Z enyaqom je Škoda uspešno vstopila v svet električnih avtomobilov. Po štirih letih so enyaqu namenili prenovo, ki je najbolj izrazita v prednjem delu avta: dobil je namreč novo masko, ob kateri so postavljene ozke LED dnevne luči, majhni LED žarometi pa so postavljeni dokaj nizko povsem na vogala odbijača. Namesto Škodinega zaščitnega znaka s puščico je sedaj na pokrovu prostora za motor napis Škoda, Škodin zaščitni znak pa ima svoje mesto le še na kolesnih platiščih.
| oblika in prostornost | 5/5 zvezdic |
| zmogljivost in poraba | 4/5 zvezdic |
| vozne lastnosti in udobje | 4/5 zvezdic |
| varnost in oprema | 4/5 zvezdic |
| vrednost glede na ceno | 2/5 zvezdic |
Škoda enyaq temelji na znani MEB platformi koncerna Volkswagen, tako kot na primer VW ID.4, kar seveda pomeni, da ima tudi zelo podobne vozne zmogljivosti. Zasnova karoserije je seveda ostala enaka, kar pomeni zelo prostorno potniško kabino in dokaj visoko oddaljenost dna avta od tal - 18,6 cm, kot se za cestnega terenca tudi spodobi. Enyaq namreč že s črko q na koncu imena izpričuje, da ga pri Škodi uvrščajo med cestne terence tako kot kamiqa, karoqa, kodiaqa in tudi električnega elroqa, ki je manjši od enyaqa. Dokaj visoko sedenje vozniku omogoča zelo dober pregled nad avtomobilom, hkrati pa tudi enostavno vstopanje v avto in izstopanje iz njega. Prtljažnik je s 585 litri prostora več kot dovolj velik za družinske potrebe, je tudi povečljiv s prevračanjem asimetrično deljenega naslona zadnje klopi.
Prostorna kabina
Potniška kabina se odlikuje s prostornostjo, saj se tudi na zadnjih sedežih sedi udobno, prostora je dovolj tako za kolena kot glave potnikov. Enako velja za prednja sedeža z zadostnim pomikom in zelo dobrim oprijemom telesa. Osrednje mesto na armaturni plošči ima velik zaslon infotainment sistema, instrumentna plošča pred voznikom pa je (pre)majhna za tako velik avto, pa tudi njena grafika je zelo enostavna. Še dobro, da ima enyaq tudi projecirni zaslon, na katerem voznik vidi vse najpomembnejše podatke.
545 Nm navora - temelj zelo dobrih voznih lastnosti
Enyaqa 85 - tako kot že pred prenovo - poganja električni sinhroni motor z največjo močjo kar 210 kW (285 KM) in kar 545 Nm navora, kar avtu zagotavlja zelo dobre vozne zmogljivosti in omogoča odločna pospeševanja, največja hitrost pa je omejena na 180 km/h. Za zalogo električne energije skrbi akumulatorski sklop z bruto zmogljivostjo 82 kWh oziroma neto zmogljivostjo 77 kWh, ki ga na hitri polnilnici lahko polnimo z največjo močjo 135 kW. Ob povprečni porabi 19,8 kWh na 100 km to pomeni doseg nekaj manj kot 400 km z enim polnjenjem. Na podeželskih cestah je poraba precej nižja - okrog 16 kWh na 100 km.
Kljub veliki masi se enyaq izkaže s svojimi dinamičnimi voznimi lastnostmi. Dobro drži smer, je odlično vodljiv, zelo okreten, zaradi pogona na zadnji kolesi lahko tudi malce igriv, a ob pretiravanju ESC odločno poseže v spodrsavanje koles. Če k temu dodamo še zelo učinkovito vzmetenje in blaženje je jasno, da je vožnja z enyaqom in v enyagu zelo prijetna.
(Po)cenitev
Enyaq 85 stane 45.243 evrov. Ko smo pred štirimi leti preskusili enyaqa 80, je stal tisoč evrov več in je imel šibkejši motor s 150 kW. To pomeni, da je enyaq 85 kljub večji moči postal cenejši. Z dodatno opremo, med katero sta bili tudi panoramska streha in vrtljiva vlečna kljuka, je preskusni enyaq stal približno 56.000 evrov, pred štirimi leti pa enyaq 80 prek 60.000 evrov.
Pod črto ...
Ker še vedno velja, kar smo zapisali ob prvem testu, da je Škoda enyaq je zelo prostoren, kakovostno izdelan, tehnično napreden in sodobno zasnovan električni avtomobil, je to še dodaten argument ob razmisleku o nakupu. Seveda pa še vedno tudi velja, da za enostavno uporabo potrebujete domačo polnilnico.
Všeč nam je +
prostornost potniške kabine, tiha vožnja, odzivnost motorja, okretnost v vožnji, obširna ponudba asistenčnih sistemov, možnost prednastavitve klimatizacije potniške kabine
Ni nam všeč -
visoka cena, (pre)velika kolesa

Tehnični podatki
Škoda enyaq 85
| Motor in prenos moči: | električni sinhron motor, največja trenutna moč: 210 kW (285 KM), največja stalna moč: 89 kW (121 kM), največji navor: 545 Nm. Litij-ionski akumulator zmogljivosti 82 kW (neto 77 kW). Pogon na zadnji kolesi, enostopenjski menjalnik. |
| Mere in masa: | dolžina: 465,8 cm, širina: 187,9 cm, višina: 161,5 cm, medosna razdalja: 277,1 cm, masa praznega vozila: 2250 kg, dovoljena skupna masa: 2650 kg, prtljažnik: 585 - 1710 l. |
| Zmogljivosti in poraba: | največja hitrost: 180 km/h, pospešek od 0 do 100 km/h: 8,6 s, normna poraba goriva: 15,2 - 21,6 kWh/100 km, normni doseg: 537 km, izpust CO2: 0 g/km, poraba na testu: 19,8 kWh/100 km. |
| Cena: | Porsche Slovenija: 45.243 EUR |

Kako do novega avtomobila?
| NLB Lease&Go: Posvetujte se z našim strokovnjakom za lizing, ki bo pripravil najboljšo rešitev za vaše želje, potrebe in finančne zmožnosti. |



