Test: Mercedes citan tourer 110 CDI

Test

Najcenejši z zvezdo - tehnološki posvojenec, ki si osnovo deli z Renaultovim kangoojem


Mercedesov potniški dostavnik citan tourer je tehnološki posvojenec, ki si osnovo deli z Renaultovim kangoojem. A citan je v celoti osvojil tehnično doslednost in visoko postavljena Mercedesova merila glede varnosti, digitalnih veščin in voznih lastnosti - in jim dodal zvrhano mero uporabnosti. 

oblika in prostornost 5/5 zvezdic
zmogljivost in poraba 4/5 zvezdic
vozne lastnosti in udobje 4/5 zvezdic
varnost in oprema 3/5 zvezdic
vrednost glede na ceno 3/5 zvezdic
Oglas
Oglas

Dalj časa kot smo se vozili z novim citanom tourerjem, bolj jasno je postajalo, da je njegova prikrita sorodstvena vez s kangoojem v bistvu njegova prednost. Pri Mercedesu so se zelo potrudili, da citan ne daje vtisa tehnološke reciklaže. Citan tourer je postal najcenejši družinski mercedes, v katerem se lahko zelo udobno vozi 5-članska družina ter njena prtljaga. Najcenejši družinski mercedes je torej še vedno pravi mercedes, a dostopen precej širšemu krogu kupcev kot ostali mercedesi. Cenovno je presenetljivo konkurenčen celo bolj “ljudskim” tekmecem. Pri racionalni izbiri opreme citan tourer ni nič dražji od Toyotinega modela proace city verso ali Citroenovega berlinga N1 in je celo cenejši od Volkswagnovega potniškega caddyja. Brez vsakršnih doplačil je ob solidni osnovni opremi le za dobre 3 tisočake dražji od najdražje različice 7-sedežnega družinskega enoprostorneža dacie joggerja

Kljub temu, da je spodobno opremljen testni citan tourer spodaj navedeno izhodiščno ceno, zaradi številnih doplačil s seznama dodatne opreme v slogu Mercedesa presegel za dobrih 7 tisočakov, je bil še vedno cenejši od primerljivo opremljenega, a pogonsko nekoliko zmogljivejšega potniškega caddyja z DSG menjalnikom, ki smo ga v Motoreviji testirali lani. Ker na naših cestah še ni na voljo nove generacije Renaultovega potniškega kangooja, je to “voda na mlin” citanu tourerju.

V visoko avtomobilsko družbo kot dražji razred T

Citan tourer sicer s svojimi udobnimi sedeži, usnjenim volanom in sodobnim digitalnim MBUX vmesnikom po Mercedesovem “rodovniku” uradno še vedno sodi med dostavnike; v visoko družbo Mercedesovih osebnih avtomobilov bo prestopil kot dražji in nekoliko bolje opremljen oziroma manj robusten kompaktni enoprostornež razreda T. Tovrstno dostavniško-avtomobilsko razlikovanje so Mercedesovi kupci spoznali že med obrtniško-družinskim vitom in razkošnim enoprostornežem merecedesom razreda V.

Citanova medosna razdalja preseže 2,7 metra, zato je prostora za kolena zadaj dovolj tudi za več kot 180 cm visoke potnike. Udobje povečujejo še ravno dno in širina klopi, kar pomeni, da se tudi sredinski potniki ne bo pritoževal nad utesnjenostjo.

