Test: Hyundai santa fe PHEV 1,6 T-GDI impression

Test

Velik, izstopajoč, oglat, praktičen in tehnološko bogat


Kljub temu, da največji Hyundaijev cestni terenec po evropskih cestah vozi že več kot 20 let, nikoli doslej ni tako izstopal iz razrednega povprečja in delil mnenja. A test je pokazal, da njegova oblika odlično streže uporabnosti, s tehnološko vsebino pa zna navdušiti tudi tehniške sladokusce. 

oblika in prostornost 5/5 zvezdic
zmogljivost in poraba 4/5 zvezdic
vozne lastnosti in udobje 5/5 zvezdic
varnost in oprema 5/5 zvezdic
vrednost glede na ceno 4/5 zvezdic

Že na prvi pogled je santa fe 5. generacije videti povsem drugačen oziroma tako zelo drugačen od predhodnika, da so nas vsi, ki pozorno ne spremljajo dogajanja v avtomobilskem svetu, spraševali, če je to nov Hyundaijev model. Njegova nova podoba izrazito deli mnenja, kar dokazuje, da so oblikovalci z združevanjem na videz nezdružljivega - elegance in robustnosti - uspeli pritegniti poglede. Dejstvo je, da na cesti s svojo velikostjo, markantno oglatostjo in sijočim svetlobnim podpisom LED dnevnih luči v obliki črke H kot še nikoli doslej deli mnenja brez možnosti nedoločenega rezultata; nekaterim je izrazito všeč, spet drugim nikakor ne.  

Pred dobrimi 22 leti je korejski velikan svojega velikega cestnega terenca v Evropo pripeljal na krilih uspeha onstran Atlantika, kjer je užival statust poceni in zanesljivega družinskega avtomobila. Še posebej priljubljen je bil pri dnevni logistiki ameriških mamic iz značilnih mirnih predmestnih sosesk. Od takrat pa do danes so Korejci v Evropi prodali skoraj pol milijona santa fejev. S predhodnikom ga na pogled veže le generična silhueta cestno-terenske karoserije in merski okvirji dolžine, širine in višine, ki bistveno ne odstopajo od predhonika.

Oblika streže uporabnosti

Novi santa fe je v dolžino zrasel za vsega 4,5 centimetra. Za potnike je precej bolj pomembnih dodatnih 5 centimetrov, ki jih je pridobila njegova medosna razdalja, ki po novem presega 2,8 metra. A ker je njegova karoserija precej bolj oglata, kot je bila, je zato kabina prostorsko še bolj prepričljiva, pregledna, svetla in udobna kot prej. Zaradi nove oblike s skoraj pravokotnimi karoserijskimi linijami in ostrimi mejami med površinami je znotraj, še posebej pa v prtljažniku, več uporabnih centimetrov in litrov. Petsedežni kabinski tloris priključno-hibridnega santa feja tako v osnovi ponuja 704 litre prostornine prtljažnika. Popolnemu potovalnemu udobju prilagojena 6-sedežna postavitev našega testnega santa feja s štirimi ločenimi sedeži v prvih dveh vrstah in skritima dodatnima sedežema, ki ju je mogoče preprosto izvleči iz ravnega dna prtljažnika, še vedno ponuja 621 litrov. Jasno, da ob postavljenih vseh šestih sedežih prtljažnika ostane za vzorec, a pri tem je treba dodati, da se v novem santa feju tudi v tretji sedežni vrsti sedi zelo udobno, ne le zasilno kot v večini sedemsedežnikov pod pod petimi metri metrov dolžine. K temu pripomore tudi visoka strešna linija in pa seveda srednja vrsta z dvema ločenima pilotskima sedežema. Za čim bolj udobno sedenje v prtljažniku so poskrbeli še z dodatnim stikalom za ločeno uravnavanje klimatske naprave za tretjo vrsto in USB C vtičnicama za polnjenje pametnih telefonov. V prtljažniku je v skladu s praktičnostjo avtomobila, ki je pripravljen na zahteve aktivnega življenjskega sloga, nameščen še 220-voltna vtičnica.

Zaradi nove oblike s skoraj pravokotnimi karoserijskimi linijami in ostrimi mejami med površinami je znotraj, še posebej pa v prtljažniku, več uporabnih centimetrov in litrov. Petsedežni kabinski tloris priključno-hibridnega santa feja tako v osnovi ponuja 704 litre prostornine prtljažnika.


