Za volanom: Cupra formentor

Za volanom

Osamosvojitelj - Kot Cuprin prvi samostojni izdelek novi formentor pusti presenetljivo samozavesten vtis


Dobri dve leti zatem, ko so pri Seatu športne različice svojih avtov z oznako cupra poslali na samostojno tržno pot pod znamko Cupra, smo sedli za volan formentorja, Cuprinega prvega samostojnega avta, ki je odločneje zarezal v Seatovo popkovino. Prvi vtisi? Olé!

Zanimivosti in dejstva: Izrazito športna podoba

Zaradi športno dolgega pokrova motornega prostora in pokončnega prednjega dela avto ne deluje prav nič terensko okorno: dirkaški križanec je še najprimernejša oznaka, še zlasti če upoštevamo izrazite in zelo ostre karoserijske robove ter dirkaško agresivne karoserijske podrobnosti. 

Formentor je za 7 cm daljši, a tudi za 15 cm nižji od atece - in le 5 cm višji od leona

Souporabi tehnike na tak način nič ne očitamo

Ko govorimo o samostojnosti, jo je treba v okviru Volkswagnovega koncerna vzeti s šcepcem soli: formentor je res dobil samostojno podobo, a postavljen je na uveljavljeno modularno platformo, na kateri stojijo tudi novi VW golf, seat leon, škoda octavia in audi A3. Še več: v najmočnejši različici si formentor motor in pogon - s 310 KM, 400 Nm, sedemstopenjskim DSG menjalnikom in štirikolesnim pogonom- deli z VW golfom R oziroma s Cuprino ateco in leonom. Souporabi tehnike na tak način nič ne očitamo: če kaj, se zdi kot ustvarjena za takšnega dirkaškega križanca, kot je novi formentor.

Pri Cupri sicer pravijo, da je formentor kompaktni in športni cestni terenec, v resnici pa pusti vtis pridvignjene kombilimuzine, kar glede na formentorjeve mere ni nič čudnega: je za 7 cm daljši, a tudi za 15 cm nižji od atece - in le 5 cm višji od leona. 

Prednja sedeža sta športno oprijemljiva, vozniška ergonomija pa vzorna

V notranjosti je bistveno več Seatove (natančneje: leonove) domačnosti, ki pa jo prekriva nov volanski obroč z dvema izrazitima gumboma: z enim zaženemo motor, z drugim izbiramo vozni program. Ostalo poznamo iz novega leona; velik prostostoječ zaslon multimedijske naprave zahteva preveč dotikanja, tipkanja in podrsavanja s prsti, merilniki so digitalni (a opremljeni s Cuprino grafiko), prednja sedeža sta športno oprijemljiva, vozniška ergonomija pa vzorna. Kljub kupejevsko potegnjeni liniji zadka se iz formentorja dokaj dobro vidi in tudi zadaj udobno sedi: udobneje, kot je videti od zunaj. V prtljažniku najmočnejšega formentorja je prostora 420 litrov - 30 litrov manj kot v različici s prednjim pogonom in 75 litrov več kot v priključno-hibridnem formentorju.  

Palec gor za zmogljivosti in vozne lastnosti

Najmočnejši formentor seveda navduši z zmogljivostmi, a tudi z voznimi lastnostmi in športnim značajem. Slednjega prikličemo na ukaz z že omenjenim gumbom na volanskem obroču: v najšportnejšem programu ob čvrstejšem blaženju, tršim volanskim mehanizmom, prilagojenim menjalnikom in večji odzivnosti tudi z možatim, umetno ustvarjenim zvokom. Do 100 km/h najmočnejši formentor odšprinta v manj kot 5 sekundah, kazalec hitrosti pa se ustavi pri 250 km/h. Formentor je okreten in igriv avto z visoko postavljeno mejo zdrsa in dirkaško odločnostjo pri menjavi smeri, a z vgrajenim predvidljivim zdrsom prek prednjih koles, če avto v ovinek zaženemo prehitro. 

V notranjosti je bistveno več Seatove (natančneje: leonove) domačnosti, ki pa jo prekriva nov volanski obroč z dvema izrazitima gumboma: z enim zaženemo motor, z drugim izbiramo vozni program.

Tudi z električnim podaljškom ali TDI motorjem

Ob 2-litrskem turbo motorju z 228 kW (310 KM) bo na voljo kar nekaj drugih, manj zmogljivih (a tudi cenejših) motornih različic: 1,5-litrska in 2-litrska bencinska s 110 in 140 kW, 2-litrska dizelska TDI s 110 kW in dve različici priključno-hibridni kombinaciji 1,4-litrskega bencinskega motorja, električnega motorja in 13 kWh litij-ionskega akumulatorja s 150 ali 180 kW sistemske moči. 

Kljub športni preobleki in značaju je formentor (lahko) opremljen z vsemi najsodobnejšimi asistenčnimi sistemi, ki krasijo najnovejšo generacijo MQB koncernske platforme, pa seveda s temeljito povezljivostjo, lastno telematsko aplikacijo za mobilnike in še čem. 

Pri nas sta oba Cuprina trgovca - kamniški Avto Cerar in brezoviški Špan - že začela sprejemati naročila za najmočnejšega formentorja, ki je lahko vaš za 45.332 evrov. Na ostale različice bo treba počakati do začetka prihodnjega leta, za najšibkejšo pa bo treba pripraviti približno 30.000 evrov.

Za presenetljivo učinkovito udobje vzmetenja krivimo gladke nemške ceste - če se bo tako izkazal tudi na slovenskih cestah, si inženirji zaslužijo medaljo. 

Pod črto ...

Kot Cuprin prvi samostojni izdelek novi formentor pusti presenetljivo samozavesten vtis. S pogumnim oblikovanjem, odličnimi voznimi lastnostmi in v najmočnejši različici tudi s svojimi zmogljivostmi zaseda prostor na trgu, kjer v resnici nima veliko tekmecev, pa še tisti maloštevilni so precej dražji.  

Cupra formentor

  • 445 centimetrov dolg križanec na atecini osnovi,
  • športna oblika in zasnova,
  • digitalna armaturna plošča in sodobna povezljivost,
  • 2-litrski bencinski štirivaljnik z 228 kW, štirikolesnim pogonom in DSG menjalnikom,
  • na voljo še z dvema bencinskima in enim dizelskim motorjem ter v dveh priključno-hibridnih različicah,
  • odlične vozne lastnosti,
  • najmočnejši formentor je že naprodaj za 45.332 evrov,
  • ostale različice bodo na voljo v začetku prihodnjega leta.
V prtljažniku najmočnejšega formentorja je prostora 420 litrov - 30 litrov manj kot v različici s prednjim pogonom in 75 litrov več kot v priključno-hibridnem formentorju.  

 

 

 

Ključne besede


Za volanomCuprašportni avtoKrižaneccupra formentor

Vam je članek všeč?

Zaploskajte mu – kliknite in držite gumb. Dlje, ko boste ploskali, bolj vam je članek všeč. Z aplavzom nam sporočate, kateri članek izstopa. Hvala!

15

Blaž Poženel

Blaž Poženel

Odgovorni urednik

Priljubljenost članka

15

Shrani

Delite s prijatelji