Kratek test: Citroen berlingo shine M 1.5L BlueHDi 130 S&S EAT8

Test

Odličnost osmice - z novim samodejnim 8-stopenjskim menjalnikom odlično skriva svoje dostavniško poreklo.


Citroen berlingo tudi v novi generaciji zaradi svoje prilagodljivosti, prostornosti, dobrega razmerja med lastnostmi in ceno ostaja najbolj priljubljen družinski citroen. Z novim samodejnim 8-stopenjskim menjalnikom odlično skriva svoje dostavniško poreklo, poudarja pa uporabnost in udobje družinskega avtomobila.

oblika in prostornost 5/5 zvezdic
zmogljivost in poraba 3/5 zvezdic
vozne lastnosti in udobje 4/5 zvezdic
varnost in oprema 4/5 zvezdic
vrednost glede na ceno 4/5 zvezdic
Zares prostoren prtljažnik je odlično dostopen in ima nizek nakladalni rob. Dodatni bonus je prilagodljiva nosilna polica, dostopna bližnjica preko dvižnega zadnjega stekla in predal pod stropom prtljažnika, v katerem je dovolj prostora za škatlo s pripomočki za prvo pomoč, odsevni jopič, varnostni trikotnik …

Menjalnik vseskozi deluje zelo uglajeno

Že na prvem testu smo ugotovili, da je berlingo tehnološko precej bolj nov, kot je videti od daleč. Z izvirno podobo in voznimi lastnostmi - pelje se tišje, natančneje in bolj smerno stabilno - se je povsem približal priljubljenim križancem, ki pa jih vse po vrsti pusti za seboj z uporabnostjo. Pogonski tandem najmočnejšega dizelskega motorja s 300 Nm navora in 8-stopenjskega samodejnega menjalnika deluje odlično. Berlingo je dovolj odziven in še nekoliko bolj varčen, saj v primerjavi s 6-stopenjskim ročnim menjalnikom in enakim motorjem na 100 kilometrov v povprečju porabi 3 decilitre manj goriva (testna poraba: 6,2 l/100 km).

Prestavna razmerja samodejnega menjalnika so izračunana tako, da motor ne izgublja prožnosti, saj vrtljaje ohranja v optimalnem območju glede na krivuljo navora. Na cesti se to pozna predvsem v odzivnosti. Berlingo tudi ob zasedenosti vseh petih ločenih sedežev in skoraj vseh razpoložljivih litrov v velikem prtljažniku, ne daje občutka, da mu zmanjkuje sape. Vožnja je zelo udobna in tudi v gostem prometu povsem brez stresa, saj menjalnik vseskozi deluje zelo uglajeno.

Kdor se veliko vozi po cestah vseh vrst, mu vsekakor priporočamo 1950 evrov doplačila za samodejni menjalnik. Ob tem menjalniku je za dodatnih 400 evrov na voljo dobro delujoč aktivni tempomat, ki zna pri nadzoru varnostne razdalje samodejno zavirati do popolne zaustavitve. Avto je odlično pregleden, ima veliko uporabnih predalov, celo pod stropom, le prednja sedeža bi lahko nudila več opore.

V primerjavi z obema bratrancema - Peugeotovim rifterjem in Oplovim combom - je berlingo po videzu najbolj unikaten. Škoda, ker glavna žarometa ne svetita v LED tehnologiji. V 400 evrov vrednem paketu za večjo varnost je tudi sistem samodejnega preklopa med zasenčenim in dolgim svetlobnim snopom, ki deluje dobro. Ne moremo pa pohvaliti sistema eTSR za prepoznavanja prometnih znakov. Ta deluje zelo nenatančno in velikokrat ne posreduje prave informacije o hitrostnih omejitvah.

Pod črto ...

Za dobrih 24 tisočakov berlingo ponuja varen, udoben in prostorsko nadpovprečen paket družinske mobilnosti, ki mu ne gre očitati kakšne večje pomanjkljivosti. Je avto z zelo širokim spektrom uporabnosti. 

Všeč nam je +

velik prtljažnik, prilagodljiva in prostorna kabina, samodejni menjalnik, preglednost, prožen motor

Ni nam všeč -

delovanje kamer za nadzor okolice, odzivnost stikala za zagon motorja, nenatančno branje prometnih znakov

Na sredinskem grebenu sta vrtljivo stikalo za krmiljenje samodejnega menjalnika in velik zaprt predal. Ob množici predalov smo pogrešali priročno odlagalno mesto za mobilni telefon, da se ta ne bi vozil sem in tja po polici. Pri najvišji dovoljeni hitrosti na avtocesti, vrtljaji v osmi prestavi ne presežejo 2100 vrtljajev. Pri vleki prikolice ima berlingo s samodejnim menjalnikom skromnejšo zmogljivost, saj lahko za seboj vleče “le” dobro tono težko prikolico (1150 kg z naletno zavoro).

Tehnični podatki 

Motor in prenos moči: dizelski, štirivaljni, prostornina: 1499 cm3, največja moč: 96  kW (130 KM) pri 3750 vrt./min, največji navor: 300  Nm pri 1750 vrt./min. Pogon na prednji kolesi, 8-stopenjski samodejni menjalnik.
Mere in masa: 440,3 cm, širina: 184,8 cm, višina: 188  cm, medosna razdalja: 278,5 cm, masa praznega vozila: 1667 kg, dovoljena skupna masa: 2105 kg, prtljažnik: 775 – 2126  l, posoda za gorivo: 53  l.
Zmogljivosti in poraba: največja hitrost: 184  km/h, pospešek od 0 do 100 km/h: 12,4 s, normna poraba goriva zunaj mesta/mesto/kombinirano: 4,4  l/100 km, izpust CO2: 116  g/km, poraba na testu: 6,2 l/100 km.
Cena: C Automobili Import: 24.690 EUR
Zadaj so trije ločeni sedeži, ki jih ni več mogoče odstraniti iz avtomobila. Zaradi drsnih vrat so odlično dostopni, kar bodo cenili starši, pa tudi dedki oziroma babice, če sodelujejo pri družinski logistiki, pri kateri je otroke treba pripenjati v otroške varnostne sedeže. Vsi trije sedeži druge vrste so opremljeni s sidrišči isofix, ki so skrita za malce nepriročnimi zadrgami.

 

 

 

Ključne besede


testTest avtaSamodejni menjalnikiCitroenCitroen berlingo

Vam je članek všeč?

Zaploskajte mu – kliknite in držite gumb. Dlje, ko boste ploskali, bolj vam je članek všeč. Z aplavzom nam sporočate, kateri članek izstopa. Hvala!

27

Jure Gregorčič

Jure Gregorčič

Novinar - urednik Motorevije

Priljubljenost članka

27

Shrani

Delite s prijatelji