Veter sprememb?

Uvodnik

Prepoved prodaje vozil z motorji na notranje zgorevanje po letu 2035 ne bo veljala v prvotnem obsegu ...


Zadnja letošnja Motorevija nastaja prav v dneh, ko se v Bruslju in Strassbourgu potekajo pogovori in pogajanja o novem svežnju “avtomobilskih” ukrepov v boju proti podnebnim spremembam.

Čeprav bodo podrobnosti znane šele po zaključku redakcije Motorevije, pa je že znano, kaj predlaga Nemčija kot motor evropske avtomobilske in tudi preostale industrije. Konec novembra je nemški kancler Friedrich Merz v pismu predsednici Evropske komisije Ursuli von der Leyen pozval k večji prožnosti in tehnološki odprtosti po letu 2035, pri čemer je poudaril, da bo za dosego podnebnih ciljev potrebna kombinacija različnih rešitev.

Nemčija tako predlaga, da se tudi po letu 2035 na trgu ohranijo visokoučinkoviti motorji z notranjim izgorevanjem, priključni hibridi in električni motorji s podaljševalniki dosega, v Berlinu pa poudarjajo tudi potencial sintetičnih goriv, biogoriv in vodika za zmanjšanje emisij obstoječega evropskega voznega parka. 

Glede na odzive evropskega političnega vrha, ki je prvič doslej potrdil, da se je pripravljen odpovedati splošni prepovedi prodaje vozil z notranjim zgorevanjem po letu 2035, so tudi politiki očitno spoznali, kar pri AMZS zatrjujemo že ves čas: ko posledice boja proti podnebnim spremembam postanejo hujše od posledic podnebnih sprememb, je treba na novo razmisliti o politikah in strategijah. 
Kljub temu, da prepoved prodaje vozil z motorji na notranje zgorevanje po letu 2035 ne bo veljala v prvotnem obsegu, pa to za evropske (in slovenske) voznike še ne pomeni, da bo popustil cenovni pritisk na osebno mobilnost. Še čistejši motorji na notranje zgorevanje, priključni hibridi in sintetično gorivo niso in ne bodo poceni, bodo pa omogočil kolikor toliko dostopno osebno mobilnost vsem, ne samo tistim, ki lahko uporabljajo električne avtomobile. 

Veter sprememb pa ni zapihal samo po bruseljskih in strassbourških hodnikih, ampak tudi po hodnikih Avto-moto zveze Slovenije, saj je AMZS po volilni skupščini dobila novega predsednika in novo vodstvo.

Pričakujemo, da bo leto 2026 dobro in uspešno leto - in to želimo tudi vsem članom AMZS in bralcem Motorevije!

Še čistejši motorji na notranje zgorevanje, priključni hibridi in sintetično gorivo niso in ne bodo poceni, bodo pa omogočil kolikor toliko dostopno osebno mobilnost vsem, ne samo tistim, ki lahko uporabljajo električne avtomobile. 

Ključne besede


Uvodnikelektrikaelektrični avti

Blaž Poženel

Blaž Poženel

Odgovorni urednik

Oglasna sporočila