Tretji v vrsti

| Prvi pogled

Hyundai kona


 

 

En cestni terenec že dolgo ni več dovolj – tudi dva sta premalo; za tržni uspeh očitno rabiš najmanj tri. Pri Hyundaiju se bo tako velikemu santa feju in srednjemu tucsonu oktobra pridružila še povsem nova kona – všečno oblikovan majhen cestni terenec, s katerim ima korejski izdelovalec velike načrte.

Kona ni zgolj še en avto v Hyundaijevi paleti cestnih terencev, pač po pomemben mejnik na naši poti, da do leta 2021 postanemo številka 1 med azijskimi izdelovalci avtomobilov na evropskem trgu,” je ob odkritju kone v Milanu povedal Thomas Schmid, izvršni direktor evropskega dela Hyundaija. Tudi zato ne preseneča, da ima kona zelo svežo in zanimivo podobo, kakršne pri hyundaijih doslej še nismo videli, pogosteje pa jo bomo srečevali v prihodnosti; predvsem presenečata zelo ozka in visoko postavljena LED žarometa, ki malce spominjata na novejše Citroenove oblikovne rešitve. S številnimi terenskimi karoserijskimi podrobnostmi, kakršne so plastične obrobe blatnikov in pragov ter navidezna zaščita spodnjega dela avta, kona sporoča tudi, da želi biti pustolovski cestni terenec in ne (mehkejši) križanec, čeprav ima le 17 cm odmika od tal. Konine mere – v dolžino meri 417 cm, v širino 180 cm in v višino 155 cm, njena medosna razdalja je 260 cm – jo precej natančno uvrščajo ob bok uveljavljenim tekmecem tega razreda – renaultu capturju, mazdi CX-3 ali suzuki vitari, z njimi pa se brez težav lahko pomeri tudi po notranji prostornosti. Prvi preskus udobja in prostornosti odkrije, da spredaj težav s prostorom ni, zadaj pa je udobje odvisno od uvidevnosti – in odmika sedežev – potnikov spredaj. V prtljažnik z nizkim nakladalnim robom gre 361 litrov prtljage, ob prekucnjeni zadnji klopi dobimo ravno in uporabno nakladalno površino ter 1143 litrov prostora.

Konina armaturna plošča ponuja manj novega kot zunanjost; v grobem je podobna tisti iz i20 ali i30, kar pomeni klasične merilnike, izpostavljen zaslon multimedijske naprave, dobro ergonomijo, udobno sedenje in kar dobro vidljivost iz avta. Ker si bodo kono lahko kupci omislili v številnih barvnih kombinacijah, bo nekaj barvitosti – v obliki barvnih vložkov in oblikovnih elementov v barvi karoserije – razbilo monotonost notranjosti.

Kona želi biti cestni terenec, zato bo na voljo tako s pogonom na prednji kot na vsa štiri kolesa – pogonska zasnova bo odvisna od izbire motorja. Ob začetku prodaje bosta na voljo dva, oba bencinska; litrski turbo trivaljnik z 88 kW in 175 Nm navora bo prek ročnega menjalnika poganjal prednji kolesi, precej zmogljivejši 1,6-litrski turbo štirivaljnik s 130 kW (174 KM) pa prek 7-stopenjskega avtomatiziranega menjalnika vsa štiri kolesa. Kona s tem motorjem obljublja športne zmogljivosti – 7,9 sekunde pospeška do 100 km/h in največjo hitrost 205 km/h.

Spomladi prihodnje leto bo kona dobila tudi povsem nov 1,6-litrski dizelski motor v dveh zmogljivostnih različicah – s 85 in z 98 kW –, še nekaj mesecev pozneje pa tudi električni pogonski sistem, za katerega pri Hyundaiju obljubljajo do 390 kilometrov dosega z enim polnjenjem akumulatorjev.

Kako se kona znajde na cesti (in brezpotju) bomo poročali po prvi vožnji, so pa pri Hyundaiju napovedali sodobno varnostno opremo in vozne pripomočke. Kona bo opremljena s sistemom za zaviranje v sili (in prepoznavanjem pešcev), radarskim tempomatom, sistemom za preprečevanje zapustitve voznega pasu in sistemom za opozarjanje na prečni promet pri vzvratni vožnji kot z aktivnimi LED žarometi, nadzornimi kamerami in še nekaj sodobnimi pripomočki. Ob sodobnem multimedijskem sistemu, ki seveda omogoča tudi dobro povezljivost s pametnimi mobilniki, bo kona tehnično pripravljena na zahteve in potrebe “digitalno povezanih” kupcev.

Kona bo na naše ceste zapeljala konec oktobra ali novembra – takrat bo več znanega tudi o cenah. A če vemo, da se cene za razred večjega tucsona začnejo pri 19.990 evrov, lahko od slovenskega uvoznika pričakujemo odločno cenovno strategijo – drugače koni v razredu majhnih cestnih terencev, v katerem so v prihodnjih mesecih napovedane številne novosti (med njimi tudi Kiina različica kone z imenom stonic), ne bo lahko.

Hyundai kona
- nov Hyundaijev majhen cestni terenec
- všečna in mladostna oblika
- sprva le dva bencinska motorja
- pogon spredaj ali na vsa štiri kolesa
- naprodaj jeseni
Ključne besede

Hyundaiprvi pogledKona

Avtorji

Blaž Poženel

Blaž Poženel

Odgovorni urednik

Sorodne novice

Nazaj