Doživetje: Ford ranger wildtrak, električno kolo scott in Gorjanci

Test, Doživetja

Gorivo, elektrika in žganci ... Kaj rekreaciji hitrega življenjskega sloga ponuja sodobna tehnika?


Zdrav življenjski slog zahteva veliko prilaganja, med katerimi je največji izziv čas. Prav aktivnemu življenju naj bi se približale tudi nove oblike mobilnosti. Na Fordovega rangerja wildtraka smo zato oprtali polnovzmeteno električno gorsko kolo in se podali proti Gorjancem - z vsega uro in pol časa za sprostitev duha oziroma porabo kalorij nedeljskega kosila. Dovolj za polnovredno izkušnjo rekreacije v naravi?

Letošnje leto epidemije je v ljudeh še toliko bolj spodbudilo zavest, da zdrav duh v zdravem telesu lažje bijeta boj s patogenimi organizmi in skrbmi sodobnega sveta. Za nujno rekreacijo si je treba vzeti čas, ki pa ga vselej nimamo na voljo v izobilju. Tudi zato se je letos zgodila prava prodajna eksplozija električnih koles in pohodniške ter druge športne opreme. Poleg tega se v avtomobilskem svetu nadaljuje vzpon cestnih terencev različnih zmogljivosti in vseh velikosti, ki v ospredje prav tako postavljajo aktivni življenjski slog oziroma praktičnost na cestah vseh vrst.

Gorjanci ponujajo veliko pešpoti in kolesarskih “trailov” za spuste.

Gorjanci - poti bajk in povesti

Za cilj smo si tokrat v omejenem času vzeli osvojitev 1178 metrov visokega Trdinovega vrha, dolenjskega ponosa Gorjancev. Gozdnati očak objema mejni greben med Slovenijo in Hrvaško ter predstavlja osrednjo izletniško točko na jugu Slovenije. Na Trdinov vrh vodijo poti iz obeh držav, na slovenski strani pa Gorjanci ponujajo veliko kulturno-naravnih znamenitosti, veliko izjemno lepih prostorov za piknik na travnati planoti Miklavške košenice, pa doživetje pragozda in obisk skrivnostnega izvira Gospodične, ob katerem stoji tudi istoimenska planinska postojanka s pestro kulinarično ponudbo. Mestoma zelo strma in razgibana pobočja gorjanških gozdov so prepredena tudi s tako imenovanimi “trail” stezami za gorsko kolesarjenje, prav do razglednega vrha, na katerem od leta 1984 stoji kar 90-metrski telekomunikacijski stolp, pa pelje dobro vzdrževana makadamska cesta, ki preko celotnega pobočja Gorjancev ponuja povezavo od vasi Gabrje vse do prelaza Vahta (616 metrov nadmorske višine) - najvišje točke magistralne ceste med Novim mestom in Metliko. Klasičen izlet v gorjanške gozdove bo dobro pripravljenim pohodnikom ali gorskim kolesarjem vzel vsaj štiri ure časa, družinski izlet, v katerem je treba premagati 5 km vzpona z višinsko razliko približno 800 metrov, pa tudi pol dneva ali več. Prav prej omenjena gozdna cesta zato ponuja tudi številna izhodišča, s katerih si je mogoče skrajšati pot proti vrhu.

Ford ranger wildtrak je ob prenovi dobil nov dvolitrski bi-turbo dizelski motor in 10-stopenjski samodejni menjalnik. Gre za prepričljiv pogonski tandem, ki na kolesa spravi kar 500 Nm navora. Avto pa je sposoben vleči tudi do 3,5 tone težko prikolico.

Križ kraž - kleni terenec, lahko dostavnik, avtodom in karavan

Fordov ranger wildtrak je tipičen predstavnik terenskih pickupov, ki s skoraj tonsko nosilnostjo, robustno zasnovanim podvozjem na letvasti šasiji, listnatimi vzmetmi zadaj in priklopljivim štirikolesnim pogonom sodijo med klene delovne stroje. Z atraktivnim videzom, bogatim naborom vozniških pripomočkov za varnejšo vožnjo v prometu na asfaltnih cestah, z udobno kabino in množico nadgradenj prilagojenih prevozu športne ali kamp opreme ponuja zanimivo alternativo družinski mobilnosti. Ranger je v bistvu križanec, ki ne združuje le različnih avtomobilskih karoserijskih različic, temveč tudi različna vozila: prostor in nosilnost lahkega dostavnika ter vozne lastnosti klenega terenca, ki zmore veliko več kot cestni terenci. Kljub vsemu pa se je treba zavedati dejstva, da je s pickupom kot družinskim avtomobilom vseeno treba skleniti nekaj kompromisov, kot so poraba goriva - v povprečju nad 9 litrov na 100 km, manj voznega udobja zaradi tovoru in terenu prilagojenega blaženja ter več previdnosti v mestu, kjer 5,4 metra dolžine pomeni veliko manj izbire za parkiranje.

