AMZS test 29 otroških varnostnih sedežev

Otroški varnostni sedeži

Brez napak in izjem ne gre! Letošnje dobro povprečje je pokvarilo pet sedežev, ki so zaradi večjih pomanjkljivosti dobili slabo oceno in zato odsvetujemo njihovo uporabo …


Izdelovalci otroških varnostnih sedežev ne počivajo; vsako leto v trgovine pošljejo nove ali izboljšane modele svojih sedežev, ki povečujejo ponudbo, a hkrati tudi otežujejo izbiro uporabnikom. Kateri so dobri? Kaj je novega glede na prejšnje modele? Kateri sedež naj izberem? Letos smo pri AMZS v sodelovanju z drugimi avtomobilskimi klubi in potrošniškimi organizacijami pod drobnogled vzeli 29 otroških varnostnih sedežev vseh velikosti oziroma razredov; zapišemo lahko, da so sedeži v povprečju vse boljši, a letos se je znova pokazalo, da brez napak in izjem ne gre: letošnje dobro povprečje je pokvarilo pet sedežev, ki so zaradi večjih pomanjkljivosti dobili slabo oceno in zato odsvetujemo njihovo uporabo …

Ponudba otroških varnostnih sedežev v trgovinah in na spletu še nikoli ni bila tako bogata, kot je danes. Pojavljajo se nove blagovne znamke otroških varnostnih sedežev, nekatera uveljavljena imena so izginila iz trgovin, spet druga so se po nekajletnem premoru spet pojavila. Kaj torej izbrati?

V veliko pomoč uporabnikom so zato neodvisni testi, kakršne opravlja AMZS s partnerskimi avtomobilskimi klubi in drugimi organizacijami že več kot 30 let. Na takšnih testih na preskusnih trkih temeljito preverimo varnost, ob pomoči otrok preskusimo udobje in ergonomijo, pa tudi upravljanje s sedeži, namestitev v avto, potek varnostnih pasov, kakovost prevlek in številne druge lastnosti, v specializiranih laboratorijih pa strokovnjaki preverijo kemične snovi, ki bi lahko škodile otrokom. Šele po vseh opravljenih testih sedeže ocenimo - tako pri posameznih merilih kot na koncu s skupno oceno oziroma priporočilom.

21 dobrih, 3 zadovoljivi - in 5 slabih

Lani jeseni, ko smo v takratnem paketu preskusili 18 otroških varnostnih sedežev, smo zapisali, da nas veseli, ker pri nobenem od takrat preskušenih sedežev nismo našli nevarnih koncentracij škodljivih snovi. No, pri prvem letošnjem testu sedežev ne moremo zapisati kaj takšnega: pri kar štirih sedežih - Besafeovem sedežu izi go modular X1 i-size z isofix osnovo in brez nje, Swandoojevem sedežu marie 2 in pri Osannovem sedežu oreo 360 - smo namreč našli preveliko vsebnost nekaterih škodljivih snovi, zaradi česar so dobili skupno slabo oceno, pa čeprav so se pri ostalih merilih ti štirje sedeži odrezali dobro.

Za povečavo KLIKNITE NA TABELO z rezultati.

Eden od preskušenih sedežev - Chiccov sedež kiros i-size - je dobil skupno slabo oceno zaradi velike pomanjkljivosti pri preskusnem trku - sedež se je namreč odtrgal od isofix osnove, kar bi ob pravem trku pomenilo veliko nevarnost za otrokovo življenje.

Chiccov sedež kiros se je odtrgal iz isofix osnove in je skupaj z otrokom poletel naprej. 



Trije izdelovalci so se po naših predhodnih informacijah o slabih rezultatih že odzvali in kupcem ponudili brezplačno zamenjavo sedeža za novega: pri Chiccu bodo vsem kupcem njihovega sedeža kiro i-size brezplačno zamenjali isofix osnovo, pri Osannu so brezplačno ponudili zamenjavo ramenskih blazinic za nove brez vsebnosti škodljivih snovi, pri Swandooju pa kupcem brezplačno zamenjajo preobleko sedeža.

Ostalih 24 sedežev - tako 22 sedežev z oceno dobro kot dva sedeža z oceno zadovoljivo - s svojimi lastnostmi temeljito presegajo zakonske zahteve in standarde, hkrati pa so dokaz, da izdelovalci sedežev pri snovanju in izdelavi upoštevajo visoke standarde naših testov in s tem pripomorejo k večji varnosti pri prevozu otrok.

Cybexov sedež pallas G i-size ima za trebuh večjih otrok dodatno zaščito, ki ob trku prevzame sile trka in dodatno zaščiti otroka. Dodatno zaščito moramo v sedež pripeti z ločenim varnostnim pasom.

