Prvi pogled: Novi volkswagen caddy

Prvi pogled

Večopravilnež - Za dostavo, družino in počitnice


Večji, pametnejši in učinkovitejši volkswagen caddy pete generacije je postal še uporabnejši. Lahko je dostavnik, praktičen družinski enoprostornež ali majhen avtodom.

Vplivnež

Caddy je eden tistih avtomobilskih večopravilnežev, ki so svojo osnovno dostavniško dejavnost v vse bolj križanem svetu mobilnosti s prostorskimi in tehnološkimi prilagoditvami uspešno razširili še v družinske garaže. Glede na prodajne številke caddy sodi tudi med Volkswagnove avtomobilske vplivneže. V štirih generacijah so izdelali več kot 3 milijone caddyjev. Na naših cestah caddy z naskokom ostaja prva izbira podjetnikov in obrtnikov. Kot družinski enoprostornež se v letošnji prodajni statistiki uvršča na 4. mesto. Pred njim so trije ugledni tekmeci: citroen berlingo, VW touran in renault scenic.

Glede na to koliko tehnoloških in tehničnih dopolnitev prinaša 5. generacija, gre pričakovati, da bo caddy tudi kot osebni avto začel odločen napad na vrh razreda kompaktnih enoporostronežev. Z novimi LED lučmi spredaj in zadaj in z do 18 palcev velikimi platišči je novi caddy zelo skladno oblikovan in preprosto lep avto. Pri vlogi družinskega avtomobila velja omeniti tudi zelo enostaven dostop skozi dobrih 70 cm širokih bočnih drsnih vrat, ki jih opcijsko lahko odpira in zapira elektrika. Nad prostorno in pregledno kabino si je ob doplačilu mogoče naročiti še 1,4 m2 veliko panoramsko streho.

Volkswagnov pragmatičen pristop ohranja preprosto obliko, a tokrat ne na dolgočasen način: caddy je zelo skladno oblikovan

Večji, prostornejši in lepši 

Pri oblikovanju avtomobila, kjer je vse podrejeno prostoru, večopravilnosti in praktičnosti, ne gre pričakovati revolucije. Volkswagnov pragmatičen pristop ohranja preprosto obliko, a tokrat ne na dolgočasen način: caddy je zelo skladno oblikovan. Bistveno pomembneje je, da je avto sedaj narejen na prilagodljivi MQB paltformi kot golf osme generacije. Zato so inženirji na 4,5 metra dolgi osnovi karoseriji, ki je daljša za 9,2 in širša za 6,2 cm od predhodnika, lahko medosno razdaljo (275,5 cm) povečali za 7,5 centimetra in poskrbeli za prostornejšo kabino oziroma in tovorni prostor. To pomeni, da bo se bo pet potnikov udobno peljalo na ločenih sedežih, ob tem pa tudi za njihovo prtljago zlepa ne bo zmanjkalo prostora. Prtljažnik potniške različice do roba naslonov zadnjih sedežev ponuja zajetnih 1213 litrov prostora, ob položenih zadnjih sedežih pa prostornina naraste na kar 2,6 kubična metra. Na novo je zasnovana armaturna plošča s prilagodljivimi elektronskimi merilniki in celovito digitalno komunikacijsko podporo vključujoč povezljivost s spletom, uporabo različnih aplikacij in storitev na daljavo.

780 kg nosilnost in 1,5 tone vlečne zmogljivosti

V 35,3 cm daljši oziroma podaljšani različici caddy maxi razdalja med osema doseže skoraj tri metre (297 cm), kar pomeni kar do 3,7 kubičnega metra prostornine za tovor v dostavniški različici oziroma 215 cm dolg tovorni prostor, v katerega gresta brez težav dve evro paleti. Pri postavki o večopravilnosti velja izpostaviti še precejšnjo nosilnost: 700 kg v potniški različici in 780 kg v dostavniški različici. Na strehi je možno peljati 100 kg težak tovor, caddy pa lahko vleče do 1,5 tone težko prikolico.
Novi caddy je po zagotovilih inženirjev na cesti lahkotnejši, udobnejši in natančneje vodljiv. Spremenili so podvozje: zadaj ni več listnih vzmeti, temveč poltoga prema s panhardovim drogom in vijačnimi vzmetmi. S to zasnovo so zagotovili več notranje širine med blatniki, učinkovitejše blaženje in boljši stik koles s cesto.

