Nove pnevmatike za sezono 2016/2017

| Tehnika

Izdelovalci pnevmatik predstavljajo vedno nove oziroma izboljšane izdelke. Nekatere predstavljamo v nadaljevanju. Večinoma gre za letne pnevmatike, ki so letos prišle na prodajne police, pa tudi za nekatere zimske pnevmatike, ki so bile predstavljene ob koncu zime in bodo v prodaji pred naslednjo zimo.

Izboljšave!

Še tako dober avtomobil brez dobrih pnevmatik ne more izkazati svojih zmogljivosti oziroma lastnosti, kajti pnevmatike so edini stik avtomobila s podlago, po kateri ta vozi. Zato je zelo pomembno, da si tudi izdelovalci pnevmatik prizadevajo za stalne izboljšave svojih izdelkov. Te običajno niso vidne na prvi pogled, saj so vse pnevmatike še vedno črne in okrogle, a vendarle imajo izdelovalci veliko možnosti za izboljšave tako pri zgradbi pnevmatike kot tudi pri uporabi materialov, ki jih uporabijo za izdelavo pnevmatike. V najboljših pnevmatikah je več kot 200 različnih sestavin in še kako je pomembno, kako te sestavine medsebojno učinkujejo, pa tudi, kakšni tehnološki postopki so uporabljeni pri izdelavi.

V Motoreviji smo že velikokrat pisali o ciljnih nasprotjih, s katerimi se ukvarjajo konstruktorji pnevmatik: če izboljšajo eno lastnost, to lahko poslabša drugo lastnost. To velja tako pri izdelavi najboljših pnevmatik, ki jih uporabljajo v formuli 1, kot pri povsem običajnih pnevmatikah za običajne avtomobile. Najpomembnejše lastnosti pnevmatik preverjamo na AMZS testu pnevmatik, ki vedno znova loči dobre, povprečne in slabe pnevmatike. Testiranje pnevmatik je obsežno in zato dolgotrajno opravilo, na naših testih pa preskušamo le pnevmatike, ki jih lahko kupimo v običajni prodaji – tako kot običajni porabniki. Izdelovalci pnevmatik pa seveda predstavljajo vedno nove oziroma izboljšane izdelke. Nekatere predstavljamo v nadaljevanju. Večinoma gre za letne pnevmatike, ki so letos prišle na prodajne police, pa tudi za nekatere zimske pnevmatike, ki so bile predstavljene ob koncu zime in bodo v prodaji pred naslednjo zimo.

Tri superšportne novosti: Continental sport contact 6, goodyear eagle F1 asymmetric 3 in michelin pilot sport 4

Lastniki zmogljivih in športnih avtomobilov lahko odslej za svoj avto izbirajo med tremi superšportnimi novostmi. Pri Continentalu so predstavili pnevmatiko sport contact 6, ki je v prodajni paleti zamenjala dosedanjo športno pnevmatiko sport contact 5P. Pnevmatiko odlikujejo nov vzorec tekalne površine in dodatna plast v karkasi pnevmatike za večjo stabilnost; spremembe zagotavljajo boljšo natančnost vodenja, boljše lastnosti na mokrem, manjšo obrabo, manjšo hrupnost in večjo stabilnost pri visokih hitrostih. Najšportnejša Continentalova pnevmatika je na voljo v premerih od 19 do 23 palcev in širine od 225 do 325 milimetrov.

Goodyearov odgovor na novo Continentalovo pnevmatiko predstavlja pnevmatika eagle F1 asymmetric 3, ki je kupcem na voljo s premeri od 17 do 20 palcev in širine od 205 do 285 mm. Pri Goodyearu pravijo, da so z novo pnevmatiko dosegli krajšo zavorno pot tako na mokrem kot na suhem, izboljšali so oprijem na mokrem, za več kot 10 odstotkov pa so tudi zmanjšali kotalni upor. Pnevmatika ima povečano stično površino, izboljšano gumeno zmes, dodane smole v gumeni zmesi in ojačano konstrukcijo.

Na lastnike športnih avtomobilov ciljajo tudi pri Michelinu z novo športno pnevmatiko pilot sport 4. Pnevmatika bo kupcem na voljo v premerih od 17 do 19 palcev in s širino od 205 do 275 mm. Pri Michelinu pravijo, da so v pnevmatiko vgradili dognanja iz dirkaške serije formule E; pnevmatiko so ojačali z aramidnim in najlonskim pasom, na novo oblikovan vzorec tekalne plasti pa se bolje prilega cesti. Z novo gumeno zmesjo silike in elastomerov so zagotovili boljši oprijem in zaviranje v mokrem, z razširjenimi in poglobljenimi vzdolžnimi kanali pa boljše odvajanje vode izpod tekalne površine.