Ni eleganten, je pa simpatičen

Citan tourer seveda ni tako elegantno oziroma skladno oblikovan kot mercedesa razred B in GLB, ki ohranjata karoserijsko arhitekturo enoprostorneža. So pa oblikovalci vseeno posrečeno oziroma simpatično vdelali zvezdo in določene zaobljene linije na karoserijo kompaktnega dostavnika. Treba je priznati, da bo pozorno estetsko oko vendarle opazilo, da je citan s stekli in sedeži od spredaj veliko bolj podoben mercedesu kot z boka ali zadaj. Razmerja med karoserijskimi površinami niso tako natančno umerjena kot pri ostalih Mercedesovih oblikovnih originalih. V oči bode predvsem izrazita višinska razlika med strešno linijo in elegantno nizko postavljenim robom motornega pokrova oziroma masko z veliko zvezdo. A v resnici so to nepomembne malenkosti pri avtomobilu, ki stavi na praktičnost. Poleg tega je testni citan zaradi 1700 evrov vrednega doplačila za paket tourer pro zunaj in znotraj dobil številne dodatke, ki so ga naredili privlačnejšega in udobnejšega. Paket vključuje 16-palčna lita platišča, lakirane kljuke in odbijače, notranjo LED osvetlitev, dodatne USB priključke … Med številnimi doplačili, s katerimi citan občutno zmanjša varnostno-oblikovne razlike v primerjavi z razredom T, a hkrati tudi za zajetnih sedem tisočakov podraži izhodiščno ceno, vsekakor velja omeniti zmernih 934 evrov za odlična LED žarometa, 470 evrov za digitalno sodoben MBUX vmesnik in 334 evrov za odlično delujočo samodejno klimo.

Do višine dvojne preklopne police je več kot 500 litrov prostora, če položimo še sedeže zadnje klopi, pa citan ponudi 2,3 kubična metra prostora.

Prepričljiv pri počutju in praktičen

Mercedesova doslednost se začuti takoj, ko sedeš za volan. Citan tourer vozniku in potnikom postreže z odličnim počutjem v svetli in pregledni kabini. Voznik si brez težav nastavi udoben in pravilen sedežni položaj, pred seboj pa ima urejeno armaturno ploščo s preglednimi merilniki in osrednjim zaslonom visoke ločljivosti. V roke odlično sede volan, ki ima na obeh prečkah tudi značilne Mercedesove drsnike za upravljanje multimedijskega vmesnika oziroma podatkov potovalnega računalnika ter bližnjic za vklop vozniških pomagal. Zaradi dosledno korektne ergonomije smo se za volanom počutili tako, kot smo v mercedesih vajeni. Piko na i postavljajo še zelo uporabna odlagalna mesta. 
Palec dvignemo tudi za dvojna drsna bočna vrata z električnim pomikom stekel. Ta na široko odpirajo dostop do do zadnje klopi. Enostaven dostop bodo še posebej cenili vsi tisti, ki vozijo otroke v varnostnih otroških sedežih. Sidrišča isofix so odlično dostopna, predvsem pa je zaradi velikih drsnih vrat in širine klopi enostavno pravilno zapenjanje otroka. S sidrišči isofix je opremljen tudi sovoznikov sedež. 
Citanova medosna razdalja preseže 2,7 metra, zato je prostora za kolena zadaj dovolj tudi za več kot 180 cm visoke potnike. Udobje povečujejo še ravno dno in širina klopi, kar pomeni, da se tudi sredinski potniki ne bo pritoževal nad utesnjenostjo. Da je zadaj vse tako, kot mora biti v družinskem avtu, sta v hrbtiščih prednjih sedežev nameščeni tudi dve preklopni mizici z držalom za pijačo.  
Da je citan tourer pravi družinski enosprostornež, je jasno tudi, ko odpremo velika prtljažna vrata, ki zaradi svoje velikosti služijo tudi kot uporaben nadstrešek s stojno višino. Do višine dvojne preklopne police je več kot 500 litrov prostora, če položimo še sedeže zadnje klopi, pa citan ponudi 2,3 kubična metra prostora. Pri tem palec dvignemo tudi za nizek nakladalni rob. Ob izdatnejši dodatni opremi, ki poveča osnovno maso, citan izgubi nekaj kilogramov nosilnosti, a 451 kg nosilnosti je za 4,5 metrov dolg osebni avto še vedno povsem dober “tovorni” rezultat, poleg tega pa je na vlečno kljuko mogoče zapeti še do 1,5 tone težko prikolico. 

K dobremu počutju svoje dodajajo še zelo solidni sedeži, k praktičnosti pa številna uporabna odlagalna mesta, kot je dodaten pokrit predal na vrhu merilnikov, pa prostorna polica med sedežema in velika polica v mansardi pod streho nad voznikom oziroma sovoznikom.

