Test: Škoda kodiaq RS 2.0 TSI 4x4 DSG

Test

Družinski atlet - Na trgu ni prav veliko avtomobilov s tako prvovrstnim razmerjem med vozniškimi užitki ter vsakodnevno uporabnostjo.


V teh električnih in okoljskih avtomobilskih časih se zdi velik cestni terenec z zmogljivim bencinskim turbo motorjem kar malce ekscesen avto. A Škodin kodiaq RS zna prijetno presenetiti …

oblika in prostornost 5/5 zvezdic
zmogljivost in poraba 4/5 zvezdic
vozne lastnosti in udobje 4/5 zvezdic
varnost in oprema 4/5 zvezdic
vrednost glede na ceno 3/5 zvezdic
Oglas
Oglas

Po prihodu električnega enyaqa in njegove kupejevske športne različice RS iV je bilo jasno, da bo kodiaqov superdizel postal zgodovina. Ker ima kodiaq še vedno izjemno veliko kupcev, pragmatični Čehi niso slepo sledili koncernski elektro ofenzivi in so ohranili raznoliko mobilnost. Uveljavljen koncernski 2-litrski bencinski turbo motor serije EA888 novemu kodiaqu RS zagotavlja več športnosti kot dosedanji dizel, teče pa tako mirno, da so se pri Škodi odločili celo za umetno ojačitev njegovega glasu.

Serijsko vgrajen sistem za prilagodljivo delovanje blaženja DCC, ki z elektromagnetnimi ventili prilagaja trdoto blažilnikov, pa poskrbi, da kodiaq tudi na velikih 20-palčnih platiščih, “obutih” v nizkopresečne pnevmatike, prestreže večino cestnih neravnin.


Kodiaq RS zaradi svoje velikosti, višje postavljenega težišča in mase seveda ni tako športen kot octavia RS. Z octavio RS boste težko rili po nespluženi zasneženi gorski cesti ali pa se po strmem, razritem makadamu nekje na Pagu spuščali proti skriti plaži, sicer dosegljivi le s čolnom. S kodiaqom RS pa je vse našteto mogoče narediti brez strahu. Lahko bi zapisali, da je svojo asfaltno suverenost v veliki meri zmožen zagotoviti tudi na drugi strani robnikov. Seveda ni terenec, a s terenskim programom, razpoložljivimi navorom, oddaljenostjo od tal in XDS elektronskimi zaporami zmore precej več, kot bi od njega pričakovali, ko se pod kolesi stvari pričnejo zapletati ali pa se svet postavi pokonci. A v primerjavi s podobno velikimi cestnim terenci je pravi družinski atlet, ki zmore za povrh za seboj vleči še 2,5 tone težko prikolico, poleg tega pa brez težav parira zmogljivostim električnih motorjev. Kodiaq RS do “stotice” pospeši enako hitro (6,5 s) kot enyaq RS iV z dvema električnima motorjema. A kodiaq RS je v ovinkih občutno lahkotnejši od svojega električnega bratranca, saj je več kot 300 kg lažji. V varčnem programu in ob zmerni nogi je bencinskemu kodiaqu RS na 100-kilometrski razdalji dovolj že 7 litrov goriva. Poraba sicer zelo hitro poskoči tudi na 10 in več litrov, a v poprečju se brez težav giblje okoli devetih litrov na 100 prevoženih kilometrov, kar je za tako velik in zmogljiv avto še vedno dovolj zmeren rezultat - le za liter več kot pri dizelskem kodiaqu RS. Ob tem ne gre pozabiti, da je kodiaq RS na avtocesti precej hitrejši in energetsko občutno svobodnejši kot enyaq coupe RS iV. 
Prožen bencinski motor pri vsega 1600 vrtljajih na kolesa pošlje ves razpoložljiv navor (370 Nm), pri tem pa se krivulja navora začne spuščati šele pri 4300 vrtljajih. V srednjem območju motorju nikoli ne poide sapa. 

Skoraj nenaravno je, da tako visok in težak avto tako suvereno drži smer proti vrhu ovinka. Odlično! 

Suveren odriv za več varnosti in praktičnosti

Del serijske opreme je preizkušen štirikolesni pogon, ki navor na zadnji kolesi pošilja preko večploščne sklopke. Bolj kot je zahteven voznik oziroma manj kot je oprijema pod kolesi, hitreje in natančneje deluje štirikolesni pogon. Ta ponuja še terenski vozni program, kar v kombinaciji z večjo oddaljenostjo od tal vozniku daje še več svobode. Kodiaq RS seveda piko na i postavlja na asfaltu, kjer se izkaže z odlično smerno stabilnostjo in zelo dobro uravnoteženim podvozjem, ki omogoča zelo natančno vodljivost in v sodelovanju s štirikolesnim pogonom mejo zdrsa na asfaltu postavlja strašljivo visoko. 