Sedeži za do leto dni stare otroke

Besafeov sedež izi go modular X1 i-size je podoben Besafeovemu sedežu brez oznake X1, ki smo ga preskusili leta 2016, le da ima dodano bočno zaščito, zaradi česar je dobil boljšo oceno. Oba sedeža besafe izi go modular X1 - z in brez isofix osnove - imata v prevlekah iz blaga preveliko vsebnost naftalena, ki je kancerogena snov, zato sta dobila skupno oceno slabo. Konstrukcijsko enaki sedeži stokke izi go, babyzen izi go in mima izi go nimajo naftalena v prevlekah.
Maxi-Cosijev sedež tinca, ki je povsem enak sedežu tinca blagovne znamke Bebe Confort, je povsem nov sedež, ki je v trgovinah nadomestil sedež cabriofix. Sedež lahko uporabljamo z ali brez osnove, slednja pa je primerna le za ta sedež in nanjo ne moremo pritrditi drugih sedežev Maxi-Cosija ali Bebe Conforta. Deli za bočno zaščito so izdelani iz posebne pene in ne iz plastike: sile na glavo lutke pri preskusnem trku so bile razmeroma majhne, je pa udarec pustil sledi na peni.

Sedeži za do leto in pol stare otroke

Pri sedežu peg perego primo viaggio lounge z i-size osnovo lahko spreminjamo naklon naslonjala, kar je koristno v nekaterih avtomobilih, ki zelo pokončno naslonjalo zadnje klopi. A pri preveč ležečem položaju naslonjala otroka ne smemo pripeti z avtomobilskim varnostnim pasom. Sedež ima ročaj, ki ga lahko zložimo in je primeren tudi za uporabo oziroma pripenjanje v sedeže na letalih.

Silver Crossov sedež simplicity plus je podoben sedežu dream, ki smo ga preskusili v preteklosti, a je lažji, integrirani pasovi imajo manjši razpon nastavljivosti, malce drugačna je tudi bočna zaščita. Če otroka pripnemo z avtomobilskim varnostnim pasom, moramo ročaj premakniti v spodnji položaj.

Chiccov sedež kiros z ali brez isofix osnove je narejen iz posebne plastike EPP (Expanded Polypropylene), iz katere so narejene tudi čelade za motoriste. Material je robusten in stabilen. Sedež je opremljen z opozorilnim sistemom, ki preprečuje, da bi v sedežu pozabili otroka. Pri čelnem trku se je sedež odtrgal iz isofix osnove, zaradi česar je skupaj z otrokom poletel naprej. Enako se je zgodilo na ponovljenem preskusnem trku, pa tudi pri bočnem trku se je sedež premaknil iz isofix osnove. Sumimo, da je za to pomanjkljivost kriv zaskočni mehanizem med sedežem in isofix osnovo. Zaradi tega odsvetujemo nakup tega sedeža z isofix osnovo, če pa ste ga že kupili, se obrnite na prodajalca, saj Chicco ponuja brezplačno zamenjavo isofix osnove.

Sedež marble izdelovalcev Maxi-Cosi in Bebe Confort ima unikatno isofix osnovo, ki ni kompatibilna z ostalimi sedeži. Sedež lahko uporabljamo le z isofix osnovo. Lahko mu nastavljamo naklon naslonjala, a le za do 75 cm velike otroke - pri večjih otrocih so obremenitve vratu lahko prevelike. Pri bočnem trku glava otroka ni najbolje zaščitena, saj se pomakne zelo blizu avtomobilskih vrat. Kljub temu je sedež dosegel dober rezultat.

Sedeži za do štiri leta stare otroke

Osannov sedež oreo 360 lahko uporabljamo obrnjenega v nasprotno smer vožnje ali v smer vožnje (za otroke starejše od 15 mesecev). V tem položaju je naslon precej pokončen. Sedež je s 14 kg dokaj težak, lahko ga zavrtimo bočno, ker olajša pripenjanje otroka v sedež. V vzorcu, vzetem z gumijastega dela oblog pasov sedeža, smo ugotovili preveliko vsebnost ftalatov, zaradi česar je sedež dobil skupno slabo oceno. Pri Osannu so se odzvali tako, da so vsem kupcem ponudili brezplačno zamenjavo teh oblog.

Peg Peregov sedež primo viaggio 360 ima zložljive obloge za bočno zaščito, ki pa na bočnem preskusnem trku niso prevzele veliko energije trka. Sedež je dokaj težak in ima nerodne ročaje ter gumbe, lahko pa ga zavrtimo in olajšamo pripenjanje otroka.

