Test: Volkswagen golf 1,5 eTSI style

Test

Dotik - Še vedno je prvak razreda, a golf na dotik ni več golf za vsakogar


VW golf se je vedno znal dotakniti kupcev, a nikoli doslej od voznika ni zahteval toliko pozornosti oziroma dotikov. Je najboljši golf vseh časov še vedno avto za vse generacije?

oblika in prostornost 4/5 zvezdic
zmogljivost in poraba 5/5 zvezdic
vozne lastnosti in udobje 4/5 zvezdic
varnost in oprema 4/5 zvezdic
vrednost glede na ceno 4/5 zvezdic

Zasloni namesto stikal

Novi golf je v marsičem veliko manj konzervativen, kot je bil, vključno z barvo in izpiljeno obliko, še vedno pa je oblikovan tako, da bo uspešno kljuboval času.

Sodobna minimalistična eleganca od zunaj se nadaljuje tudi v notranjosti. Kot se za kralja razreda spodobi, med tekmeci izstopa s povsem digitalno zasnovano in oblikovno dovršeno armaturno ploščo. A ta bo nedvomno tudi ključna ločnica, zaradi katere golf verjetno ne bo več ljubljenec vseh generacij, ampak predvsem tistih, ki jim je bližji digitalni svet. Vsi, ki so rasli z razvojem pametnih telefonov, aplikacij in želijo biti “on-line” kjerkoli in kadarkoli, bodo navdušeni. A v množici dotikov in ikon dobro odzivnega zaslona se bo marsikdo, ki je odraščal z golfom, tudi izgubil in postal nejevoljen, ker v avtu na primer ni več stikal. Sploh tam ne, kjer bi jih pričakovali. Ne trdimo, da bo golf s svojo odlično povezljivostjo in storitvami na daljavo oziroma “na klik” sedaj uporaben in zanimiv le mladim, trdimo pa, da to ni več golf, v katerega bi lahko sedel vsakdo in se brez vsakršnih navodil tudi odpeljal. Zatakne se lahko že pri osnovni nastavitvi temperature in glasnosti radia.

A po drugi strani novi golf ponuja ergonomsko brezhiben vozniški položaj, ki ima v opremi style odlična električno nastavljiva in z masažno funkcijo oplemenitena prednja sedeža. Ostaja avto, ki ne utruja voznika in sopotnikov. Počutje za volanom je prvovrstno, saj imaš občutek, da sediš v dražjem in večjem avtomobilu.

Golf se skozi ovinke pelje kot po tirih: predvidljivo, natančno in brez vsakršne nervoze. Na avtocesti pri višjih hitrostih prepriča z zanesljivo smerno stabilnostjo in odlično zvočno zatesnjenostjo.

Na cesti znova postavlja razredna merila

Na cesti golf pričakovano (in znova) postavlja razredna merila. Vozniška izkušnja je nadpovprečna: podvozje in blaženje omogočata visok stopnjo udobja in dinamike. Zdi se, kot da so inženirji uglasili vsak vijak posebej, da so dosegli harmonijo gibanja. Lahkotnost upravljanja golf okrepi še z zelo zanesljivo delujočimi varnostnimi pripomočki: zanesljivo ohranja smer, varnostno razdaljo in ob nastavljeni poti v navigacijski napravi (tudi ob delu na cesti) upošteva tudi hitrostne omejitve. Pri doplačilih vsekakor priporočamo 752 evrov za matrične LED žarometa, ki temeljito razsvetljujeta cesto pred avtom. Več kot bo novih golfov na cesti, bolj bo do izraza prišel tudi serijsko vgrajen varnostni jezik car2x, v katerem bodo golfi eden drugega in tudi druge avte s to tehnologijo obveščali o nevarnostih na poti. AMZS test je dokazal, da je golf tudi s tem učinkovitim varnostnim opozorilom korak pred tekmeci.

Oznaka eTSI pomeni, da 1,5-litrskemu bencinskemu štirivaljniku pri upravljanju z energijo pomaga blagi hibridni sistem: 48-voltna električna napeljava z dodatnim litij-ionskim akumulatorjem in jermenskim zagonskim alternatorjem. Ta je zasnovan tako, da poleg vloge zaganjalnika deluje tudi kot generator energije ob zaviranju. Golf ob umirjeni vožnji izklopi delovanje dveh valjev in ob odmiku noge s stopalke za plin “jadra” z ugasnjenim motorjem. Odzivnost pogona je zelo dobra, še bolj pa navduši uglajenost in učinkovitost motorja. Čeprav elektrika nikoli ne poganja koles, smo s 45 litri goriva brez težav prevozili 800-kilometrsko razdaljo. Prepričanje v TDI ob tem motorju tehta resen razmislek.

Sodobna povsem digitalno zasnovana armaturna plošča je dobesedno preplavljena z množico podatkov, ki vozniku preprosto jemljejo preveč pozornosti, sploh, če se ne posveti in nastavi svojega voznega profila, v katerem si prilagodi menije povezane z vožnjo. Pa tudi upravljanje z gestami zahteva vajo znakovnega jezika oziroma znanje tujega jezika, če z golfom izza volana komunicirate preko glasovnega vmesnika. Pri prostoru in počutju v kabini se pozna, da je za golfom 45 let tehnološke evolucije. Prav zato bi bilo bolje, da bi evolucijski pristop ohranili tudi pri “pometanju” stikal v obsežne in v slovenščino prevedene menije obeh velikih (10,25 in 10 palcev) zaslonov. Vsakdo ne bo takoj našel v rob osrednjega zaslona skrite in povrhu neosvetljene bližnjice - “touch” drsnike za nastavitev triobmočne klimatske naprave in glasnosti radia.