Pri udobju oziroma dobrem počutju v svetli in pregledni kabini, ki ima zadaj za kar 48 odstotkov več steklenih površin, velja še enkrat izpostaviti ločena sedeža v drugi vrsti, za katera je sicer treba doplačati 1250 evrov. Res je, da s tem avto izgubi sedmi sedež, a ob tem neprimerno poveča udobje sedenja v drugi vrsti, saj ob obilici prostora za kolena in glavo sedenje v ogrevanem sedežu z naslonoma za roki ponuja VIP potniško izkušnjo, značilno za avtomobile visokega razreda.

Kritiki njegove nove podobe so pod objavljenimi fotografijami na naših družbenih omrežjih izpostavljali predvsem videz zadnjega dela z nizko postavitvijo zadnjih luči. Stvar okusa, a na drugi strani tudi stvar uporabnosti, saj strmo prisekan zadek kljub ne najkrajšemu previsu za kolesi zadaj še vedno omogoča 20,9-stopinjski izhodni kot, ki je za lažjo predstavo za skoraj štiri stopinje boljši kot pri klenem Toyotinem land cruiserju.

Veliko uporabne tehnologije

Izza volana santa fe pohvalo zasluži za pregledne in enostavno nastavljive digitalne merilnike, katerih 12,3-palčni zaslon visoke ločljivosti je del neprekinjenega samostoječega informacijskega centra, ki v rahlem loku voznikov zaslon povezuje še z osrednjim informacijsko-komunikacijskim zaslonom. Ta z najnovejšo programsko opremo sistema Bluelink ponuja pravo bogastvo sproti osveženih informacij, kot so stanje na cestah, vreme in celo cene goriva ter seveda še vse najsodobnejše komunikacijske storitve. Tehnologija vozniku omogoča vso možno pomoč za varnejšo vožnjo. Santa fe ima celo vrsto aktivnih in predvsem zanesljivo delujočih vozniških pomagal; avto brezhibno vzdržuje smer in varnostno razdaljo, pri nadzoru mrtvih kotov ponudi še živo sliko dogajanja ob boku avtomobila vsakič, ko voznik vklopi smernik. Sistem nadzora mrtvih kotov deluje tudi pri izstopanju iz avtomobila. Za dodatnih 240 evrov je bil testni santa fe opremljen še z dodatnim digitalnim ključem, ki lastniku omogoča odklepanje in zaklepanje avtomobila na daljavo ter zagon avtomobila tudi s telefonom, ki ga ima lastnik namesto fizičnega ključa ob sebi v kabini. Seveda ima voznik na voljo še pametni ključ, ki deluje v povezavi z naprednim parkirnim pomočnikom in zmore na ukaz parkiranje zaključiti s pomočjo daljinskega nadzora, ko je voznik zunaj avtomobila.

Digitalna in ergonomsko dosledna armaturna plošča.

Ni terenec ampak udoben potovalni avto

Kljub oglati terenski podobi in mehanskemu štirikolesnemu pogonu je novi santa fe po svojih voznih lastnostih “le” izrazito udoben potovalni avto za vse vremenske razmere, ki se je sicer s programi delovanja štirikolesnega pogona zmožen prilagoditi vožnji po nekoliko globljem snegu, blatu na kolovozu oziroma pesku. S 17,8-centimetrsko oddaljenostjo od tal niti približno ni pripravljen za kakšne resnejše terenske podvige. Zimsko prečenje Vršiča ali Ljubelja pa mu tudi brez verig ne bi smelo povzročati težav. 
Inženirji so se precej temeljito lotili podvozja in ga z novo vgrajenimi hidravličnimi pušami nastavili na čim bolj udobno vožnjo. Kdor bo od tega velikana zahteval dinamično nizanje ovinkov, bo razočaran; avto je namenjen potovanjem in v njem ni niti kančka atleta, čeprav ponuja dinamični vozni program, pri katerem je občutna razlika le v odzivnosti priključno-hibridnega pogona in menjalnika.

Ker mora ob 6-šest sedežnem tlorisu kupec obvezno doplačati še 2790 evrov za dodatni paket calligraphy line, ki poleg elegantnih oblikovnih dodatkov in dvobarvne črno-bele kombinacije zunanjosti med drugim vključuje usnjeno oblazinjenje ter celo sovoznikov predal s funkcijo sterilizacije predmetov s pomočjo UV svetlobe, je potem tako opremljen santa fe dejansko lahko poslovno-družinski avtomobil za zahtevne, a še vedno racionalne direktorje oziroma predsednike uprav. 