Venturi učinek: Nokian iLine letna pnevmatik

Pri finskem izdelovalcu pnevmatik Nokianu so predstavili novo letno pnevmatiko za majhne in srednjevelike avtromobile z oznako iLine. Novo pnevmatiko odlikuje zanimiva kombinacija varčnosti, učinkovitega odvajanja vode in dolge dobe trajanja.

Finski Nokian slovi predvsem po dobrih zimskih pnevmatikah, a v ponudbi imajo seveda pnevmatike za vse razmere in letne čase. Nova pnevmatika iLine je po njihovih besedah zasnovana prav za spreminjajoče in nestanovitne srednjeevropske vremenske razmere, kjer voznik lahko hitro zapelje z razbeljenega asfalta na razmočeno cesto.

Za boljše odvajanje vode oziroma preprečevanje splavanja so na boka pnevmatike vgradili posebne kanale, ki delujejo po načelu Venturijevega učinka in pospešijo odvajanje vode. Dodatno izboljšanje odvajanja vode zagotavljajo kanali med gumenimi bloki na bokih pnevmatike in asimetrični vzorec tekalne površine.

Pnevmatike iLine odlikuje nizek kotalni upor in primernost za vse vremenske razmere. Polkrožne vdolbine na stenah vzdolžnih reber, ki spominjajo na vdolbine žogice za golf, znižujejo temperaturo med vožnjo, oblika kanalov pa zmanjšuje zračni upor in porabo goriva. Premišljena oblika vzdolžnih reber z vdolbinami preprečuje tudi nastanek zvočnih valov in s tem zmanjšuje hrupnost pnevmatike.

Gumeni zmesi s siliko so pri Nokianu dodali borovo olje in s tem izboljšali oprijem na mokrem, saj borovo olje zmanjšuje trenje, s tem pa tudi znižuje temperaturo gumene zmesi med vožnjo. Tudi zato ima pnevmatika daljšo dobo trajanja in manjši kotalni upor, pa tudi manjšo porabo goriva.

Pnevmatika iLine ima vgrajen že dobro poznan indikator obrabe (Driving Safety Indicator DSI), s katerim voznik natančno spremlja globino profila pnevmatike. Temu indikatorju so tokrat dodali še enega; v pnevmatiko vtisnjen simbol vodne kapljice opozarja na odpornost pnevmatike na splavanje (akvaplaning). Ko simbola vodne kapljice ne vidimo več, pomeni, da je profil globok manj kot štiri milimetre, kar je zakonsko sicer še dovoljeno, opozarja pa na dejstvo, da pnevmatika slabše odvaja vodo izpod tekalne površine.

Pnevmatika nokian iLine je na voljo v številnih dimenzijah s premeri od 13 do 16 palcev in v hitrostnih razredih T (do 190 km/h) in H (do 210 km/h)

Dve za športnike, ena za terence: Yokohamine novosti

Pri Yokohami so za letošnjo poletno sezono predstavili tri novosti. Pnevmatika advan 052 je namenjena športnim in dirkalnim avtom za vožnjo po dirkalni stezi in ni primerna za navadne ceste, advan fleva V701 pa je športna pnevmatika, ki se dobro znajde tudi na običajnih cestah. Namenjena je športnim in prestižnim avtom, v primerjavi s predhodnico pa so izboljšali oprijem na mokrem in suhem ter zmanjšali kotalni upor. Pnevmatika je na voljo v dimenzijah od 195/55R15 do 255/30R20.

Tretja Yokohamina novost je pnevmatika geolandar A/T G015, ki je namenjena cestnim in športnim terencem ter vožnji po vseh terenih in v vseh vremenskih razmerah. Z oznako A/T je primerna tudi za zimske vozne razmere, zato spada med celoletne pnevmatike.

Udobje in veliko kilometrov: nova pnevmatika hankook ventus prime3

Pri Hankooku so predstavili novo letno pnevmatiko ventus prime3, namenjeno voznikom, ki prevozijo veliko kilometrov in od pnevmatik zahtevajo varnost in udobje. Z bolj čvrstimi gumenimi bloki, večjo kontaktno površino in trpežnejšo zgradbo pnevmatika ponuja boljše lastnosti na suhi cesti, s širšimi kanali, novo obliko tekalne plasti in boljšim mešanjem polimerov in polnil v gumeni zmesi pa je pnevmatika boljša pri zaviranju na mokrem.
Z drugače oblikovanim profilom in aerodinamično obliko bočnic so dosegli manjšo hrupnost, z večjo vsebnostjo silike in polimerov pa so dosegli 9-odstotno zmanjšanje obrabe. Ventus prime3 ima vgrajen poseben indikator, ki opozarja na neenakomerno obrabo pnevmatike.

Pnevmatika, ki jo izdelujejo na Madžarskem, je na voljo v premerih od 15 do 18 palcev in s širinami od 185 do 245 milimetrov.