Sedež swandoo marie II je v osnovi sedež za namestitev v nasprotno smer vožnje, za uporabo v smeri vožnje pa moramo natančno prilagoditi potek varnostnih pasov. Bočna zaščita je odstranljiva. Sedež ima zložljivo podporno nogo, ki nima čvrstega mehanizma zlaganja, zato lahko sedež pomotoma uporabimo tudi brez podporne noge, kar je lahko nevarno. Pri preskusnih trkih je otrokova glava malce preveč zanihala naprej. V zelenih delih blaga sedeža smo ugotovili preveliko koncentracijo naftalena, zaradi česar je sedež dobil skupno oceno slabo. Pri Swandooju vsem kupcem ponujajo brezplačno zamenjavo teh delov iz blaga.

Otrok je ob trku bolje zaščiten, če sedi obrnjen v nasprotno smer vožnje. A pogosto takšno sedenje za otroke ni najbolj udobno, saj zaradi prostorskih omejitev na zadnji klopi praviloma ni dovolj prostora za otrokove noge.

Sedeža za od leto do šest let stare otroke

Sedeža axkid one in axkid one+ imata enako školjko, a ima sedež one+ poseben vložek za dojenčke, s katerim lahko v njem prevažamo tudi novorojenčke. Je prvi sedež, ki je homologiran po novem standardu R129 in omogoča sedenje v nasprotni smeri vožnje otrokom od rojstva do starosti šest let. Sedež one+ je lahko nameščene le tako, da otrok gleda v nasprotno smer vožnje in je dokaj lahek, školjko pa lahko potisnemo naprej in nazaj, s čemer lahko pridobimo več prostora za otrokove noge.

Sedež axkid one nima vložka za novorojenčke, zato je uporaben za otroke stare od enega leta do 6 let. Na preskusnem trku sta se sedeža odrezala dobro. 


Sedeži za od leto do dvanajst let stare otroke

Cybexov sedež pallas G i-size je isofix sedež z dodatno zaščito za otrokov trebuh, ki jo je treba pritrditi s posebnim varnostnim pasom. Brez te zaščite je sedež primeren za do 100 cm velike otroke, za večje otroke pa je dodatna zaščita koristna, saj lepo razprši sile ob trku. Sedež je velik in širok, stranska blažilnika pa lahko odstranimo, če rabimo več prostora. 

Nekatere serije Recarovega sedeža tian elite so bile konec leta 2020 odpoklicane zaradi napake pri vodilih varnostnega pasu, pri novih sedežih pa so to napako odpravili. Sedež ima zajetno bočno zaščito in nastavljivo dolžino sedalnega dela, bočna zaščita pa vseeno ni optimalna. Sedež ima tudi vgrajena zvočnika za priklop na vir glasbe.

Britax Römerjev sedež advansafix M i-size je zelo podoben lanskemu sedežu advansafix i-size, le da sedež z oznako M nima bočne zaščite in obloge varnostnega pasu. V primerjavi z lani testiranim sedežem smo zabeležili rahlo večje obremenitve pri preskusnem trku, a vseeno je sedež dobil dobro oceno.

Sedeži za od štiri do dvanajst let stare otroke

Cybexov sedež solution S i-fix je zelo podoben sedežu z enakim imenom, ki smo ga preskusili leta 2018. Doživel je nekaj sprememb pri nastavitvi višine naslona za hrbet in bočni zaščiti. Dobro se je odrezal pri čelnem trku, zelo dobro pa pri bočnem trku. Izdelovalec obljublja 9-letno dobo trajanja sedeža.

Sedež joie i-traver je lahek sedež z bočno zaščito, ki pa jo moramo vpeti v sedež. Pri nepazljivem pripenjanju se lahko zgodi, da se pas zatakne v zgornjem vodilu. Dolžino sedalne blazine lahko nastavljamo, kljub temu so otroci ocenili, da sedež ni najbolj udoben. Dobra zaščita pri trku.
Recarov sedež mako elite 2 je podoben Recarovemu sedežu tian, a je brez integralnih varnostnih pasov in je homologiran po standardu R129 (i-size). Za razliko od sedeža tian ni nobenih težav pri bočnem trku, saj otrok sedi globlje v sedežu. Gumba za sprostitev isofix zaklepa sta malce nerodna.

Ključne besede


testOtroški sedežiAMZSTest otroških varnostnih sedeževotroški varnostni sedeži

Vam je članek všeč?

Zaploskajte mu – kliknite in držite gumb. Dlje, ko boste ploskali, bolj vam je članek všeč. Z aplavzom nam sporočate, kateri članek izstopa. Hvala!

274

Blaž Poženel

Blaž Poženel

Odgovorni urednik

Priljubljenost članka

274

Shrani

Delite s prijatelji