Test: Audi A6 avant 3,0 TFSI quattro S tronic mHEV+

Test

Šest ognjev navdušuje z močjo in uglajenostjo, a tudi z učinkovitostjo …


Čeprav so pri Audiju še pred kratkim napovedovali, da bo imel naslednik audija A6 oznako A7, so ob resetiranju prodajne strategije vendarle predstavili novo generacijo A6 - ki je ob električni različici dobil tudi dizelsko in bencinsko. Preskusili smo A6 v karavanski različici avant in z bencinskim turbo V6 motorjem, ki je na nas naredil vtis z močjo in uglajenostjo, a tudi z učinkovitostjo … 

oblika in prostornost 4/5 zvezdic
zmogljivost in poraba 5/5 zvezdic
vozne lastnosti in udobje 5/5 zvezdic
varnost in oprema 3/5 zvezdic
vrednost glede na ceno 2/5 zvezdic

Električno različico Audijeve karavanske šestice smo preizkusili v prejšnji številiki Motorevije in pod črto zapisali, da je A6 e-tron eden najudobnejših in v vožnji prepričljivih (električnih) avtomobilov na trgu ta hip. Pri “ognjeni” bencinski različici A6 avant pa lahko dodamo, da je to eden najbolj uglajenih in hkrati dinamično ostrih karavanov visokega razreda, ki je z vrhunskim mehanskim štirikolesnim pogonom neobčutljiv na vremenske vplive ali spolzko podlago pod kolesi. 

Obe različici sta na račun svoje športno-elegantne oblike z nizko strešno linijo, ki v najvišji točki ne doseže metra in pol višine, izgubili značilen karavansko-prostoren prtljažnik.

Oblika pred prostornostjo

Obe različici sta na račun svoje športno-elegantne oblike z nizko strešno linijo, ki v najvišji točki ne doseže metra in pol višine, izgubili značilen karavansko-prostoren prtljažnik; 466 litrov prtljažnega prostora je v petmetrskem karavanu v resnici podpovprečna prostornina, ki je precej manjša od passatovega ali superbovega ali celo golfovega karavanskega prtljažnika. V audiju A6 avantu se bodo udobno peljali “le” štrije potniki, saj je sredinski sedež zadnje klopi naslonjen na širok in visok sredinski greben, pod katerim se vrti kardanska gred mehanskega štirikolesnega pogona. 
S tem Audi potrjuje, da smisel njihovih avantov ni prostor, ampak vozniška izkušnja s še vedno dovolj vsakdanje praktičnosti za večino nalog osebne mobilnosti. Povedano drugače: A6 avant ni najbolj prostoren v svojem razredu, je pa zagotovo eden najlepših, najbolj tehnološko dovršenih in najhitrejših avtov - ne glede na vreme in cesto. Hkrati je dovolj praktičen, da po tradiciji nemških karavanov lahko za seboj vleče do 2,1 tone težko prikolico.

466 litrov prtljažnega prostora je v petmetrskem karavanu v resnici podpovprečna prostornina.

Čudovit z vseh strani 

A6 doslej še ni bil videti tako eleganten, tako športno širok in nizek; pogled od strani razkriva skoraj kupejevsko-karavansko silhueto in povsem upravičeno bi A6 avant lahko nosil tudi oznako “shooting brake”. Lepota je sicer zelo subjektivna ocena, a po naših merilih je A6 avant s svojo izpiljeno aerodinamiko in vrhunsko svetlobno opremo čudovit avto. 

Novi audi A6 avant je avto, narejen po meri zahtevnega voznika. Pelje se zelo odzivno, zelo suvereno, a tudi zelo predvidljivo in natančno vodljivo. Malce subjektivno, a podprto s številnimi preskusnimi kilometri, lahko zapišemo, da je A6 eden najudobnejših in v vožnji prepričljivih avtomobilov na trgu ta hip.