Še krajša zavorna pot na mokrem in na snegu: nova Continentalova pnevmatika wintercontact TS 860

Čeprav se je Continentalova zimska pnevmatika wintercontact TS 850 še enakovredno kosala s tekmicami, pa je ob koncu zime dobila naslednico z oznako wintercontact TS 860. Continentalovi inženirji so z nekaterimi izboljšavami po njihovih trditvah dosegli za 5 odstotkov krajšo zavorno pot na mokri cesti, za 4 odstotke je krajša zavorna pot na ledu, izboljšane so tudi lastnosti na snegu (vodljivost in oprijem), vožnja z novo pnevmatiko pa je udobnejša kot s predhodnico. Doba trajanja oziroma število prevoženih kilometrov in kotalni upor, ki vpliva na porabo goriva, sta na enaki ravni kot pri predhodnici.
Izboljšane lastnosti nove pnevmatike TS 860 so dosegli z novim profilom tekalne površine in z novo gumeno zmesjo, ki so jo poimenovali cool chili. Ta ima zelo veliko vsebnost silike, razni drugi dodatki pa pripomorejo k izboljšanemu oprijemu in krajši zavorni poti. Spremenjene so tudi visokozmogljive lamele.

Za učinkovito zaviranje na poledenelih cestah so Continentalovi inženirji razvili tako imenovano liquid layer drenažo, ki zagotavlja učinkovitejše zaviranje na ledu. Pri zaviranju na ledu namreč pod pnevmatiko nastane tanek sloj vode, ki zmanjšuje oprijem pnevmatike na podlago. Nova pnevmatika TS 860 ima zato v bloke na tekalni površini vgrajen dodaten kanal za odvodnjavanje, kar omogoča hitrejše odtekanje vode in s tem boljši oprijem pnevmatike.
Nova Continentalova zimska pnevmatika wintercontact TS 860 je namenjena manjšim in srednje velikim avtomobilom. Naprodaj bo letos jeseni, sprva pa bo na voljo v 21 dimenzijah v premeru od 14 do 17 palcev, v letu 2017 pa bo ponudba še dopolnjena.

Finska pnevmatika za slovenske zime: Nokian WR A4

Finski izdelovalec pnevmatik Nokian je ob koncu letošnje zimske sezone že predstavil novo zimsko pnevmatiko za prihodnjo sezono. Pnevmatika nokian WR A4, ki v prodajni paleti zamenjuje pnevmatiko WR A3, je zasnovana prav za srednjeevropske zime, za katere so značilne hitro izmenjujoče se vremenske razmere.
Tudi zato pri Nokianu poudarjajo, da so glede na predhodnico izboljšali lastnosti na snegu, v plundri in na mokri cesti, a pnevmatika je zdaj boljša tudi na suhem asfaltu in pri višjih temperaturah.

Nova Nokianova zimska pnevmatika ima asimetričen dizajn tekalne površine, ki ga odlikuje stabilno osrednje rebro z vdelanimi žagastimi lamelami v obliki nog stonoge. Lamele dobro grabijo tako v snegu kot v plundri, hkrati pa ne zmanjšujejo stabilnosti in vodljivosti. Robovi vzdolžnih kanalov so oblikovani v obliki snežnih klešč, kar zagotavlja boljši oprijem predvsem na snežnih površinah.

Gumeno zmes sestavlja nova zmes silike, kavčuka in olj, ki zagotavlja dober oprijem v mokrem in v snegu, hkrati pa ima pnevmatika majhen kotalni upor.
Na bočnicah pnevmatike so gumeni bloki dodatno podprti, zato zagotavljajo dobro vodljivost in lego na cesti, posebni zaviti dodatni kanali pa izboljšajo odvajanje vode izpod tekalne površine.

K večjemu udobju med vožnjo pripomore tehnologija “silent sidewall”; drugačna gumena zmes med bočnicama pnevmatike in tekalno površino bolje duši zvok in tresljaje s ceste, dodatno zvočno dušenje pa prinese posebna gumena zmes za tisti del pnevmatike, ki objema platišče.

Vozniki bodo lahko tudi natančneje spremljali obrabo pnevmatik, saj je WR A4 opremljena z indikatorjem obrabe in indikatorjem zimske obrabe; odstotne številke z zmanjševanjem profila počasi izginjajo, tako da voznik vselej ve, koliko profila je še na pnevmatiki. Dodan je še simbol snežinke – ko se obrabi, voznik ve, da mu je ostalo še 40 odstotkov profila.
Nova Nokianova pnevmatika WR A4 bo kupcem na voljo v premerih od 16 do 21 palcev in v hitrostnih razredih od H (210 km/h) do W (270 km/h) – med njimi je tudi veliko dimenzij, primernih za električne avtomobile (na primer teslo), del ponudbe pa je narejen tudi v praznovoznih različicah (run-flat).

Ključne besede

PnevmatikeNovostiNove pnevmatikeYokohamaNokianContinentalHankookGoodyearMichelin

Avtorji

Blaž Poženel

Blaž Poženel

Odgovorni urednik

France Kmetič

France Kmetič

Sorodne novice

Nazaj