Kodiaq ostaja razredni prostorski prvak z odličnimi sedeži, številnimi praktičnimi rešitvami v potniški kabini in razkošnim prtljažnikom, ki brez polaganja sedežev ob vzdolžno pomični zadnji klopi ponuja skoraj dostavniških 835 litrov prostora. Ob prenovi je kodiaq pridobil več digitalnih veščin in razširjen nabor varnostnih sistemov, med katerimi je tudi potovalni asistent, ki hitrost prilagaja prometu in omejitvam. Če si poleg njegove športnosti zaželite tudi celovit paket umetne inteligence, bo spodaj navedena cena hitro presegla 50 tisočakov. 

Kodiaq ostaja razredni prostorski prvak z odličnimi sedeži, številnimi praktičnimi rešitvami v potniški kabini in razkošnim prtljažnikom. Peti mu pomaga umetno ustvarjen motorni vokal, ki je slišen tudi zunaj. 

 

Oglas
Oglas

Pod črto

Na trgu ni prav veliko avtomobilov s tako prvovrstnim razmerjem med vozniškimi užitki ter vsakodnevno uporabnostjo, kot ga zmore kodiaq RS. Kdor si ga lahko privošči, bo v njegovem navideznem nesmislu našel veliko smisla in se vozil z nasmehom.

Všeč nam je +

prožen motor, prostorna kabina in prtljažnik, dinamične vozne lastnosti , uravnoteženo podvozje in 4x4 pogon, vlečne zmogljivosti, bogata oprema

Ni nam všeč - 

umetno ozvočenje motorja, poraba goriva

Z vrha motorne ponudbe se je moral posloviti najzmogljivejši dizelski motor s 500 Nm navora, ki je pravzaprav kodiaqu sploh zagotovil status družinskega športnika in ga uvrstil v češko selekcijo avtomobilskih atletov z oznako RS. Kodiaq RS je zato ostal eden najbolj dinamičnih, prostornih in široko uporabnih družinskih avtomobilov, ki pa po novem nosi TSI oznako. To pomeni, da so pod motorni pokrov vstavili enega najbolj uveljavljenih dvolitrskih bencinskih motorjev, ki poganja praktično vse športne avtomobile koncerna Volkswagen s prečno postavitvijo motorja - octavia RS, golf GTI, cupra leon, audi S3 … 

Tehnični podatki

Škoda kodiaq RS 2.0 TSI 4x4 DSG

Motor in prenos moči:  bencinski, štirivaljni, turbo, prostornina: 1984 cm³, največja moč: 180 kW (245 KM) pri 5250 do 6500 vrt./min, največji navor: 370 Nm pri 1600 do 4300 vrt./min. Štirikolesni pogon, avtomatiziran 7-stopenjski menjalnik.
Mere in masa: dolžina: 469,9 cm, širina: 188,2 cm, višina: 166,6 cm, medosna razdalja: 279 cm, masa praznega vozila: 1869 kg, dovoljena skupna masa: 2390 kg, prtljažnik: 835 - 1950 l, posoda za gorivo: 58 l.
Zmogljivosti in poraba: največja hitrost: 234 km/h, pospešek od 0 do 100 km/h: 6,5 s, povprečna normna poraba goriva: 8,8 l na 100 km, izpust CO2: 201 g/km, poraba na testu: 9,2 l/100 km.
Cena: Porsche Slovenija: 45.161 EUR
Poleg športnega voznega programa, ki občutno izostri odzive motorja, menjalnika, volana in stopalke za plin, kodiaq ponuja še terenski vozni program, kar v kombinaciji z večjo oddaljenostjo od tal vozniku daje še več svobode. 

 

Ključne besede


Test avtaŠkodacestni terenecštirikolesni pogonškoda kodiaq

Vam je članek všeč?

Zaploskajte mu – kliknite in držite gumb. Dlje, ko boste ploskali, bolj vam je članek všeč. Z aplavzom nam sporočate, kateri članek izstopa. Hvala!

42

Jure Gregorčič

Jure Gregorčič

Novinar - urednik Motorevije

Priljubljenost članka

42

Shrani

Delite s prijatelji