Pravi prijatelj: Prvi glas pomoči na cesti - To je naše poslanstvo!

Pogovor

Vojko Hlupić, vodja AMZS klicnega centra in prvi glas pomoči na cesti


Vojko Hlupić že skoraj tri desetletja s slušalkami na ušesih skrbi za pomoč članom AMZS in vsem ostalim voznikom, ki pokličejo na pomoč s ceste. Pravi, da je njegova služba poslanstvo in izpostavlja univerzalnost, ki jo mora operater pomoči na cesti od klica do klica zagotavljati v vsakem trenutku. Dodatno zadovoljstvo ob delu mu predstavljajo zanimivi primeri in teh ni malo. 

Vojko je po službeni dolžnosti tudi pred mikrofonom Motorevije ostal dosegljiv in je v času pogovora z nami prek telefona usmerjal pomoč na cesti. Je eden tistih, ki službo jemlje kot način življenja, zato je jasno, zakaj vse skupaj vidi kot poslanstvo. 

Od kje vse ljudje pokličejo v AMZS? 

Geografsko gledano včasih tudi iz drugih kontinentov, Afrike recimo. Tovrstni primeri so sicer redki, ampak se zgodijo. Lani in letos smo pomagali članu, ki je imel težave v Maroku. Za Maroko imamo dogovor s španskim avtomobilskim klubom RACE, da nam pomaga ob težavah naših članov v Afriki. Kolesje pomoči smo pred leti pognali tudi pri klicu našega člana z vzhoda Turčije, globoko na azijski strani. Načeloma tako oddaljene lokacije niso krite iz članstva, ampak če nas pokliče član AMZS, se potrudimo pomagati in če lahko pomagamo, tudi pomagamo. Vedno pa tako daleč žal ne moremo posredovati. Nemalokrat se zgodi, da nas z eksotičnih lokacij stranke pokličejo in povedo, da so jim na pomoč že priskočili domačini. Tako se je rešil omenjeni primer iz Turčije, ko je član obstal na nevarnem brezpotju, mimo pa se je po naključju pripeljal domačin s traktorjem, ki je nato avto potegnil na cesto. Sicer bi moral počakati na prihod turškega avtomobilskega kluba. V Evropi pokrivamo vse od Norveške do Grčije. Zgodi se marsikaj. Enkrat smo se denimo odpeljali z našim tovornjakom v Barcelono po motor našega člana. No, naš mehanik je ugotovil, da bi Španci lahko v nekaj minutah popravili motor, pa ga žal niso.


Člani AMZS na pomoč pokličejo tudi iz Afriških cest.

Ali po vseh teh desetletjih dela pri pomoči na cesti še uživate v službi? Kaj vam je dal AMZS pri osebnem razvoju?

Malce v šali, malce zares: predvsem marsikatero neprespano noč, sploh ker sem kot vodja za kolege in kolegice dosegljiv 24 ur na dan. V resnici mi je ta služba dala veliko zadovoljstvo. Neprecenljivo je, ko pomagaš človeku v stiski in greš potem zadovoljen domov. Večina ekipe v AMZS klicnem centru je takšna in razmišlja tako. Seveda ni vsak dan v službi tak, ampak v 90 odstotkih gremo iz službe, vključno z menoj, zadovoljni, da smo znova naredili nekaj dobrega. Sploh je lepo, ko potem dobimo številne zahvale tistih, ki smo jim rešili dopust, avto, službeno pot …

Eden od članov legendarne skupine Bele vrane se je denimo večkrat oglasil pri nas in je  operaterju, ki mu je pomagal, v zahvalo prinesel ogromno čokolado. Vemo, zakaj smo v klicnem centru in vemo, kako pomembna je naša naloga. Pridejo tudi težki dnevi, a kakovostno delo te kljub temu vedno pripelje do napredovanja, te izoblikuje in tudi zaščiti s trdo kožo. 

Pa je AMZS še vedno v vrhunski kondiciji pri svojem osnovnem poslanstvu pomoči na cesti? 

Nikoli ni kondicija tako dobra, da se je ne bi dalo izboljšati. Trenutno morda nekaj težav predstavljajo najnovejši elektronsko zelo kompleksni avtomobili, ki za popravilo napak na cesti zahtevajo najsodobnejšo in seveda drago diagnostično opremo. To si ta hip lahko privoščijo le največji evropski avtomobilski klubi. Težavo imamo tudi z električni avtomobili, ker pri večini naši mehaniki sploh ne smejo nič narediti zaradi predpisanih protokolov izdelovalcev. V tem segmentu zato pri pomoči na cesti narašča posredovanje z vleko. Nas pa pri sodobnih avtomobilih vozniki pokličejo na pomoč tudi zaradi tega, ker morda ne razumejo sistemskega sporočila, grafike oziroma opozorila v tujem jeziku in je avto v resnici še vedno varno vozen. Teh opozoril raznih sistemov pa je relativno veliko. Potem jih usmerjamo mi. 

