Za volanom: seat tarraco

Za volanom

Paella in pivo - novi tarraco je z voznimi lastnostmi, zmogljivostmi in uporabnosti zelo blizu Škodinemu kodiaqu


Recept za uspeh na avtomobilskem trgu je danes znan; glavna sestavina je cestni terenec v različnih velikostih, barvah in opremah. Pri Seatu so recept osvojili v pičlih dveh letih in marca prihodnje leto bo na slovenske ceste zapeljal še tretji cestno-terenski seat - tarraco.

Zgodba o uspehu, v katero pred nekaj leti ni nihče verjel

V letu 2015 je edini španski avtomobilski izdelovalec ob pomoči bogatega tehničnega zaledja koncerna Volkswagen začel kar 3,3 milijarde evrov vreden tehnološko-oblikovni preporod znamke in modelne ponudbe. S poudarjeno dinamičnim oblikovanjem in novo družino cestnih terencev Seat že niza prodajne rekorde in prešteva milijone. Seat je trenutno najhitreje rastoča znamka v Evropi, ima najmlajše kupce in do konca desetletja napoveduje še štiri nove modele. Med njimi bo tudi prvi električni avto, za katerega obljubljajo, da bo ponudil čustveno vozniško izkušnjo.

Seat v tarracu vidi veliko priložnosti, saj so glede na prodajne uspehe prepričani, da je to tisti avto, ki bo še dvignil ugled znamke na trgu. V svojih strategijah predvidevajo, da bo trg cestnih terencev in križancev do leta 2025 zrasel še za 45 odstotkov. Tarraco je s tega vidika povsem logično nadaljevanje zgodbe.

V dveh letih kar trije novi cestni terenci

Še pred dvema letoma Seat v ponudbi ni imel nobenega cestnega terenca, po ateci in aroni pa je z novim tarracom zdaj dobil že tretjega. Vsi trije so enakomerno razporejeni v velikostne - in cenovne - razrede; novi tarraco spada med velike cestne terence in je ob enoprostorni alhambri tudi edini seat, v katerem se naenkrat lahko pelje sedem potnikov. 

Prostoren in pregleden

S 473,5 cm dolžine je tarraco za 3,8 cm daljši od Škodinega kodiaqa, s katerim si deli tako podvozje kot mehaniko in tehniko. Ob enaki medosni razdalji 279 cm in enaki modularni platdormi med obema koncernskima tekmecema ni veliko razlik; zaradi malce drugačne notranje arhitekture je njegovih 760 litrov prostornine v prtljažniku le malce manj od prostornine v kodiaqovem prtljažniku. V tarracu zato ne bo zmanjkalo prostora; zadaj se je s koleni nemogoče srečati z naslonjaloma prednjih sedežev, prostora pa je veliko tudi po širini in višini. Dodatna sedeža v tretji vrsti - ki bosta na voljo za doplačilo - sta bolj zasilne velikosti, primerna le za otroke. 

Tarraco z velikimi steklenimi površinami ponuja dober razgled iz avta, pogled na armaturno ploščo pa se ustavi na digitalnih merilnikih in velikem, prostostoječem zaslonu multimedijske naprave. A kljub digitalnemu pridihu tarracova notranjost pusti precej klasičen in strog vtis, ki ne gre najbolje v korak z vpadljivim prednjim delom in zanimivo oblikovanim zadkom, ki napovedujeta prihodnjo Seatovo oblikovalsko smer.

Štirikolesno gnan tarraco se zna zapeljati tudi na bolj spolzko in razgibano podlago, pri čemer mu pomaga izbira voznih programov.

Koncernski stroji

Klasično volkswagnovska je tudi ponudba motorjev in pogonov; osnovni motor bo 1,5-litrski TSI bencinski štirivaljnik s 110 kW z ročnim menjalnikom in na prednji kolesi speljanim pogonom, 2-litrski TSI s 140 kW je na voljo le s 7-stopenjskim DSG menjalnikom in pogonom na vsa štiri kolesa. Tudi dizelska TDI motorja sta dva, oba 2-litrska; šibkejši zmore 110, močnejši 140 kW. Pri šibkejšem lahko kupci izbrirajo med ročnim menjalnikom in prednjim pogonom ter DSG menjalnikom in štirikolesnim pogonom, močnejši pa je na voljo le z DSG menjalnikom in 4drive pogonom.

Štirikolesno gnan tarraco se zna zapeljati tudi na bolj spolzko in razgibano podlago, pri čemer mu pomaga izbira voznih programov, ki v “off-road” načinu prilagodi odzivnost pedala za plin, delovanje menjalnika in sistemov ESC ter ABS, koristno pomoč pa predstavlja tudi sistem za samodejno spuščanje po klancih.

A tarraco bo - tako kot večina njegovih tekmecev - večino časa preživel na asfaltu, kjer pomirja z udobno nastavljenim vzmetenjem, natančno vodljivostjo, zvočno dobro zatesnjeno kabino in lahkotnim upravljanjem, ki učinkovito prikriva njegove zunanje mere. Ob sistemu za preprečevanje naleta in ob radarskem tempomatu se tarraco lahko pohvali tudi s pomočnikom za vožnjo v zastojih, nadzorom nad prečnim prometom za avtom in sistemoma za zaščito pred trkom ter zaščito ob prevračanjih. 

Na naše ceste bo tarraco zapeljal v začetku marca prihodnjega leta s ceno, ki naj bi se po napovedih začela pri 26.000 evrih. Seatovi slovenski trgovci bodo prihodnje leto dobili najmanj 240 tarracov.

Pod črto ...

Tarraco ne ponuja nič novega v tem avtomobilskem razredu, saj je z voznimi lastnostmi, zmogljivostmi in uporabnosti zelo blizu Škodinemu kodiaqu. Kot da bi špansko paello poplaknil s kozarcem dobrega češkega piva, kar je že večkrat preskušen, a zmagovit recept za uspeh …

- novi veliki Seatov cestni terenec
- pet ali sedem sedežev
- prostorna kabina in prtljažnik
- štirje motorji
- na prodaj marca prihodnje leto

Blaž Poženel

Blaž Poženel

Odgovorni urednik

Nazaj