V cilju relija Maroko Mulec na 9. mestu

Končan je tretji reli za točke svetovnega prvenstva v cross countryju, ki je potekal po Maroku. Na njem je slovenske barve z licenco AMZS v kategoriji Rally 2 zastopal Toni Mulec.

Toni Mulec je srečno prestal krstno večetapno reli dirko v cross countryju, ki je potekala po Maroku. (Foto/@RallyZone)
Toni Mulec je srečno prestal krstno večetapno reli dirko v cross countryju, ki je potekala po Maroku. (Foto/@RallyZone)

Cross country motociklistični reliji na najvišji svetovni ravni veljajo za izjemno zahtevne in izčrpljujoče. Na dirki po Maroku se je prvič v tej disciplini med svetovno konkurenco v kategoriji Rally 2 preizkusil tudi Toni Mulec. Z licenco AMZS je vozil za moštvo HT Rally Raid Husqvarna in krstni nastop na preizkušnji svetovne ravni dobro prestal. Po prologu in uvodnih dveh etapah, v katerih je vozil zelo previdno in preudarno, tudi v nadaljevanju ni odstopil od premišljenih voženj, kar mu je v cilju prineslo končno 9. mesto v kategoriji Rally 2.

Tretja etapa

Tokrat je poleg običajnih izzivov etapo začinil še močan puščavski vihar. Toni Mulec je ponovno dokazal, da mu nič ne more do živega in je uspešno prestal vse pasti na zahtevni trasi. 

300 kilometrov speciala je bilo fizično najbolj napornih do zdaj. Dan je bil izjemno vroč, obenem pa močan veter ni popustil niti za hip. Že po prvih kilometrih sem bil popolnoma premočen. Na približno štiridesetem kilometru sem doživel kar lep padec. Pesek je bil tako mehak, da mi je sprednje kolo požrlo in sem izvedel 'front flip' čez krmilo. Ker sem vozil sam, sem motor moral tudi sam izvleči iz peska, za kar sem porabil precej časa in moči,

je slikovito opisal težave, v katere je zašel Mulec na mehki podlagi. A to ga ni odvrnilo od nadaljevanja.

Neskočne sipine terjajo od voznika vseskozi maksimalno zbranost, saj že majhna napaka lahko pomeni padec. (Foto/@RallyZone)

Na šestdesetem kilometru je trasa postala izjemno hitra in približno 30 kilometrov sploh nisem zaprl plina, samo malo sem popravljal, in zato tudi izgubil zadnjo zavoro. Naslednjih 100 km sem prevozil brez nje, vse do nevtralizacije, kjer sem jo polil z vodo in spet osposobil. Po nevtralizaciji sem sproščeno nadaljeval, dobil hitrost, nato pa je navigacija pokazala zobe. S sotekmovalcem, ki me je ujel, sva združila moči in skupaj pripeljala v cilj – s popolnoma zlizano zadnjo gumo, saj je bila hitrost visoka tudi na skalah! Veter se je proti koncu etape še okrepil, tako da mi je čelada dobesedno plesala na glavi. V cilj sem zapeljal srečen, a popolnoma izžet z občutkom, kot da me je nekdo dobro oklofutal, 

je utrujen v Laayouneju v cilju, v katerega se je pripeljal na 8. mestu v kategoriji Rally 2, pripovedoval slovenski voznik.

Mulcu težave na progi niso vzele motiva in je kljub utrujenosti zagnano nadaljeval preizkušnjo. (Foto/@RallyZone)

 

Četrta etapa 

V četrti etapi so vozniki iz Laayouneja krenili proti Tan-Tanu. Po 215 povezovalnih kilometrih je sledilo kar 346 kilometrov dirkanja na čas, največ na tokratni izvedbi maroškega relija. Toniju Mulcu, ki se je privadil na zahtevne razmere, je šlo tokrat vse bolj ali manj po načrtih. Veter se je sicer nekoliko umiril, hitrost pa se je še stopnjevala. Na kamniti trasu je vknjižil tudi rekordno hitrost, ki je znašala kar 172 km/h. 

