Prenovljena ford kuga, ki smo jo v hibridni različici preskusili konec lanskega leta, je na voljo tudi kot priključni hibrid z večjim akumulatorskim sklopom, ki ga polnimo prek vtičnice. Je takšna kuga boljša alternativa kot kuga s klasičnim hibridnim pogonom?
oblika in prostornost | 5/5 zvezdic |
zmogljivost in poraba | 4/5 zvezdic |
vozne lastnosti in udobje | 4/5 zvezdic |
varnost in oprema | 5/5 zvezdic |
vrednost glede na ceno | 4/5 zvezdic |
Čeprav na prvi pogled izgleda, da je bistvena razlika zgolj v velikosti akumulatorskega sklopa, so razlike med hibridnim in priključno hibridnim pogonom precej obsežnejše.

Razlike ...
Najprej o najpomembnejši: akumulatorskem sklopu. Ta ima v hibridni različici zmogljivostd 1,1 kWh, v priključno hibridni različici pa je zmogljivost 14,4 kWh. Tolikšna zaloga elektrike naj bi normno omogočala od 60 do 69 km dosega z vožnjo zgolj na elektriko. Takšen način vožnje voznik lahko izbere v izbirniku načina vožnje: na voljo so namreč hibridni pogon, vožnja zgolj na elektriko in vožnja brez pomoči shranjene elektrike, ker jo voznik hrani za poznejšo vožnjo, na primer v mestu. Omenjeni doseg je kar težko doseči, v praksi se je izkazalo, da avto zgolj na elektriko zmore med 40 in 50 km, odvisno od konfiguracije terena in voznikovih zahtev. A do polnega akumulatorskega sklopa ni tako enostavno priti, če nimate domače polnilnice ali vsaj električne vtičnice. Največja polnilna moč polnilnika v kugi je namreč vsega 3,7 kW - v praksi je bilo polnjenje še malce šibkejše, kar na običajnih javnih 22 kW polnilnicah pomeni, da traja polnjenje 3,5 ure. Če avto polnite prek običajne domače vtičnice, za napolnitev potrebujete več kot 6 ur. To torej pomeni, da med potjo lahko pozabite na polnjenje, saj je prepočasno. Če pa kugo polnite doma in se vozite na kratke razdalje, bo kuga povsem uporaben (električni) avto, ki se seveda lahko vozi tudi na hibridni pogon s pogonom prek bencinskega motorja in ob pomoči elektro motorja, ki energijo dobiva z rekuperacijo zavorne energije. Upoštevati velja le, da je posoda za bencin v priključno hibridni različici manjša za 9 litrov kot v hibridni, a tudi 45 litrov bencina je ob porabi 6,1 litra dovolj za približno 700 km vožnje.

Več moči
Ena od bistvenih razlik je v moči pogonskega sklopa. Ta je sestavljen enako: iz 2,5-litrskega bencinskega motorja s 111 kW moči in elektro motorja s konično močjo 97 kW. Sistemska moč pogonskega sklopa je v priključno hibridni različici 178 kW, v hibridni različici pa 44 kW manj. To se pozna tudi pri pospeševanju, saj priključno hibridna kuga pospeši do 100 km/h sekundo hitreje - potrebuje 7,3 sekunde. Tudi najvišja hitrost vožnje je pri priključno hibridni kugi malce - za 4 km/h - večja kot pri hibridni. Menjalnik je v obeh različicah enak: samodejni brezstopenjski (CVT) in deluje uglajeno in pri odločnem pospeševanju ni tako glasen kot enaki menjalniki v avtih drugih znamk. Kljub večjemu akumulatorskemu sklopu pa je teža praznega avta le 41 kg večja kot pri hibridni različici.

