Avtodom sun living S 75SL lite, postavljen na kolesa Fordovega transita, naj bi z racionalno zasnovano lahko polintegrirano bivalno nadgradnjo in opremo štiričlanski družini za zmerno ceno ponujal vse, kar od modernega avtodoma pričakuje. Pa je res tako?
| oblika in prostornost | 5/5 zvezdic |
| zmogljivost in poraba | 3/5 zvezdic |
| vozne lastnosti in udobje | 4/5 zvezdic |
| varnost in oprema | 3/5 zvezdic |
| vrednost glede na ceno | 4/5 zvezdic |
Znamka Sun Living je pod okrilje slovenskega karavaning velikana Adrie Mobil prišla pred petnajstimi leti in v novomeški družbi začela zgodbo o preprostejšem, racionalnejšem in dostopnejšem počitnikovanju na kolesih. Sun Living počitniška vozila niso zasnovana in izdelana po načelu cenenega pristopa s staro tehnologijo, pač pa po načelu “manj je več”; vanje je vgrajeno le tisto, kar sodobni nomad v praktičnem avtodomu resnično potrebuje. Na vprašanje iz uvoda zato lahko takoj na začetku odgovorimo, da je res tako. Ekipa arhitektov in razvojnikov, ki v Novem mestu načrtuje polintegrirane avtodome in bivalne kombije, je odlično osvojila načelo “manj je več”, hkrati pa potegnila tudi jasno ločnico med blagovnima znamkama Adria Mobil in Sun Living. Med ključne razlike med obema znamkama spadata zasnova dna in bivalna oprema; zaradi lažje karoserije ima sun living enojno namesto dvojnega dna. Že res, da zato vodovodna napeljava ni v celoti pospravljena v dno nadgradnje kot pri avtodomih Adrie (kar pomeni tudi nekaj več toplotnih izgub), a je zato avtodom lažji. Za boljšo izolacijo ima nadgradnja trpežno poliestrsko zaščitno dna v podvozju šasije baznega vozila.
Racionalnost bivanja na kolesih: dnevni tloris v minuti spremenjen v nočnega
Naš testni avtodom je bil odličen primer preproste, a učinkovite zasnove bivalnega dela. Za Trumino ogrevanje vode in notranjosti so uporabili energetsko zalogo iz posode za gorivo, kar pomeni, da je plin namenjen samo kuhinji z velikim triplamenskim štedilnikom. Temu zato več kot zadostuje manjša in lažja 5-kilogramska jeklenka.
V kuhinji je velik 157-litrski 12-voltni kompresorski hladilnik, ki energijo vedno dobiva le iz bivalnega akumulatorja. Ta se seveda polni med vožnjo in iz zunanjega električnega omrežja, ko nanj priklopimo avtodom. Pri prej omenjenem enojnem dnu bivalnega dela ima na manj kot treh metrih višine avtodoma 210 cm notranje višine. Tudi del pohištvene opreme je zasnovan enostavneje. Na primer viseče omarice nad jedilnico nimajo klasičnih vratic, pač pa zaščito iz elastične mreže ali napetih elastik. To med drugim pomeni manj “čričkanja” med vožnjo.
Na skoraj 7,5 metra zunanje dolžine in dobrih 395 centimetrih medosne razdalje sun living S 75SL ponuja pet ležišč, prostorno jedilnico, kuhinjo z velikim koritom, globokimi predali in kopalnico z ločeno tuš kabino ter WC-jem. Na poti navduši predvsem z dvema stalno pripravljenima velikima posteljema. To pomeni, da je avtodom iz dnevnega v nočni tloris in nazaj mogoče spremeniti v dobri minuti. Toliko namreč potrebujete, da odpnete stropni varnostni zaponki in zaklep ter izpod stropa jedilnice spustite dodatno posteljo velikosti 190 x 125 cm z nosilnostjo 200 kg, na kateri brez težav prenočita dva otroka - tudi najstnika. Najboljše pa je, da pri tem ni treba posegati v naslonjala jedilnega kota ali pospravljati mize, saj je tudi pri spuščeni postelji dovolj višine, da je omogočen prehod iz bivalnega dela v vozniško kabino.
Velika postelja v zadnjem delu ponuja tri ležišča, njen sredinski del, ki se ga zaradi lažjega dnevnega dostopa do velikih omaric pod posteljo ponoči podaljša z izvlečnim dnom, je s 190 cm dolžine in 60 cm širine namenjen otroškemu obisku v spalnici staršev.
Velika kuhinja in jedilnica s klopjo, dodatnim stranskim sedežem in vrtljivima sedežema vozniške kabine preverjeno omogoča družinsko kosilo brez napadov os, sunkov vetra ali radovednih pogledov na avtocestnem postajališču. Video obiska tega avtodoma si lahko ogledate na družbenem omrežju Instagram na profilu Motorevije.

