Ameriški gumarski specialist General tire, ki ga v Evropi poznamo predvsem po svojem programu terenskih pnevmatik, je razvil povsem novo celoletno terensko pnevmatiko za cestne terence, ki je namenjena tako vožnji po asfaltu kot tudi po zahtevnejših podlagah, kot so gozdne ceste, blatni kolovozi in tudi zasnežene ceste. Po prvih kilometrih, ki smo jih s temi pnevmatiki prevozili za volanom volkswagnovega tiguana, lahko zapišemo, da uspešno združujejo na videz nezdružljivo - dobre lastnosti na cesti in na resnem terenu.
Na test te zanimive celoletne pnevmatike, namenjene sodobnim cestnim terencem, smo se odpravili k našim avstrijskim kolegom. Preskus voznih lastnosti na suhem in mokrem asfaltu ter meritve zavorne poti smo opravili blizu Dunaja v OAMTC centru varne vožnje Teesdorf. Na terenskem poligonu Stotzing smo preskusili oprijem na strmih vzponih in spustih na travi in gruščnatem kolovozu, pa stabilnost in bočni oprijem na mešanici steptane zemlje ter gramoza, pa tudi oprijem v globokih blatnih kolesnicah. Kako resne razmere smo imeli na tem poligonu, lahko vidite na fotografijah, če vas te ne prepričajo, pa obiščite profil Motorevije na družbenem omrežju Instagram, kjer si lahko ogledate video iz našega asfaltnega in terenskega preskusa.

Osupljiva na terenu
Velja izpostaviti, da je pnevmatika grabber cross A/S v kombinaciji s 4motion štirikolesnim pogonom novega VW tiguana zares blestela na terenu. Brez težav smo speljevali sredi travnate strmine, dobesedno rili po blatnih kolesnicah in prav nikjer nismo prišli v položaj, ko bi lahko obtičali brez oprijema. Vidi se, da so pnevmatiko razvili pri specialistih terenske vožnje.
Razvojni cilj: dobra na cesti in izven nje!
Že res, da večina s štirikolesnim pogonom opremljenih cestnih terencev, med katerimi je tudi vse več električnih avtomobilov, večino kilometrov prevozi po asfaltiranih cestah. Res pa je tudi, da je tudi kar nekaj voznikov, ki si cestnega ternce kupijo tudi zaradi svojega aktivnega življenjskega sloga ali pa celo terenskega poklica v intervencijskih službah, gozdarstvu, lovstvu … Zato so pri tej znamki, ki deluje pod okriljem gumarskega velikana Continentala, razvili povsem nov koncept vsestranske pnevamtike, ki je dovolj vsestranska za vse načine uporabe sodobnih cestnih terencev, vključno tistih z električnim pogonom, ki na asfaltu zaradi dosega potrebujejo čim manj kotalnega upora. Ključna naloga pri zelo zahtevnem združevanju lastnosti (za suh, vroč in moker asfalt, za blato, pesek in grušč, pa tudi za sneg in led pozimi) je bilo razviti ustrezni profil in gumeno zmes, ki bo dobra na cesti in izven nje - ne glede na vreme oziroma letni čas.

Širok segment dimenzij
Da so pri General tire prepričani v uspeh in konkurečnost svoje nove cestno-terenske pnevmatike, dokazujejo tudi s širokim naborom dimenzij. Ponujajo kar 44 dimenzij s premerom med 16 in 22 palci, v nekaterih dimenzijah pa so pnevmatike grabber cross A/S homologirane do največje hitrosti 240 km/h. Z obsežnim naborom dimenzij lahko pokrijejo kar 85 odstotkov vseh v Evropi najbolj priljubljenih oziroma najbolj prodajanih križancev in cestnih ternecev. Gre za avtomobile kot so VW tiguan, kia sportage, ford kuga, škoda kodiaq, kia sorento … Pnevmatika ima poleg oznake M+S tudi oznako za zimsko pnevmatiko - snežinko v triglavi gori - in oznako EV ready za uporabo na težjih električnih avtomobilih tega razreda.
Kako so “pokrili” širok nabor zahtev? Nova zmes in poseben profil iz šestkotnikov!