Ne spreglejte: Fordov raptor v grobem grušču poljane jeklenih dinozavrov
Prednost pickup zasnove: prostor in nosilnost lahkega dostavnika ter vozne lastnosti klenega terenca, ki zmore veliko več kot cestni terenci.

Nobenih nosilcev, le zatezni trak

Z nadgradnjami tovornega prostora ranger ponuja ogromen prtljažnik, če keson pokriva rolo. Še večji prtljažnik nastane, če keson pokrijete s streho in okni. Ali pa avto spremenimo v avtodom, če nanj postavimo bivalno nadgradnjo. Keson našega rangerja je pokrival priročni rolo, ki se zvije v ohišje za zadnjim steklom. Ta sicer vzame nekaj dolžinskih centimetrov, a nanj smo še vedno brez težav naložili evropaleto strešnikov. Kot zanimivost še to: bolj kot rangerja obtežite, lepše se pelje po asfaltu. Še bolj praktičen se je izkazal pri prevozu težjega in večjega električnega gorskega kolesa. Zanj nismo potrebovali nobenih dodatnih nosilcev - le zatezni trak. V minuti je bilo kolo pripravljeno za transport do izhodišča.

Kot zanimivost še to: bolj kot rangerja obtežite, lepše se pelje po asfaltu.

Foto: Električno kolo - noge trdo delajo, le v glavi je lažje in hitrost vzpenjanja je večja

Gozdna cesta do Krvavega kamna - našega izhodišča nekje na srednji višini Gorjancev - ni zahtevala posredovanje rangerjevega štirikolesnega pogona; kje drugje in ob v kakšnem drugem letnem času pa pride prav. Od tu dalje smo energijo ognja nad valji zamenjali za moč lastnih mišic, ki jim je delno pomagala elektrika. Stopnjo pomoči si kolesar na električnem kolesu lahko nastavi, vedno pa mora poganjati pedala. Kdor pri Boschevem motorju izbere program eco ali tour, bo še vedno trdo delal z nogami, saj električna pomoč v tem primeru izniči le težo kolesa oziroma nekoliko poveča hitrost vzpenjanja. Na Trdinov vrh smo se pripeljali pošteno preznojeni, a hitreje, kot bi se brez pomoči elektrike. Največja dodana vrednost električnega kolesa je preprosta: v krajšem času premagaš večje razdalje. Tudi zato smo od vrha proti pragozdu pot nadaljevali po razglednem grebenu po slovenski turno-kolesarski stezi, ki je označena z majhno grafično ikono kolesarskega verižnika.

Kombinacija goriva, elektrike in žgancev deluje, a …

… ni poceni. To je pravzaprav največja ovira. Ura in pol nam je dala veliko več Gorjancev, kot smo si nadejali. Če hočeš prihraniti čas, si ga moraš kupiti oziroma predvsem več delati. Stroškovno je taka rekreacija popolnoma neracionalna, omogoča pa veliko užitkov v zelo kratkem času in je nekakšen koncentrat doživetja narave in tehnike. Nič ni narobe, če kdo zmore uživati na tak način in ob tem krepiti zdravje. Res je, da makadamske ceste in gorsko-kolesarske poti ne vodijo do najbolj skritih kotičkov, res je tudi, da si je za naravo in zase še vedno dobro vzeti čas. Potem je vse skupaj še bolj doživeto, varneje in učinkoviteje tako za telo kot tudi dušo. Zdravje se še vedno najceneje in najbolj učinkovito krepi “na žgance”, ko kolena grizejo strmino, oči uživajo v razgledu, možgani pa so na paši svežega gozdnega zraka.

Glede na izbiro cilja je na kolesu in terenskemu vozilu pomembno izbrati prave pnevmatike. Grobo profilni plašči električnega gorskega kolesa so na kolovoznih poteh Gorjancev nudili veliko oprijema in odličen nadzor smeri ter omogočali učinkovite pojemke. Ranger “obut” v asfaltne pnevmatike bi kljub pomoči štirikolesnega pogona na resnem terenu potreboval pnevmatike s terenskim profilom, če bi želel slediti gorskemu kolesarju.
Slovensko turno-kolesarsko steza je označena z majhno grafično ikono kolesarskega verižnika.

 

Ključne besede


Fordelektrično koloterenska vozilaterenska vožnjaterenecford rangerdoživetjeford ranger raptor

Vam je članek všeč?

Zaploskajte mu – kliknite in držite gumb. Dlje, ko boste ploskali, bolj vam je članek všeč. Z aplavzom nam sporočate, kateri članek izstopa. Hvala!

9

Jure Gregorčič

Jure Gregorčič

Novinar - urednik Motorevije

Priljubljenost članka

9

Shrani

Delite s prijatelji