Ogromen prtljažnik
Sun living serija S, namenjena družinski uporabi, se lahko pohvali še z velikim, razsvetljenim in dobro opremljenim prtljažnim prostorom, v katerega je mogoče spraviti veliko dodatne športne ali kamp opreme. Seveda svetujemo zmernost, saj za zadnjo osjo ne gre naložiti več kot 200 kilogramov, voznik pa mora predvsem na strmejših in ozkih uvozih ter pri vzvratni vožnji upoštevati dolg karoserijski previs. Prtljažnik je odlično dostopen z obeh bokov preko velikih vrat s priročnima in enostavnima ključavnicama.
Zaradi racionalnega pristopa gradnje ima z dobrimi tremi tonami mase ta avtodom še nekaj rezerve v nosilnosti, a pred odhodom na pot vseeno ne napolnite 110-litrskega zalogovnika sveže vode, izpraznite zalogovnik umazane vode in kasetno stranišče. Verjemite, vsak kilogram šteje.
Hišo nosi Fordov transit
Po dolgem času smo preskusili bazno vozilo, ki ni bilo iz nabora Stellantisove ponudbe. Zajetno hišo je tokrat na svojem podvozju nosil Fordov transit s sodobnim in dovolj prožnim TDCi dvolitrskim dizelskim motorjem s 405 Nm navora, ki ga je odlično dopolnjeval 8-stopenjski samodejni menjalnik. Pri tem velja poudariti, da je Ford v avtodom pripeljal še dober komunikacijski vmesnik sync4 s širokopasovnim 5G mobilnim modemom za vse ključne komunikacijske storitve in navigacijo. Pohvalimo tudi razširjen nabor vozniških pomagal s tempomatom, natančnim branjem prometnih znakov, samodejnim nadzorom dolžine snopa žarometov …
Prijetno nas je presenetilo tudi Fordovo podvozje z dobrim blaženjem in natančnim vodenjem. Pri energetski učinkovitosti bi morda zaradi 8-stopenjskega menjalnika pričakovali kakšen deciliter manjšo porabo goriva, ki se je na našem testu zaustavila pri 10,6 litra na 100 prevoženih kilometrov.
Če ceno tega racionalno opremljenega in hkrati prostorsko razkošnega avtodoma primerjamo z Volkswagnovo californio, ki smo jo pod drobnogled vzeli v tej številki Motorevije, je hitro jasno, da njegova bivalna kvadratura, funkcionalnost in mobilnost za manj denarja ponujajo precej bolj prepričljivo počitniško izkušnjo. Je pa res, da tako velik avtodom ne more opravljati vloge osebnega avtomobila za vsak dan, kot to zmore california.

Pod črto …
Ob današnjih cenah nepremičnin je sun living s svojimi 73 tisočaki poceni in dobra alternativa vikend hišici. Vsak prosti dan z njim namreč dobite vikend na kolesih na morju, v gorah, ob jezeru, na smučišču ali celo v predmestju Dunaja na zgledno urejenem PZA parkirišču, kot smo to za vsega 30 evrov storili mi. Štiričlanska družina pač nikjer drugje ne more tako udobno prenočevati za tako ugodno ceno. Ta avtodom je cenovno zanimiv in konkurenčen - sploh, če so vam všeč lokacijsko in vsebinsko raznolike počitnice skozi celo leto.
Všeč nam je +
praktičen tloris nadgradnje , velik prtljažni prostor, notranja višina 210 cm, štiri stalne postelje, prožen motor, samodejni menjalnik
Ni nam všeč -
dolg previs zadaj, trdo varovalo dvižne postelje
Tehnični podatki
| Vozilo bivalne nadgradnje: | ford transit 2,0 TDCi z dizelskim, štirivaljnim, turbo motorjem, prostornina 1996 cm3, največja moč: 121 kW (165 KM) pri 3500 vrt./min, največji navor: 405 Nm pri 2000 vrt./min. Pogon na prednji kolesi, 8-stopenjski samodejni menjalnik, poraba na testu: 10,6 l/100 km. |
| Mere in masa: | dolžina: 742,5 cm, širina: 237,5 cm, višina: 287 cm, medosna razdalja: 395,4 cm, masa praznega vozila: 3076 kg, dovoljena skupna masa: 3500 kg, posoda za gorivo: 70 l, posoda za čisto vodo: 110 l, posoda za umazano vodo: 85 l, kasetno stranišče in prostor za plinski jeklenki 2 x 5 kg. |
| Bivalna nadgradnja: | klimatska naprava (220 V), LED razsvetljava, akumulator 100 Ah (AGM), centralno stikalo za vklop 230 V napeljave, ločena tuš kabina, kemični WC, štedilnik z el. vžigom, kompresorski hladilnik 157 l (elektrika 12 V), 5 homologiranih sedežev z varnostnimi pasovi, 5 ležišč; zadaj - tri ležišča 210 x 75 cm in 190 x 60 cm, dvižno ležišče spredaj 190 x 125 cm in dodatno ležišče iz sedežne skupine jedilnice. |
| Cena: | Adria Mobil: 73.427 EUR |
Kako do novega avtodoma?
| NLB Lease&Go: Posvetujte se z našim strokovnjakom za lizing, ki bo pripravil najboljšo rešitev za vaše želje, potrebe in finančne zmožnosti. |