Vojko Hlupić ​​​​​​nadzornik klicnega centra AMZS in prvi glas pomoči na cesti: "Moramo pa se zavedati, da je zlasti v poletni sezoni klicev ogromno. Zato je včasih potrebno malce potrpežljivost tako pri klicu kot na cesti. Sploh v tujini, da sprožimo pomoč, saj smo tam odvisni tudi od odzivnosti tujega avtomobilskega kluba."

Torej je pobuda AMZS o slovenščini v avtomobilskih vmesnikih še kako smotrna … 

Absolutno in dobrodošla tudi za nas, ker je potem stranki na drugi strani lažje razložiti vzrok in dati nadaljnja navodila. Sploh, ker se moramo iz AMZS operaterja nemalokrat v nekaj minutah preleviti v operaterja različnih znamk, ki strankam preko našega klicnega centra nudijo tovarniško asistenco. To je vedno izziv. 

Še kakšen nasvet iz izkušenj v neposredni komunikacij s ceste?

Da, zlasti v tujini vedno imejte pri roki dokument s katerim dokazujete AMZS članstvo. Pa seveda ne pozabite, da se pred daljšo potjo ustrezno pripravite. Avto naj gre na preventivni pregled AMZS, pa seboj vzemite dovolj vode, nekaj hrane, kakšno odejo … Moramo pa se zavedati, da je zlasti v poletni sezoni klicev ogromno. Zato je včasih potrebno malce potrpežljivost tako pri klicu kot na cesti. Sploh v tujini, da sprožimo pomoč, saj smo tam odvisni tudi od odzivnosti tujega avtomobilskega kluba. Na večino klicev odgovorimo takoj, kljub dejstvi, da AMZS klicni center pokriva tudi tovarniške asistence večine avtomobilskih znamk, ki so na voljo pri nas. 

"Pri pomoči na cesti imamo težavo z električnimi avtomobili, ker pri večini naši mehaniki sploh ne smejo nič narediti zaradi predpisanih protokolov izdelovalcev."

Vsak zaposleni v AMZS je tako ali drugače povezan z mobilnostjo. Kaj Vojka navdušuje? Avtomobili, motorji, kolesa, ovinki, lepe ceste, zgodbe voznikov …?

Zelo zanimivo je dejstvo, da vozniškega dovoljena za avto nisem imel do svojega petdesetega leta. Privoščil sem si ga za svoj rojstni dan. Na tem mestu tudi hvala bivši direktorici AMZS. Naredil sem ga še pravi čas, da sem pri osebni mobilnosti tudi malce razbremenil ženo in jaz začel otroka voziti na nogomet. Tako sem se, kar naenkrat iz kolesarja prelevil v avtomobilista. Ugotovil sem, da rad vozim in tudi na družinskih izletih sedaj v 90 odstotkih vozim jaz, prej pa je vsa leta to nalogo v 100 odstotkih opravljala žena. Tako, da ji sedaj malo vračam te brezskrbne kilometre, da uživa kot sopotnica. Še vedno pa sem navdušen kolesar. Sanjskega avtomobila nimam. Mogoče bo naslednji električni ali pa bom morda celo avto souporabljal. 

Ste kot voznik kdaj poklical na pomoč v AMZS klicni center?

 Da. Imel sem nezgodo.Pri vzvratni vožnji sem doma z odprtimi prtljažnimi vrati na domačem dvorišču zadel nadstrešek. Naš AMZS mehanik je rekel, da so vrata preveč poškodovana in mi ni pustil na cesto z neko zasilno rešitvijo. Avto je naložil na vleko in odpeljal na ličarsko popravilo

 

AMZS Premium - za brezskrbne poti, tudi v tujini

V enem paketu imate pomoč na cesti ter zdravstveno in turistično zavarovanje v tujini. Če sklenete družinsko članstvo, je zavarovana vsa družina. AMZS članstvo je vezano na voznika, ne na prevozno sredstvo, zato lahko prednosti koristite za različna prevozna sredstva, ki jih uporabljate, četudi niso vaša last.

Sklenite ali nadgradite svoje članstvo

Ključne besede


pomoč na cestiAMZS članstvopomoč na cesti v tujiničlan AMZSPravi prijateljAMZS klicni centerVojko Hlupić

Vam je članek všeč?

Zaploskajte mu – kliknite in držite gumb. Dlje, ko boste ploskali, bolj vam je članek všeč. Z aplavzom nam sporočate, kateri članek izstopa. Hvala!

19

Jure Gregorčič

Jure Gregorčič

Novinar - urednik Motorevije

Priljubljenost članka

19

Shrani

Delite s prijatelji