Za suvereno vodljivost na vseh podlagah je General tire zasnoval pnevmatiko grabber cross A/S s kombinacijo togega profila in gumene zmesi, odporne na mehanske poškodbe. Za uporabo na suhih cestah so oblikovalci med posebne šestkotne bloke v profilu vključili nosilne elemente, ki dodatno utrdijo tekalno površino in zagotavljajo varnejši odziv na asfaltu. Ta zasnova omogoča bolj enakomerno porazdelitev pritiska. To pomeni, da se pnevmatika bolje odziva na spremembe smeri, hkrati pa je z njo mogoče prevoziti tudi daljše razdalje pri višjih hitrostih brez zmanjšanja dobe trajanja. Dodatni prednosti sta vozno udobje in nizka raven hrupa.
Šestkotni bloki z ostrimi robovi pnevatiki zagotavljajo boljši oprijem na sipkih podlagah. Robovi kanalov v profilu so posneti, kar še dodatno izboljšuje zmogljivosti pri terenski vožnji. Poleg tega ima grabber cross A/S posebno zmes, zelo odporno proti urezninam in krušenju na najbolj grobih podlagah, kar povečuje vzdržljivost pnevmatike na zahtevnem terenu. Prečne in vzdolžne lamele v blokih profila skrbijo za dober oprijem na mokrih in zasneženih cestah, s širšimi kanali na robovih profila pa so poskrbeli za hitreješe odvajanje vode pri vožnji na mokri cesti in večjo odpornost na splavanje.
Prepričljiva in dovolj tiha na asfaltu
V avstrijskem centru varne vožnje smo opravili meritve na mokri drsni površini z zelo nizko stopnjo oprijema, primerljivo s steptanim snegom. S štirikolesno gnanim VW tiguanom smo pospeševali do hitrosti 30 km/h in nato zavirali v sili. Preskus smo opravili z novimi letnim pnevmatikami srednjega cenovnega razreda in novimi celoletnimi pnevmatikami grabber cross A/S. Razlika je bila že pri hitrosti 30 km/h zelo očitna tako pri pospeševanju kot tudi pri zaviranju. Povprečna zavorna pot je bila pri pnevmatikah grabber cross A/S v povprečju štiri metre krajša. Še bolj pa nas je presenetila njena odpornost na prečno splavanje. V dinamičnem krogu smo večkrat s hitrostjo med 70 in 80 km/h pripeljali v ovinek s stoječo vodo in brez težav oziroma brez občutne izgube oprijema obdržali začrtano smer. Ravno tako nas je na daljši krožni vožnji po podeželskih cestah presenetila zvočna zadušenost na pogled še vedno bolj grobega in robustnega profila. Naša ušesa niso zaznala prav nič večjega hrupa izpod koles testnega tiguana v primerjavi z običajnimi letnimi pnevmatika.

Bo res suverena tudi v mokrem in hladnem zimskem vremenu?
Ker sredi septembra še nismo imeli nizkih zimskih temperatur, ki pomembno vplivajo na fizikalne procese v gumeni zmesi in neposredno na zmogljivosti pnevmatike, smo inženirje iz General tires povprašali, kako se je ta pnevmatika obnesal na zimskih razvojnih testih v primerjavi s Continetalovo cestno celoletno pnevmatiko allseason contact 2, ki je na našem AMZS testu dobila štiri zvezdice in s tem oznako zelo priporočljivo. Predstavnik General tires ni želel komentirati neposredne primerjave obeh pnevmatik, je pa poudaril, da so zelo zadovoljni z izidi zimskih testov, in da bomo presenečeni nad njeno konkurečnostjo. To bomo lahko potrdili, ko bo pnevmatika vrščena na naš test pnevmatik …



