Pravi prijatelj: Ugled AMZS je tek na dolge proge

Pogovor

Janko Verlak, vodja AMZS centra Maribor


AMZS center Maribor je za ljubljanskim drugi največji AMZS center v Sloveniji; postavljen ob Zagrebško cesto v Mariboru je obdan z avtomobilskimi prodajnimi saloni, avtomobilskimi servisi, poslovnimi enotami zavarovalnic in številnimi drugimi poslovnimi objekti, ki strežejo voznikom in uporabnikom vozil v štajerski prestolnici. Za krmilom AMZS centra Maribor je Janko Verlak, ki pravi, da se da s kakovostnim delom, obsežnimi storitvami, pravim odnosom do uporabnikov in dobro ekipo sodelavcev tudi v izrazito tekmovalnem poslovnem okolju ustvariti ugled - in poskrbeti za posel. 

46-letni Janko Verlak je sodelavec AMZS že pet let, med prave prijatelje pa je prišel kot strokovnjak za avtomobilsko elektriko z izkušnjami s področja tehničnih pregledov in homologacij. Na tem področju je tudi začel z delom v AMZS centru Maribor, po reorganizaciji poslovanja pa je postal vodja AMZS centra v Mariboru. 

Kako si AMZS center Maribor reže svoj kos poslovne pogače v drugem največjem slovenskem mestu?

Maribor je prestolnica regije z veliko vozniki in uporabniki vozil, zato moramo poskrbeti, da našim strankam ponudimo celovite storitve. Zato ponujamo vse storitve in postopke, ki jih sicer opravlja AMZS - od servisnih storitev in tehničnih pregledov do homologacij in overjanja tahografov. S tem smo tudi prehiteli naše tekmece, saj smo edini, ki ponujajo tako celovit nabor storitev. Zadnje čase na primer k nam prihajajo poslovni uporabniki, ki imajo sicer pogodbe z našimi tekmeci, a le pri nas lahko opravijo nekatere storitve tudi po tretji uri popoldan ali ob sobotah. 

Kakšen ugled ima AMZS sicer v štajerski prestolnici? Kako ga sprejemajo mariborski vozniki? 

AMZS v Mariboru velja za strokovno in natančno organizacijo, s katero se ne da delati “po domače”. Z natančnostjo pri tehničnih pregledih smo se znebili tistih, ki skušajo “goljufati”, kar se v našem okolju ve in tudi ceni.

Sicer pa veljamo za strokovne, prijazne do naših strank in tudi človeške, seveda do neke mere. Določenih meja ne prestopamo. Vsak, ki dela, lahko naredi tudi napako, a k sreči imamo vzpostavljene mehanizme nadzora, ki takšne napake lahko ujamejo in jih preprečijo. Tako nam je na primer naš sistem video nadzora že pomagal, da smo rešili kakšen zaplet ali dva. Z eno od naših strank smo imeli težavo, ker je trdila, da smo mi naredili napako, nato pa je skupni ogled video posnetka pokazal pravo sliko, čemur je sledilo opravičilo stranke. Prav natančnost in strogost sta tudi naša konkurenčna prednost, saj ju naše stranke cenijo in zato se tudi vračajo k nam. Nenazadnje je naša strogost pri tehničnih pregledih njim v prid. Takšna strategija poslovanja je tek na dolge proge, tako se ustvarja zaupanje. 

46-letni Janko Verlak je sodelavec AMZS že pet let, med prave prijatelje pa je prišel kot strokovnjak za avtomobilsko elektriko z izkušnjami s področja tehničnih pregledov in homologacij.

V AMZS centru Maribor dela 25 sodelavcev. Vemo, da je danes težko najti in zaposliti dobre nove sodelavce. Kako se pri vas spopadate s to težavo? 

Res je, na trgu vlada pomanjkanje usposobljenih ljudi, še zlasti delavcev, ki bi že poznali to precej specifično delo. Prihodnje leto bo AMZS center Maribor praznoval 30 let delovanja in kar nekaj naših sodelavcev tu dela že od začetka, kar pomeni, da bodo šli kmalu v pokoj. Ker vemo, kdaj nas bodo zapustili, sem predlagal vodstvu AMZS, da začnemo iskati in zaposlovati njihove naslednike že leto prej, da jih tudi ustrezno uvedemo v delo. Uvedli smo torej nekakšen sistem mentorstva, ki se je izkazal za pravo potezo, saj na ta način lahko zagotovimo nemoteno kakovostno opravljanje storitev, hkrati pa imamo ves čas izobražene in dovolj izkušene sodelavce za tako visoko raven opravljanja storitev, kot jih uporabniki zahtevajo od AMZS. Vodja biroja pri nas, na primer, odhaja v pokoj, že nekaj časa pa ji pomaga nekdo, ki bo zato lahko brez prekinitev prevzel delo na tem mestu. Enako je tudi z drugimi delovnimi mesti.

Je služba v AMZS po vašem mnenju cenjena? 

Zagotovo. Blagovna znamka AMZS ima veljavo v družbi in to nam zagotovo pomaga pri iskanju novih sodelavcev. Res je plača pri zaposlovanju glavni motiv, vsaj na začetku, ko se vzpostavi prvi stik z morebitnim novim sodelavcem. A pozneje štejejo tudi druge ugodnosti in predvsem odnos med zaposlenimi. Tako smo na primer enemu od naših fantov omogočili, da ob delu nadaljuje s šolanjem, kar nam bo pozneje zagotovo koristilo. Se pa za nekatera delovna mesta pri nas zahtevajo tudi opravljeni izpiti, na primer za izvajalce tehničnih pregledov in registracije vozil, kar dodatno zoža nabor kandidatov oziroma oteži iskanje kadrov. Ker te kadre iščejo tudi naši tekmeci, je še toliko težje. 

Bi ocenili, da so vaši zaposleni zadovoljni s svojim delom v AMZS centru Maribor?

Se moram kar pohvaliti, da smo dobra ekipa in da se razumemo med seboj. Morebitne težave rešujemo sproti. Moje načelo je, da ko pride do kakšnih konfliktov, sedemo za mizo v moji pisarni in jih rešimo z dialogom. Strogo se držim tega načela, saj mislim, da je najslabše, če neko težavo nerešeno zapreš v predal pisalne mize.

Počasi, a vztrajno prihaja nova, električna doba mobilnosti. Kako bo ta spremenila vaše delo? 

Vsekakor bo zanimivo, a se ne bojim prihodnosti, saj se tudi pri AMZS redno izobražujemo na tem področju. Kar se tiče storitev tehničnih pregledov, pa nam bo morda še lažje. Razen mehanskih pregledov podvozja in zavor električnega avta bo vse ostalo verjetno potekalo hitreje in precej bolj računalniško. Še zdaj aplikacije za kontrolo nekaterih parametrov delujejo učinkovito, v prihodnje pa bo verjetno treba nadzorno napravo le priklopiti na avtomobilski OBD priključek in kontrolorji bodo na zaslonu dobili prikazano celotno diagnostiko vozila. 

Ključne besede


Pravi prijatelj

Blaž Poženel

Blaž Poženel

Odgovorni urednik

Oglasna sporočila