Člani AMZS za volanom povsem nove Oplove astre

Avto-moto

Zvezda je rojena - Letošnja velikonočna sobota je za 25 članov AMZS minila v znamenju napredne avtomobilske tehnike, zahtevnih vozniških izkušenj in zanimivih avtomobilskih pogovorov.


Letošnja velikonočna sobota je za 25 članov AMZS minila v znamenju napredne avtomobilske tehnike, zahtevnih vozniških izkušenj in zanimivih avtomobilskih pogovorov; člani AMZS so se na povabilo AMZS in Opla kot eni prvih slovenskih voznikov spoznali s povsem novo Oplovo astro. Ovinki, stožci, drseč asfalt in naletna tarča v AMZS centru varne vožnje na Vranskem so udeležencem delavnice ponudili veliko vozniških užitkov in spoznanj, pa tudi številne teme za zanimiva vprašanja in odgovore.

Ne zgodi se pogosto, da imajo bralci avtomobilistične revije, kakršna je Motorevija, priložnost sesti za volan povsem novega avtomobila, še preden ta uradno zapelje na slovenske ceste oziroma v prodajne salone. Dogovor med AMZS Motorevijo in podjetjem WAE S, ki pri nas zastopa in prodaja avtomobile znamke Opel, je članom AMZS omogočil, da na asfalt AMZS centra varne vožnje na Vranskem zapeljejo sedem predserijskih novih aster, ki so jih v Oplovi tovarni v Rüsselsheimu sestavili ročno - o tej ekskluzivnosti pričajo nemške registrske tablice, pa tudi dejstvo, da smo iste avtomobile vozili tudi novinarji na krstni vožnji na Portugalskem sredi letošnjega februarja

Bogata zgodovina, tehnološka sedanjost

Uvodni del dogodka je po uvodnem pozdravu minil v zanimivem predavanju Oplovih predstavnikov, ki so z orisom 160-letne zgodovine Opla udeležencem najprej predstavili pomen ene najstarejših in najpomembnejših avtomobilskih znamk, pa tudi zgodovino astre, ki se je začela  s prvim kadettom leta 1962 in nadaljevala s prvo astro leta 1991. 
Povsem nova astra, ki ima oznako L, sicer pa gre že za šesto generacijo astre zapored (in dvanajsto, če štejemo tudi kadette), bi si seveda zaslužila več kot le nekaj spoznavnih minut predavanja, a dogodek je bil zasnovan kot vozniška delavnica, zato so se udeleženci hitro preselili iz učilnice med avtomobile. Vozniška izkušnja šteje več kot tisoč besed, slik ali video posnetkov in udeleženci delavnice so se hitro posedli po avtomobilih ter se prepustili izkušenim AMZS inštruktorjem. Ti so udeležencem predstavili zanimive vozniške izzive: najprej hiter dinamični krog po poligonu, nato spoznavanje z učinkovitostjo asistenčnih sistemov na spolzki površini, na koncu pa še vozniški in tehnični bonbonček - izziv naletne tarče. 

Vozniški izzivi

Na razgibanem dinamičnem vozniškem krogu so udeleženci lahko sami spoznali, kako uravnoteženo je astrino podvozje, koliko odzivnosti ponuja njen volanski mehanizem in kako se na ukaze desne noge odzivajo vse tri pogonske različice - dizelski motor, bencinski motor in priključno-hibridni pogonski sistem. Vtisi, primerjave, vprašanja in odgovori; tovrstni vozniški vtisi nikogar niso pustili hladnega.


Udeležence delavnice je navdušil tudi naslednji vozniški izziv: vožnja in vzpon v ovinek, kjer je asfalt prevlečen s posebno drsno površino, ki omogoča približno toliko oprijema kot zglajen sneg. Brez učinkovitega delovanja sistema prosti zdrsu pogonskih koles in elektronskega nadzora stabilnosti bi bile vozniške linije po začrtani progi bistveno drugačne, pa tudi počasnejše. S temi asistenčnimi sistemi so danes opremljeni vsi novejši avtomobili, a niso vsi enako učinkoviti, kar je udeležencem delavnice nazorno dokazala nova astra. 