Vsaka etapa je težka in hitra, čeprav se mi zdi, da se hitrost stopnjuje dan za dnem – ali pa si samo jaz več upam. Kakorkoli, zagotovo še nikoli nisem tako hitro vozil po kamniti podlagi kot danes. V bistvu je šlo samo za vprašanje, koliko si upaš. Gume so ponovno komaj zdržale etapo, veliko je bilo kompresij in splošno gledano je bilo današnje dirkanje precej na meji. Prvi del sem zelo dobro odpeljal, kar je vidno tudi iz rezultatov, ki sem jih dosegal na prvih kontrolnih točkah. Nevtralizacija je kot skoraj vsak dan spet malo spremenila ta moj trend – tam je bil Toby Price na nosilih, kar me je malo streznilo, menjali smo potno knjigo, natankali do vrha... S polnim rezervoarjem sem nato startal bolj počasi, da ne bi naredil napake, pa tudi navigacija je na reliju Maroko že tradicionalno težja v drugem delu etape. Ko me je ujelo nekaj tekmovalcev, mi je bilo jasno, da sem le malo preveč spustil tempo in  sem zopel privil plin. Sicer pa je za mano pozitiven dan, v katerem sem se znova ogromno naučil. Po eni strani mi je žal, da gre reli proti koncu, saj rabim več treninga pred Dakarjem, po drugi strani pa komaj čakam, da ta pritisk popusti in da zapeljem že čez ciljno črto,

je povedal Mulec, ki se je v cilj pripeljal na 10. mestu, v skupnem seštevku v kategoriji Rally 2 pa je pred zadnjo etapo zasedal 9. pozicijo.

Po kamniti podlagi je Toni Mulec drvel s hitrostjo 172 km/h, kar je njegov osebni rekord. (Foto/@RallyZone)

Zadnja etapa in cilj

Peta in hkrati zadnja etapa relija Maroko je tekmovalce in spremljevalno karavano zopet pripeljala v Agadir. Tokrat je bila malce krajša, a še vedno izjemno zahtevna in za tekmovalce izčrpljujoča. Trasa je voznike peljala nazaj na "hitro plažo", na kateri je Mulec v prvi etapi zelo užival.

Zanimiv dan je za mano. V prvem delu smo spet dirkali na tisti plaži – in spet je šlo vsaj 25 kilometrov na polno! Nad peskom se je dvigala meglica, tako da je bila voda edini pokazatelj, kje moraš peljati. Igral sem se z valovi, se jim umikal nazaj na mokro mivko za čim boljši oprijem, da sem dobil čim več hitrosti. Kaj naj rečem, na tisti plaži je bilo več kot vrhunsko! Nato je sledil kar 140 kilometrov dolg transfer, ki se je močno vlekel. Po nevtralizaciji nas je čakal del proge z zelo svetlo mivko – na takšni podlagi je težko videti luknje, zato sem šel z rezervo. Vedel sem, da sem četrti in vse v meni je kričalo, naj potegnem, a je zmagal razum,

je presrečen v cilju pripovedoval edini Slovenec na tokratni preizkušnji, ki se veseli 9. mesta v skupnem seštevku v kategoriji Rally 2 ter v absolutni konkurenci na motociklih 23. mesta. To sta hkrati tudi vstopnici za dirkanje na slovitem reliju Dakar.

"V cilju sem! Kurjo polt imam! To je to, Dakar nas čaka! Iz vsega srca hvala vsem, ki ste mi na tej poti stali ob strani in me kakor koli podprli." Toni Mulec je prvič v karieri vozil reli dirko na taki ravni. (Foto/@RallyZone)

Hvaležen sem za vsak lajk, sporočilo ali komentar. Ko so prišli težki trenutki, mi je vaša podpora dala neverjetno moč. Ta reli smo odpeljali skupaj. S svojo končno uvrstitvijo sem zelo zadovoljen, predvsem pa sem ponosen, da sem ohranil samokontrolo. Izkušnje so tu, čeprav izkušenj ni nikoli dovolj, lepa popotnica za naprej, zdaj pa me čaka težko delo: nabiranje sredstev za Dakar in obenem čim več treninga. Upam, da bo vmes padlo tudi še kakšno testiranje v pesku, da mi ostane ta stik z navigacijo in puščavo,

je misli ob koncu preizkušnje v Agadirju strnil Mulec ob zahvali navijačem in podpornikom. V kategoriji Rally 2 je bil sicer najboljši mladi Američan Mason Klein (KTM), v kategoriji Rally GP pa Američan Skyler Howes (Husqvarna). Svetovnega prvaka v elitnem tekmovanju Rally GP bo odločil andaluzijski reli, ki se začenja v torek, 18. oktobra, končal pa se bo v nedeljo, 23. oktobra.

Toni Mulec je nabral obilo dragocenih izkušenj, ki mu bodo prišle še kako prav, če se bo podal tudi na sloviti reli  Dakar, kar je njegov veliki cilj. (Foto/@RallyZone)

Ključne besede


AMZScross countryrelisvetovno prvenstvolicencaToni Mulec

Vam je članek všeč?

Zaploskajte mu – kliknite in držite gumb. Dlje, ko boste ploskali, bolj vam je članek všeč. Z aplavzom nam sporočate, kateri članek izstopa. Hvala!

10

Priljubljenost članka

10

Shrani

Delite s prijatelji