Bolj uglajen pogon

Priključno-hibridni pogon ni nov, je pa dopolnjen z več električne moči in navora. V celoti ima pogon malce manj sistemske moči kot prej, a hkrati več skupnega navora. Na novo so nastavili sodelovanje med 1,6-litrskim turbo bencinskim motorjem, elektromotorjem in 6-stopenjskim samodejnim menjalnikom. Pogon kot celota sedaj deluje bolj odzivno, prožno in predvsem učinkovito. Električna jadranja so pri avtocestnih hitrostih daljša in rekuperacija zavorne energije boljša. Žal pa pogonu niso namenili nove, zmogljivejše električne shrambe ali dodatnega DC polnilnika, kot to ponujajo tekmeci. V mislih imamo predvsem novo generacijo priključno-hibridnega Škodinega kodiaqa. Santa fe v zimskih mesecih zgolj na elektriko le s težavo prevozi več kot 40 km. Kdor bo sicer pogonski akumulator dosledno polnil iz vtičnice, bo v hibridnem načinu brez večjih težav povprečno porabo goriva spravil tudi pod mejo petih litrov. Marsikateri nekdanji ali bodoči kupec bo pogrešal dizelski motor, ki ga njegov Kiin prenovljeni korejski bratranec sorento še vedno ponuja. Z njim bi bila zagotovo večja tudi njegova vlečna moč: kot priključni hibrid za sabo lahko vleče le dobro tono težko prikolico (1010 kg). 

Ovinke sicer obvladuje uglajeno, ne mara pa dinamičnega lovljenja idealne linije. Ko podvozje pride iz cone udobja ob hitrih zaporednih menjavah smeri, avto začne kazati kilograme in deluje malce okorno.

Pod črto …

Novi hyundai santa fe je zelo udoben potovalni avto, ki priključno-hibridni pogon, štirikolesni pogon in bogato tehnologijo ponuja za še konkurenčno ceno. 

Všeč nam je +

učinkovit pogon, prostornost, zelo udobna vožnja, bogata serijska oprema, zanimiva oblika, popolna varnostna oprema, štirje ločeni sedeži, velik prtljažnik

Ni nam všeč -

vlečne zmogljivosti, pogonska raznolikost, majhna posoda za gorivo

Novi santa fe je nezamenljivo drugačen od ostalih modelov te znamke, povsem drugačen od svojega tehnološkega korejskega bratranca kie sorento in po silhueti celo malce podoben žlahtnim terencem iz Anglije. 

Tehnični podatki

Hyundai Santa Fe PHEV 1,6 T-GDI Impression 

Motor in prenos moči: bencinski, štirivaljni, turbo, prostornina: 1598 cm3, največja moč: 117,6 kW (160 KM) pri 5500 vrt./min., največji navor: 265 Nm pri 1500 vrt./min. Sinhroni elektromotor: največja moč: 72 kW, največji navor: 304 Nm. Sistemska moč: 186 kW (253 KM), največji sistemski navor: 367 Nm. Štirikolesni pogon, 6-stopenjski samodejni menjalnik.
Mere in masa: dolžina: 483 cm, širina: 190 cm, višina: 177 cm, medosna razdalja: 281,5 cm, masa praznega vozila: 2165 kg, dovoljena skupna masa: 2740 kg, prtljažnik: 621 - 1942 l, posoda za gorivo: 47 l, litij-ionski akumulatorski sklop: 13,8 kWh. 
Zmogljivosti in poraba: največja hitrost: 180 km/h, pospešek od 0 do 100 km/h: 9,3 s, normna poraba bencina: 1,7 l/100 km, izpust CO2: 38 g/km, električni doseg: 54 km, poraba na testu: 5 l/100 km in 27,6 kWh/100 km.
Cena: Hyundai Avto Trade: 63.400 EUR
Glede ne velikost, sistemsko moč in kar 100-kilogramsko dinamično obremenitev strehe, na katero je s pomočjo priročnega ročaja v C stebričku mogoče lažje namestiti strešni šotor ali kolesa, mešane občutke glede uporabnosti pušča skromna vlečna moč. Testni santa fe za seboj lahko vleče le 1010 kg težko prikolico.

Kako do novega avtomobila?

NLB Lease&Go: Posvetujte se z našim strokovnjakom za lizing, ki bo pripravil najboljšo rešitev za vaše želje, potrebe in finančne zmožnosti.

Ključne besede


HyundaiTest avtapriključni hibridštirikolesni pogontest avtomobilahyundai santa fe

Jure Gregorčič

Jure Gregorčič

Novinar - urednik Motorevije

Oglasna sporočila