Brezkompromisen oprijem 

Bencinski A6 avant je navkljub svojih 2,2 tone mase še vedno 274 kilogramov lažji od svojega električnega brata. To pomeni, da je med ovinki še natančnejši, občutno bolj lahkoten in povsem brezkompromisen pri ohranjanju smeri ter oprijema. Na običajni suhi cesti ga je skoraj nemogoče vreči iz tira. Že dolgo se nismo v tako velikem in težkem avtomobilu, postavljenem na 21-palčna kolesa, vozili tako dinamično ter udobno hkrati. Pri izbiri voznih programov sistema Audi drive select smo večino testnih kilometrov prevozili v načinu udobje, saj v njem ta avto z odzivom pogonskega sklopka in aktivnega zračnega vzmetenja ponuja najbolj uravnoteženo razmerje med vozno dinamiko in udobjem. 
Pri tej vozniški suverenosti mu izdatno pomaga povsem samodejno delujoč mehanski štirikolesni pogon ultra quattro, ki tudi pri pretiravanjih v ostrih ovinkih poskrbi, da prednji del ne sili iz smeri, odločno pospeševanje iz ovinka pa se lahko začne, še preden so kolesa povsem poravnana v smeri izhoda. Ultra quattro zasnova pomeni, da ima kljub vzdolžni postaviti motorja namesto sredinskega samozapornega diferenciala večploščno sklopko, ki razporeja navor med osema. Dodatna sklopka brez zamud v nekaj milisekundah glede na doganjanje pod kolesi prenese navor na na zadnji kolesi. Brezkompromisni oprijem v ovinkih je pri testni šestici zagotovil še športni diferencial med zadnjima kolesoma. Ta z aktivno delitvijo navora med obe kolesi na zadnji osi poskrbi za kirurško natančno vodenje brez izgube oprijema povsem na meji fizikalnih zakonov.
Piko na i celotni vozniški izkušnji doda še prilagodljivo zračno vzmetenje, ki poskrbi za brezhibno glajenje cestnih neravnin. Dodaten bonus lahkotnosti in okretnosti doda štirikolesno krmiljenje, ki še povečuje natančnost, ohranja smer pri višjih hitrostih in hkrati poskrbi za gimnastično okretnost na ozkih parkiriščih, ker se zadnji kolesi pri nizkih hitrostih obračata v nasprotni smeri sprednjih koles ter tako zmanjšujeta obračalni krog. 

Dodaten bonus lahkotnosti in okretnosti doda štirikolesno krmiljenje.

Ognjeni biser

Pod motornim pokrovom mirno, a ne povsem neslišno poje turbo bencinski šestvaljnik. 3-litrski bencinski stroj, opremljen z blago hibridno tehnologijo, je eden najboljših sodobnih bencinskih motorjev; 550 Nm navora doseže pri 1700 vrtljajih, odlikuje ga uporabna prožnost. Z njim lahko mirno jadrate po avtocesti ali pa na zahtevo dobite skoraj reaktivni potisk, ki je zaslužen za le 4,7 sekunde pospeška do hitrosti 100 km/h. Blago-hibridni sistem zagotavlja še dodatnih 18 kW pogonske moči in dodatnih 170 Nm navora, kar prav pride predvsem pri nižjih motornih vrtljajih, ko se turbinski polnilnik motorja še ne vrti z visokimi vrtljaji. Sistem omogoča tudi speljevanje, manevriranje in krajše vožnje le na elektriko. Na avtocesti zmore tudi daljše električno križarjenje z ugasnjenim motorjem na notranje zgorevanje. Zaradi vsega opisanega je na našem testnem krogu avto v povprečju zahteval zelo zmernih 7,8 litra goriva na 100 kilometrov. Še dobro desetletje nazaj bi tak energetski rezultat sodil v kategorijo misije nemogoče. 

Šestvaljnik ima turbinski polnilnik s prilagodljivo geometrijo vstopnih lopatic in blago-hibridni sistem MHEV plus: motor zmore 270 kW (367 KM). Elektromotor/generator skrbi predvsem za učinkovitejši sistem rekuperacije zavorne energije, saj MHEV plus rekuperira z močjo do 25 kW. Večino urbanih vozniških pojemkov A6 lahko opravi z elektrodinamičnim zaviranjem, torej brez vklopa mehanskih zavor.

