Za volanom: novi volkswagen golf

Za volanom

Enak - a zelo drugačen: novega golfa na cesti ne bo mogoče zamenjati s kakšnim drugim avtom.


Prihod nove generacije volkswagna golfa je vselej zanimiv avtomobilski dogodek. Tudi novi, že 8. golf po vrsti ni izjema, čeprav tehnično ni tako nov, kot bi pričakovali ob generacijski zamenjavi. Kako se pelje?

Zanimivosti in dejstva: korak predaleč v digitalni svet? 

Zdi se, da so šli pri VW tokrat korak ali dva predaleč pri digitalizaciji; pri Motoreviji sicer cenimo dobro zasnovano in dobro delujočo digitalno upravljanje, a le, če del upravljavskih funkcij ostane v domeni otipa rok in prstov. V golfu ni ostal niti en vrtljiv gumb oziroma mehansko stikalo. Menda so željo po takšni digitalizaciji izrazili kupci, a VW bi lahko v golfu pustil vsaj nekaj najpogosteje uporabljanih vmesnikov v mehanski obliki.
Še naprej bo golf na voljo z dvema rešitvama zadnjih obes; poltoga prema je namenjena šibkejšim različicam, večvodilna pa močnejšim.
Golf osme generacije izstopa z digitalnimi storitvami, varnostnimi pripomočki in pestro ponudbo pogonskih kombinacij, s katerimi bo porabil do 12 odstotkov manj goriva in za seboj pustil do 17 odstotkov manj ogljikovega dioksida. Najnovejši golf je hkrati tudi najvarnejši, najpametnejši in digitalno najbolj napreden golf vseh časov.

Hm, še vedno je treba s pogledom naciljati, česa se hočemo dotakniti ...

O novem golfu smo temeljito poročali že z njegove predstavitve, ko smo ugotovili, da gre - vsaj oblikovno - za enega drznejših golfov zadnjih generacij. Ne gre sicer za kakšen oblikovalski preobrat, ki si ga Volkswagen glede na izjemno širok krog kupcev seveda ne sme privoščiti, a z usločenim pokrovom motornega prostora, ozkima in ostrima žarometoma ter športno oblikovanim odbijačem golf na cesto gleda precej bolj možato in agresivno kot doslej. Novega golfa na cesti ne bo mogoče zamenjati s kakšnim drugim avtom - tudi ne z golfom prejšnje generacije, kar je znak uspešno zasnovane oblikovne evolucije.

S kar revolucionarno vnemo pa so se lotili armaturne plošče, ki je odslej povsem digitalna: tako v sklopu merilnikov pred voznikom kot na zaslonu na sredinskem delu armaturne plošče. Pri novem golfu je digitalno prav vse: nastavljanje temperature, brskanje po izbirnikih, uravnavanje glasnosti radia, vklop asistenčnih sistemov in vse ostalo. Golfov digitalni uporabniški vmesnik je hiter in odziven, a še vedno je treba s pogledom naciljati, česa se hočemo dotakniti, ker seveda odvrača pogled s ceste in pozornost od vožnje. Velja tudi pripomniti, da bo golf od kupcev zahteval kar nekaj privajanja na digitalne ukazne poti, s katerimi ima že zdaj marsikateri voznik nemalo težav.
Da novi golf pod pločevino ni posebno “nov”, smo že napisali. Pri VW so ga postavili na staro tehnično osnovo, kar pomeni bolj ali manj enake mere kot doslej (je sicer malce daljši in nižji kot prej, a je zadržal enako medosno razdaljo) in nespremenjeno prostornost. S to - in uporabnostjo - golf sicer nikoli ni imel težav; tudi v novem golfu se zadaj sedi prijetno udobno, vrata se odpirajo široko, prtljažnik pa s 381 litri prostornine (lahko ga povečamo na 1237 litrov) ravno še zadovolji družinske potrebe.

S kar revolucionarno vnemo pa so se lotili armaturne plošče, ki je odslej povsem digitalna: tako v sklopu merilnikov pred voznikom kot na zaslonu na sredinskem delu armaturne plošče.

Na cesti golf pusti zelo dober vtis

Pri motorjih ni nič (pretresljivo) novega; ob začetku prodaje bodo kupci lahko izbirali med 1,5-litrskim bencinskim TSI motorjem v različicah s 96 in 110 kW, 2-litrskim TDI štirivaljnikom s 85 in 110 kW, kot zanimiva alternativa pa je na voljo 1,5-litrski bencinski e-TSI z blagim hibridnim sistemom in 48-voltnim električnim napajanjem. Nekaj pozneje bo golf na voljo tudi kot priključni hibrid, elektrika pa je odslej rezervirana za VW paleto ID avtomobilov.

Na cesti golf pusti zelo dober vtis; Volkswagnovi inženirji so uspeli še malce izostriti odzive podvozja in uravnotežiti vzmetenje, ob hkratni boljši zvočni izoliranosti potniškega prostora pa golf na cesti navduši in pomirja hkrati. Pri vozniški izkušnji ga bo zelo težko premagati.
Nad popolnim, sodobnim in zelo učinkovitim naborom asistenčnih sistemov ni nihče presenečen, prav tako ne nad digitalnimi in komunikacijskimi zmogljivostmi - novi golf je na primer prvi avto, ki zna komunicirati z infrastrukturo (obcestno opremo) in drugimi avti na razdalji do 800 metrov prek novega skupnega protokola car2x. Ne presenečajo niti matrični žarometi ali posodabljanje digitalne vsebine prek oblačnih storitev; manj od enega od tržno najuspešnejših avtomobilov tudi nismo pričakovali. K nam bo novi golf zapeljal marca, cene zanj pa se bodo začele pri 20.000 evrih.

Prtljažnik pa s 381 litri prostornine (lahko ga povečamo na 1237 litrov) ohranja velikost prejšnje generacije.

Pod črto ...

Pri Volkswagnu se trenutno najraje pogovarjajo o električnih avtih, a ni težko sprevideti, da bodo svoje električne načrte lahko speljali le z avti, kakršen je novi golf. Temeljita in učinkovita generacijska prenova novega golfa to dokazuje: novi golf znova cilja na razredni vrh.


nova generacija najbolje prodajanega avta v Evropi
tehnična osnova predhodnika
povsem digitalno upravljanje vseh nastavitev
dva bencinska, blagi hibridni in dva dizelska motorja
celovit nabor asistenčnih sistemov
zelo dobre vozne lastnosti
naprodaj marca za najmanj 20.000 evrov

 

 

 

Ključne besede


Za volanomHibridni avtohibridni pogonvolkswagen golfVolkswagenhibridza volanom

Vam je članek všeč?

Zaploskajte mu – kliknite in držite gumb. Dlje, ko boste ploskali, bolj vam je članek všeč. Z aplavzom nam sporočate, kateri članek izstopa. Hvala!

5

Blaž Poženel

Blaž Poženel

Odgovorni urednik

Priljubljenost članka

5

Shrani

Delite s prijatelji