Tretji vozniški izziv je bil na pogled najlažji, v resnici pa najzanimivejši: udeležencem delavnice smo predlagali, da se poskušajo zaleteti v avto, ki stoji sredi glavne “ceste” poligona na Vranskem. Na cesto smo namreč postavili napihljivo naletno tarčo v obliki zadnjega dela avtomobila, ki je predstavljala stoječe vozilo na voznem pasu. Vozniki so morali pospešiti do 40 km/h, nato pa se prepustiti elektronski “pameti” nove astre oziroma njenemu sistemu za preprečevanje naleta oziroma sistemu za zaviranje v sili; ta je prav v vseh primerih s svojimi radarskimi tipali prepoznal oviro in samodejno posegel v zavorni sistem ter varno zaustavil astro pred oviro. Le enkrat se je astra zaletela v napihljivo tarčo, pa še to po krivdi voznika, ki je refleksno pohodil zavorni pedal, s čimer je sporočil astrinemu računalniku, da prevzema kontrolo: da se astra ni ustavila pred tarčo, je bila kriva premalo odločna voznikova noga na zavornem pedalu. 

“Vrhunski dogodek!”

Da je nova astra udeležence delavnice presenetila in navdušila, ni treba posebej poudarjati. Mitja Medved nam je povedal: “Zelo pozitivna izkušnja - tako glede asistenčnih sistemov pri novi astri kot glede pogonskih sklopov. Fantastično. Izvedel in preskusil sem veliko novih stvari in tehnologij, zato se bom zagotovo prijavil še na kakšen takšen dogodek.”
Navdušen je bil tudi Franc Koprivnik: “Spoznal sem veliko novega, navdušil me je predvsem astrin hibridni pogon, ki ga doslej še nisem imel priložnosti preskusiti. Astra kot avto pa je izredno simpatična!”
Samo Cerovšek je dodal: “Dogodek je bil vrhunski! Že izkušnja za volanom nove astre je bila izjemna, saj sem se spoznal z najnovejšo avtomobilsko tehnologijo. Navdušen sem nad učinkovitostjo asistenčnih sistemov, zelo mi je všeč tudi poligon AMZS centra varne vožnje. Najbolj pa me je navdušil astrin hibridni pogon.”
Jože Pogačar je pripomnil, da je na dogodku izvedel, spoznal in preskusil veliko novega: “Najbolj pa sem navdušen nad astrinimi pametnimi žarometi, a tudi astrino podvozje me je navdušilo, saj je avto zelo stabilen in lahkoten v vožnji. Menim, da je astra izjemen avto v svojem razredu.”

Foto: Kaj vse je članom AMZS izza volana povedala nova Oplova astra

Na koncu smo o vtisih o dogodku povprašali tudi Boruta Gazvodo, direktorja podjetja WAE S, ki je ves dan potrpežljivo odgovarjal na številna vprašanja, udeležencem pa odstrl tudi marsikatero skrivnost zahtevnega avtomobilskega posla. Borut Gazvoda je poudaril: “Na slovenskih cestah se vozi skoraj 28.000 aster različnih generacij, zato lahko z gotovostjo zatrdim, da je astra eden od najpomembnejših avtomobilov za nas. Opel je tretja najpogostejša znamka na naših cestah, astra pa je šesti najpogostejši avto pri nas. Zato je takšna predstavitev nove astre slovenskim voznikom odlična priložnost, da astra - in Opel - postane še pomembnejša. Za nas nova astra pomeni velik korak naprej tako pri oblikovanju kot pri tehnologiji in pogonski ponudbi. Astra je kupcem na voljo   z bencinskim ali dizelskim motorjem in kot priključni hibrid, kmalu pa tudi kot povsem električen avto. Nova astra je prostornejša kot prej in tudi precej bolj digitalna. Udeleženci današnje delavnice so jasno povedali: nova astra je res lep avto, hkrati pa ima odlične vozne lastnosti. Na to smo zelo ponosni, saj je astra ohranila nemške avtomobilske vrednote, je “autobahnproof” avto, kar pomeni, da je smerno stabilna in varna tudi na hitrih nemških avtocestah. To cenijo tudi slovenski kupci in vesel sem, da so to spoznali tudi udeleženci današnje delavnice.” 

Borut Gazvoda, direktor podjetja WAE S: "Opel je tretja najpogostejša znamka na naših cestah, astra pa je šesti najpogostejši avto pri nas. Zato je takšna predstavitev nove astre slovenskim voznikom odlična priložnost, da astra - in Opel - postane še pomembnejša. Za nas nova astra pomeni velik korak naprej tako pri oblikovanju kot pri tehnologiji in pogonski ponudbi."

Ključne besede


AMZSOpelčlanstvo AMZSopel astradelavnica za člane AMZS

Vam je članek všeč?

Zaploskajte mu – kliknite in držite gumb. Dlje, ko boste ploskali, bolj vam je članek všeč. Z aplavzom nam sporočate, kateri članek izstopa. Hvala!

40

Blaž Poženel

Blaž Poženel

Odgovorni urednik

Priljubljenost članka

40

Shrani

Delite s prijatelji