Test: Lexus UX 250h AWD luxury

Test

Pomirjevalo - najmanjši med lexusi pomirja - z umirjenim pogonskim sistemom in voznimi lastnostmi, s samosvojo, a kakovostno izdelano notranjostjo, zvrhano mero individualnosti.


Novi lexus UX je odlična vstopnica v svet japonskega prestiža: kot najmanjši Lexusov križanec ponuja (skoraj) vse tisto, kar je všeč voznikom lexusov - začenši s hibridnim pogonskim sistemom. Test.

oblika in prostornost 4/5 zvezdic
zmogljivost in poraba 3/5 zvezdic
vozne lastnosti in udobje 4/5 zvezdic
varnost in oprema 4/5 zvezdic
vrednost glede na ceno 3/5 zvezdic

 

Kompaktni križanec je doslej manjkal v Lexusovih prodajnih salonih

Pri Lexusu se radi pohvalijo, da imajo najbolj zveste kupce; ko ti sedejo za volan svojega lexusa, jih težko spraviš v avto druge znamke. A lexus UX je kompaktni križanec, ki je doslej manjkal v Lexusovih prodajnih salonih in to pomeni, da mora UX kupce pleniti drugim prestižnim avtomobilskim znamkam.

S 450 cm dolžine se UX dobrika kupcem v hitro rastočem avtomobilskem razredu manjših cestnih terencev in križancev. Je malce daljši od toyote CH-R, s katero si deli veliko tehnike in mehanike (tudi prilagodljivo Toyotino platformo TNGA), pa tudi dovolj samosvoje oblikovan, da ga ne moremo zamenjati s CH-R ali katerim drugim tekmecem. Ob prepoznavni Lexusovi maski hladilnika je zanimiv tudi od zadaj, kjer pozornost vzbujajo reliefne zadnje luči. 264-centimetrska medosna razdalja ne dopušča prostorskih čudežev; UX ne ponuja nič več prostora kot toyota CH-R ali večina tekmecev: v tej različici celo še manj, saj je zaradi dodatnega električnega motorja nad zadnjo osjo prtljažnik zelo plitek in z 238 litri prostornine le pogojno uporaben.

Samosvoje oblikovana in zelo kakovostna izdelana notranjosta.

Značilen občutek unikatnosti 

A v zameno za omejeno uporabnost UX ponuja značilno lexusovsko uporabniško izkušnjo: odlična prednja sedeža, samosvoje oblikovano in kakovostno izdelano notranjost, veliko opreme in občutek unikatnosti oziroma izstopanja iz avtomobilskega povprečja. Vključno z nerodnim uporabniškim vmesnikom multimedijske naprave.
Tudi tehnika je značilno lexusovska; UX poganja hibridni pogonski sklop z 2-litrskim bencinskim motorjem s 112 kW, planetnim gonilom namesto menjalnika in 80-kilovatnim električnim motorjem: kljub dodatnemu zmogljivostno skromnemu električnemu motorju za pogon zadnjih koles se UX pelje tako kot ostali Lexusovi (in Toyotini) hibridi. Tiho, dovolj odzivno in dokaj varčno; poraba goriva na testu se je gibala med 5,5 in 7 litri bencina na 100 km.

UX ponuja kar nekaj užitkov v vožnji - volanski mehanizem je natančen, karoserijskih nagibanj je malo, zvočna izolacija kabine je zelo dobra -, a UX ni športnik, pa tudi ne cestni terenec. Skromna oddaljenost od tal in zelo skromna pomoč dodatnega električnega motorja med zadnjima kolesoma pomagata le pri speljevanju na spolzki podlagi.

A kupci lexusov verjetno bolj kot vozne zmogljivosti in lastnosti cenijo unikatnost in japonsko različico prestiža; tem vrednotam zelo dobro streže tudi najmanjši med lexusi. Da takšna nečimrnost stane precej več od velikostnih ali razrednih tekmecev, ni nič čudnega: za testni UX je treba odšteti več kot 50.000 evrov, a v tej ceni je všteta vsa udobju in varnosti namenjena oprema, ki jo je treba pri nemških tekmecih dodatno plačati.

UX ponuja kar nekaj užitkov v vožnji - volanski mehanizem je natančen, karoserijskih nagibanj je malo, zvočna izolacija kabine je zelo dobra.

Pod črto ...

Tudi najmanjši med lexusi pomirja - z umirjenim pogonskim sistemom in voznimi lastnostmi, s samosvojo, a kakovostno izdelano notranjostjo, zvrhano mero individualnosti. In visoko ceno.

Všeč nam je +

prepoznavna oblika, položaj sedenja in počutje, kakovostna izdelava, zmerna poraba goriva

Ni nam všeč -

premajhen prtljažnik, skromne zmogljivosti, visoka cena

Prtljažnik zelo plitek in z 238 litri prostornine le pogojno uporaben.

Tehnični podatki

Motor in prenos moči: bencinski, štirivaljni, prostornina: 1987 cm3, največja moč: 112  kW (152 KM) pri 6000 vrt./min., največji navor: 190  Nm pri 4400 vrt./min., električni, sinhroni, največja moč: 80  kW (109  KM), največji navor: 202 Nm. Sistemska moč hibridnega pogona: 134 kW (184 KM). Pogon na prednji kolesi, dodaten električni motor za pogon zadnjih koles, brezstopenjski samodejni menjalnik.
Mere in masa: dolžina: 449,5  cm, širina: 184  cm, višina: 154  cm, medosna razdalja: 264  cm, masa praznega vozila: 1742  kg, dovoljena skupna masa: 2110  kg, prtljažnik: 283 l, posoda za gorivo: 43 l.
Zmogljivosti in poraba: največja hitrost: 177  km/h, pospešek od 0 do 100  km/h: 8,7 s, normna poraba goriva kombinirano: 4,3 l/100 km, izpust CO2: 103  g/km, poraba na testu: 6,8  l/100 km.
Cena: Toyota Adria: 51.500 EUR

 

Ključne besede


testHibridni avtoTest avtaLexuscestni terenecštirikolesni pogonhibridni pogonhibridLexus UX

Vam je članek všeč?

Zaploskajte mu – kliknite in držite gumb. Dlje, ko boste ploskali, bolj vam je članek všeč. Z aplavzom nam sporočate, kateri članek izstopa. Hvala!

68

Priljubljenost članka

68

Shrani

Delite s prijatelji