Pod črto

Dobro opremljen golf za dobrih 26 tisočakov očara z voznimi lastnostmi, prepriča z varnostjo in navduši z varčnostjo. Kljub prostorski povprečnosti je še vedno prvak razreda, a golf na dotik ni več golf za vsakogar.

Všeč nam je +

prožen in varčen motor, odlične vozne lastnosti, aktivni potovalni pomočnik, matrična LED žarometa, masažna prednja sedeža

Ni nam všeč -

neuglajen menjalnik, drsniki namesto stikal klimatske naprave

Prostorsko golf nikakor ne izstopa in ima precej tekmecev, ki v petvratni izvedbi ponujajo več prostora v prtljažniku. Prtljažnik ima dve ravni nastavitve dna, še vedno ima zasilno rezervno pnevmatiko. Zadnja klop ne ponuja enakega udobja kot pri škodi octavii, a kljub temu se tudi zadaj sedi povsem spodobno.

Tehnični podatki 

Motor in prenos moči: bencinski, štirivaljni, turbo, prostornina: 1498  cm3, največja moč: 110  kW (150  KM) pri 5000 vrt./min, največji navor: 250  Nm pri 1500 vrt./min, blagi hibridni sistem: sinhroni elektromotor - generator, moč: 9,4 kW, litij-ionski akumulator napetosti 48 V. Pogon na prednji kolesi, 7-stopenjski avtomatiziran DSG menjalnik.
Mere in masa:  428,4  cm, širina: 178,9 cm, višina: 144,1  cm, medosna razdalja: 283,6  cm, masa praznega vozila: 1380 kg, dovoljena skupna masa: 1880  kg, prtljažnik: 381 – 1237 l, posoda za gorivo: 45 l.
Zmogljivosti in poraba: največja hitrost: 224  km/h, pospešek od 0 do 100  km/h: 8,5 s, normna poraba goriva kombinirano: 6 l/100 km, izpust CO2: 118 g/km, poraba na testu: 5,6 l/100 km.
Cena: Porsche Slovenija 26.584 EUR

 

Menimo, da bo nova podoba še vedno všeč tradicionalnim kupcem, a hkrati prepričala tudi kakšnega novega, ki je golfu prej očital dolgočasno sterilno uniformiranost. V limonino kovinski odtenek odete in zelo elegantno začrtane še bolj aerodinamične linije z izjemno skladnimi razmerji površin krešejo mnenja, kar je dokaz, da je novi golf v resnici precej bolj drzen kot konzervativen.

Odlični žarometi za dodatnih 752 evrov

Matrični LED žarometi so eden od najpomembnejših oblikovnih in varnostnih elementov novega golfa. Tako kot temo parata touareg in passat jo po novem zna tudi golf. Ni prvi, ki je v razred družinskih kombi limuzin pripeljal to tehnologijo, je pa za dostopno ceno ponudil najboljši izdelek. Pametni matrični žaromet sestavljata bi LED sklop (LED čip z osmimi diodami) s svetilnostjo 750 lumov (lm) in matrični modul z 22 diodami v dveh vrstah. Žarometa omogočata osem različnih programov osvetljevanja ceste prilagojenih glede na vremenske razmere in gostoto prometa. Svetlobni snop se samodejno prilagaja glede na GPS podatke z navigacije, ki spreminjajo širino snopa – v mestu, na regionalni cesti ter na avtocesti - in na osnovi podatkov, ki jih sporoča kamera, ki zaznava vozila in pešce. Ti žarometi nočno vožnjo naredijo veliko bolj varno, manj utrujajočo in so vsekakor vredni svojega denarja.

Voznikov in sovoznikov sedež (ergoactive ortopedska zasnova) imata optimalno odmerjeni sedali in naslonjali, ki zelo dobro podpreta in objameta telo. V golfu se še vedno brez težav potuje na velike razdalje.

 

Golf ima le še pet stikal: za zagon motorja, za vklop vseh štirih utripalk, za vklop električno krmiljene ročne zavore in za vklop parkirne prestave elektronsko krmiljenega (shift-by-wire) menjalnika DSG ter funkcije autohold, ki na semaforju samodejno “drži” zavoro. Vse ostalo se upravlja preko zaslonov in “touch” drsnikov kot bližnjic za vklop menijev klimatske naprave in varnostnih sistemov.

Ključne besede


testAMZS testTest avtaGolfvolkswagen golfVolkswagen

Vam je članek všeč?

Zaploskajte mu – kliknite in držite gumb. Dlje, ko boste ploskali, bolj vam je članek všeč. Z aplavzom nam sporočate, kateri članek izstopa. Hvala!

43

Jure Gregorčič

Jure Gregorčič

Novinar - urednik Motorevije

Priljubljenost članka

43

Shrani

Delite s prijatelji