Dobre vozne lastnosti in varčen motor

Na cesti citan tourer preseneti z odlično zvočno zatesnjenostjo in dobro uravnoteženim podvozjem, ki ohranja nekaj dostavniške robustnosti, a se hkrati oddolži z dobrim prestrezanjem udarcev izpod koles. Avto je suvereno vodljiv, v mestu dovolj okreten, na avtocesti in med ovinki pa tih in vozniško dovolj prepričljiv.
Renaultov 1,5-litrski dizelski štirivaljnik z oznako OM608.9 so Mercedesovi inženirji oplemenitili z Mercedesovo elektroniko in iz njega iztisnilizelo dobro učinkovitost. V 54-litrski posodi za gorivo je zanj dovolj energije tudi za več kot 1000 kilometrov dosega. Na testu nismo imeli težav doseči tovarniško izmerjene porabe goriva: 5,4 litra na 100 kilometrov. Vseh 260 Nm navora motor doseže pri 1750 vrtljajih, pod to mejo pa ima malce težav z odzivnostjo oziroma prožnostjo. 70 kW moči ne obljublja presežkov, a se motor izkaže za povsem dovolj zmogljivega in s končno hitrostjo citan tourer za 4 kilometre na uro preseže večino družinskih električnih avtomobilov, ki so omejeni na 160 km/h. Prestavna razmerja dokaj natančnega 6-stopenjskega menjalnika so dobro izračunana, za udobje samodejnega prestavljanja med sedmimi prestavami pa je treba doplačati zajetnih 2100 evrov. 

Po videzu simpatičen, čeprav smo na testu slišali tudi pripombe, da karoserijska razmerja niso najbolj skladna. 

 

Oglas
Oglas

Pod črto …

Najcenejši družinski mercedes francoskih korenin je prepričljiv avto in z veliko zvezdo na maski motorja, ki mu daje nekaj neizmerljive prednosti pred tekmeci, tudi razmeroma dostopen. Kangoo v njem je v bistvu edini družinski kangoo na slovenskih cestah - in z njim dobite pravega mercedesa. 

Všeč nam je + 

prilagodljivost, LED žarometa, varčen motor, dobre vozne lastnosti, udobje , uporabna digitalizacija

Ni nam všeč -

motorne zmogljivosti, številna doplačila

Da je zadaj vse tako, kot mora biti v družinskem avtu, sta v hrbtiščih prednjih sedežev nameščeni tudi dve preklopni mizici z držalom za pijačo.

Tehnični podatki

Mercedes citan tourer 110 CDI

Motor in prenos moči: dizelski, turbo štirivaljni motor, prostornina: 1461 cm3, največja moč: 70  kW (95 KM) pri 3750 vrt./min, največji navor: 260 Nm pri 1750 vrt./min. Pogon na prednji kolesi, 6-stopenjski ročni menjalnik.
Mere in masa:  449,8  cm, širina: 185,9  cm, višina: 180  cm, medosna razdalja: 271,6 cm, masa praznega vozila: 1723  kg, dovoljena skupna masa: 2174  kg, prtljažnik: od 517 do 2390 l, posoda za gorivo: 54  l.
Zmogljivosti in poraba: največja hitrost: 164 km/h, pospešek od 0 do 100  km/h: 15,5 s, normna povprečna poraba goriva: 5,4 l/100km, izpust CO2: 141 g/km, poraba na testu: 5,4  l/100 km
Cena: Star Import: 22.926 EUR

 

Ključne besede


MercedesTest avtaenoprostornežmercedes citan

Vam je članek všeč?

Zaploskajte mu – kliknite in držite gumb. Dlje, ko boste ploskali, bolj vam je članek všeč. Z aplavzom nam sporočate, kateri članek izstopa. Hvala!

20

Jure Gregorčič

Jure Gregorčič

Novinar - urednik Motorevije

Priljubljenost članka

20

Shrani

Delite s prijatelji