Nova električna limuzinska šestica za Mazdo predstavlja ponoven zagon njihove električne mobilnosti. Z eleganco in predvsem z učinkovitostjo se bo lahko veliko resneje spopadla s številnimi tekmeci kot doslej z (neučinkovitim) električnim križancem MX-30; z ugodno ceno in dobrimi lastnostmi utegne postati resen tekmec na našem trgu električnih avtomobilov.
Zanimivosti in dejstva: dva različna pogonska akumulatorja in prilagodljiva aerodinamika
|
Za oskrbo z električno energijo nova šestica ponuja pogonska akumulatorja različnih zmogljivosti in različnne kemijsek zasnove celic: 68,8 kWh (LFP) in 80 kWh (NCM) ter doseg od 479 do 522 km. Mazda 6e ima je opremljena z aktivnim zračnim usmerjevalnikom na prtljažnih vratih. Ta se pri hitrosti nad 90 km/h samodejno dvigne in pod hitrostjo 50 km/h spet samodejno “pospravi” v rob pratljažnih vrat. Na Instagram profilu Motorevije si lahko ogledate video v katerem vam od blizu pokažemo vse ključne oblikovne in praktične lastnosti nove mazde 6e. |
Mazda 6e je japonski avtomobil s tehnološkim potnim listom iz Kitajske, ker je Mazda polovični solastnik kitajske tovarne avtomobilske znamke Changan motors, kjer nastajajo kitajskemu trgu namenjene mazde. Japonci so se pragmatično lotili razvoja električne limuzine srednjega razreda in so izkoristili vse prednosti razpoložljive EV tehnologije; to med drugim pomeni dva različno zmogljiva litij-ionska akumulatorska sklopa: z 68,8 kWh in LFP tehnologijo ali 80 kWh in NCM tehnologijo baterijskih celic. Poleg tega nam je bilo po prvih kilometrih hitro jasno, da so vsi ključni sestavni deli pogona vključno z električnim motorjem s 190 oziroma 180 kW konične moči in 320 Nm navora krmiljeni z zelo napredno programsko opremo, ki zna glede na vozne parametre odlično voditi energetske tokove med porabo in rekuperacijo. To po naših izkušnjah postaja prepoznavna lastnost električnih avtomobilov s Kitajske.
Pri vožnji to pomeni manjšo porabo oziroma večji doseg in tudi konkurenčno vlečno moč, kar še vedno pesti določene avtomobile evropskih avtomobilskih znamk; mazda 6e lahko vleče do 1,5 tone težko prikolico.
Varčnih 15,7 kWh na 100 kilometrov
Na krstni vožnji smo sredi poletja preskusili močnejšo različico in zabeležili porabo 15,7 kWh elektrike na 100 kilometrov. K tej učinkovitosti svoje seveda doda tudi aerodinamična limuzinska silhueta in v primerjavi z ostalimi tako velikimi električnimi avti tudi razmeroma majhna teža tik pod mejo dveh ton - 1962 kilogramov.
Več kot 4,9 metra dolga limuzina s prisekanim zadkom in velikimi kombilimuzinskimi prtljažnimi vrati je sploh z boka videti zelo elegantna, hkrati pa je zelo uporabna: na račun kombilimuzinskih prtljažnih vrat, ki se odpirajo skupaj z zadnjim steklom, je 466-litrski prtljažnik odlično dostopen. Prostornina prtljažnika res ni med največjimi, a je k njegovi prostornini treba prišteti še uporabnih 72 litrov lično obdelanega prtljažnika pod prednjim pokrovom, ki ima izpust za čiščenje z vodo in je v osnovi namenjen shranjevanju polnilne opreme. Pri Mazdi so velik0o pozornosti namenili razkošju potniške kabine, ki jo uokvirja kar 2,9 metra medosne razdalje. Zato se tudi zadaj sedi odlično in ob kakovostnih izbranih materialih, ki ne sledijo trendu reciklažnega pristopa za vsako ceno, ob odlični zvočni zatesnjenosti potniške kabine in ob udobnem blaženju je počutje v tem avtu odlično. Mazda 6e ima pogon zadaj in zelo uravnoteženo podvozje z večvodilno premo zadaj. Čeprav je njen vozni značaj podrejen udobju, zna odlično ohranjati začrtano smer in ob tem braniti oprijem koles; tudi na elektriko ohranja sloves dinamične vozniške limuzine. Če bo nekoč dobila še en motor in štirikolesni pogon, utegne pridobiti tudi več športnosti.
Najbolj digitalna mazda
Največjo razliko pri menjavi generacije in pogona predstavlja povsem nov digitalni pristop: tu je konzervativen in samosvoj Mazdin pristop popustil trendu velikih zaslonov. Osrednji zaslon meri 14,6 palca in celotna zasnova armaturne plošče je nekakšna dobro premišljena različica tistega, kar vidimo v ostalih kitajskih avtomobilih ali v teslah. Že res, da so poskrbeli za bližnjice in za upravljanje z gestami, a na takšno povsem digitalno mazdo se bodo morali kupci še privaditi. Je pa mazda 6e postala varnejša in z dodelano uporabniško izkušnjo, kamor spada tudi Mazdina aplikacija za enostavno energetsko oskrbo na več tisoč različnih polnilnicah širom Evrope po načelu priklopi in polni.
Pod črto
Če razmišljate o nakupu električnega avtomobila, vam svetujemo, da mazdo 6e postavite na svoj nakupni radar. V Sloveniji je že naprodaj in ima zelo konkurenčno ceno: ob akcijskem popustu in Borzenovi subvenciji je na voljo za 34.240 evrov. Za ta denar dobite velik in sodoben družinski električni avto s pravim usnjem v notranjosti in realnim 450-kilometrskim dosegom skromnejšega od dveh razpoložljivih akumulatorskih sklopov - tega zaradi LFP tehnologije lahko polnimo z močjo 165 kW oziroma skoraj še enkrat hitreje kot zmogljivejšega z NMC tehnologijo …

Mazda 6e
- 4,9 m dolga na Kitajskem izdelana električna limuzina
- prostorna kabina s 466-litrskim prtljažnikom
- dve različici pogonskega litij-ionskega akumulatorja: 68,8 kWh (LFP) in 80 kWh (NCM)
- konična moč in navor elektromotorja: 180 ali 190 KW in 320 Nm
- doseg od 479 do 522 km
- polnjenje: 11 kW (AC) in 90 ali 165 kW (DC)
- povsem digitalna zasnova armaturne plošče
- celovita varnostna oprema in komunikacijske storitve
- že naprodaj za najmanj 43.490 evrov (brez popusta in subvencije)