Bistvena razlika je tudi v vrsti pogona. Hibridna kuga ima namreč štirikolesni pogon, kar se pozna pri speljevanju na mokrih cestah in pri vožnji po terenu, medtem kot ima priključno hibridna kuga pogon na prednji kolesi. Razlika je tudi v oddaljenosti dna avta od tal - priključno hibridna kuga ima s 14, 5 cm za 1,4 cm nižjo oddaljenost od tal kot hibridna kuga.
Prilagodljiva kabina
Kuga se odlikuje s prilagodljivostjo v potniški kabini, kajti zadnja klop je vzdolžno pomična za zagotavljanje večjega prtljažnika, če je pomaknjena nazaj, pa omogoča udobno sedenje tudi višjeraslim potnikom. Že za hibridno kugo smo zapisali, da je vzmetenje dokaj trdo in da ima težave pri blaženju udarcev z zaporednih kratkih grbin. Pri priključno hibridni kugi je ta lastnost še bolj prišla do izraza in v avtu nazorno občutite, kako neravne so ljubljanske, pa tudi druge ceste. Pohvalimo pa lahko lego na cesti in natančno vodljivost avta.
Z opremo ST-line X ima kuga serijsko vgrajene številne asistenčne sisteme za zagotavljanje varne in udobne vožnje. Spisek doplačljive opreme je zelo kratek: projicirni zaslon pred voznikom stane 570 evrov, zimski paket z ogrevanimi sedeži in vetrobranskim steklom 480 evrov, presenetljivo pa je treba za 290 evrov dokupiti oba kabla za polnjenje: prek običajne vtičnice in prek polnilne postaje.
Katero izbrati?
Katero kugo torej izbrati: hibridno ali priključno hibridno? Pogled na cenik razkrije, da je močnejša, zmogljivejša in zaradi možnosti električnega pogona priključno hibridna kuga vsega 930 evrov dražja od hibridne kuge s prednjim pogonom, od hibridne različice s štirikolesnim pogonom pa je cenejša za 1740 evrov. A seveda je naprej treba zagotoviti 39.930 evrov (oziroma 34.936 evrov ob Fordovem bonu za financiranje) za nakup priključno hibridne kuge.
Pod črto ...
Odločitev je torej enostavna: priključno hibridna kuga je zaradi le malenkost višje cene, kot jo ima hibridna kuga, ugoden nakup, a le, če imate domačo (ali službeno) polnilnico: polnjenje na javnih polnilnicah je dolgotrajno zaradi preskromnega polnilnika.
Všeč nam je +
prostornost, nabor asistenčnih sistemov, gospodarnost, prilagodljivost zadnje klopi
Ni nam všeč -
prešibek polnilnik za elektriko
Tehnični podatki
Ford kuga ST-line X 2.5 duratec PHEV 178 kW
MOTOR IN PRENOS MOČI: | bencinski, štirivaljni, prostornina: 2488 cm3, največja moč: 111 kW (152 KM) pri 5500 vrt./min., elektromotor: največja konična moč: 97 kW (131 KM). Sistemska moč hibridnega pogona: 178 kW (243 KM). Pogon na prednji kolesi, brezstopenjski samodejni menjalnik. |
MERE IN MASA: | dolžina: 474,5 cm, širina: 188,2 cm, višina: 169,3 cm, medosna razdalja: 271 cm, masa praznega vozila: 1859 kg, dovoljena skupna masa: 2400 kg, prtljažnik: 412 - 553 - 1534 l, posoda za gorivo: 45 l. |
ZMOGLJIVOSTI: | največja hitrost: 200 km/h, pospešek od 0 do 100 km/h: 7,3 s, normna poraba goriva: 1,1 l/100 km, izpust CO2: 23 g/km, poraba na testu: bencin: 6,1 l/100 km, elektrika: 18,9 kWh/100 km |
CENA: | Summit motors Ljubljana: 39.930 EUR |
Kako do novega avtomobila?
NLB Lease&Go: Posvetujte se z našim strokovnjakom za lizing, ki bo pripravil najboljšo rešitev za vaše želje, potrebe in finančne zmožnosti. |