megane na četrtem mestu. Prehitel je tudi hišnega tekmeca capturja, ki je na petem mestu najbolje prodajan križanec na slovenskem trgu.
Veliko povpraševanje po cestnih terencih najbolje dokazuje hyundai tucson, ki se je prebil na šesto mesto s 323 več prodanimi avti kot v letu 2016. Največji skok pa je uspel dacii sandero, saj je v letu 2016 ni bilo niti med dvajseterico najbolje prodajanih avtov, lani pa se je s prirastkom 676 avtov v primerjavi z letom 2016 povzpela na 7. mesto. Volkswagen polo je s četrtega padel na osmo mesto, saj je novi polo na trg prišel šele konec leta, njegova prodaja pa je bila manjša za 503 avte. Deseterico zaokrožujeta škoda fabia in volkswagen tiguan, ki je s prirastkom v prodaji za 546 avtov postal drugi najbolje prodajan cestni terenec.

Rekord tudi pri prodaji lahkih gospodarskih vozil

Prodaja lahkih gospodarskih vozil je bila tudi na rekordni ravni, saj je bilo prodanih 2148 vozil več kot predlani, s čimer se je prodaja povzpela na 12.107 vozil. Volkswagen je zadržal prvo mesto, ki ga je osvojil predlani, a njegov naskok je bil vsega 49 avtov pred Fordom, ki je z drugega mesta spodrinil Renault. Ford je namreč svojo prodajo povečal kar za 1045 vozil na 2336 vozil, si s tem odrezal skoraj polovico prirastka celotnega trga in se povsem približal Volkswagnu, prehitel pa je tudi Renault, ki je vrsto let povsem v vrhu pri prodaji lahkih gospodarskih vozil. Skupaj so prve tri znamke prodale 6966 vozil, kar pomeni, da obvladujejo 57,5 odstotka trga. Fiat, Citroën in Peugeot so vsak prodali po približno tisoč vozil.
Na lestvici najbolje prodajanih modelov je ford transit custom s prvega mesta spodrinil renault master.

Električni in hibridni avti

Med avtomobili s hibridnim pogonom je daleč najuspešnejša Toyota, ki je prodala kar 880 takšnih avtov.
Velika večina jih ima klasičen hibridni pogon, kajti prius plug-in hybrid, ki je priključni hibrid in njegove akumulatorje lahko polnimo tudi neposredno s priklopom na električno omrežje, je našel le tri kupce. Kar štirje Toyotini modeli: yaris, CH-R, RAV-4, auris so na prvih štirih mestih lestvice najbolje prodajanih hibridnih in električnih avtomobilov. Na petem mestu je BMW i3, ki je lahko ali čisti električni avto ali ima vgrajen tudi bencinski motor kot podaljševalnik dosega. Našel je 94 kupcev – predlani 56. Na šeste mestu je najbolje prodajan čisti električni avto renault zoe, ki je našel 83 kupcev – 53 več kot predlani. Sledijo hibridni BMW X5 z 61 avti, hyundai ioniq, ki je na voljo kot hibrid, priključni hibrid ali električni avto in je našel 50 kupcev.

Kako bo letos?

Napovedi so vedno nehvaležne, a glede na napovedano gospodarsko rast lahko pričakujemo, da se bo prodaja tako osebnih avtomobilov kot lahkih gospodarskih vozil povečala tudi v letu 2018.
Trg osebnih avtomobilov naj bi tako dosegel številko 73.000 avtov.


Vir podatkov: Sekcija avtomobilskih zastopnikov pri TZS, obdelava JATO Dynamics

Nazaj