Digitalno razkošje z občutljvo sijočim “piano” lakom

O novi Audijevi trizaslonski digitalni arhitekturi smo v Motoreviji že pisali, zato le ponovimo; gre za pregledno, odzivno in intuitivno digitalno okolje, ki ne daje vtisa, da gre za v avto nameščen tablični računalnik, temveč za avtomobilsko armaturno ploščo z zmogljivim vmesnikom, ki bo všeč tudi bolj analognim, konzervativnim voznikom. Ob tem ima Audijev digitalni vmesnik vse, kar imajo tudi najboljši tablični avtomobilski računalniki, vključno z e-SIM spletno povezavo, bogatim naborom aplikacij (vključno z igricami), Googlovimi zemljevidi in odličnim načrtovalnikom poti. Še vedno nas motijo obloge prekrite s sijočim piano lakom, kjer se pozna vsak prstni odtis.


Voznikov delovni prostor oziroma položaj za volanom je odličen. Kljub temu, da se sedi zelo nizko in kljub temu, da je oblika avtomobila podrejena aerodinamiki, je preglednost v vse smeri presentljivo dobra. Kar pa ne vidijo dobro voznikove oče, nadzirajo kamere in radarski valovi. Četudi motor že izklopite, vrat ne boste odprli, če iz mrtvega kota pripelje kolesar …

Pod črto

Kdor v dobi zmogljivih električnih avtomobilov želi uživati v odzivnosti bencinskega motorja, vrhunskem oprijemu in v čudovitem zvoku v živo (in ne iz zvočnikov), lahko takšnega A6 odpelje domov kot naložbo v dobro počutje - če si takšno naložbo seveda lahko privošči. Skoraj 115.000 evrov, kolikor stane takšen A6 avant z obilico dodatne opreme, je zelo težko racionalno pojasniti, a to je bila vselej lastnost zmogljivih avtomobilov s štirimi krogi na maski hladilnika …

Športni dodatki opreme S line še okrepijo atletski nastop tega avanta. Je pa res, da skupaj z vsemi oblikovnimi in tehnološkimi doplačili vstopna avtomobilska cena takega modela iz malce manj kot 84 tisoč evrov hitro naraste precej čez mejo stotih tisočakov.


Všeč nam je +

klasična karavanska oblika, aktivna varnost, kakovostna izdelava,odličen motor,zmogljivosti in udobje, mehanski ultra quattro pogon

Ni nam všeč -

(pre)majhen prtljažnik, visoka cena

Tehnični podatki

Audi A6 avant 3,0 TFSI quattro S tronic mHEV+

Motor in prenos moči: šestvaljni turbo-bencinski V zasnove, prostornina: 2995 cm3, moč: 270 kW (367 KM) pri 5500 vrt./min., navor: 550 Nm pri 1700 vrt./min. (Pogon na vsa štiri kolesa, 7-stopenjski samodejni S tronic menjalnik.
Mere in masa:  dolžina: 500,1  cm, širina: 187,5  cm, višina: 146  cm, medosna razdalja: 292,7 cm, masa praznega vozila: 2214  kg, dovoljena skupna masa: 2645  kg, prtljažnik: 466 - 1422 l, posoda za gorivo: 56 l.
Zmogljivosti in poraba: največja hitrost: 250 km/h, pospešek od 0 do 100  km/h: 4,7 s, normna poraba goriva kombinirano: 7,6 /100km, izpust CO2: 181 g/km, poraba na testu: 7,8 100 km.
Cena: Porsche Slovenija: 83.984 EUR

 

Kako do novega avtomobila?

NLB Lease&Go: Posvetujte se z našim strokovnjakom za lizing, ki bo pripravil najboljšo rešitev za vaše želje, potrebe in finančne zmožnosti.

 

Ključne besede


AudiquattroAudi A6

Jure Gregorčič

Jure Gregorčič

Novinar - urednik Motorevije

Oglasna sporočila