Bivalnik za dva: caddy california

Tako kot kombi T 6.1 in crafter je tudi caddy dobil počitniško različico california. Ta nadgrajuje nekdanje rešitve caddyja tramperja, saj caddy california že pri osnovni dolžini ponuja raztegljivo ležišče dimenzije 198 x 107 cm, vgrajeno izvlečno kuhinjo in prostor za kamp stole.


Tudi z električnim priključkom

MQB platforma omogoča tudi razširjeno uporabo različnih pogonov. V prihodnjem letu bo tako motorna paleta, ki jo sestavljajo različno zmogljive kombinacije 2-litrskega dizelskega TDI (55, 75 in 90 kW) in 1,5-litrskega bencinskega TSI motorja (84 kW), dopolnjena s priključnim hibridom (ehybrid). Caddy se bo tako prvič v svoji zgodovini lahko vozil tudi na elektriko. Ekološko doslednost dopolnjuje še različica 1,5 TGI (96 kW) s pogonom na zemeljski plin (CNG). V ponudbi ostaja tudi štirikolesni pogon.

Caddy vozniku pričakovano ponuja tudi večino aktivnih varnostnih pomagal. Na seznamu je 19 asistenčnih sistemov, serijski sistem proti naletu pa je nadgrajen s funkcijo preprečevanja naleta pri zavijanju v križiščih.

Različno veliki zasloni, ki glede na izbrano raven opreme merijo 6,5 ali 8,25 ali 10 palcev, so na pogled malce dolgočasno vdelani v armaturo, saj dajejo vtis, kot da niso bili namenjeni za avtomobil, v katerem so se znašli. Videti je kot da bi caddy rad na vsak način imel golfovo armaturno ploščo, ta pa mu je ne da.

Na slovenske ceste se pripelje decembra

Na slovenske ceste bo novi caddy zapeljal decembra. Za tovorno različico z 2.0 TDI motorjem (75 kW) bo treba pripraviti najmanj 20.849 evrov, 23.990 evrov pa za družinsko različico. Glede na obsežno ponudbo bo caddy verjetno ostal prva izbira slovenskih obrtnikov.

Novi Volkswgen caddy

- tovorna, družinska in počitniška različica
- dve dolžini: 450 ali 485,3 cm
- dve medosni razdalji: 275,5 ali 297 cm
- bogata varnostna oprema in LED žarometa
- 1213 litrski prtljažnik
- od 3,1 do 3,7 m3 tovornega prostora
- do 780 kg nosilnosti
- motorji: 2,0 TDI (55, 75 in 90 kW) in 1,5 TSI (84 kW)
- štirikolesni pogon 4motion
- novo podvozje
- v Sloveniji konec leta za najmanj 20.849 evrov

Med 19 aktivni varnostnimi sistemi, ki so na voljo v novem caddyju, izpostavljamo sistem prečnega nadzora prometa pri vzvratni vožnji, aktivnega pomočnika za vzvratno vožnjo prikolice in potovalnega asistenta, ki združuje samodejni nadzor varnostne razdalje, mrtvih kotov in pomaga aktivno ohranjati smer znotraj voznega pasu.

 

Ključne besede


CaddyVolkswagenPrvi ogledvolkswagen caddy

Vam je članek všeč?

Zaploskajte mu – kliknite in držite gumb. Dlje, ko boste ploskali, bolj vam je članek všeč. Z aplavzom nam sporočate, kateri članek izstopa. Hvala!

49

Jure Gregorčič

Jure Gregorčič

Novinar - urednik Motorevije

Priljubljenost članka

49

Shrani

Delite s prijatelji